شرح کامل قوانین نامه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی 2023
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هر ساله، هزاران متقاضی برای دنبال کردن تجربیات زندگی خود از جمله تجربیات بهتر دانشگاهی و کشف فرهنگ‌های مختلف، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می‌کنند. دانشجویان در سراسر جهان برای دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به کشورهای مختلف درخواست پذیرش تحصیلی ارسال می‌کنند.

    برخی از کشورهای برتر که دانشجویان برای تحصیلات عالی خود درخواست می‌کنند، شامل کانادا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، انگلستان، آلمان، نیوزیلند، فرانسه و... هستند. اما بخش عمده‌ای از دانشجویان از شرایط ویزای دانشجویی این کشورها اطلاعی ندارند، به‌ ویژه زمانی که صحبت از تمکن مالی به میان می‌آید. همه کشورهای ذکر شده در بالا یک ویژگی مشترکی دارند و آن اینکه دانشجویان به عنوان یکی از شروط واجد شرایط بودن برای اخذ ویزای تحصیلی، باید مدرکی مبنی بر اثبات تمکن مالی برای تحصیل و زندگی در آن کشور مقصد را ارائه دهند.

    اگرچه که همه عوامل موثر و در واقع الزامی برای دریافت ویزای تحصیلی، به وضوح به دانشجویان اطلاع داده می‌شوند، اما اغلب متقاضیان تحصیلات عالی از مقدار مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی و همچنین منابع مورد قبول برای اثبات تمکن مالی اطلاع کافی ندارند. به همین دلیل، ما در این بررسی در مورد قوانین نامه تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف از جمله چند کشور مشهور اشاره شده صحبت می‌کنیم.

    منابع مختلف برای تامین بودجه مالی برای تحصیل

    منابع مختلف برای تامین بودجه مالی برای تحصیل

    قبل از توضیح بیشتر در مورد الزامات برای ویزای تحصیلی در رابطه با اثبات بودجه و تمکن مالی، اجازه دهید تا ابتدا برجسته ترین منابع بودجه آموزش عالی که معمولا به عنوان مدرک اثبات مالی توسط دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور نشان داده می‌شوند را معرفی کنیم و بیشتر بشناسیم. دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، این امکان را دارند که به دنبال گزینه‌های متعددی برای تامین هزینه تحصیل خود باشند. اما عموما دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی، در جهت اثبات تمکن مالی باید از یکی از منابع زیر استفاده کنند:

    • ارائه گواهی تمکن مالی از سمت بانک
    • ارائه نامه اخذ بورسیه تحصیلی

    و همچنین در برخی موارد، دانشجویان می‌توانند از نامه دال بر دریافت وام یا هر نوع کمک هزینه دانشجویی نیز به عنوان تامین حداقل بخشی از تمکن مالی خود استفاده کنند که در برخی از کشورها از جمله آمریکا تا حدی رایج است و کاربرد دارد. مزیت اصلی استفاده از وام آموزشی، این است که تامین مالی به موقع و مستمر انجام می‌شود. در بسیاری از کشورها دو نوع وام تحصیلی وجود دارند:

    • وام تحصیلی تضمینی
    • وام‌های آموزشی بدون وثیقه

    وام‌های تحصیلی تضمین شده، بر اساس تضمین وثیقه توسط بانک‌های دولتی اعطاء می‌شوند. در حالی که وام‌های آموزشی بدون وثیقه شامل امنیت وثیقه نخواهند بود و عمدتا توسط بانک‌های خصوصی اعطا می‌شوند. وام‌های تحصیلی تضمین شده با نرخ بهره پایین‌تری نیز ارائه خواهند شد زیرا تنها زمانی اعطاء می‌شوند که وام گیرندگان نوعی وثیقه را نزد وام دهندگان تعهد کنند. هزینه‌های پردازش و سایر هزینه‌های وام‌های تحصیلی تضمین شده در مقایسه با وام‌های بدون تضمین کمتر است. به همین دلیل است که وام‌های آموزشی بانک‌های دولتی، انتخاب محبوب‌تری برای تامین مالی دانشجویان است.

    • توجه: از بین گزینه‌های بالا اغلب همان دو مورد ارائه نامه تمکن مالی از سمت بانک یا ارائه مدارک دال بر اخذ بورسیه‌ تحصیلی کاربرد داشته و می‌تواند به عنوان تمکن مالی ارائه شود.

    تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

    تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

    هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل در کانادا اقدام می‌کنند. زیرا شرایط تحصیل در این کشور در سطح بسیار بالای جهانی بوده، کانادا فرصت‌های شغلی بی‌شماری را نیز ارائه داده و همچنین امکان اخذ اقامت دائم در مسیری بسیار راحت و آن هم در مدت زمانی کوتاه یعنی صرفا با یک سال کار پس از اتمام تحصیل را ارائه می‌دهد. به منظور واجد شرایط بودن برای تحصیل در کانادا و صدور ویزای تحصیلی برای متقاضی، دانشجویان باید شرایطی که توسط قانون کانادا تعیین شده است را برآورده کنند، از جمله ارائه نامه تمکن مالی به میزان کافی.

    یکی از شرایط الزامی برای صدور ویزای تحصیلی کانادا بیان می‌کند که متقاضیان تحصیل در کانادا باید تمکن مالی کافی به میزان هزینه‌ تحصیل + هزینه‌های زندگی یک سال خود در این کشور را تحت نامه رسمی و معتبر تمکن مالی صادر شده از سمت بانک را هنگام درخواست ویزای تحصیلی کانادا ارائه دهند. مبلغ در نظر گرفته شده به عنوان هزینه یک سال زندگی در کانادا حداقل 20635 دلار است و بهتر است برای اطمینان، همان حداقل مبلغ اعلام شده نشان داده شود. این هزینه شامل هزینه‌های مربوط به خوراک، مسکن، پوشاک، بیمه پزشکی (بیمه دانشجویی که تهیه آن الزامی خواهد بود) می‌شود.

    همچنین برای بخش اصلی تمکن مالی یعنی شهریه تحصیل در کانادا، باید گفت که نه تنها مبلغ دقیق، بلکه حتی بیان حدود شهریه لازم برای تحصیل در کانادا کاملا به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی بستگی دارد. اما فارغ از در نظر گرفتن رشته‌ی تحصیلی و یا دانشگاه انتخابی، به طور متوسط برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به میزان حداقل 30 الی 40 هزار دلار کانادا و برای مقطع دکتری تا سقف 20 هزار دلار کانادا، پرداخت شهریه لازم است.

    در نتیجه با یک جمع کلی درباره هزینه یک سال زندگی در کانادا و همچنین هزینه یک سال تحصیل در کانادا که پیش‌تر پیرامون آن‌ها بحث شد، ارائه تمکن مالی حداقل 30 تا 35 هزار دلار کانادا برای مقطع دکتری و حداقل 45 الی 55 هزار دلار کانادا برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به سفارت این کشور الزامی است. قبل از انجام امور مربوط به سفارت و اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، دانشجویان باید مشخصات حساب بانکی دانشگاه را دریافت کنند و در صورت انتقال موفقیت آمیز وجه به دانشگاه برای پرداخت هزینه ثبت نام و همچنین ودیعه درخواست شده از سمت دانشگاه، دانشجویان موظفند فیش پرداخت خود را به دانشگاه خود ارسال کرده و آن را همچنین برای ارائه به سفارت نیز تا لحظه آخر نزد خود نگه دارند.

    تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا

    تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا

    دانشجویانی که مایل به تحصیل در استرالیا هستند، باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مد نظر در این کشور، برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا همانند کانادا و سایر مقاصد تحصیلی دیگر، ابتدا مدرکی دال بر اثبات تمکن مالی به سفارت این کشور ارائه دهند. تمکن مالی باید در قالب نامه تمکن رسمی و معتبر از سوی بانک باشد. در واقع دانشجویان باید پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه خود، قبل از درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل در استرالیا، بودجه‌ای را ترتیب دهند و تمکن مالی خود را به اداره مهاجرت این کشور نشان دهند.

    با دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه، دانشجویان باید مبلغی معمولا در حدود شهریه یک ترم تحصیلی آن دانشگاه را به همراه هزینه‌های بیمه درمانی به حساب دانشگاه واریز کنند. سپس در مرحله بعد و برای ویزای تحصیلی، برای باید مبلغ تمکن یک سال تحصیل + یک سال زندگی در استرالیا را ارائه دهند. حداقل تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا بهتر است حداقل مبلغ 60 هزار دلار استرالیا باشد. در استرالیا بر خلاف کانادا همانطور که شرح داده شد، مقطع تحصیلی مقاطع تحصیلی مختلف با یکدیگر متفاوت نیست و دانشگاه‌ها برای هر 3 مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عموما به غیر از برخی رشته‌های خاص و گرانتر، دارای متوسط شهریه 35 تا 45 هزار دلار استرالیا هستند.

    همچنین درست همانند کانادا، متقاضیان تحصیل در استرالیا هم قبل از امور سفارت و اقدام برای ویزا، باید مشخصات حساب دانشگاه را دریافت کنند و در صورت انتقال موفقیت آمیز وجه به دانشگاه، دانشجویان موظفند فیش پرداخت مبلغ ثبت نام و ودیعه درخواست شده را به دانشگاه خود ارسال کرده و فیش واریزی آن را برای ارائه به سفارت نیز تا لحظه آخر نزد خود نگه دارند.

    تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایالات متحده آمریکا

    تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایالات متحده آمریکا

    دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیلات عالی خود در کشور ایالات متحده هستند، همانند هر کشور دیگر برای واجد شرایط بودن دریافت ویزای دانشجویی، باید مدرکی دال بر اثبات تمکن مالی ارائه دهند. دانشجویانی که هزینه تحصیلات عالی خود را به صورت شخصی تامین می‌کنند، باید وجوه کافی برای هزینه‌های زندگی، شهریه تحصیل در آمریکا، هزینه کتب و لوازم لازم برای تحصیل، هزینه غذا و سایر هزینه‌های متفرقه را در حساب بانکی خود داشته باشند.

    مبلغ تمکن مالی لازم برای ویزای دانشجویی آمریکا، مجددا همانند هر کشور دیگر با توجه به دانشگاه مقصد، رشته تحصیلی و تا حدود مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. اما با متوسط هزینه تحصیل در آمریکا بین 25 تا 35 هزار دلار در سال و حداقل هزینه زندگی سالانه 15 هزار دلار است و بنابراین ارائه حداقل تمکن مالی حداقل به میزان 45 هزار دلار آمریکا به سفارت این کشور الزامی است.

    تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان

    تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان

    مشابه قوانین دیگر کشورها و مقاصد تحصیلی محبوب، دانشجویانی که مایل به تحصیل در آلمان هستند، باید قبل از درخواست برای ویزای دانشجویی آلمان، هزینه‌های زندگی یک ساله خود را به حسابی واریز کنند. برای این منظور، دانشجویان موظف به افتتاح حساب بانکی Sperrkonto آلمان به منظور واریز تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل خود به مدت یک سال هستند. طبق برآوردهای انجام شده توسط تنظیم کننده رسمی وام تحصیلی و بورسیه تحصیلی در آلمان، یک دانشجو برای اینکه بتواند در کشوری مانند آلمان زندگی کند، به 861 یورو در ماه یا 10332 یورو در سال نیاز دارد. همچنین هزینه‌های دانشگاه‌های دولتی آلمان در صورت تحصیل به زبان آلمانی حتی برای دانشجویان بین‌المللی نیز رایگان است (و هر ترم نهایت 250 یورو از دانشجو گرفته می‌شود) اما برای دوره‌های به زبان انگلیسی، معمولا پرداخت شهریه الزامی است که برای دانشگاه‌های دولتی می‌تواند رنجی بین 3 تا 20 هزار یورو در سال را داشته باشد.

    حتی با وجود اینکه دانشجویان مجبور نیستند برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان به زبان آلمانی هزینه‌ای بپردازند اما مقامات دولتی این کشور می‌خواهند مطمئن شوند که یک دانشجو دارای منابع مالی کافی برای زندگی و تحصیل در آلمان است. به همین دلیل، دانشجویان باید برای دریافت ویزای دانشجویی در سفارت، مدرکی مبنی بر اثبات مالی ارائه دهند که معمولا همان هزینه‌ی ذکر شده یعنی 10332 یورو در سال را از متقاضی خواهند خواست.

    فرقی که قضیه تمکن مالی آلمان با اکثر کشورهای دیگر دارد، این است که تمکن مالی برای آلمان در حساب ذکر شده بلوکه می‌شود و دانشجو این مبلغ را از حساب خود می‌تواند پس از عزیمت به آلمان و شروع تحصیل در این کشور خرج نماید. در صورتی که کشورهای دیگر اینطور است و متقاضی پس از نشان دادن نامه تمکن مالی به سفارت و به تایید رسیدن آن، می‌تواند دارایی خود را از حساب بانکی خود بردارد و این پول بلوکه نخواهد شد.

    تمکن مالی برای ویزای تحصیلی نیوزیلند

    تمکن مالی برای ویزای تحصیلی نیوزیلند

    از جمله شرایط الزامی برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزیلند، این است که متقاضیان باید هزینه‌های زندگی یک سال خود برای تحصیل و زندگی در این کشور را به حساب پس انداز خود واریز کنند. این فرآیند FTS (طرح انتقال وجه) نیز نامیده می‌شود. در فرآیند اخذ ویزای دانشجویی نیوزیلند، داوطلبان قبل از اینکه واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی باشند، باید پیش شرط‌های مالی خاص زیر را انجام دهند:

    • هزینه‌های زندگی‌تان را برای حداقل یک سال از طول دوره خود به بانکی مستقر در نیوزیلند واریز کنید.
    • شهریه سالیانه خود را قبل از پروسه ویزا بپردازید و فیش واریزی آن را داشته باشید.

    سفارت نیوزیلند 15 هزار دلار نیوزیلند به عنوان هزینه زندگی در این کشور را برای دانشجویان بین المللی تخمین زده است. این هزینه‌ زندگی شامل شهریه و دوره تحصیلی آن‌ها نمی‌شود. همه دانشجویان بین المللی که در نیوزیلند تحصیل می‌کنند، واجد شرایط برداشتن مبالغ زیر از حساب‌های FTS خود هستند. با واریز 15 هزار دلار نیوزیلند که حداقل هزینه تخمینی زندگی برای دانشجویان در نیوزیلند است، مبلغ ماهانه 1250 دلار نیوزیلند می‌تواند توسط دانشجویان به مدت 12 ماه از اقامت خود در نیوزیلند هر ماه برداشت شود.

    هنگامی که دانشجویان حساب FTS خود را باز کردند، باید مدارکی را ارائه دهند که نشان دهنده مدرک تمکن مالی کافی برای زندگی و تحصیل در نیوزیلند باشد. همچنین میزان تمکن مالی برای شهریه تحصیل در این کشور، به طور میانگین بین 25 تا 30 هزار دلار نیوزیلند نیاز است. در نتیجه کل مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی تحصیل در نیوزیلند باید حداقل 50 تا 55 هزار دلار نیوزیلند باشد.

    کلام آخر

    قوانین نامه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی برای چند کشور مطرح برای مهاجرت تحصیلی را بیان کردیم. اما باید توجه کنید مقدار مبلغ اثبات مالی ممکن است از در هر دانشگاه متفاوت باشد. مبالغی که در این مقاله ارائه شدند، متوسط هزینه زندگی، شهریه و دیگر هزینه‌های جاری زندگی یک دانشجوی بین المللی است. با این حال، سبک زندگی شما ممکن است در هزینه‌هایتان تفاوت ایجاد کند. اما ضروری حداقل مبلغ مورد نیاز کشورهای مقصد را برآورده کنید تا بتوانید ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید.

    سوالات متداول شرح کامل قوانین نامه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (26 پاسخ)
    2023-12-24

    سلام.ببخشید با دریافت بورسیه تحصیلی بازهم باید ویزا داشته باشیم؟؟

    2023-12-25

    سلام. بله قطعا

    2023-11-24

    آیا از گردش مالی والدین برای فرزندان می توان تمکین مالی گرفت

    2023-11-25

    سلام. بله امکانش وجود داره و این وسط فقط باید حامی مالی مشخص و اعلام بشه

    2023-10-16

    سلام و درود ،تمکن سفارت دقیقا یعنی هزینه ای که ما را تضمین میکنه ؟ و بعد از مهاجرت به خود من برگردانده میشه؟

    2023-10-18

    سلام. بله این هزینه برای اطمینان سفارت از هزینه های سفر و زندگی شماست که شما پس از اخذ ویزا به عبارتی قبل از عزیمت به مقصد میتونین پول رو از حساب بردارید

    2023-09-27

    سلام ببخشید یک سوالی برای من پیش اومد. اگر بورسیه داشته باشیم از مبلغ لازم برای تمکن کم میشه؟ یعنی مثلا اگر سالی 10000 دلار هزینه تمکن باشد و سالی مثلا 7000 تا بورسیه بگیریم، برای اثبات تمکن داشتن ما به تفاوت یعنی 3000 تا در حساب کافیست؟

    2023-09-30

    سلام. بله نامه مربوط به اخذ بورسیه رو شما باید به سفارت ارائه بدید و میزان مبلغ بورسیه از تمکن مالی ذکر شده کم خواهد شد.

    2023-06-11

    درود. ببخشید با وجود اینکه میشه با کار دانشجویی خرج ها رو پوشش داد میشه بدون داشتن پول اولیه به سفارت بگیم میتونیم اونجا کار کنیم و خرجمونو در بیاریم یا حتما باید پول داشته باشیم

    2023-06-27

    سلام. خیر اون تمکن مالی رو حتما باید ابتدا نشون بدید، حتی اگه اثبات کنین که اونجا برید مولتی میلیونر خواهید شد باید تمکن رو قبل از رفتن ارائه بدید.

    2023-06-06

    سلام میخواستم بدونم می تونم به عنوان تمکن مالی به جای بانک از صندوق های درآمد ثابت تحت نظارت بانک استفاده کرد یا خیر؟ چون من برای بانک آینده و پیگیری کردم و گفتن مشکلی نیست.

    2023-06-07

    سلام. این مورد رو از مسئول پروندتون پیگیری کنین

    2023-06-04

    سلام من میخوام واسه تحصیلی اقدام کنم. اگه برای تمکن مالی سند خانه یا مغازه به نام خودن باشه و در حد ۱۰ هزار دلار تو تو حساب باشه کافی؟ برای کشور های کانادا یا آمریکا

    2023-06-07

    سلام. در کل باید بین 1200 تا 1800 تمکن مالی نشون بدین (کانادا) و برای آمریکا هم حدود 2 تا 2.5 تومن میشه

    2023-05-17

    سلام من برای برادر زاده تمکن مالی محضری داذم که ساپرت میکنم الان با برادرم مشکل پیدا کردم با اینکه وضع مالی خوبی داره داره به عنوان اهرم فشار از این موضوع بر علیه من استفاده میکنه میخواستم بدونم میتونه ماری بکنه

    2023-05-29

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است و پیشنهاد ما هم برای شما و برای این کشور حتما تحصیلی می‌باشد.

    2023-05-06

    سلام من از دانشگاه واترلو پذیرش فول فاند دکترا گرفتم. آیا برای سفارت مدرک تمکن مالی نیاز است؟

    2023-05-09

    سلام. برای پذیرش فول فاند خیر نیاز نیست

    2023-05-03

    سلام من مدرک زبانم دولینگو 125 هست و دانشگاه western کانادا این مدرک رو قبول داره سوالم اینه شما میتونید برای پذیرشم از این دانشگاه تو مستر اقدام کنید.البته من مرتبط با کارشناسی ام نمیخوام بخونم بلکه مرتبط با سابقه کارم ارشد رو میخوام انتخاب کنم. 5 سال گپ دارم اما مشغول کار بودم

    2023-05-09

    سلام. ریسک داره و دانشگاه هم اگه بپذیره ممکنه سفارت گیر بده و ویزا نده...اما عموما اگه که وسترن قبول میکنه بله شدنی هست

    2023-04-15

    سلام وقت بخیر آیا میشه حساب ارز باز کرد و بعد پول دلار شده در حساب ارز رو به عنوان تمکن مالی ارائه داد؟

    2023-04-16

    سلام. نهایت یک سوم از تمکن مالیتون میتونه حساب ارزی باشه

    2023-02-22

    سلام برای تمکن ویزای تحصیلی استرالیا مبلغ 50 هزار دلار استرالیا چقد باید تو حساب بمونه؟اینکه واریز کنیم مثلا یه هفته بمونه خارج کنیم اوکیه یا باید مثلا این 50 هزار دلار سه ماه باهاش کار بشه تو حساب؟و پرداخت شهریه رو چجوری میتونیم از اینجا انجام بدیم؟و در نهایت چجوری میتونیم مثلا 50 هزار دلار استرالیا همراه خودمون ببریم استرالیا تا شهریه ترمای بعدیو بتونیم پرداخت کنیم؟ پیشاپیش بسیار ممنونم بابت پاسخگویی

    2023-02-25

    سلام. تمکن 3 تا 4 ماهه باید تو حساب به صورت ثابت بمونه. برای بقیه موارد هم که سوال فرمودید نگران نباشید در طول پیگیری پرونده براتون انجام خواهیم داد. برای مشاوره در تماس باشید: 02171400111

    2023-02-08

    سلام. برای اپلای ارشد برای استرالیا پرداخت تمکن مالی باید یکجا به استرالیا واریز شود؟ و آیا بعدا از پنجاه هزار دلار میشه برداشت کرد؟

    2023-02-13

    سلام. شما باید تمکن مالی به اندازه لازم رو به سفارت نشون داده و بعد از انجام کار و مورد تایید قرار گرفتن تمکن مالی، مبلغ رو میتونید بردارید.

    2023-01-03

    سلام وقت بخیر بنده پذیرش فول فاند از دانشگاه ملبورن مقطع دکتری گرفتم. سند آپارتمانی به نامم هست ولی حساب بانکی با ارزشی برای تمکن مالی ندارم. آیا با توجه به وضعیت اقتصادی غیرثابت و بالا رفتن قیمت دلار حتما باید آپارتمان رو بفروشم یا میشه سند رو ترجمه کرد و فرستاد برای سفارت؟ با تشکر

    2023-01-08

    سلام. خیر افتتاح حساب و وجود مبلغ لازم برای تمکن مالی الزامی هست

    2022-12-22

    سلام وقت بخیر آیا در صورت اقدام برای ویزای دانشجویی کانادا با در دست داشتن اقامت دانشجویی اروپا باز هم نیازی به ارائه تمکن مالی به سفارت کانادا هست؟

    2022-12-24

    سلام. بله در هر حالت نیاز به ارائه تمکن هست.

    2022-10-24

    سلام، میخواستم بپرسم که میشه از دوتا بانک متفاوت نامه تمکن گرفت؟

    2022-11-02

    شما باید یه تمکن ارائه بدید

    2022-10-17

    سلام خسته نباشید، برای ادامه تحصیل در المان بعد دیپلم چقدر تمکن مالی نیاز هست؟! و ایا شرایط کار هم برای دانشجو هست؟

    2022-10-23

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-09-22

    سلام من دارم از دانشگاهی پذیرش میگیرم که رشته ی ارشدی که میخوام بخونم کاملا رایکان هست. این چقدر تو نامه تمکن مالیم تاثیر میزاره و نامه من باید شامل گردش 6 ماهه ی چقدر پول بشه ؟ ممنون

    2022-09-26

    سلام. برای فول فاند ارائه تمکن مالی لازم نیست اما ارائه‌ بدین بهتر هستش

    2022-08-30

    سلام وقت بخیر . برای ویزای دانشجوی اقدام کردم، پدر و مادرم تعهد محضری دادند که هر دو حمایت میکنند و هر دو بازنشسته هستند و همچنین خواهرم که ساکن استرالیاست تعهد حمایت دادند، خودم و همسرم حساب مشترک داریم که حدودا ۸۰۰ میلیون توش بود برای چند ماه و الان سه هفته است نصف مبلغ رو برداشتیم و دو روز پیش بازم ۱ میلیارد اضافه کردیم بهش و همچنین دوتا ملک به اسم پدر و مادرم جمعا به ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار دلار گذاشتیم به نظرتون برای تمکن مالی دچار مشکل میشیم . بیشتر به خاطر واریز پول ۱ میلیارد دو روز پیش که یکجا واریز شد به حساب مشترک من و شوهرم ؟ ممنونم اگر شرایطم رو بررسی کنید و بهم جواب بدید

    2022-08-31

    سلام. خیر مشکلی نیست و فقط ملبغ تمکن باید کافی بوده و به مدت مد نظر سفارت در حساب باشد و ملاک همان است.

    2022-07-26

    ممنون از شما بنده دارای کلیه مدارم لازم هستم به لحاظ تمکن مالی ملکی به نام بنده هست و البته ماشین. اما حسابی به اندازه 20هزار دلار ندارم. برای رفتن با فروش ماشین و متعلقاتم به غیر از منزل نهایتا در حدود 10 هزار دلار کانادا جمع آوری خواهم کرد. البته برای تحصیل در دانشگاه ساکساچوان. با توجه به تجربه شما آیا به لحاظ ویزا به مشکل برخواهم خورد؟ آیا راه حلی هست؟

    2022-07-27

    سلام. تمکن مالیتون کمه اما در این راستا و بررسی راه حل های دیگه پیشنهاد میکنم با کارشناسان ما تماس بگیرید: 02171400111

    2022-07-17

    ممنون از شما، ولی ببخشید منم دقیقا میخواستم برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنم(همسرم درس بخونه و من میخواستم کار کنم) ولی از اونجایی که با ویزای همراه F2 آمریکا اجازه کار نداره همراه، خواستم سوالی کنم راهی هست سرعتی وقتی وارد شدیم تبدیلش کنیم به ویزای کاری که بشه من هم کار کنم؟ و به چه نوع ویزای کاری ای میتونه ویزاشو تغییر بده همراه و چقدر طول میکشه و مراحلش چیه؟

    2022-07-25

    سلام. حقیقت خیر و چون عموما در زمینه تحصیلی اقدام داریم در این موارد اطلاع دقیقی ندارم

    2022-07-16

    با سلام، ویزای F1 را می شود به H1B یا ویزاهای کار فصلی تغییر داد و به این طریق همراه هم بتونه کسب درآمد کنه و کار کنه؟ اگر بله مراحلش چیه؟ و چقدر حدودی طول میکشه برای کسی که ارشد رشته فنی داشته باشه کار گیر بیاره؟

    2022-07-17

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-07-10

    با سلام در زمان دریافت ویزای تحصیلی برای همراه هم تمکن مالی لازم است؟ هزینه تمکن مالی برای کودکان کمتر از ۶ سال با بزرگسال متفاوت است؟

    2022-07-11

    سلام. بله لازم هست. بین کودک و بزرگسال هم مجددا بله تفاوت هست، مثلا اگه برای بزرگسال 10 هزار دلار باشه برای کودک حدود 4 هزار دلار خواهد بود.

    2022-07-10

    سلام ببخشید این نامه تمکن مالی رو اگه نشون بدیم تو آلمان نمیشه بعد چه مدت میشه برداشت کرد؟! اصن امکانش هست؟!

    2022-07-11

    سلام. حوزه کاری ما آلمان نیست اما تا جایی که اطلاع دارم، آلمان بر خلاف بسیاری از دیگر کشورها، مبلغ تمکن رو نگه میداره و در طول دوره دانشجویی به دانشجو میده... حالا باز برای اطمینان خاطر از افرادی که برای آلمان اقدام می کنن با جزئیات بیشتر و درست تر جویا شید.

    2022-05-07

    سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم مدرک تمکن مالی صرفا برای اثبات توانایی پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی در کانادا هست یا باید همون مبلغ رو باید به حساب کانادا منتقل کرد؟ مثلا به اندازه ۲۰ هزار دلار مدارک گردش مالی و حساب نشون بدیم کفایت میکنه یا باید همون مبلغ رو منتقل کنیم؟

    2022-05-08

    سلام. برای نشان دادن تمکن به سفارت همون حساب توی ایران کافیه اما برای رفتن باید به حساب کانادا منتقل کنین چرا که بدون اون تمکن اصلا نمیشه که گذروند دوره دانشجویی و زندگی تو کانادا رو...

    2022-03-29

    سلام . پسر من از دانشگاه TISCH پذيرش گرفته و نياز به نامه تمكن مالي دارد .آيا من مي توانم نامه گردش مالي حساب جاري خودم را به عنوان مدرك معتبر ارائه كنم و آيا سند آپارتمان اضافه من در اين مورد قابل استناد هست ؟ در صورتي كه سند ملكي من قابل استفاده باشد چطور سند را ترجمه كنم؟ با تشكر فراوان -حسن نيازي

    2022-03-30

    سلام. بله می‌تونید به شرطی که شما به عنوان ساپورتر و حامی فرزندتان معرفی بشید. درباره سند خانه هم باید گفت که منظور از تمکن صرفا پول نقد در حساب بانکی ملاک هستش و مگر آنکه سند به نام فرزند بوده و به عنوان مستندات ملکی ارزش گذاری شده به تایید دادگستری برسه

    مشاوره رایگان مهاجرت