تحصیل در رشته مهندسی شیمی؛ کانادا یا استرالیا؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    امروزه بیشتر متقاضیان تحصیل در رشته مهندسی شیمی در مورد انتخاب کشور مقصد از بین دو کشور کانادا و استرالیا مردد هستند. با توجه به این موضوع که هر دو کشور از مقاصد اصلی مهاجرتی محسوب می‌شوند، متقاضیان باید شباهت‌ها و تفاوت‌های بین دو کشور را مورد بررسی قرار دهند. هم کانادا و هم استرالیا مزایای زیادی را به دانشجویان بین المللی برای مهاجرت تحصیلی ارائه می‌دهند، اما در عین حال بسته به آب و هوا، هزینه زندگی و سایر موارد با یکدیگر متفاوت هستند. ما در مقاله دیگری از وب سایت «ادب ویزا» به طور کامل در مورد تحصیل در رشته مهندسی شیمی در کانادا یا استرالیا صحبت می‌کنیم.

    چرا کانادا را انتخاب کنیم؟

    چرا کانادا را انتخاب کنیم؟

    کانادا به دلیل استقبال از دانشجویان بین المللی شهرت بسیار خوبی در جهان دارد و تحصیل در کانادا تبدیل به گزینه اصلی بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی شده است. این کشور در دو سال متوالی از سوی سازمان ملل متحد به عنوان کشوری که درهای خود را به روی دانشجویان بین المللی گشوده، رتبه یکم را کسب کرده است. مردم کانادا نسبت به دانشجویان خارجی رفتاری دوستانه دارد و مفهوم چند فرهنگی در این کشور به خوبی جا افتاده است. دانشجویان می‌توانند از آب و هوای فوق العاده، زیرساخت‌های شهری پیشرفته تورنتو و مونترال و طبیعت بکر کانادا لذت بسیار ببرند.

    دانشگاه‌های قابل توجهی در کانادا و در رشته مهندسی شیمی همیشه در بین 100 موسسه برتر جهان رتبه می‌شوند که این خود گواه اعتبار بالایی دانشگاه‌های این کشور است. به ویژه اینکه رشته‌ مهندسی در کانادا محبوبیت زیادی دارند و هر ساله سیل عظیمی از دانشجویان را به سمت خود می‌کشاند. متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌توانند در یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی جهان تحصیل کنند و از امکانات آموزشی، آزمایشگاه و رفاهی گسترده بهره‌مند شوند. همچنین دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند کار پیدا کنند و برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

    چرا استرالیا را انتخاب کنیم؟

    چرا استرالیا را انتخاب کنیم؟

    از آنجایی که استرالیا برای چندین دهه یک مقصد تحصیلی بسیار معتبر در خارج از کشور بوده است، بنابراین دانشجویان می‌توانند در یک محیط چند فرهنگی و بدون تبعیض زندگی کنند. استرالیا مکانی واقعا منحصر به فرد برای تحصیل است. دانشگاه‌های استرالیا در رتبه ‌بندی جهانی جایگاه‌های بسیار خوبی دارند، زیرا از نظر کیفیت تحصیل، تحقیقات و اشتغال بعد از تحصیل در رتبه‌های بالایی قرار دارند. ارزش اخذ پذیرش از رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌های این کشور بسیار بالاست و دانشجویانی زیادی مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل را هدف اصلی خود می‌دانند.

    استرالیا یکی از کشورهای با کیفیت زندگی بالاست. شهرهای این معتبر این کشور مانند سیدنی و ملبورن بالاترین شرایط زندگی، امنیتی و رفاهی را ارائه می‌دهند. استرالیا مناظر طبیعی بسیار زیبا و منحصر به فردی دارد که به شما فرصت‌های بی‌نظیری برای گردشگری و تفریح ارائه می‌دهد. همچنین شما بعد از فارغ التحصیلی می‌توانید وارد به یک بازار کار بزرگ و پر رونق جهانی شوید. بسیاری از شرکت‌ها در این کشور به دنبال جذب فارغ التحصیلان برتر استرالیا هستند. بعد از پیدا کردن کار نیز می‌توانید در این کشور زیبا و پیشرفته بمانید و برای اقامت دائم استرالیا درخواست دهید.

    رتبه جهانی دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در مهندسی شیمی

    رتبه جهانی دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در مهندسی شیمی

    دانشگاه

    رتبه

    کشور

    دانشگاه تورنتو

    23

    کانادا

    دانشگاه مک گیل

    38

    کانادا

    دانشگاه موناش

    38

    استرالیا

    دانشگاه کوئینزلند

    50

    استرالیا

    دانشگاه ملبورن

    51

    استرالیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    53

    کانادا

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    54

    استرالیا

    دانشگاه آلبرتا

    80

    کانادا

    دانشگاه سیدنی

    83

    استرالیا

    دانشگاه واترلو

    89

    کانادا

    دانشگاه کرتین

    101 تا 150

    استرالیا

    دانشگاه مک مستر

    101 تا 150

    کانادا

    دانشگاه آدلاید

    101 تا 150

    استرالیا

    دانشگاه کلگری

    101 تا 150

    کانادا

    دانشگاه مونترال

    101 تا 150

    کانادا

    شرایط تحصیل در رشته مهندسی شیمی کانادا یا استرالیا

    شرایط تحصیل در رشته مهندسی شیمی کانادا یا استرالیا

    این دانشگاه‌های هر کشور هستند که شرایط تحصیل را مشخص می‌کنند. به طور کلی، شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در کانادا و استرالیا شامل شرایط عمومی و خاص خود هستند. شرایط عمومی، الزاماتی خواهند بود که در همه موسسات آموزشی معمولا مشترک است، اما شرایط خصوصی بسته به هر دانشگاه متفاوت است. شرایط عمومی هم در کانادا و استرالیا شامل موارد زیر هستند:

    • ارائه آخرین مدرک تحصیلی: دانشجویان باید آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهند. اگر برای کارشناسی رشته مهندسی شیمی درخواست می‌دهید، باید مدرک دیپلم متوسطه داشته باشید. این موضوع برای مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری نیز صادق است.
    • اثبات مهارت زبان انگلیسی: تدریس در کشورهای استرالیا و کانادا به زبان انگلیسی انجام می‌شود. دانشجویان باید مهارت زبان انگلیسی خود را با نمرات مورد نیاز در آزمون‌های آیلتس، تافل و غیره ثابت کنند. برای تحصیل در دانشگاه‌های استان کبک کانادا به مدرک زبان فرانسوی برای اثبات مهارت زبان فرانسوی نیاز است.
    • ارائه گواهی تمکن مالی: متقاضیان تحصیل رشته مهندسی شیمی باید ثابت کنند که می‌توانند از پس هزینه‌های خود در طول مدت تحصیل برآیند. این هزینه‌ها شامل شهریه و مخارج زندگی خواهد بود. ارائه مدرک برای میزان گردش حساب یا موجود حساب معمولا درخواست می‌شود.

    برای تحصیل در استرالیا و یا تحصیل در کانادا از متقاضیان درخواست می‌شود تا مدارکی مانند توصیه نامه، انگیزه نامه، پاسپورت، رزومه تحصیلی، نمره مناسب برای آزمون‌های ورودی و سایر موارد را تهیه کنند. با این حال، تفاوت بین کانادا و استرالیا در این بخش به شرایط دانشگاه بستگی دارد. شما باید ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس با بررسی وب سایت دانشگاه، مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.

    دوره‌های تحصیل در رشته مهندسی شیمی کانادا یا استرالیا

    دوره‌های تحصیل در رشته مهندسی شیمی کانادا یا استرالیا

    دانشگاه‌های کانادا و استرالیا تلاش می‌کنند تا فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم کنند که نه تنها تجربه یادگیری بلکه شغل و زندگی آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهند. علاوه بر روش‌های سنتی تدریس و تحقیق، کلاس‌های دانشگاه در هر دو کشور ترکیبی از آموزش و کارهای عملی است. رشته مهندسی شیمی در هر دو کشور در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. طول دوره کارشناسی بین سه تا چهار سال، ارشد دو سال و دکتری چهار سال است.

    تنوع مدارک در کانادا بیشتر از استرالیاست. بدین معنا که کالج‌هایی در کانادا هستند که مدارک دیپلم و گواهینامه ارائه می‌دهند. این مدارک یک ساله هستند و برای آشنایی دانشجویان با شرایط تحصیل و زندگی در کانادا و آمادگی لازم برای ورود به بازار کار تمرکز دارند. کالج‌ها در استرالیا نیز وجود دارند، اما به گستردگی کانادا نیستند. مزیت مهم کالج‌ها، شهریه پایین و طول مدت کم تحصیل است. اما برای اقدام ایرانیان به خصوص از جنبه ویزای تحصیلی، اقدام از طریق دانشگاه توصیه اکید می‌شود.

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی شیمی کانادا یا استرالیا

    هزینه تحصیل در رشته مهندسی شیمی کانادا یا استرالیا

    دانشگاه‌های کانادا هزینه‌های خود را تعیین می‌کنند و این هزینه‌ها بر اساس عوامل متعددی مانند نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و سایر موارد تعیین می‌شوند. میانگین هزینه تحصیل در زیرشاخه‌های رشته‌ مهندسی شیمی در کانادا برای یک دانشجوی بین المللی 28 هزار دلار کانادا (20572 دلار آمریکا) است. میانگین هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در استرالیا برابر با 50 هزار دلار استرالیا (25616 دلار آمریکا) است. هزینه تحصیل در استرالیا در کل بیشتر از کاناداست. اما درآمد در استرالیا از جمله درآمد شغل دانشجویی به همان نسبت نیز بالا است.

    بخشی از هزینه‌های دانشجویان نیز برای هزینه‌های جدای از تحصیل و هزینه‌های زندگی پرداخت خواهد شد. این هزینه‌ها شامل محل اقامت، غذا، بیمه و سایر موارد هستند. شهرهای مطرح کانادا مانند تورنتو و ونکوور و شهرهای معروف استرالیا مانند سیدنی و ملبورن جزء شهرهای گران در جهان محسوب می‌شوند. هزینه‌های زندگی در استرالیا کمی بالاتر از کاناداست، اما حداقل حقوق در استرالیا بیشتر از کانادا خواهد بود. همچنین اگر در استرالیا بمانید و کار کنید، حقوق شما بیشتر از زمانی است که قصد مهارت دائمی به کانادا را دارید. طبق گفته Fairwork Ombudsman، حداقل دستمزد در استرالیا 23.23 دلار در ساعت است، در حالی که حداقل دستمزد در کانادا حدود 16.65 دلار (18.78 دلار استرالیا) است.

    بازار کار بعد از فارغ التحصیلی رشته مهندسی شیمی

    بازار کار بعد از فارغ التحصیلی رشته مهندسی شیمی

    دولت استرالیا به مهاجران یک بازار کار قوی با فرصت‌های متنوع در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد. این کشور اقتصاد رو به رشدی دارد و به خاطر صنایع معدنی، مراقبت‌های بهداشتی، مهندسی، مالی و فناوری اطلاعات در سطح جهان شناخته شده است. سیستم مهاجرت استرالیا، جذب نیروهای ماهر را در اولویت قرار می‌دهد که می‌تواند به نیروی کمبود نیروی کار این کشور کمک زیادی کند. چشم انداز مطلوبی برای فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در استرالیا وجود دارد. مهندسان شیمی می‌توانند در موقعیت‌های مختلف مشغول به کار شوند.

    کانادا بازار کار پر رونقی را با فرصت‌های متعدد به مهاجران ارائه می‌دهد. این کشور اقتصاد قوی دارد و برای بخش‌هایی مانند فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی، مهندسی، مالی و منابع طبیعی به نیروی کار ماهر نیاز خواهد داشت. سیستم مهاجرت کانادا از جمله برنامه اکسپرس انتری، نیروهای کار ماهر را جذب می‌کند. نرخ بیکاری در کانادا در آوریل 2023 حدود 5 درصد بود که در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته نسبتا پایین است. فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی می‌توانند به سرعت وارد بازار کار کانادا شوند و برای اقامت دائم و زندگی همیشگی در این کشور درخواست دهند.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    تحصیل در رشته مهندسی شیمی در کانادا یا استرالیا تفاوت‌های زیادی ندارد. تنها تفاوت می‌تواند در جزئیات پذیرش هر دانشگاه، شهریه و هزینه زندگی باشد. استرالیا و کانادا از بسیاری از جهات شبیه به یکدیگر هستند و هر دو می‌توانند مقصد خوبی برای دانشجویان باشند. با این حال، مواردی مانند آب و هوا و جاذبه‌های طبیعی نیز می‌توانند در انتخاب شما موثر باشند. اگر به هوای آفتابی و سواحل زیبا علاقه دارید، استرالیا گزینه بهتری است؛ اما اگر هوای سرد و طبیعتی مملوء از دریاچه‌ها، کوه‌ها و جنگل‌ها را دوست دارید، کانادا را انتخاب کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته مهندسی شیمی؛ کانادا یا استرالیا؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت