تحصیل در رشته مهندسی عمران؛ کانادا یا استرالیا؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    انتخاب بین کانادا و استرالیا برای تحصیل در رشته مهندسی عمران می‌تواند دشوار باشد؛ چرا که هر دوی این کشورها فرصت‌های آموزشی و شغلی عالی را ارائه می‌دهند و در بسیاری از موارد با هم وجه اشتراک دارند. استاندارد آموزشی در این دو کشور مشابه است، اما در جزئیات تفاوت‌هایی با هم خواهند داشت. درک این تفاوت‌ها می‌توانند دیدگاه واضحی به دانشجویان بدهند تا آن‌ها بهتر بتوانند گزینه مناسب را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به طور کامل در مورد تحصیل در کانادا یا استرالیا برای رشته مهندسی عمران صحبت می‌کنیم.

    مزایای تحصیل مهندسی عمران در کانادا یا استرالیا

    مزایای تحصیل مهندسی عمران در کانادا یا استرالیا

    هم استرالیا و هم کانادا مزایای متعددی از جمله فرصت‌های شغلی امیدوارکننده، کیفیت زندگی بالا و بخش زیرساختی به خوبی تثبیت شده را برای مهندسان عمران ارائه می‌کنند. در ادامه به جزئیات بیشتری می‌پردازیم.

    استرالیا

    • صنعت ساخت و ساز در استرالیا به سرعت در حال رشد است که همین امر فرصت‌های فراوانی را برای مهندسان عمران فراهم می‌کند. پروژه‌های این کشور شامل حمل و نقل، توسعه شهری و انرژی‌های تجدیدپذیر است که تقاضای شغلی خوبی برای متخصصان مهندسی عمران ماهر را ایجاد می‌کند.
    • استرالیا به دلیل تاکید بر تعادل بین کار و زندگی، ارائه کیفیت بالای زندگی، مناظر زیبا و آب و هوای دلپذیر در سراسر جهان مشهور است. مهندسان عمران با مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌توانند از یک حرفه پرسود لذت ببرند و در عین حال سبک زندگی آرام و لذت بخشی را در خارج از محل کار تجربه کنند.
    • استرالیا دانشگاه‌های معتبری دارد که دوره‌های با کیفیتی را در رشته مهندسی عمران ارائه می‌دهند. این موضوع به دانشجویان امکان دسترسی به امکانات پیشرفته و اعضای هیئت علمی مجرب را می‌دهند. فارغ التحصیلان می‌توانند بعد از تحصیل به دنبال کار باشند و بعد از سپری کردن چند سال برای اقامت دائم درخواست دهند.

    کانادا

    • کانادا با داشتن اقتصاد قوی و با ثبات توانسته بستری مناسب را برای توسعه شهری و ساخت و ساز ایجاد کند. تعهد به توسعه زیرساخت‌ها و فرصت‌های متعدد شغلی در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی و ساخت و ساز شهری باعث شده است تا تقاضای بالایی برای مهندسان عمران در کانادا وجود داشته باشد.
    • کانادا در خط مقدم پیشرفت‌های فناوری در بخش مهندسی، تشویق نوآوری و اتخاذ شیوه‌های پیشرفته در حوزه فنی است. مهندسان عمران می‌توانند از کار با فناوری‌های پیشرفته و ابزارهای مهندسی مدرن بهره‌مند شوند. این امر باعث افزایش مهارت‌ها و پیشرفت شغلی برای مهندسان عمران می‌شوند.
    • دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کانادا فرصت‌های فراوانی را برای مهندسین عمران فراهم می‌کنند تا در پروژه‌های تحقیقاتی شرکت کنند تا بتوانند در بازار کار موفقیت بیشتری به دست آورند. متقاضیان می‌توانند با مهاجرت تحصیلی به کانادا از دانشگاه‌های معتبر این کشور فارغ التحصیل شوند و سپس با پیدا کردن کار و مدتی اشتغال، برای اقامت دائم درخواست دهند.

    رتبه بندی دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در رشته مهندسی عمران

    دانشگاه

    رتبه

    کشور

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    16

    استرالیا

    دانشگاه تورنتو

    19

    کانادا

    دانشگاه سیدنی

    20

    استرالیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    21

    کانادا

    دانشگاه ملبورن

    22

    استرالیا

    دانشگاه موناش

    31

    استرالیا

    دانشگاه کوئینزلند

    45

    استرالیا

    دانشگاه کرتین

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه مک گیل

    51 تا 100

    کانادا

    دانشگاه RMIT

    51 تا 100

    کانادا

    دانشگاه آدلاید

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه وسترن استرالیا

    51 تا 100

    استرالیا

    دانشگاه واترلو

    51 تا 100

    کانادا

    دانشگاه کوئینز

    101 تا 150

    کانادا

    شرایط تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا یا استرالیا

    شرایط تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا یا استرالیا

    تحصیل در خارج از کشور می‌تواند طیف وسیعی از شرایط عمومی و خاص را شامل شود که دانشجویان باید قبل از تصمیم گیری جهت مهاجرت در نظر بگیرند. شرایط اختصاصی در واقع مخصوص هر دانشگاه است و می‌تواند با دانشگاه‌های دیگر متفاوت باشد؛ اما شرایط عمومی برای اکثر دانشگاه‌های کانادا و استرالیا مشابه است. شرایط عمومی عبارتند از:

    • دانشجویان باید آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهند. برای مثال، اگر برای لیسانس مهندسی عمران درخواست می‌دهید باید مدرک دیپلم متوسطه خود را ارائه دهید. این موضوع در مورد فوق لیسانس و دکتری نیز صادق است.
    • دانشجویان باید مهارت زبان انگلیسی خود را نشان دهند. کسب نمره مناسب اغلب در آزمون‌های آیلتس، تافل و PTE مورد نیاز است. اگر به دانشگاه‌های استان کبک در کانادا درخواست می‌دهید، باید مهارت زبان فرانسوی خود را ارائه دهید.
    • دانشجویان باید از پس شهریه و هزینه‌های زندگی خود در استرالیا و کانادا برآیند. به همین دلیل دانشگاه‌ها از متقاضیان گواهی تمکن مالی درخواست می‌کنند. این گواهی اغلب موجودی حساب با گردش حساب بانکی خواهد بود.

    برای برآورده کردن این الزامات اصلی و عمومی، ارائه مدارک زیر نیز برای اخذ پذیرش ضروری هستند:

    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه
    • رزومه تحصیلی
    • رزومه کاری (ارشد و دکتری)
    • پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورت

    دوره‌های تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا یا استرالیا

    اکثر دانشگاه‌های کانادا و استرالیا به دانشجویان فرصت‌های بسیار خوبی برای تحصیل در این رشته ارائه می‌شود تا مدرکی کسب کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد نه تنها در کانادا بلکه در سراسر جهان شغل مناسبی داشته باشند. مهندسی عمران در هر دو کشور در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. طول دوره کارشناسی سه تا چهار سال، کارشناسی ارشد دو سال و دکتری بین سه تا پنج سال می‌کشند. مهندسی عمران در هر دو کشور در گرایش مختلف از جمله موارد زیر ارائه می‌شود:

    • مهندسی سازه
    • مهندسی منابع آب و هیدرولیک
    • مهندسی ژئوتکنیک
    • مهندسی محیط زیست
    • مهندسی حمل و نقل

    دوره‌های مهندسی عمران در هر دو کشور به صورت لیسانس علوم کاربردی (BASc) و لیسانس مهندسی (BEng) ارائه می‌شوند. برنامه لیسانس علوم کاربردی بیشتر تئوری است. این بدان معناست که دانشجویان بیشتر به تحقیق و اصول نظری می‌پردازند. ممکن است دوره‌های BASc شامل دروس عملی باشند، اما هدف دروس عملی اثبات اصول نظری خواهد بود. برعکس، مدرک لیسانس مهندسی بیشتر بر فعالیت‌های عملی متمرکز است. البته، دروس نظری بخش بسیار مهمی از برنامه‌های درسی هستند، اما هدف دروس نظری اثبات مباحث عملی است. نام مدرک تحصیلی معمولا برای کارفرمایان مهم نیست، بنابراین خیلی خیلی اهمیت ندارد که کدام از این مدارک را دریافت می‌کنید.

    دانشجویان همچنین می‌توانند برای مدرک دیپلم در مهندسی عمران نیز درخواست دهند. این دوره‌ها بین یک تا یک سال و نیم طول می‌کشد و بیشتر بر مباحث فنی برای آماده سازی دانشجویان برای بازار کار تمرکز دارند. مدرک دیپلم در کالج‌ها و برخی از دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند. برخی از دوره‌های محبوب دیپلم عبارتند از:

    • دیپلم تکنسین عمران
    • دیپلم پیشرفته در فناوری مهندسی عمران
    • دیپلم تکنسین مهندسی ساختمان

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا یا استرالیا

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا یا استرالیا

    نوع مقطع تحصیلی، دوره و دانشگاه در هزینه‌های تحصیل تاثیر دارند. دوره‌های مهندسی عمران در دانشگاه‌های استرالیا بین 40 هزار تا 52 هزار دلار استرالیا هزینه خواهند داشت. هزینه زندگی در استرالیا که شامل غذا، رفت و آمد و مواردی این چنینی بوده، بین 11 هزار تا 22 هزار دلار استرالیا در سال پیش بینی می‌شود.

    متوسط هزینه دوره‌های مهندسی عمران در کانادا بین 10 هزار تا 50 هزار دلار کانادا در سال است. هزینه‌های زندگی نیز به طور متوسط بین 900 تا 1500 دلار کانادا در سال پیش بیش بینی می‌شود. در مجموع، هزینه‌های تحصیل و زندگی در استرالیا بیشتر از کاناداست؛ اما فاصله خیلی زیادی نیست و استرالیا این فاصله را با دستمزد ساعتی بیشتر پر کرده است.

    بازار کار فارغ التحصیلان مهندسی عمران در کانادا و استرالیا

    بازار کار فارغ التحصیلان مهندسی عمران در کانادا و استرالیا

    فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران در کانادا می‌توانند از طیف وسیعی فرصت‌های شغلی در این صنعت بهره‌مند شوند. آن‌ها این امکان را خواهند داشت تا در بخش‌های ساخت و ساز، حمل و نقل، منابع آب و انرژی کار کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند شغل مورد نظر خود را در زمینه تحقیق یا تدریس در دانشگاه‌ها و کالج‌ها انتخاب کنند. دستمزد متوسط مهندسان عمران در حدود 00 هزار دلار کانادا در سال دریافت کنند. حقوق و درآمد فرد می‌تواند بسته به تجربه و نوع شغل متفاوت باشد.

    پس از اتمام دوره تحصیلی خود در رشته مهندسی عمران در استرالیا، دانشجویان بین المللی به طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی در این کشور دسترسی دارند. مهندسان عمران مسئول طراحی، برنامه ریزی و نظارت بر پروژه‌های ساختمانی خواهند بود. آن‌ها بسته به تجربه و تخصص، حقوق بین 70 هزار تا 120 هزار دلار استرالیا را دریافت می‌کنند. با اینکه هزینه‌های زندگی در کانادا کمتر از استرالیاست، اما استرالیا به متخصصان خود دستمزد بیشتری می‌دهد. همچنین هر دو کشور به دانشجویانی که کار مناسبی پیدا کنند، اقامت دائم ارائه می‌دهد.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا و استرالیا تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. هر دو کشور دری را به روی یک حرفه‌ی امیدوار کننده و پویا در زمینه مهندسی عمران باز کرده‌اند. استرالیا و کانادا با تعهد به آموزش با کیفیت بالا، فرصت‌های تحقیقاتی گسترده و محیطی دلپذیر برای دانشجویان بین المللی، به عنوان مقاصدی عالی برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شوند. با این حال، لازم است به غیر از شرایط آموزشی به آب و هوا، زیرساخت‌های شهری و جاذبه‌های هر دو کشور توجه کنید. این موارد نیز می‌توانند در انتخاب شما بین کانادا و استرالیا موثر باشند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته مهندسی عمران؛ کانادا یا استرالیا؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت