تحصیل در رشته موسیقی؛ کانادا یا استرالیا؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    موسیقی نوعی هنر است که از اصوات برای بیان معنا و احساسات استفاده می‌کند. موسیقی با هارمونی، ملودی، ریتم و فرم مشخص می‌شود و می‌توان آن را با صدا، ساز و تجهیزات الکترونیکی تولید کرد. موسیقی همچنین به عنوان یک زبان جهانی شناخته می‌شود و برای هزاران سال بخشی از جامعه و تجربه بشر تا به امروز بوده است. تحصیل در رشته موسیقی در کانادا و استرالیا می‌تواند به شما اطلاعات ارزشمند و منحصر به فردی را برای خلق و تولید آثار هنری ارائه دهد. با این حال، برای بسیاری از دانشجویان انتخاب بین استرالیا و کانادا دشوار است، زیرا این دو کشور در بسیاری از زمینه‌ها تشابهاتی با هم دارند؛ اما اگر می‌خواهید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید، ما در این مطلب به طور کامل در مورد شرایط تحصیل در کانادا یا استرالیا و در رشته موسیقی صحبت می‌کنیم.

    مزایای تحصیل در رشته موسیقی در کانادا

    مزایای تحصیل در رشته موسیقی در کانادا

    برای متقاضیان تحصیل در کانادا و در رشته‌ موسیقی می‌توان در زمینه مزایا، به موارد زیر اشاره نمود: 

    • در کانادا گروهی از اساتید بزرگ موسیقی مسئول آموزش در دانشجویان هستند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا موسیقی را به صورت عمیق درک کنید.
    • بسیاری از دانشگاه‌های معتبر کانادا مانند دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا مدرک لیسانس موسیقی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند.
    • شما در دانشگاه‌های کانادا با ابزارهای مهم موسیقی و مهارت‌های مختلف در این رشته آشنا می‌شوید که زندگی حرفه‌ای شما را متحول می‌کند.
    • دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد موسیقی در کانادا فرصت‌های زیادی برای کسب تجربه کاری در صنعت موسیقی فراهم می‌کند.
    • کانادا چندین اسطوره پاپ و ستاره‌های موسیقی را به دنیا معرفی کرده است. شما هم می‌توانید در این حوزه به فردی صاحب سبک تبدیل شوید.
    • دانشجویان رشته موسیقی مجاز به کار تمام وقت در طول دوره تحصیلی خود هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند از انواع بورسیه‌ها استفاده کنند.
    • بعد از مهاجرت تحصیلی به کانادا و فارغ التحصیل شدن در این رشته می‌توانید وارد بازار کار شوید و بعد از پیدا کردن کار برای اقامت دائم درخواست دهید.

    مزایای تحصیل در رشته موسیقی در استرالیا

    مزایای تحصیل در رشته موسیقی در استرالیا

    • استرالیا به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور شناخته می‌شود، زیرا یک جامعه مهاجرپذیر و دوستانه دارد.
    • اکثر دانشگاه‌های استرالیا که رشته موسیقی را ارائه می‌دهند، اعتبار علمی بالایی دارند و در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند.
    • موسیقی همیشه برای بومیان استرالیا و سایر جوامع فرهنگی این کشور مهم بوده است. همین امر باعث شده است تا استرالیا به آموزش موسیقی اهمیت زیادی قائل شود.
    • همه متقاضیان تحصیل در استرالیا می‌توانند به طور مساوی از منابع و فناوری موجود برای شکل دادن به مهارت‌های موسیقایی خود استفاده کنند.
    • دانشجویان رشته موسیقی مجاز به کار پاره وقت در طول دوره تحصیلی خود هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند از انواع بورسیه‌ها استفاده کنند.
    • بعد از مهاجرت تحصیلی به استرالیا و فارغ التحصیل شدن در این رشته می‌توانید وارد بازار کار شوید. سپس این امکان را دارد برای اقامت دائم درخواست دهید.

    رتبه دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در رشته موسیقی

    رتبه دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در رشته موسیقی

    دانشگاه

    رتبه

    کشور

    دانشگاه مک گیل

    34

    کانادا

    دانشگاه تورنتو

    48

    کانادا

    دانشگاه ادیث کوان

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه گریفیث

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه موناش

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه ملبورن

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه سیدنی

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    51 تا 100

    کانادا

    دانشگاه یورک

    51 تا 100

    کانادا

    دانشگاه کوئینزلند

    101 تا 120

    استرالیا

    دانشگاه مونترال

    101 تا 150

    کانادا

    شرایط تحصیل در رشته موسیقی در کانادا یا استرالیا

    شرایط تحصیل در رشته موسیقی در کانادا یا استرالیا

    شرایط تحصیل در رشته موسیقی بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مختلف و همچنین بر اساس مقاطع تحصیلی متفاوت است؛ اما یک سری شرایط عمومی هستند که اکثریت دانشگاه‌ها در هر دو کشور از دانشجویان درخواست می‌کنند. برای مثال، مهارت زبان انگلیسی و ارائه نمره خوب در آزمون‌های آیلتس و تافل مورد نیاز است. متقاضیان باید گواهی اثبات تمکن مالی ارائه دهند. به این معنا که دولت استرالیا و کانادا می‌خواهد ببیند آیا دانشجویان می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی خود برآیند یا خیر.

    یکی از شروط اصلی تحصیل در استرالیا یا کانادا در رشته موسیقی، ارائه آخرین مدرک تحصیلی است. اگر برای مدرک لیسانس موسیقی درخواست می‌دهید، باید دیپلم متوسطه داشته باشید. آخرین مدرک تحصیلی برای دوره‌های ارشد و دکتری نیز مورد نیاز است و باید به همراه مدرک خود باید ریزنمرات نیز ارائه دهید. همچنین ممکن است به نمونه کار و فعالیت‌های شما در حوزه موسیقی یا انجام مصاحبه نیاز باشد. در هر صورت، دانشگاه یک سری مدارک از شما درخواست می‌کنند که اغلب شامل موارد زیر هستند:

    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • رزومه تحصیلی
    • پاسپورت معتبر
    • تعداد عکس در اندازه پاسپورت

    هزینه تحصیل در رشته موسیقی در کانادا یا استرالیا

    شهریه بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه متغیر است. برای مثال، شهریه دانشگاه سیدنی برای دوره‌های موسیقی حدود 43 هزار دلار استرالیاست. شهریه دانشگاه تورنتو برای دوره‌های موسیقی حدود 51 هزار دلار کاناداست. شما همچنین باید به غیر از شهریه به هزینه‌های زندگی توجه کنید. هزینه زندگی در استرالیا یا کانادا به عوامل مختلفی مانند شهر محل اقامت و سبک زندگی بستگی دارد. برای مثال، شهرهای تورنتو و ونکوور در کانادا و شهرهای سیدنی و ملبورن در استرالیا بسیار گران قیمت هستند. همچنین این امکان را دارید در استرالیا برای 20 ساعت در هفته و در کانادا به صورت تمام وقت کار کنید تا بخشی از هزینه‌های خود را تامین کنید.

    دوره‌های تحصیل در رشته موسیقی در کانادا یا استرالیا

    دوره‌های تحصیل در رشته موسیقی در کانادا یا استرالیا

    دوره‌های لیسانس در هر دو کشور سه تا چهار سال و کارشناسی ارشد دو سال هستند. هر دو کشور مدارک دیپلم و گواهینامه یک ساله را نیز ارائه می‌دهند. تنوع رشته‌ها در حوزه موسیقی در هر دو کشور بالاست و دانشگاه‌ها به دانشجویان امکان انتخاب گرایش را می‌دهند. گرایش‌های معمولا شامل اجرای کلاسیک، فناوری آهنگسازی و موسیقی، طراحی موسیقی و صدا، اجرای معاصر، اجرای جاز و سازشناسی تخصص ابزاری هستند. دانشجویان در طول دوره تحصیلی خود با مقدمه‌ای بر فناوری موسیقی، تنظیم و ارکستراسیون، هارمونی دیاتونیک، مدیریت موسیقی و سایر موارد آشنا می‌شوند.

    کالج‌ها در کانادا نسبت به استرالیا محبوبیت و گستردگی بیشتری دارند. کالج‌ها تمرکزی بیشتر بر تمرین عملی دارند و طیف گسترده‌ای از مدارک از جمله دیپلم، گواهینامه، لیسانس و فوق لیسانس را ارائه می‌دهند. کالج‌ها از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه‌تر از دانشگاه‌ها هستند و می‌توانند دوره‌های تحصیلی کوتاه‌تری را نسبت به دانشگاه‌ها به دانشجویان ارائه دهند. اگر می‌خواهید هزینه تحصیل در رشته موسیقی را کاهش دهید، اما همچنان در محیطی پویا تحصیل کنید، کالج‌ها در کانادا گزینه بهتری هستند.

    بازار رشته موسیقی در کانادا یا استرالیا

    بازار رشته موسیقی در کانادا یا استرالیا

    در هر دو کشور می‌توانید در حوزه کاری موسیقی موفق شوید. هم کانادا و هم استرالیا بازار کار پرتقاضایی در صنعت موسیقی دارند و درهای خود را به روی استعدادهای جدید باز می‌کنند. فارغ التحصیلان موسیقی از کانادا و استرالیا می‌توانند در صنعت موسیقی، تدریس و بازاریابی کار کنند. آن‌ها این امکان را در موقعیت‌های شغلی درج شده در جدول زیر مشغول به کار شوند:

    پخش کننده

    رهبر ارکستر

    موسیقی درمانگر

    برنامه ریزی و تبلیغات کنسرت

    مدیر بازاریابی

    مدیر ارکستر

    طراح ساز

    خبرنگار صنعت موسیقی

    تهيه كننده

    میزبان رادیو

    ضبط کننده موسیقی

    متخصص صدا

    برگزار کننده رویدادهای ویژه

    معلم موسیقی

    مربی آواز

    خواننده

    نوازنده

    استعدادیاب صنعت موسیقی

    دستمزد فارغ التحصیلان لیسانس موسیقی در استرالیا و کانادا می‌تواند از بین 30 هزار تا 300 هزار دلار کانادا در سال متغیر باشد. میزان حقوق به سطح تحصیلات، استعداد و تجربه شما بستگی دارد.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    تعداد از بهترین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی جهان در رشته موسیقی در کانادا و استرالیا قرار دارند. این موسسات به دانشجویان کمک می‌کنند تا مهارت‌های خلاقانه خود را در رشته موسیقی تقویت کنند. دانشگاه‌های کانادا و استرالیا برنامه‌های تحصیلی گوناگونی در حوزه موسیقی ارائه می‌دهند که شامل موسیقی کلاسیک، موسیقی معاصر، موسیقی جاز، موسیقی الکترونیک، موسیقی سنتی و غیره می‌شود.

    در مجموع، تفاوتی زیادی بین کانادا و استرالیا وجود ندارد. این شما هستید که باید بر حسب نیازهای خود یکی از این دو کشور را انتخاب کنید. در انتخاب خود به آب و هوا، زیرساخت‌های شهری، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نیز توجه داشته باشید. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته موسیقی؛ کانادا یا استرالیا؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت