تحصیل در رشته مهندسی مکانیک؛ کانادا یا استرالیا؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا یا استرالیا انتخابی است که سرنوشت شما را می‌تواند برای همیشه تغییر دهد. شما با این انتخاب می‌توانید هر آنچه به آینده شغلی و حرفه‌ای شما مربوط می‌شود را تعیین کنید. بدین دلیل که هم کانادا و هم استرالیا فضای لازم برای توسعه دانش و مهارت‌های زندگی را به شما ارائه می‌دهند. با اینکه هر دو کشور در عین حال تشابه زیادی از جمله در کیفیت نظام آموزشی و تحصیل با هم دارند، تفاوت‌هایی نیز خواهند داشت که لازم است دانشجویان از آن‌ها مطلع شوند. در این مطلب به طور کامل در مورد شرایط تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا یا استرالیا صحبت می‌کنیم.

    مزایای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا

    مزایای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا

    برای متقاضیان تحصیل در کانادا و در رشته‌ مهندسی مکانیک می‌توان در زمینه مزایا، به موارد زیر اشاره نمود: 

    • دانشگاه‌های کانادایی به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها در جهان شناخته می‌شوند. آموزش مهندسی مکانیک در این دانشگاه‌ها به روز بوده و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارائه می‌شود.
    • کانادا یکی از مقصدهای محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است، بنابراین شما با دانشجویان از سراسر جهان در ارتباط خواهید بود. این محیط برای گسترش دانش و آشنایی یا فرهنگ‌های مختلف بسیار مفید است.
    • دانشگاه‌های کانادایی برنامه‌های تحصیلی متنوعی را از جمله دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در مهندسی مکانیک ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها امکان انتخاب مسیر تحصیلی متناسب با اهداف و علاقه دانشجویان را فراهم می‌کنند.
    • دانشگاه‌های کانادایی در زمینه تحقیقات مهندسی مکانیک نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارند. شما می‌توانید در پروژه‌های عملی در قالب کارآموزی شرکت کرده و تخصص خود را توسعه دهید.
    • کانادا به عنوان یکی از کشورها با شرایط ایده‌آل برای زندگی شناخته می‌شود. تنوع فرهنگی، امنیت، سیستم بهداشتی و زیرساخت‌های خوب، به شما امکان می‌دهد تا تجربه زندگی راحت و لذت‌ بخشی داشته باشید.
    • دانشجویان مهندسی مکانیک با تخصص‌های مختلف می‌توانند در بخش‌های گوناگون صنعت از جمله خودروسازی، هوافضا، انرژی، تولید و غیره فعالیت کنند. تقاضای بالایی برای مهندسان مکانیک در کانادا وجود دارد.
    • امکان کار در حین و بعد از تحصیل در کانادا وجود دارد و دانشجویان می‌توانند بعد از پیدا کردن کار در این کشور، برای اقامت دائم درخواست دهند. به طور کلی، کانادا مهاجرپذیرترین کشور جهان است.

    مزایای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در استرالیا

    مزایای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در استرالیا

    • دانشگاه‌های استرالیا در زمینه آموزش و تحقیقات مهندسی مکانیک شهرت بالایی در جهان دارند. مباحث آموزشی با استفاده از روش‌های نوین و تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود و حتی امکان شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.
    • دانشگاه‌های استرالیا به دانشجویان امکان استفاده از تجهیزات پیشرفته و منابع طبیعی بیشتری را می‌دهند. این مزیت به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های عملی و تجربی خود را تقویت کنند.
    • استرالیا به عنوان یک کشور چند فرهنگی شناخته می‌شود و دانشجویان از تنوع فرهنگی و اجتماعی در این کشور برخوردار می‌شوند. این محیط شرایط مناسبی را برای افزایش تجربه فرهنگی و گسترش دیدگاه پذیرش دیگر ملل‌ها ارائه می‌دهد.
    • استرالیا به عنوان یک کشور با طبیعت و مناظر طبیعی فوق‌ العاده شناخته می‌شود. این کشور به دانشجویان امکان فعالیت‌های طبیعت‌ گردی، ورزشی و فرهنگی متنوعی را ارائه می‌دهد.
    • مهندسی مکانیک در استرالیا تقاضای بالایی دارد. پس از اتمام تحصیل می‌توانید از فرصت‌های شغلی در بخش‌های مختلف صنعت از جمله خودروسازی، انرژی، ساخت و ساز و غیره بهره‌برداری کنید.
    • با اخذ ویزای کاری می‌توانید در استرالیا کار کنید و در نهایت به مهاجرت به این کشور نیز فکر کنید. دریافت اقامت دائم بعد از تحصیل در استرالیا راحت است، تنها باید شغل مناسب را پیدا کنید.

    رتبه دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در مهندسی مکانیک

    رتبه دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در مهندسی مکانیک

    دانشگاه

    رتبه QS

    کشور

    دانشگاه تورنتو

    38

    کانادا

    دانشگاه مک گیل

    42

    کانادا

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    49

    استرالیا

    دانشگاه واترلو

    56

    کانادا

    دانشگاه موناش

    59

    استرالیا

    دانشگاه ملبورن

    59

    استرالیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    62

    کانادا

    دانشگاه سیدنی

    84

    استرالیا

    دانشگاه کوئینزلند

    113

    استرالیا

    دانشگاه مونترال

    115

    کانادا

    دانشگاه RMIT

    124

    استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا

    130

    استرالیا

    دانشگاه مک مستر

    151 تا 200

    کانادا

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند

    151 تا 200

    استرالیا

    دانشگاه آدلاید

    151 تا 200

    استرالیا

    شرایط تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا یا استرالیا

    شرایط تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا یا استرالیا

    شرایط برای تحصیل در استرالیا یا کانادا در رشته مهندسی مکانیک شامل شرایط عمومی و شرایط خاص تقسیم می‌شوند. شرایط خاص بسته به نیازهای هر دانشگاه متفاوت است، اما شرایط عمومی برای همه دانشگاه‌ها در هر دو کشور مشابه هستند. شرایط عمومی معمولا به شرح زیر هستند:

    • آخرین مدرک تحصیلی: ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات برای دریافت پذیرش ضروری است. برای مثال، برای ورود به دوره کارشناسی ارشد در مهندسی مکانیک باید مدرک لیسانس یا معادل آن در رشته مهندسی داشته باشید.
    • مهارت زبان انگلیسی: برخی از دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک نیاز به آزمون زبانی مانند آیلتس و تافل است. نمره‌های مورد نیاز برای آزمون‌های زبانی ممکن است در هر دانشگاه متفاوت باشد اما به طور معمول دانشگاه‌های هر دو کشور مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 را خواهند خواست.
    • گواهی تمکن مالی: گواهی تمکن مالی نشان دهنده توانایی مالی شما برای تحصیل و زندگی در کشور مورد نظر است. این گواهی باید در قالب تمکن مالی در حساب بانکی باشد.

    توجه: اگر برای تحصیل در استان کبک کانادا درخواست می‌دهید، لازم است مهارت زبان فرانسوی خود را با ارائه مدرک آزمون TEF را مطابق با نیازهای دانشگاه ارائه دهید.

    دوره‌های تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا یا استرالیا

    دوره‌های تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا یا استرالیا

    دوره لیسانس مهندسی مکانیک در کانادا معمولا چهار سال طول می‌کشد. در طول این چهار سال، فیزیک، ترمودینامیک، مدیریت ریسک و انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه درسی تدریس خواهند شد. فوق لیسانس مهندسی مکانیک در کانادا یک یا دو سال است. لیسانس مهندسی مکانیک در استرالیا یک دوره چهار ساله تا پنج ساله تمام وقت است. دوره‌های پنج ساله با مدرک تحصیلی Honours ارائه می‌شوند. با دریافت این مدرک، دوره ارشد یک سال خواهد بود. دوره‌های دکتری مهندسی مکانیک در کانادا و استرالیا بین 3 تا 4 سال خواهند بود.

    مدارک تحصیلی مورد نیاز بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت خواهد بود. برای مدرک زبان در مقطع کارشناسی اغلب به نمره آیلتس 6.5 و برای کارشناسی ارشد و دکتری 6.5 یا 7 نیاز است. همچنین دانشجویان باید پیش نیازهای تحصیلی دوره دبیرستان خود مانند شیمی، فیزیک و ریاضی یا دبیرستان (از جمله حساب دیفرانسیل و انتگرال) را ارائه دهند. داشتن نمره خوب در این واحدهای درسی شانس پذیرش شما را افزایش می‌دهد. مدارک دیگری که دانشگاه‌ها از شما درخواست می‌کنند شامل توصیه نامه، انگیزه نامه، پاسپورت معتبر، نمرات امتحانات ورودی و سایر موارد هستند.

    دانشجویانی که در رشته مهندسی مکانیک در استرالیا تحصیل می‌کنند، می‌توانند تجربه عملی را در طول دوره لیسانس چهار ساله در دانشگاه‌های استرالیا سپری کنند. واحدهای تحقیقاتی در سال آخر دانشگاه، دوره‌های کارآموزی و سایر پروژه‌های عملی می‌توانند به شما تجربه عملی خوبی ارائه دهند. دوره‌های کارآموزی در کانادا نیز ارائه می‌شود، اما به اندازه استرالیا گستردگی و تنوع ندارد. با این حال، در هر دو کشور بستر فراهم است که به یک مهندس متخصص و مجرب تبدیل شوید.

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا یا استرالیا

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا یا استرالیا

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کانادا یا استرالیا بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است. هزینه دوره لیسانس بین 36 هزار تا 60 هزار دلار کانادا در سال است. هزینه سالانه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در کانادا بین 10 هزار تا 32 هزار دلار کانادا است. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در بهترین دانشگاه‌های استرالیا از 37 هزار تا 60 هزار دلار استرالیا در سال متغیر است. نمی‌توان به طور قطع بیان کرد که هزینه تحصیل در کدام کشور بیشتر است و کدام کشور دانشگاه‌های ارزان‌تری دارند. هر دو کشور می‌توانند دوره‌های گران قیمت و ارزان قیمت را بسته به دانشگاه انتخابی و دیگر فاکتورها ارائه دهند.

    بازار کار فارغ التحصیلان مهندسی مکانیک در کانادا و استرالیا

    بازار کار فارغ التحصیلان مهندسی مکانیک در کانادا و استرالیا

    بازار کار رشته مهندسی مکانیک در کانادا و استرالیا بسیار خوب است و دانشجویان به سرعت وارد بازار کار می‌شوند. مهندسان مکانیک در طیف وسیعی از صنایع در استرالیا از جمله هوانوردی، تولید برق، تولید تجهیزات تهویه مطبوع، حمل و نقل و جابجایی مکانیکی فعالیت دارند. آن‌ها ممکن است در زمینه‌هایی مانند تحقیق و توسعه، طراحی مهندسی، تولید و نگهداری تخصص داشته باشند.

    مهندسان مکانیک در شرکت‌های مهندسی خصوصی و در صنایع ساختمان، معدن، ساخت و ساز، نیرو، تولید و فرآوری کار می‌کنند. دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی فدرال، ایالتی و محلی نیز فرصت‌هایی را برای اشتغال ارائه می‌دهند. میانگین کل دستمزد سالانه یک مهندس مکانیک بدون سابقه در استرالیا 60972 دلار استرالیاست. همچنین میانگین کل حقوق سالانه یک مهندس مکانیک با سابقه پنج تا هشت سال حدود 9 هزار دلار استرالیاست.

    از آنجایی که مهندسان مکانیک در کانادا انواع سیستم‌های مکانیکی را طراحی می‌کنند، مشاغل در این زمینه تنوع زیادی دارند. یک مهندس مکانیک که در صنعت هوافضا کار می‌کند، موتور جت را طراحی خواهد که از نظر انرژی کارآمد است. صنعت رباتیک از مهندسان مکانیک استفاده می‌کند تا ربات‌هایی بسازند که به نجات جان انسان‌ها می‌شتابند. ورود به حرفه مهندسی مکانیک از طریق چندین مسیر آموزشی امکان پذیر است. میانگین کل دستمزد سالانه یک مهندس مکانیک بدون سابقه در کانادا 55 هزار دلار کاناداست. همچنین میانگین کل حقوق سالانه یک مهندس مکانیک با سابقه کاری 5 تا 8 سال، 90 هزار دلار کانادا در سال است.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    مهندسان مکانیک نقش مهمی در طراحی و توسعه سیستم‌های مکانیکی، ماشین‌ها و قطعات ماشین آلات مرتبط از محصول اولیه تا نهایی در عملکرد و هدف آن دارند. آن‌ها در صنایع مختلف مشغول به کار می‌شوند تا نیازهای صنعت را رفع کنند. بنابراین این رشته تقاضای بالایی در جوامع توسعه یافته دارد و فارغ التحصیلان می‌توانند به سرعت جذب بازار کار شوند.

    کانادا و استرالیا از کشورهای توسعه یافته در حوزه مهندسی است که بهترین دوره‌های تحصیلی را به همراه بازار کار پرتقاضا ارائه می‌دهند. تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در هر دو کشور مزایای زیادی دارد. در هر دو کشور از همه لحاظ تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت، مهم است که به مواردی مانند آب و هوا، زیرساخت‌های شهری (سیستم درمانی یا حمل و نقل) و جاذبه‌های شهری کانادا و استرالیا توجه کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دوره زبان، دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته مهندسی مکانیک؛ کانادا یا استرالیا؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت