ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:

    ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا ممکن است برای بسیاری از دانشجویان بین المللی که تلاش زیادی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها کرده، به عنوان امری ناخوشایند و بسیار تلخ، رخ دهد. ویزای تحصیلی کانادا در هر سال دارای یک نرخ ریجکتی غیر ثابت است و آمار از سوی اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می‌دهد که این ریجکتی‌ها همگی از پرونده‌هایی بوده که دارای مشکلی خاص حتی با وجود یک کوچک بوده‌اند. رد درخواست می‌تواندبسیار دلسرد کننده باشد، اما این اتفاق به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. در مطلب دیگری از ادب ویزا به طور کامل در مورد دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و به راه حل‌هایی می‌پردازیم که باید بعد از رد خواست انجام شود. با ما همراه باشید.

    منظور از ریجکت شدن ویزای تحصیلی چیست؟

    منظور از ریجکت شدن ویزای تحصیلی چیست؟

    ریجکتی به معنای رد شدن درخواست ویزا برای تحصیل در کانادا توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا است. به عبارت دیگر، درخواست شما برای دریافت ویزای تحصیلی توسط مقامات مهاجرتی کانادا تایید نشده است. ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا ممکن است به دلیل عدم تطابق با معیارها و شرایط تحصیلی مورد نیاز اتفاق بیفتد.

    هر مدرکی که ارائه می‌دهید، به عنوان یک مزیت برای شما قلمداد می‌شود و می‌تواند نظر افسران را تغییر دهد. زمانی دریافت ویزای تحصیلی دشوار می‌شود که فرد اطلاعات لازم در مورد شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را ندارد. در این حالت است که یک مشاور مهاجرتی می‌تواند به شما در نحوه تهیه مدارک (تعداد، ابعاد و قالب محتوایی)، زمان بندی مناسب جهت ارسال مدارک و دیگر راهکارهای لازم برای عدم ریجکتی، کمک شایانی کند.

    دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

    دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

    سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا می‌تواند درخواست ویزای دانشجویی کانادا را به دلایل مختلفی رد کند. تعداد زیادی از دانشجویان به دلیل عدم موفقیت در اثبات بودجه کافی برای تحصیل و زندگی یا اینکه پس از اتمام دوره تحصیلی خود به کشور خود باز نخواهند گشت، رد می‌شوند. در موارد دیگر، دانشجو ممکن است در جمع آوری و ارسال مدارک لازم دچار اشتباه شود. اصلی ترین علل ریجکتی ویزای دانشجویی کانادا به شرح زیر هستند:

    1- عدم ارائه تمکن مالی لازم

    اگر نتوانید در قالب تمکن مالی ارائه شده، نشان دهید که می‌توانید از پس مسائل مالی خود برآیید، ممکن است درخواست ویزای دانشجویی کانادا رد شود. متقاضیان باید مدارک معتبری را همراه با درخواست ویزا برای تایید امور مالی ارائه دهند. انتظار می‌رود دانشجویان بتوانند بودجه کافی از جمله شهریه و هزینه‌های زندگی خود در مقصد را تهیه کنند. در این مورد نباید به بورسیه و کار حین تحصیل توجه کنید، زیرا اداره مهاجرت ابتدا به شرایط مالی شما توجه می‌کند. کار حین تحصیل در زمانی به عنوان جبران تمکن مالی قابل استفاده است که شما توانسته‌اید ویزای خود را دریافت کنید.

    2- نمره پایین در آزمون‌های زبان انگلیسی

    دانشجویان بین المللی باید در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی از جمله آیلتس و تافل شرکت کنند و نمره لازم را بگیرند. در صورت عدم رعایت معیارهای مورد انتظار، دانشجویان ممکن است با رد ویزای دانشجویی مواجه شوند. معیارها شامل نمره قبولی برای مقطع تحصیلی یا رشته مورد نظر است. برای مثال، اگر برای دوره کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه تورنتو درخواست می‌دهید، باید حداقل آیلتس 6.5 را ارائه دهید. با نمره آیلتس 6 به احتمال زیاد درخواست ویزای شما رد می‌شود. با این حال و در نقطه مقابل، نمره بالاتر مانند 7 مزیت می‌شود.

    3- انتخاب دوره تحصیلی اشتباه

    3- انتخاب دوره تحصیلی اشتباه

    اگر دوره تحصیلی مورد نظرتان با آخرین مدرک تحصیلی مطابقت نداشته باشد و توضیح شما در مورد تغییر رشته برای مقامات قانع کننده نباشد، با ریجکتی مواجه می‌شوید. برای مثال، شما لیسانس اقتصاد دارید و برای یک دوره کارشناسی ارشد رشته مامایی در دانشگاه بریتیش کلمبیا درخواست می‌دهید. برای اینکه ارتباطی بین این دو رشته وجود ندارد، درخواست شما رد می‌شود. برخی از متقاضیان یک فوق لیسانس در یک رشته خاص دارند و می‌خواهند یک مدرک فوق لیسانس دیگر بگیرند. در این مورد نیز با رد درخواست مواجه می‌شوند، مگر اینکه برای رشته MBA درخواست دهند.

    4- عدم ارائه نامه پذیرش

    هر دانشجوی بین المللی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید نامه پذیرش (LOA) از موسسات آموزشی تعیین شده‌ی کانادا (DLIیا همان موسسات ) را دریافت کند. موسسات DLI به دانشگاه‌ها و کالج‌هایی اشاره دارد که دانشجویان بین المللی می‌توانند برای اخذ پذیرش در نظر بگیرند. شما ابتدا باید یک موسسه از DLI را انتخاب کنید و سپس با ارائه مدارک لازم، نامه پذیرش بگیرید. بدون نامه پذیرش نمی‌توانید برای ویزا اقدام کنید. در حقیقت، یک متقاضی که نامه پذیرش ندارد، اصلا دلیلی برای اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا ندارد.

    5- ارائه مدارک هویتی ناکافی

    دانشجویانی که مایل به تحصیل در کانادا هستند باید مدارک لازم را تهیه کنند. اگر مدارک اشتباه یا ناکافی باشند، احتمال ریجکتی ویزا زیاد است. افسران ویزا شرایط شما از نظر سنی، گپ تحصیلی، پاسپورت، سوابق مربوط به سوء پیشینه و سایر موارد را بررسی می‌کنند. تمامی مدارک مورد نیاز باید طبق اعلام سفارت کانادا به افسران این نهاد تسلیم شود. همچنین باید مدارک در قالب محتوایی مشخص تهیه شوند. اگر متقاضی مدارک را مطابق با سلیقه خود و به شکلی غیر حرفه‌ای تهیه و چیدمان کند، احتمال رد شدن درخواست ویزای تحصیلی وی برای تحصیل در کانادا وجود دارد.

    6- عملکرد تحصیلی ضعیف

    عملکرد تحصیلی شما توسط مقامات اداره مهاجرت کانادا قبل از تایید بررسی می‌شود. اگر سوابق تحصیلی شما ناقص و متناقض باشند، یا هر گونه گپ غیر قابل توضیح در تحصیلات یا تجربه کاری شما و... ممکن است منجر به رد درخواست ویزای تحصیلی شما شود. اگر معدل بالایی ندارید و در واحدهای درسی خاص مانند ریاضیات، زیست شناسی و سایر موارد (بسته به رشته تحصیلی) نمره خوبی نداشته باشید، احتمال رد درخواست شما به ویژه برای دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در کانادا وجود دارد. افسران ویزا به دانشجویان با معدل بالا و دستاوردهای درخشان توجه بیشتری نشان می‌دهند.

    7- قصد بازگشت به کشور

    7- قصد بازگشت به کشور

    ویزای دانشجویی یک اقامت موقت با تاریخ انقضا است. به این معنا که شما بعد از پایان تحصیل باید به ایران باز گردید. از این رو، متقاضیان باید مدارک لازم مبنی بر قصد بازگشت پس از پایان اعتبار ویزای تحصیلی خود را ارائه دهند. فقدان مدارک معتبر می‌تواند منجر به رد ویزای دانشجویی شود. اثبات بازگشت شما به کشور فقط برای دریافت ویزا اعتبار دارد، امغا در عمل به راحتی بعد از تحصیل می‌توانید در کانادا بمانید و کار کنید و اقامت دائم کانادا را دریافت نمایید. همچنین بعد از پیدا کردن کار این امکان را دارید برای اقامت دائم درخواست دهید.

    8- مشکلات مربوط به بیومتریک

    سفارت کانادا این حق را دارد که درخواست‌های ویزای دانشجویی را در صورت عدم آپلود هر نوع الزامات بیومتریک یا اسکن بیومتریک نامناسب رد کند. بیومتریک شامل انگشت نگاری می‌شود که در آن دانشجو در یکی از کشورهای تعیین شده مانند ترکیه یا دبی برای انگشت نگاری ویزای کانادا اقدام می‌کند. از این رو، به دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، توصیه می‌شود که مدرک بیومتریک را به درستی ارائه دهند. بیومتریک به مدت 10 سال معتبر خواهد بود، حتی اگر مجوز یا درخواست ویزا رد شود.

    9- درخواست‌های معلق برای ویزا

    اگر درخواست شما و پرونده شما برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای دانشجویی برای مدت طولانی در انتظار است، احتمال رد شدن آن وجود دارد. زمان پردازش استاندارد برای نوع ویزا را در وبسایت مهاجرت، پناهندگان، شهروندان کانادا (IRCC) بررسی کنید. همچنین می‌توانید وضعیت درخواست خود را در این وبسایت پیگیری نمایید. اگر متوجه شدید که درخواست شما بیش از زمان استاندارد طول کشیده است، سعی کنید در اسرع وقت با مقامات تماس بگیرید و پیگیر این موضوع باشید.

    10- عدم رعایت استانداردهای پزشکی

    یکی از رایج‌ترین دلایل رد ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا، عدم رعایت استانداردهای پزشکی است. چندین الزامات پزشکی وجود دارند که برای دریافت ویزای مهاجرت به کانادا باید آن‌ها را رعایت کنید. این الزامات برای محافظت از سلامت و ایمنی کانادایی‌ها طراحی شده‌اند و عدم رعایت آنها می‌تواند منجر به رد درخواست شما شود. برخی از الزامات بهداشتی که باید رعایت کنید عبارتند از:

    • ارائه گزارش معاینه پزشکی از یک پزشک جهت عدم داشتن بیماری خاص
    • ارائه شواهدی مبنی بر عدم ابتلا به بیماری‌های واگیر و همه‌گیر

    نکات مهم برای ریجکت نشدن ویزای تحصیلی کانادا

    نکات مهم برای ریجکت نشدن ویزای تحصیلی کانادا

    پس از دریافت رد ویزای دانشجویی، باید اقدامات لازم جهت درخواست دوباره را بررسی کنید. برای این کار، از نکات مهم زیر برای افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا استفاده کنید:

    1- تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی

    اگر IRCC یا همان اداره مهاجرت کانادا درخواست ویزای دانشجویی شما را به دلیل دریافت نمره پایین در آزمون مهارت زبان رد کرد، باید روی بهبود مهارت‌های زبانی خود کار کنید. برای این کار می‌توانید در کلاس‌های زبان، کار با یک معلم خصوصی یا شرکت در دوره‌های آنلاین شرکت کنید. نمره آزمون نشان می‌دهد که در کلاس‌های درس می‌توانید مفاهیم را درک کنید و در ارتباط با دیگران مهارت بالایی دارید. حتماً شرایط زبان برای ویزای دانشجویی کانادا را بررسی کنید و از رعایت استانداردهای لازم برای مهارت زبان مطمئن شوید.

    2- نوشتن انگیزه نامه و توصیه نامه

    دانشجویان بین المللی باید بیانیه هدف یا انگیزه نامه (SOP) و توصیه نامه توجه ویژه داشته باشند. انگیزه نامه باید شامل اطلاعاتی در مورد دلیل تحصیل دانشجو در کانادا و قصد او بعد از تحصیل باشد. در این نامه باید به وضوح نشان دهید که قصد تحصیل در یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های با کیفیت کانادا را دارید و اینکه می‌خواهید بعد از تحصیل به کشور خود بازگردید. همچنین توصیه نامه شامل اطلاعاتی است که اساتید، معلمان و کسانی که شما را می‌شناسند، درباره شخصیت، دستاوردها و علایق شما بیان می‌کنند. هر دو نامه باید در قابلیت محتوایی خاصی نوشته شوند.

    3- بررسی و تصحیح هر گونه اشتباه

    باید مطمئن شوید که درخواست ویزای دانشجویی خود را به طور کامل تکمیل کرده‌اید و هیچ جایی برای اشتباه وجود نداشته باشد. اداره مهاجرت کانادا اغلب دانشجویانی که در نحوه تهیه مدارک خود اشتباه می‌کنند را رد خواهد کرد، بنابراین به حداقل رساندن اشتباهات بسیار مهم است. این مرحله شامل بررسی اشتباهی خواهد بود که باعث ریجکتی درخواست شما شده است. اشتباهات می‌توانند عدم رعایت فرمت مدارک، عدم ارسال همه مدارک مورد نیاز، عدم توانایی در توجیه کردن افسر ویزا و حتی عکس با فرمت اشتباه باشند.

    4- روابط وابسته به خانه و خانواده

    4- روابط وابسته به خانه و خانواده

    پیوندهای خانوادگی معمولا به خانواده، ملیت، روابط اجتماعی و ارتباطات فرهنگی اشاره دارد. این موضوع برای افسران ویزا مهم است، زیرا به تعیین احتمال بازگشت متقاضی به کشور پس از اتمام تحصیلات در کانادا کمک می‌کند. شما باید در مدارک خود نشان دهید که رابطه و وابستگی زیادی با کشور خود دارید. برای مثل، والدین یا فرزندان وابسته‌ای دارید که به حضور شما نیاز دارند. مهم است که این موضوع را در مدارک خود قید کرده تا به افسر ویزا نشان دهید که قصد بازگشت دارید.

    5- اثبات تمکن مالی برای ویزا

    اثبات حمایت مالی به شواهدی اشاره دارد که نشان می‌دهد متقاضی بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در طول اقامت خود در کانادا را دارد. اثبات تمکن مالی یکی از شروط مهم برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا است و عامل مهمی است که افسران ویزا هنگام ارزیابی درخواست متقاضی در نظر می‌گیرند. اگر فکر می‌کنید IRCC درخواست شما را به دلیل عدم ارائه شواهد کافی مبنی بر وجوه رد کرده است، باید مدرک قوی‌تر ارائه دهید. این موضوع می‌تواند صورت ‌حساب‌های بانکی و دارایی‌های شما باشند.

    6- درخواست مجدد برای ویزا

    برخی از افراد معتقدند IRCC به طور ناعادلانه‌ای درخواست آن‌ها را رد کرده است. چنین دانشجویانی می‌توانند علیه ریجکتی خود در دادگاه فدرال کانادا درخواست تجدید نظر کنند. این یک فرایند طولانی است که تعداد کمی از دانشجویان مایل به انجامش هستند. علاوه بر این، میزان موفقیت دانشجویان از این روش نسبتا پایین است، بنابراین بهترین روش این است که دوباره درخواست دهید. بعد از رد شدن درخواست اولی، سریعا مشکلات را بررسی کنید و درخواست دوباره بدهید.

    نکات دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

    • فهرستی از تمام مدارک مهمی که برای درخواست ویزای کانادا نیاز دارید، همانطور که در وب‌سایت رسمی دولت کانادا ارائه شده است، تهیه کنید.
    • فرم درخواست را با دقت پر کنید و تمام اطلاعات لازم را بدون خطا تکمیل نمایید.
    • انگیزه نامه باید مختصر و صادقانه نوشته شود تا شانس شما برای تایید ویزا را افزایش دهد.
    • مطمئن شوید که یک کپی از نامه پذیرش از دانشگاه در مدارک پیوست کرده‌اید. شما باید بلافاصله پس از دریافت این نامه درخواست ویزای خود را شروع کنید.
    • صورت ‌حساب‌های بانکی خود را تهیه کنید و مطمئن شوید که موجودی کافی برای طول دوران تحصیل خود را دارید.
    • تمام سابقه سفرهای خارجی خود را مشخص کنید و همچنین معاینات پزشکی لازم را انجام دهید.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    دلایل زیادی برای رد ویزای تحصیلی در کانادا وجود دارند. این دلایل می‌توانند فقدان پشتوانه مالی، سابقه پزشکی مشکوک یا حتی سابقه مهاجرت مشکوک باشد. بنابراین اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، حتما تحقیقات خود را انجام دهید و از این اشتباهات رایج اجتناب کنید تا بتوانید شانس خود را برای تایید ویزای خود افزایش دهید. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (2 پاسخ)
    2024-04-29

    می خواستم اطلاعات عمومی درباره رد ویزا تحصیلی کانادا بیشتر کنم. اگر یک فردی تکمن مالی کافی داشته باشه، نمره بالای در آزمون زبان تخصصی بگیره، رشته تحصیلی درست انتخاب کرده باشه و مطابق رشته تحصیلی ایران باشه، مدرک پذیرش دانشگاه گرفته باشه و فرم دقیق بدون غلط املایی پر کنه،مدرک های هویتی کامل باشه، شاگرد ممتاز باشه، مدارک لازم برای بازگشت ارائه کنه و هیچ مشکل بیومتریک نداشته باشه و بیمه سلامت خوبی داشته باشه سابقه خاص نداشته باشه و نه خودش و نه خانواده سابقه کیفری و مشکوک نداشته باشند، دلایل مشخص و شفاف برای ادامه تحصیل داشته باشه و بخاطر وابستگی پس از پایان دانشگاه برمیگرده. و ویزا تحصیلی ریجکتشن بشه

    2024-05-01

    سلام. باز هم میتونه ده ها دلیل دیگر برای رد درخواست ویزای شما وجود داشته باشه و برای همین هم توصیه اکیدمون اینه که خود شخص به تنهایی پروسه اپلای و درخواست ویزاش رو جلو نبره و بهتره این امور توسط کارشناسان مهاجرتی انجام بشه که در کیس خوبی مثل شما اینطور که یک شرح کلی دادید، ریسک و مشکل به وجود نیاد. برای اطلاعات بیشتر پیرامون رفع ریجکتی ویزای تحصیلی یا درخواست مجدد با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-08-26

    سلام من یازدهم حسابداری هستم خواستم ببینم برای دانشگاه میتونم برم کانادا..مدرک زبانمم تا ۶ ماه آینده میگیریم چه از لحاظ زبان مشکلی ندارم..آیا کلا با رشته حسابداری امکان مهاجرت هست؟بین همین چند کشوری که داخل سایتتون گفتید

    2023-08-27

    سلام. بله میتونیم براتون به راحتی اقدام کنیم و فعالیت ما صرفا در زمینه مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا هستش و در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت