تحصیل در رشته مدیریت؛ کانادا یا استرالیا؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بحث میان اینکه کانادا بهتر است یا استرالیا همیشه در محافل مهاجرت تحصیلی داغ است. هر دوی این کشورها از نظر ارائه بهترین آموزش در سطح جهانی در رتبه بالایی قرار دارند. آن‌ها تعدادی از بهترین دانشگاه‌های جهان را در اختیار دارند که دوره‌های متنوعی را در رشته مدیریت ارائه می‌دهند. در حالی که هر دوی این کشورها برای تحصیل در رشته مدیریت عالی هستند، اما ممکن است در جزئیات تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. به دلیل آنکه مهاجرت تحصیلی امری مهم است، توجه به تفاوت‌های بین کانادا و استرالیا می‌تواند تاثیر زیادی در وضعیت تحصیلی و سبک زندگی شما داشته باشید. به همین دلیل، در این بررسی به تحصیل در رشته مدیریت در کانادا و استرالیا می‌پردازیم.

    مزایای تحصیل رشته مدیریت در کانادا

    مزایای تحصیل رشته مدیریت در کانادا

    برای متقاضیان تحصیل در کانادا و در رشته مدیریت می‌توان در زمینه مزایا، به موارد زیر اشاره نمود:

    • کانادا برترین مقصد تحصیلی در جهان است و به دانشجویان بین المللی بهترین شرایط تحصیلی را ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که پنج دانشگاه در کانادا در فهرست 100 دانشگاه برتر جهان برای رشته مدیریت و تجارت قرار دارند.
    • طیف گسترده‌ای از رشته‌ها و تخصص‌ها در دوره‌های مدیریت در کانادا در دسترس دانشجویان قرار دارند. برخی از این دوره‌ها شامل مدیریت پروژه، مدیریت هتل، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت بازاریابی، مدیریت مهندسی و موارد دیگر است.
    • متوسط حقوق یک مدیر پروژه در محدوده 45 هزار دلار کانادا تا 75 هزار دلار کانادا و برای مدیر زنجیره تامین می‌تواند تا 80161 دلار کانادا باشد. شما می‌توانید با پیدا کردن شغل مناسب، برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنید.

    مزایای تحصیل رشته مدیریت در استرالیا

    مزایای تحصیل رشته مدیریت در استرالیا

    • وقتی در کشوری مانند استرالیا تحصیل می‌کنید، با افراد مختلفی از سراسر جهان همنشین می‌شوید. شما ارتباطات جدیدی ایجاد می‌کنید که مادام العمر هستند و می‌توانند به رشد شما در زندگی حرفه‌ای و فراتر از آن کمک کنند.
    • استرالیا دارای بهترین دانشگاه‌های جهان به همراه هیئت علمیه نخبه است که همه آنچه را که باید دانشجویان یاد بگیرند را با رویکردی عملی در اختیارشان قرار می‌دهد. امکان ارتباط با شرکت‌های برتر جهان برای کسب تجربه علمی نیز ارائه می‌شوند.
    • اگر تصمیم به اقامت در استرالیا پس از تحصیل دارید، فرصت‌های زیادی برای شما وجود خواهد داشت. استرالیا تقاضای بسیار بالایی برای مدیران پروژه دارد، بنابراین امکان دریافت اقامت دائم و مهاجرت تحصیلی به استرالیا برای شما وجود دارد.

    رتبه بندی دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در رشته مدیریت طبق کیواس (QS)

    رتبه بندی دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در رشته مدیریت طبق کیواس (QS)

    دانشگاه

    رتبه

    کشور

    دانشگاه تورنتو

    28

    کانادا

    دانشگاه ملبورن

    37

    استرالیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    39

    کانادا

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    42

    استرالیا

    دانشگاه مک‌گیل

    51

    کانادا

    دانشگاه موناش

    54

    استرالیا

    دانشگاه سیدنی

    61

    استرالیا

    دانشگاه وسترن

    66

    کانادا

    دانشگاه مونترال

    73

    کانادا

    دانشگاه کوئینزلند

    85

    استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا

    97

    استرالیا

    دوره‌های تحصیلی رشته مدیریت در کانادا و استرالیا

    دوره‌های تحصیلی رشته مدیریت در کانادا و استرالیا

    در سیستم آموزشی استرالیا، مدرک دانشگاهی نشان دهنده اوج پیشرفت تحصیلی است. مقاطع تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند. همچنین چندین دوره با مدرک گواهینامه و دیپلم نیز وجود دارند که طول مدت تحصیلی و هزینه کمتری دارند. از سوی دیگر، دانشگاه‌های کانادا نیز مشابه استرالیا یکسری مدارک در رشته مدیریت را به دانشجویان ارائه می‌دهد. مدارک دیپلم و گواهینامه اغب در کالج‌های هر دو کشور ارائه می‌شوند، با اینکه دانشگاه‌ها نیز این مدارک را به صورت محدود ارائه می‌دهند. دوره‌های دانشگاهی در کانادا و استرالیا 2 تا 6 سال بسته نوع مدرک طول می‌کشند. دوره‌های تحصیلی محبوب در کانادا و استرالیا طبق جدول زیر هستند:

    دوره

    کانادا

    استرالیا

    کارشناسی

    مدیریت پروژه

    مدیریت کسب و کار

    مدیریت بازاریابی

    مدیریت بازرگانی

    مدیریت محیط زیست

    مدیریت هتلداری

    MBA

    مدیریت بازرگانی

    مدیریت پروژه

    مدیریت منابع انسانی

    مدیریت عمومی

    حسابداری

    مدیریت ورزش

    MBA

    کارشناسی ارشد

    مدیریت گردشگری

    مدیریت جهانی

    مدیریت استراتژیک معدن

    مدیریت منابع

    مدیریت منابع انسانی

    مدیریت کسب و کار

    MBA

    مدیریت منابع انسانی

    حسابداری و امور مالی

    تجارت بین الملل

    مدیریت بانکداری

    مدیریت ورزش

    مدیریت محیط زیست

    MBA

    دکتری

    مدیریت بازرگانی

    مدیریت کسب و کار

    مدیریت منابع

    مدیریت گردشگری

    مدیریت منابع انسانی

    مدیریت بازاریابی

    MBA

    تجزیه و تحلیل کسب و کار

    سیستم‌های اطلاعات کسب و کار

    مدیریت امور مالی

    استراتژی، نوآوری و کارآفرینی

    مدیریت کار و مطالعات سازمانی

    مدیریت حمل و نقل و لجستیک

    MBA

    شرایط پذیرش رشته مدیریت در کانادا و استرالیا

    شرایط پذیرش رشته مدیریت در کانادا و استرالیا

    دانشجویان برای پذیرش در برنامه‌های کارشناسی (UG) در کانادا باید 12 سال تحصیلات متوسطه خود را گذرانده باشند. برای دریافت پذیرش، آزمون ارزیابی اسکولاستیک (SAT) معمولاً مورد نیاز نیست. برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی (PG)، تضمین پذیرش در دوره‌های حرفه‌ای آسان‌تر است. برای اخذ پذیرش در مقاطع مدیریت ارشد ممکن است GMAT (آزمون ورودی مخصوص دوره‌های مدیریتی) مورد نیاز باشد. اگرچه، برخی از برنامه‌های MBA در کانادا هستند که نیازی به آزمون GMAT ندارند. همچنین ممکن است از داوطلبان خواسته شود که نمرات آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس را ارائه دهند.

    برای تضمین پذیرش برای تحصیل در مقطع لیسانس در استرالیا، اکثر دانشگاه‌ها به 12 سال تحصیل در دوره متوسطه نیاز دارند و این امر باعث می‌شود که دانشجویان بین المللی بتوانند مستقیماً در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرند. برای پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، فقط داوطلبانی واجد شرایط هستند که مدرک کارشناسی سه ساله را به پایان رسانده باشند. دانشجویان برای پذیرش در دوره‌های مدیریت باید در آزمون پذیرش GMAT شرکت کنند و برای دوره‌های علمی ممکن است نیاز به شرکت در آزمون GRE باشد.

    هزینه تحصیل رشته مدیریت در کانادا و استرالیا

    هزینه تحصیل رشته مدیریت در کانادا و استرالیا

    هنگامی که صحبت از شهریه برای دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف در دانشگاه‌ها می‌شود، کانادا در اکثر موارد گزینه بسیار مقرون به صرفه‌تری نسبت به استرالیاست. متوسط هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا حدود 25 تا 30 هزار دلار کانادا در سال برای دانشجویان بین المللی است، در حالی که شهریه‌های تحصیلات تکمیلی کمی گران‌تر و حدود 40 هزار دلار استرالیا در سال است.

    در مقابل، دانشجویان بین المللی ممکن است مجبور باشند سالانه 25 هزار دلار آمریکا در دانشگاه‌های استرالیا برای مقطع کارشناسی و تا 32 هزار دلار آمریکا برای تحصیلات تکمیلی بپردازند. مدرک دکتری نیز برای دانشجویان بین المللی در کانادا بسیار مقرون به صرفه‌تر از استرالیا است. همچنین مدرک MBA در کانادا معمولا نصف قیمت دوره‌های تحصیلی MBA در استرالیا است.

    کانادا از نظر هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه‌تر نسبت به استرالیاست. در حالی که متوسط هزینه زندگی در کانادا معمولا بین 800 تا هزار دلار آمریکا در ماه است، دانشجویان بین المللی در استرالیا به طور کلی تا 1200 دلار آمریکا در ماه هزینه دارند. با این حال، شهریه و هزینه زندگی بسته به دانشگاه، رشته، مقطع تحصیلی و شهر متفاوت است. همچنین هم استرالیا و هم کانادا انواع بورسیه را به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند.

    فرصت‌های شغلی بعد از تحصیل در رشته مدیریت در کانادا و استرالیا

    فرصت‌های شغلی بعد از تحصیل در رشته مدیریت در کانادا و استرالیا

    هم تحصیل در کانادا و هم تحصیل در استرالیا فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را برای دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه ارائه می‌دهند. اما تفاوت‌های جزئی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. به عنوان مثال، دولت کانادا اخیراً اعلام کرده است که تا پایان سال 2023، دانشجویان بین المللی می‌توانند در طول ترم تحصیلی در ساعات نامحدودی کار کنند. این امر به دانشجو کمک می‌کند تا در کنار تحصیل، تجربه کاری ارزشمندی کسب کند و هزینه‌های تحصیل خود را پوشش دهد. این در حالی است که کار حین تحصیل در استرالیا 20 ساعت در هفته است و البته در استرالیا هم کار تمام وقت دانشجویی تحت شرایط خاصی ممکن است.

    در مورد استخدام پس از فارغ التحصیلی، استرالیا به دانشجویان بین المللی ویزای موقت فارغ التحصیل (زیر کلاس 485) ارائه می‌دهد. به این ترتیب، متقاضی می‌تواند مدتی بین 18 ماه تا چهار سال را در استرالیا بماند و کار کند. دانشجویان بین المللی در کانادا، ویزای کار پس از فارغ التحصیلی را ظرف 90 روز پس از فارغ التحصیلی دریافت می‌کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد حداقل برای مدت سه سال در کار بمانند و کار کنند.

    یکی دیگر از مزایای دانشگاه‌های برتر استرالیا برای دانشجویان بین المللی این است که اکثر آنها رویدادهای استخدام دانشجویی را سازماندهی می‌کنند تا به آنها کمک کنند پس از فارغ التحصیلی به سرعت وارد بازار کار شوند. در کانادا پس از فارغ التحصیلی باید خودتان شغل ایده آل خود را جستجو و پیدا کنید. همچنین بازار کار رشته‌های مدیریت در استرالیا به دلیل جنبه توریستی و تجاری قوی‌تر نسبت به کانادا، بهتر است. همچنین درآمد فارغ التحصیلان رشته مدیریت در استرالیا معمولاً بیشتر از کانادا است.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    اکثر شهرهای استرالیا به خاطر سواحل آفتابی و آب و هوای دلپذیر ساحلی شهرت دارند. در مقابل، کانادا به عنوان یکی از سردترین کشورهای جهان شناخته می‌شود و میانگین دمای آن بیش از منفی 5 درجه سانتیگراد است. پس در کنار مسائل دیگر مهم است که به شرایط آب و هوا نیز نگاه کنید. با ارائه کیفیت عالی زندگی و زیرساخت‌های آموزشی هر دو کشور، مطمئنا در استرالیا و کانادا اوقات خوبی را سپری خواهید کرد. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته مدیریت؛ کانادا یا استرالیا؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت