دانشگاه های شهر اتاوا کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه‌های شهر اتاوا کانادا نه تنها برای دانشجویان کانادایی بلکه برای دانشجویان سراسر جهان، تحصیلات و فرصت‌های آموزشی عالی را فراهم می‌کنند. برخلاف تصور اکثر مردم که فکر می‌کنند پایتخت کانادا تورنتو یا ونکوور است، اتاوا پایتخت این کشور بزرگ محسوب می‌شود. اتاوا شهری دو زبانه (انگلیسی و فرانسوی)، مرکز سیاسی کانادا، مرکز فناوری‌های پیشرفته و یکی از شهرهای استان انتاریو است.

    اتاوا به عنوان شهری با بالاترین نرخ افراد تحصیل کرده با مدرک دکتری در کل کانادا شناخته می‌شود. این شهر می‌تواند با داشتن موسسات علمی معتبر مقصد تحصیلی بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی باشد. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد شرایط تحصیل و دانشگاه‌های شهر اتاوا کانادا صحبت می‌کنیم.

    اهمیت تحصیل در دانشگاه‌های شهر اتاوا کانادا

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی، انتخاب دانشگاه مناسب احتمالاً یکی از بزرگترین تصمیماتی است که باید بگیرید؛ اما این موضوع به تنهایی کافی نیست! زندگی شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی فقط به دانشگاهی که از آن پذیرش می‌گیرد محدود نمی‌شود. انتخاب شهر نیز تاثیر قابل توجهی بر زندگی شما در خارج از کشور خواهد داشت. اتاوا به عنوان پایتخت کانادا چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

    اول اینکه اتاوا بسیاری از دانشگاه‌ها معتبر کانادا را در خود جای داده است که هر کدام از آنها بالاترین کیفیت آموزش را به دو زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه می‌دهند. در این شهر انواع موسسات آموزشی از جمله دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس وجود دارند. دانشگاه‌ها مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری را ارائه می‌دهند، در حالی که کالج‌ها تخصص‌های مرتبط با بازار کار در حوزه فنی-حرفه‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

    علیرغم اینکه کانادا دومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه محسوب می‌شود، جمعیت آن کم است. این موضوع باعث می‌شود که نرخ اشتغال در کانادا بسیار بالا باشد، به ویژه برای افرادی که از دانشگاه‌های فارغ التحصیل شده باشند. به عنوان مثال، دانشگاه اتاوا نرخ اشتغال 95 درصد را دارد، به این معنا که 95 درصد از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار کانادا می‌شوند.

    با توجه به اینکه تقریباً یک چهارم ساکنان اتاوا در خارج از کانادا به دنیا آمده‌اند، این شهر فرهنگ غنی و متنوع دارد. به عنوان پایتخت کانادا طبیعی است که پس از تورنتو بیشترین تعداد مهاجر را داشته باشد. همچنین اتاوا که به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای آمریکای شمالی در نظر گرفته می‌شود. این شهر یکی از کمترین میزان جرم و جنایت را در کل کانادا دارد. هزینه زندگی در اتاوا ارزان‌تر از تورنتو یا ونکوور است؛ بنابراین مهاجرت تحصیلی به کانادا و شهر اتاوا می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد.

    هزینه تحصیل در دانشگاه‌های شهر اتاوا کانادا

    هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا در مقایسه با انگلستان، ایالات متحده آمریکا یا حتی استرالیا ارزان‌تر است. هزینه‌های زندگی نیز در اتاوا کمتر از شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور یا مونترال است. طبق وبسایت رسمی شهر اتاوا، متوسط هزینه تحصیل و زندگی حدود 31 هزار دلار کانادا به صورت سالانه است.

    متوسط شهریه در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی بین 17 هزار تا 22 هزار دلار کانادا در سال است. شهریه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین المللی نیز از 11 هزار تا 18 هزار دلار کانادا در سال خواهد بود بسته به کالج یا دانشگاه، هزینه درخواست از 70 تا 150 دلار کانادا متغیر است. همچنین جزئیات مربوط به هزینه‌های زندگی شامل موارد زیر هستند:

    • هزینه کارت ترانزیت (حمل و نقل) از 625 تا 955 دلار کانادا در سال
    • هزینه مسکن از 600 تا 800 دلار کانادا در ماه
    • هزینه غذا با حدود 85 دلار کانادا در هفته
    • هزینه بیمه درمانی 685 تا 770 دلار کانادا در سال
    • هزینه تلفن و اینترنت هزار دلار در سال

    بهترین دانشگاه‌های شهر اتاوا کانادا

    بهترین دانشگاه‌های شهر اتاوا کانادا

    در این بخش به برترین دانشگاه‌ها و کالج‌های اتاوا برای دانشجویان بین‌ المللی اشاره می‌کنیم:

    1- دانشگاه اتاوا

    دانشگاه اتاوا یک موسسه تحقیقاتی عمومی دو زبانه است. این دانشگاه ابتدا به عنوان کالج بای تاون (Bytown) در سال 1848 تاسیس شد و سپس در سال 1861 به کالج اتاوا تغییر نام داد و در سال 1866 از طریق منشور سلطنتی به عنوان دانشگاه شناخته شد. دانشگاه در نظام رتبه بندی کیو اس (QS) 2024 رتبه 203 جهان را دارد. این موسسه معتبر حدود 7 هزار دانشجوی بین المللی از بیش از 150 کشور را دارد. دانشکده پزشکی دانشگاه اتاوا به عنوان یکی از 10 دانشکده پزشکی برتر در کانادا رتبه بندی شده است. دانشکده مدیریت Telfer این دانشگاه نیز شهرت جهانی دارد. متوسط هزینه دوره لیسانس تمام وقت بین 15 هزار تا 30 هزار دلار کانادا در سال است. همچنین این دانشگاه تنوع گسترده‌ای در انواع رشته‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف دارد.

    2- دانشگاه کارلتون

    دانشگاه کارلتون به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی انگلیسی زبان در اتاوا در سال 1942 به عنوان کالج خصوصی کارلتون شبانه برای خدمت به کهنه سربازان جنگ جهانی دوم تاسیس شد. این دانشگاه در سال 1952 به عنوان یک دانشگاه توسط دولت استانی انتاریو شناخته شد. دانشگاه کارلتون در نظام رتبه بندی کیو اس (QS) 2024 رتبه‌ای بین 671 تا 680 جهان را دارد. این موسسه سومین برنامه بزرگ کوآپ (co-op) را در انتاریو اجرا می‌کند که در آن دانشجویان می‌توانند برای کار با حقوق در یک صنعت مرتبط به رشته خود ثبت نام کنند. دانشکده امور بین ‌الملل نورمن پاترسون کارلتون دانشگاه کارلتون (NPSIA) شهرت بالایی در جهان دارد. هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی از 27 هزار تا 40 هزار دلار کانادا در سال متغیر است. هزینه تحصیل دوره‌های راشد می‌تواند بین 15 هزار و 29 هزار دلار کانادا در سال متفاوت باشد.

    3- کالج الگون‌کویین

    کالج هنرهای کاربردی و فناوری الگون‌کویین (Algonquin) که در سال 1967 تاسیس شد، یک کالج عمومی در شهر اتاوا است. این موسسه آموزشی مدارک لیسانس، دیپلم و گواهینامه‌ها را در طیف وسیعی از رشته‌ها و تخصص‌ها ارائه می‌دهد. این کالج یکی از اعضای پلی تکنیک کاناداست و تحصیلات پس از متوسطه با محوریت بازار کار را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. جو دانشجو محور و اخلاق چندفرهنگی فضای یادگیری استثنایی را در کالج الگون‌کویین ایجاد کرده است. این کالج بیش از 200 رشته مختلف را در زمینه فنی ارائه می‌دهد تا دانشجویان را برای ورود سریع به بازار کار کانادا آماده کند. برای یک دانشجوی بین المللی، هزینه (شهریه + بیمه درمانی + خدمات دانشجویی) از 16 هزار تا 22 هزار دلار کانادا متغیر است.

    4- کالج هرزینگ

    کالج هرزینگ (Herzing) که در سال 1970 تاسیس شد و به دلیل ارائه آموزش پس از متوسطه متمرکز بر شغل در اتاوا شهرت بالایی دارد. هرزینگ یک کالج خصوصی با پردیس‌هایی در مونترال، اتاوا، تورنتو، وینیپگ و کمبریج است. این کالج آموزش حرفه‌ای انعطاف پذیر و در عین حال کاملاً تجربه محور را ارائه می‌دهد. کالج هرزینگ تنها تمرکز خود را برای پاسخگویی به تقاضای مشاغل مربوط به بهداشت، تجارت و فناوری در کانادا قرار داده است. رشته‌های محبوب این کالج شامل، انیمیشن دو بعدی، مدیریت کسب و کار، خدمات اجتماعی، امنیت سایبری، مسئول ایمنی و بهداشت، فیزیوتراپی و توانبخشی است. متوسط هزینه تحصیل از 8 هزار تا 15 هزار دلار کانادا برای یک سال تحصیلی 8 ماهه متغیر است.

    5- دانشگاه سنت پل

    دانشگاه سنت پل (St Paul's) که در سال 1965 تاسیس شد، یک دانشگاه پاپی کاتولیک است که با همکاری دانشگاه اتاوا اداره می‌شود. این موسسه در ابتدا در حوزه دینی و الهیات شروع به کار کرد و اکنون علوم انسانی، مشاوره و اخلاق را در برنامه خود نیز گنجانده است. برای کسانی که به فلسفه علاقه دارند، سنت پل فضای پر جنب و جوشی از بحث و گفتگو در پرداختن به مسائل اخلاقی فراهم می‌کند. این مدرسه که یک پردیس دو زبانه است، دیدگاهی چندفرهنگی را به شکلی آزادانه و بدون تعصبات ارائه می‌کند. از رشته‌های محبوب این دانشگاه می‌توان به مطالعات آنگلیکان، مطالعات تعارض، مطالعات مسیحیت شرقی، روابط انسانی و معنویت، اخلاق و مسائل اجتماعی معاصر، ارتباط اجتماعی و الهیات اشاره کرد. متوسط هزینه برای دانشجویان بین المللی تمام وقت 9 هزار دلار کانادا در هر ترم است.

    6- کالج ویلیس

    کالج ویلیس (Willis) که بیش از 150 سال پیش تاسیس شده است به عنوان یک مدرسه مبتنی بر آموزش حرفه‌ای و کسب مهارت شناخته می‌شود. پردیس مرکزی این کالج در اتاوا قرار دارد و همچنین پردیس‌های دیگری در آرنپریور و وینیپگ دارد. کالج ویلیس مجموعه‌ای از دوره‌های مربوط به مدرک دیپلم پس از متوسطه را برای کمک به دانشجویان در کسب مهارت‌های لازم در رشته‌های مدیریت بهداشت، مدیریت بازرگانی و علوم کامپیوتر ارائه می‌دهد. این مدارک به شما کمک می‌کنند تا به نیروی کار کانادا بپیوندید و به سرعت وارد بازار کار شوید. هزینه‌های تحصیل در کالج ویلیس بین 16 هزار تا 22 هزار دلار کانادا در سال است.

    7- کالج دانشگاه دومینیکن

    کالج دانشگاه دومینیکن که در سال 1900 تاسیس شد که دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد مدنی و دکتری را در فلسفه و الهیات ارائه می‌دهد. برای یک دانشجوی علاقه مند به فلسفه یا الهیات، کالج دانشگاه دومینیکن یک فضای استثنایی از یادگیری، تحقیق، بحث و گفتگو دارد. دوره‌های فلسفه و الهیات بر تفکر انتقادی، تحلیل و کار گروهی تاکید دارد. این موسسه از سال 2012 به دانشگاه کارلتون وابسته است. به همین دلیل فرصتی عالی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا در کلاس‌های درس هر دو دانشگاه حضور یابند. هزینه دوره‌های کارشناسی تمام وقت حدود 15 هزار دلار کاناداست، در حالی که هزینه دوره‌های کارشناسی ارشد 22 هزار دلار کانادا در سال خواهد بود.

    بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های شهر اتاوا کانادا

    بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های شهر اتاوا کانادا

    با نگاهی به هزینه‌های موجود، طبیعی است که به دنبال نوعی کمک مالی باشید. برای یک دانشجوی بین المللی، وام دانشجویی همیشه گزینه‌ای برای رفع مشکلات مالی است. با تلاش دولت کانادا برای توسعه کشور به عنوان یک مقصد برتر جهانی، بورسیه‌های تحصیلی متعددی برای دانشجویان بین المللی در دسترس هستند. اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌های اتاوا برای دانشجویان بین المللی نیز گزینه‌هایی برای ارائه بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دارند. این کمک‌های مالی بر اساس شایستگی یا نیاز ارائه می‌شوند. برخی از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های شهر اتاوا کانادا عبارتند از:

    • بورسیه‌های بین المللی دانشگاه اتاوا
    • بورسیه کارلتون برای دانشجویان بین المللی
    • بورسیه‌های بین المللی الگون‌کویین
    • بودجه آموزشی هرزینگ
    • بورسیه‌های سنت پل
    • کمک مالی کالج دانشگاه دومینیکن

    کار بعد از تحصیل برای فارغ التحصیلان در اتاوا

    مجوز تحصیل به شما اجازه می‌دهد در طول سال تحصیلی حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنید. پس از اتمام دوره ممکن است واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشید، مشروط بر اینکه از یک موسسه آموزشی مشخص فارغ التحصیل شده باشید. برای واجد شرایط بودن برای PGWP باید کار پیدا کنید.

    مدت اعتبار ویزای کار پس از فارغ التحصیلی به اندازه مدت دوره تحصیل یا حداکثر 3 سال است. با دریافت مجوز کار می‌توانید بعد از چند سال برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید. بازار کار اتاوا بسیار خوب است و می‌توانید در رشته تخصصی خود کار پیدا کنید. درحقیقت، مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌تواند یکی از روش‌های موثر برای زندگی و کار در این کشور مهاجرپذیر باشد.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    اتاوا پایتخت کانادا و چهارمین شهر بزرگ این کشور است. اتاوا شهری دو زبانه و چند فرهنگی است و جامعه مهاجران رو به رشدی دارد که از طریق تحصیل و کار به شهر مهاجرت می‌کنند. یکی از مزایای مهاجرت به اتاوا، وجود دانشگاه‌های معتبر در این شهر است. دانشگاه‌های شهر اتاوا کانادا می‌توانند بالاترین سطح آموزشی را در کنار امکانات رفاهی به دانشجویان بین المللی ارائه دهند. مهم است که شرایط خود را بررسی کنید و برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول دانشگاه های شهر اتاوا کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت