تحصیل در رشته هوش مصنوعی؛ کانادا یا استرالیا؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هم کانادا و هم استرالیا به عنوان کشورهای پیشرو در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین شناخته می‌شوند. کانادا به ویژه در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی با کمک‌های قابل توجهی از سوی موسساتی مانند دانشگاه تورنتو و موسسه وکتور (Vector Institute) برای هوش مصنوعی مواجه بوده است. علاوه بر این، چندین شرکت مطرح فناوری با محصولات و خدمات مرتبط با هوش مصنوعی در کانادا مستقر هستند.

    استرالیا همچنین با برنامه‌های تحقیقاتی قوی در موسساتی مانند دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه ملبورن، پیشرفت چشمگیری در زمینه هوش مصنوعی داشته است. علاوه بر این، چندین شرکت استرالیایی در حال توسعه راه حل‌های خلاقانه هوش مصنوعی از جمله Canva و Atlassian هستند. برای اینکه بتوانید مقصد تحصیلی خود را از بین کانادا و استرالیا انتخاب کنید، ما در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به شما کمک می‌کنیم.

    مزایای تحصیل در رشته هوش مصنوعی در کانادا و استرالیا

    مزایای تحصیل در رشته هوش مصنوعی در کانادا و استرالیا

    دانشگاه‌های استرالیا و کانادا سرمایه گذاری زیادی روی فناوری و امکانات تحقیقاتی خود می‌کنند و فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم خواهند کرد تا بر روی پیشرفته‌ترین حوزه‌های هوش مصنوعی کار کنند. این دانشگاه‌ها فرصت‌های تحقیقاتی فراوانی را برای دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی ارائه می‌دهند. این فرصت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که با محققان با تجربه و رهبران صنعت کار کنید و از این طریق برای خود پایه‌ای قوی در زمینه هوش مصنوعی بسازید.

    بیش از 10 دانشگاه کانادا و استرالیا در لیست 100 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی کیو اس (QS) 2024 قرار دارند. دریافت مدرک هوش مصنوعی از دانشگاه‌های کانادا درهای زیادی را به روی شما برای فرصت شغلی هیجان انگیز باز می‌کند. صنعت رو به رشد فناوری در کانادا و استرالیا تقاضای فزاینده‌ای برای متخصصان هوش مصنوعی دارد. شما می‌توانید در موقعیت‌هایی مانند مهندس هوش مصنوعی، دانشمند داده، مهندس یادگیری ماشین یا پژوهشگر در شرکت‌های معتبر فناوری کار کنید. به این ترتیب، بعد از پیدا کردن کار این امکان را خواهید داشت برای اقامت دائم در استرالیا و کانادا اقدام کنید.

    رتبه دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در رشته هوش مصنوعی

    دانشگاه

    رتبه

    کشور

    دانشگاه تورنتو

    12

    کانادا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    21

    کانادا

    دانشگاه واترلو

    22

    کانادا

    دانشگاه مک گیل

    34

    کانادا

    دانشگاه ملبورن

    41

    استرالیا

    دانشگاه مونترال

    47

    کانادا

    دانشگاه ملی استرالیا

    56

    استرالیا

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    57

    کانادا

    دانشگاه سیدنی

    57 (هم امتیاز با دانشگاه نیو ساوت ولز)

    استرالیا

    دانشگاه موناش

    73

    استرالیا

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    73 (هم امتیاز با دانشگاه موناش)

    استرالیا

    شرایط تحصیل در رشته هوش مصنوعی در کانادا و استرالیا

    شرایط تحصیل در رشته هوش مصنوعی در کانادا و استرالیا

    شرایط تحصیل اغلب به شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود. شرایط عمومی برای همه کشورها و دانشگاه‌ها مشابه است، اما شرایط اختصاصی بسته به نیازهای هر دانشگاه متفاوت خواهد بود. شرایط عمومی اغلب شامل موارد زیر هستند:

    • آخرین مدرک تحصیلی: اگر برای دوره لیسانس درخواست می‌دهید، باید مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشید. برای مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری نیز به مدرک تحصیل قبلی نیاز دارید. همچنین باید ریز نمرات خود را به همراه مدرک ارسال کنید.
    • مهارت زبان انگلیسی: مهارت زبان با دریافت نمره مناسب در آزمون‌های آیلتس، تافل، PTE و غیر مشخص می‌شود. برای متقاضیانی برای استان کبک درخواست می‌دهند، ارائه مدرک زبان فرانسوی ضروری خواهد بود.
    • گاهی اثبات تمکن مالی: دانشجویان باید نشان دهند که می‌توانند از پس هزینه‌های خود در طول زمان تحصیل و زندگی در کانادا و استرالیا برآیند. ارائه گواهی از گردش حساب یا موجودی حساب ضروری است.

    نکته: دانشجویانی که گپ تحصیلی ندارند، اغلب شانس بیشتری برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا و کانادا خواهند داشت. گپ تحصیلی به نسبت فاصله سنی و مقطع تحصیلی اشاره دارد. برای مثال، دانشجویی 18 سال دارد معمولا نسبت دانشجویی با سن 28 در اولویت پذیرش برای مقطع کارشناسی قرار دارد.

    دوره‌های تحصیل در رشته هوش مصنوعی در کانادا و استرالیا

    حوزه هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است؛ به عبارت دیگر، حوزه هوش مصنوعی با رشته‌های جدید دانشگاهی و حوزه‌های تحقیقاتی که هنوز در حال توسعه هستند، ادغام شده است. دانشجویان می‌توانند این حوزه جدید و هیجان انگیز را در مقاطع تحصیلی کارشناسی سه تا چهار ساله و کارشناسی ارشد دو ساله در کانادا و استرالیا بگذرانند. همچنین دوره‌های مختلفی با مدرک دیپلم و گواهینامه از کالج‌های هر دو کشور ارائه می‌شوند که یک تا دو سال به طول می‌انجامند. تنوع دوره‌های و مدارک در کانادا بیشتر از استرالیاست. کالج‌های کانادا نیز فعالیت قوی‌تری نسبت به کالج‌ها در استرالیا دارند؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند اگر از یک دانشگاه پذیرش نگرفتند از موسسه دیگری در کانادا اقدام کنند.

    دوره‌های تحصیلی هوش مصنوعی در هر کشور متفاوت است، اما برخی از واحدهای درسی که دانشجویان این رشته باید بگذرانند، عبارتند از:

    • یادگیری ماشین
    • نظریه‌های محاسبات
    • مبانی هوش مصنوعی
    • سیستم‌های هوش
    • زبان‌های برنامه‌ نویسی
    • اصول برنامه نویسی و محاسبات
    • سیستم‌ها و معماری
    • طراحی الگوریتم
    • مهندسی نرم افزار
    • طراحی هوش مصنوعی
    • تکنیک‌های ریاضی هوش مصنوعی
    • شبکه‌های عصبی مصنوعی
    • رباتیک
    • پردازش ابری
    • تجزیه و تحلیل شبکه

    هزینه تحصیل در رشته هوش مصنوعی در کانادا و استرالیا

    هزینه تحصیل در رشته هوش مصنوعی در کانادا و استرالیا

    هزینه تحصیل شامل شهریه و هزینه‌های زندگی می‌شود. شهریه دانشگاه‌های کانادا و استرالیا بسته به مقطع و دوره ارائه شده متفاوت است. برای مثال، شهریه کل دوره هوش مصنوعی در دانشگاه ملی استرالیا برابر با 200 هزار دلار استرالیاست. این شهریه برای دانشگاه تورنتو برابر با 260 هزار دلار کاناداست. نمی‌توان گفت که هزینه تحصیل در کدام کشور بیشتری از دیگری است. هزینه‌های مهاجرت به کانادا و استرالیا به دوره تحصیلی، شهر محل زندگی و سبک زندگی دانشجویان مربوط می‌شود.

    هزینه‌های زندگی در هر دو کشور بالاست و دانشجویان باید قبل از هرگونه ارائه درخواست برای پذیرش مقدار بودجه خود را حساب کنید. زندگی در شهرهایی مانند ملبورن و سیدنی در استرالیا و تورنتو و ونکوور در کانادا بالاست. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از بورسیه و کار حین تحصیل بهره‌مند شوید. هر دو کشور 20 ساعت کار در زمان تحصیل را ارائه می‌دهند.

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته هوش مصنوعی در کانادا و استرالیا

    بازار کار فارغ التحصیلان رشته هوش مصنوعی در کانادا و استرالیا

    با افزایش شدید تقاضا برای افراد متخصص در هوش مصنوعی، فرصت‌های شغلی زیادی در کانادا و استرالیا وجود دارند که دانشجویان بین ‌المللی می‌توانند به دنبال آن باشند. آینده شغلی برای فارغ التحصیلان هوش مصنوعی بسیار پرسود و با تقاضای بالا همراه است، به ویژه برای دانشجویان بین المللی که به دنبال مهاجرت به استرالیا و کانادا هستند، زیرا آن‌ها می‌توانند واجد شرایط تمدید حقوق کار پس از فارغ التحصیلی خود باشند. پس از اتمام دوره، دانشجویان می‌توانند در شرکت‌هایی مانند Deloitte، Labatt، Bell، Accenture، KPMG، Accenture، GALE، Environics Analytics و Teranet برای موقعیت‌های شغلی زیر درخواست کار دهند:

    • توسعه دهنده نرم افزار
    • برنامه نویس کامپیوتر
    • دانشمند داده
    • دانشمند کامپیوتر
    • تحلیلگر سیستم
    • برنامه نویس بازی‌های کامپیوتری
    • معمار سیستم‌های نرم افزاری
    • مهندس یادگیری ماشین
    • مهندس پردازش زبان
    • مشاور هوش مصنوعی

    مهاجرت تحصیل با ادب ویزا

    سر و صدای زیادی در حوزه هوش مصنوعی (AI) به وجود آمده است. مفهوم هوش مصنوعی در واقع برای دهه‌ها وجود داشته است اما اکنون به دلیل اینکه چگونه سیستم‌های هوش مصنوعی امروزی قادر به نشان دادن ویژگی‌های هوش انسانی از جمله یادگیری، حل مسئله، ادراک و حتی طیف محدودی از خلاقیت و هوش اجتماعی هستند، رایج شده است. به همین دلیل کشورهای توسعه یافته مانند کانادا و استرالیا با ارائه دوره‌های آموزشی قوی توانسته‌اند پیشگام در مهاجرت دانشجویان برای تحصیل در این رشته باشند. با تحصیل در دانشگاه‌های این دو کشور می‌توانید آینده شغلی خوبی را بر خود متصور شوید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته هوش مصنوعی؛ کانادا یا استرالیا؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت