مزایای تحصیل در خارج از کشور
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مزایای تحصیل در خارج از کشور در هر مرحله از دانش اندوزی شما منعکس می‌شود. شما وارد محیط جدیدی می‌شوید که در آن فرهنگ، زبان و سیستم آموزشی متفاوت است. این موضوع می‌تواند تجربه غنی از زندگی در خارج از کشور ارائه دهد. دانشجویان نه تنها از نظر تحصیلی بلکه از نظر توسعه فردی نیز می‌توانند مهارت‌های خود را تقویت کنند.

    تحصیل در خارج از کشور می‌تواند مسیر مهاجرت را هموار کند. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی این امکان را دارند در کشورهای مقصد بمانند و برای اقامت دائم درخواست دهند. پس جای تعجب نیست که چرا تعداد دانشجویانی که در کشورهای خارجی تحصیل می‌کنند، طی 10 سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. با این حال، در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» نگاهی به مزایای مهاجرت تحصیلی داریم.

    1- دوره‌های تحصیلی زیادی جلو پایتان است

    1- دوره‌های تحصیلی زیادی جلو پایتان است

    تحصیل در سطح بین المللی طیف گسترده‌تری از دوره‌ها را ارائه می‌دهد که برخی از آن‌ها شامل گزینه‌های تحقیقاتی و آموزش‌‌های مبتنی بر مهارت هستند. کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، آمریکا، انگلستان، آلمان و سایر موارد، همه رشته‌های تحصیلی از حوزه‌های پزشکی، مهندسی و علوم انسانی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند رشته مورد نظر خود را با دستی باز انتخاب کنند.

    تعدد دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی به گسترش افق‌های تحصیلی شما کمک می‌کند و دنیایی از فرصت‌های آموزشی جدید را جلوی پایتان قرار می‌دهد. برنامه‌های خاصی در خارج از کشور نیز به شما ارائه می‌شوند که دوره‌های مختلف را به طور همزمان بگذرانید؛ بنابراین می‌توانید همزمان با تحصیل در ریاضیات به عنوان رشته اصلی، علاقه خود را به ادبیات را نیز دنبال کنید. همچنین شما در معرض یک سیستم آموزشی ساختار یافته و قوی قرار خواهید گرفت و در بهترین دانشگاه‌های جهان درس خواهید خواند.

    2- مهارت‌های زبانی شما را بهبود می‌بخشد

    با تحصیل در خارج از کشور این فرصت را خواهید داشت که مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید. در حالی که مطالعه یک زبان در آموزشگاه کاری عالی است، اما استفاده از آن در دنیای واقعی تجربه‌ای کاملا متفاوت خواهد بود. با حضور در کشور جدید این احتمال وجود دارد که زبان را سریعتر یاد بگیرید، زیرا به طور منظم آن را تمرین می‌کنید. همچنین می‌توانید زبان محاوره‌ای را که در آموزشگاه یاد نمی‌گیرید را در موقعیت‌های مختلف در کشوری دیگر تقویت کنید.

    توسعه مهارت‌های زبانی می‌تواند تاثیر مثبتی بر حرفه شما نیز داشته باشد. تسلط به زبان دوم اغلب هنگام کار در سازمان‌های چند ملیتی یا جهانی مفید است. به عنوان مثال، اگر علاقه‌مند به ورود به دنیای تجارت بین‌المللی یا سلامت جهانی هستید، داشتن مهارت‌ها و تجربه قوی در زبان خارجی می‌تواند به بهبود رزومه کاری شما تقویت کند. بسیاری از مشاغل در حوزه‌های روابط بین الملل و دیپلماسی نیز به شدت به مهارت‌های زبان خارجی متکی هستند. در هر صورت، مهارت و تجربه در یک زبان خارجی یکی از مؤلفه‌های مهم برای زندگی و کار در کشوری خارجی است.

    3- در معرض سبک جدید تدریس قرار می‌گیرید

    3- در معرض سبک جدید تدریس قرار می‌گیرید

    هر کشوری سبک منحصر به فرد خود را در تدریس دارد. تحصیل در خارج از کشور می‌تواند به شما کمک کند افق تحصیلی خود را گسترش دهید؛ بنابراین این امکان را دارید ظرفیت سازگاری خود با محیط‌های آموزشی جدید را توسعه دهید. سبک‌های آموزشی که ممکن است در خارج از کشور با آن‌ها روبرو شوید عبارتند از:

    • سبک اقتدارگرا: یک سبک معلم محور که در آن یک استاد شخصیت مرجع است و مکررا سخنرانی‌های طولانی یا ارائه‌های یک طرفه ارائه می‌دهد. تمرکز روی قوانین و انتظارات وجود دارد و دانشجویان معمولا برای حفظ اطلاعات یادداشت برداری می‌کنند.
    • سبک تسهیلگر: اساتید با تاکید بر رابطه معلم و دانشجو، خودآموزی را ترویج می‌کنند. آن‌ها با آموزش نحوه پرسیدن سوال و یافتن راه حل از طریق اکتشاف به دانشجویان کمک می‌کنند تا مهارت‌های تفکر انتقادی خود را توسعه دهند.
    • سبک نماینده: اساتید فعالیت‌های آزمایشگاهی را تعیین می‌کنند و پروژه‌هایی را در کلاس به دانشجویان می‌دهند تا به آن‌ها در آموزش عملی کنند. سبک نماینده یک سبک یادگیری هدایت شده است که معلم را در نقش ناظر قرار می‌دهد و در عین حال به دانشجویان کمک می‌کند تا در یادگیری مشارکت فعالی داشته باشند.

    4- به سرعت جذب بازار کار می‌شوید

    تحصیل در خارج از کشور می‌تواند شما را به عنوان یک نیروی ماهر در بازار کار رقابتی در اولویت استخدام قرار دارد. کارفرمایان بسیاری هستند که به مدرک نیروهای ماهر توجه زیادی دارند؛ به خصوص برای متقاضیان ایرانی؛ بدین ترتیب که اگر دانشجویی در مقاصد مهاجرتی برتر جهان مانند کانادا و استرالیا تحصیل کرده باشد، در چشم کارفرمایان نیروی کاری بالقوه محسوب می‌شود. طبق یک نظرسنجی، 64 درصد از کارفرمایان تجربه تحصیل در خارج از کشور را مهم می‌دانند.

    دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، مهارت‌های قوی‌تری را از خود در محل کار نشان می‌دهند. این فارغ التحصیلان به دلیل زندگی در کشورهای پیشرفته و تجربه زندگی در محیط‌ها با مدیریت قوی می‌توانند با فرهنگ جدیدی که آموزش دیده‌اند در محل کار موفق‌تر عمل کنند. در حقیقت، تحصیل در خارج از کشور می‌تواند رزومه شما تقویت کند و به کارفرمایان نشان دهد که مهارت‌های لازم برای دستیابی به اهداف تجاری آن‌ها را دارید.

    5- یک شبکه دوستی قوی ایجاد می‌کنید

    5- یک شبکه دوستی قوی ایجاد می‌کنید

    تحصیل در خارج از کشور به شما کمک می‌کند تا با افراد ارزشمند و موفقی دوست شوید. شما در کشورهای خارجی ارتباطات بین المللی خود را گسترش می‌دهید و در عین حال فرصت ملاقات با افرادی را دارید که می‌توانند به دوستان مادام‌العمر شما تبدیل شوند. برخی از ارتباطات حتی می‌توانند به فرصت‌های شغلی از جمله کارآموزی و پیشنهادات شغلی عالی منجر شوند.

    دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید اغلب جامعه بزرگی از دانشجویان را دارد که از کشورهای مختلف مهاجرت کرده‌اند. این امر به شما فرصت می‌دهد تا با افراد با پیشینه‌ها و فرهنگ‌های مختلف ملاقات کنید. هرچه شبکه دوستی شما گسترده‌تر باشد، احتمال اینکه به فرصت‌های شغلی و اجتماعی هیجان انگیز متصل شوید، بیشتر خواهد شد. دوستی با افراد مختلف حتی به بهبود رفتارها و مهارت‌های شخصی و حرفه‌ای شما کمک می‌کند.

    6- فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های جدید را می‌آموزید

    در حالی که تحصیل در خارج از کشور برای برخی از دانشجویان یک شوک فرهنگی خواهد بود، اما تجربه یک فرهنگ به بسیاری از دانشجویان کمک می‌کند تا جهان بینی خود را گسترش دهند. شما با تحصیل در خارج از کشور می‌توانید با دیدگاه‌های جدید آشنا شوید و آگاهی بین فرهنگی خود را توسعه دهید. برای مثال، ممکن است در شغل جدید خود با افرادی از کشورهای دیگر کار خواهید کرد.

    پیشینه فرهنگی شما در اغلب اوقات تاثیر زیادی بر نحوه واکنش افراد به موقعیت‌های مختلف دارد. اگر شما با فردی هندی آشنا شوید، مطمئناً پیشینه فرهنگی او در نوع ارتباط بین شما نقش مهمی ایفا می‌کند؛ اما به دست آوردن دیدگاه‌های مختلف از فرهنگ‌های گوناگون باعث شده تا افراد را بدون پیشینه فرهنگی و نژادی و تنها به عنوان یک انسان ببینید. کسب تجربه فرهنگی در کشورهای پیشرفته از شما فرد با فرهنگ و مدبر می‌سازند.

    7- اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد

    7- اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد

    شما با تحصیل و زندگی در خارج از کشور به فردی مستقل تبدیل می‌شوید. این مهارت می‌تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس شما شود. درست است که تحصیل کشورهای خارجی چالش‌های دشواری مانند دوری از خانواده را پیش روی دارد، اما به شما کمک می‌کند تا به بلوغ فردی برسید. سپس متوجه خواهید شد که اغلب در شرایط جدید و غیرمنتظره سازگارتر هستید و می‌توانید از پس مشکلات و کارهای خود برآیید.

    انطباق سریع با محیط جدید، اعتماد به نفس و انعطاف پذیری شما را موقعیت‌های مختلف تقویت می‌کند. از کارهای کوچک مانند رفتن به دکتر تا مسائل بزرگ‌تر مانند یادگیری نحوه مذاکره با یک استاد یا سازگاری با سبک‌های مدیریتی در محل کار، زندگی در خارج از کشور به شما کمک می‌کند تا فردی توانمند شوید. همچنین مهارت‌های رهبری قوی و مدیریت تیم از مزایای تحصیل در خارج از کشور است که موتور محرک آن اعتماد به نفس بالاست.

    8- به شما امکان می‌دهد دنیای متفاوتی را ببینید

    تحصیل در خارج از کشور به شما این امکان را می‌دهد که دنیا را ببینید و به مکان‌های جدیدی سفر کنید. در بین تعطیلات ترم و تعطیلات تابستان می‌توانید از مناظر دیدنی داخل و اطراف شهر دیدن کنید. گشت و گذار در طبیعت و سفر کردن می‌تواند‌ به شما کمک کند تا محیط‌های متفاوتی را ببینید و از زیبایی‌های فضای پیرامون خود لذت بسیار ببرید.

    هنگام تحصیل در خارج از کشور می‌توانید از مناطق و کشورهای همسایه نیز دیدن کنید. برای مثال، مهاجرت تحصیلی به کانادا فرصت بازدید از آمریکا را نیز برای شما فراهم می‌کند. با خطوط هوایی ارزان قیمت یا قطار بین شهری به کاوش در مناطق مختلف بپردازید تا هم در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده باشید و هم خود را در محیط‌های مختلف غوطه‌ور کنید.

    9- فرصت‌های شغلی جدیدی را پیدا می‌کنید

    9- فرصت‌های شغلی جدیدی را پیدا می‌کنید

    تحصیل در یک کشور جدید می‌تواند‌ فرصت‌های شغلی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. به عنوان مثال، اگر به امور مالی علاقه دارید، تحصیل در شهرهایی مانند لندن، نیویورک و ملبورن می‌تواند‌ شما را در معرض بازارهای مالی و اقتصادی مختلف قرار دهد. اگر به پزشکی علاقه دارید، به برلین یا تورنتو مهاجرت کنید. در واقع شما می‌توانید با در دست داشتن مدرک معتبر به هر کشوری برای کار مهاجرت کنید.

    چشم انداز جهانی که از طریق تحصیل در خارج از کشور به دست می‌آید، یک تجربه ارزشمند در دنیای امروز است. شرکت‌های کوچک و بزرگ به دنبال مزیت رقابتی در بین نیروهای کار ماهر می‌گردند. فارغ التحصیلانی که مدرک معتبر دارند و در کشورهای توسعه یافته تحصیل کرده‌اند، در خط مقدم جذب در مشاغل حرفه‌ای و سطح بالا هستند. این امر فرصت‌های شغلی بهتر و بیشتری را پیش روی پای آن‌ها می‌گذارد.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    فرصت‌هایی برای تجربه فرهنگ‌های خارجی، بهبود توانایی دانشجو برای بازار کار و برقراری ارتباط موثر با افراد با پیشینه‌های مختلف از مزایای تحصیل در خارج از کشور است. هنگامی که دانشجویان وارد محیط‌های نا آشنا می‌شوند و بر چالش‌ها غلبه می‌کنند، سازگاری و انعطاف پذیری بیشتری پیدا می‌کنند. تحصیل و زندگی در خارج از کشور دانشجویان را تشویق می‌کند تا تفکری مستقل داشته باشند و وظایف و مسئولیت‌های روزانه خود را مدیریت کنند. این امر به آن‌ها مهارت‌های رهبری برای تغییر زندگی خود و دیگران را می‌دهد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول مزایای تحصیل در خارج از کشور

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت