تحصیل در رشته فیزیوتراپی؛ کانادا یا استرالیا؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    هنگامی که نوبت به انتخاب کشور مناسب برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی می‌رسد، متقاضیان بین کانادا و استرالیا مردد هستند. هر دوی این کشورها از برترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور شناخته می‌شوند و می‌توانند بستری قوی برای آموزش و کسب تجربه غنی از زندگی در خارج را به دانشجویان ارائه دهند. کانادا و استرالیا نه تنها سطح بالایی از خدمات آموزشی را در اختیار متقاضیان خارجی قرار می‌دهند، بلکه به دلیل چشم انداز شغلی پس از فارغ التحصیلی و امکان دریافت اقامت دائم به راحتی، شهرت جهانی دارند. پس اگر می‌خواهید در رشته فیزیوتراپی تحصیل کنید و نمی‌دانید باید بین کانادا یا استرالیا کدام یک را انتخاب کنید، با مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» همراه ما باشید.

    مزایای تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا و استرالیا

    مزایای تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا و استرالیا

    تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کانادا یا استرالیا می‌تواند مزایای متعددی را به همراه داشته باشد، اما توجه به اهداف و اولویت‌های خاص خود هنگام انتخاب محل تحصیل ضروری است. در ادامه به برخی از مزایای تحصیل فیزیوتراپی در هر دو کشور اشاره می‌کنیم:

    کانادا

    • دانشگاه‌های کانادا به دلیل استانداردهای بالای علمی و دوره‌های متنوع در رشته فیزیوتراپی شناخته می‌شوند. بسیاری از موسسات امکانات پیشرفته آموزشی و رفاهی را به دانشجویان ارائه می‌دهند.
    • کانادا از نظر قومیتی کشوری متنوع محسوب می‌شود که فرصتی برای تجربه یادگیری فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند. تحصیل در کانادا به معنای پذیرش همه افراد با همه تفاوت‌هاست.
    • کانادا تقاضای فزاینده‌ای برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی از جمله فیزیوتراپیست‌ها دارد. فارغ التحصیلان اغلب فرصت‌های شغلی را در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز ورزشی پیدا می‌کنند.
    • کانادا همواره از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی در رتبه‌های بالایی قرار دارد و محیطی امن و دلپذیر برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. امنیت و زندگی در یک محیط عادلانه می‌تواند به پیشرفت دانشجویان کمک زیادی کند.
    • پس از تکمیل مدرک تحصیلی خود، شما واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی هستید که به شما امکان می‌دهد تجربه کاری کانادایی به دست آورید. این موضوع راه را برای دریافت اقامت دائم باز خواهد کرد.

    استرالیا

    • استرالیا خانه چندین دانشگاه معتبر است که به دلیل دوره‌های تحصیلی عالی در رشته فیزیوتراپی در جهان شهرت دارد. این موسسات فرصت‌های تحقیقاتی و آموزشی قوی را به دانشجویان ارائه می‌دهند.
    • بسیاری از دوره‌های تحصیلی فیزیوتراپی استرالیا بر تمرین بالینی تاکید دارند و فرصت‌های زیادی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا تجربه عملی در محیط‌های کار کسب کنند.
    • استرالیا با تقاضای فزاینده‌ای برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مواجه است. امر باعث شده که فارغ التحصیلان فیزیوتراپی بتوانند پس از تحصیل به راحتی شغل پیدا کنند. تحصیل در استرالیا می‌تواند آینده شغلی خوبی داشته باشد.
    • استرالیا یک محیط طبیعی خیره کننده از جمله سواحل، جنگل‌های بارانی و حیات وحش متنوع را ارائه می‌دهد که این موضوع می‌تواند در روحیه دانشجویان تاثیر شگفتی بگذارد.
    • استرالیا گزینه‌های مختلفی از ویزا را ارائه می‌دهد، مانند ویزای موقت فارغ التحصیل (زیر کلاس 485) که به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد تا پس از اتمام تحصیلات خود به طور موقت در استرالیا کار کنند و از این طریق امکان اخذ اقامت دائم در استرالیا وجود دارد.

    رتبه بندی دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در فیزیوتراپی

    دانشگاه

    رتبه

    کشور

    دانشگاه تکنولوژی کوئینزلند

    2

    استرالیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    3

    کانادا

    دانشگاه سیدنی

    4

    استرالیا

    دانشگاه تورنتو

    5

    کانادا

    دانشگاه دیکین

    7

    استرالیا

    دانشگاه ملبورن

    12

    استرالیا

    دانشگاه کلگری

    16

    کانادا

    دانشگاه اتاوا

    18

    کانادا

    دانشگاه آلبرتا

    19

    کانادا

    دانشگاه مک مستر

    22

    کانادا

    دانشگاه وسترن استرالیا

    22

    استرالیا

    دانشگاه وسترن

    26

    کانادا

    دانشگاه ادیث کوان

    33

    استرالیا

    دانشگاه ویکتوریا

    34

    استرالیا

    دانشگاه لاتروب

    39

    استرالیا

    شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا و استرالیا

    شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا و استرالیا

    تحصیل در استرالیا یا کانادا برای رشته فیزیوتراپی مستلزم شرایط و الزامات خاصی است که بسته به دانشگاه و برنامه می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، شرایط تحصیل در هر دو کشور شامل شرایط عمومی و خصوصی هستند. شرایط خصوصی را هر دانشگاه در هر کشور تعیین می‌کند، اما شرایط عمومی اغلب برای همه دانشگاه‌های اعمال می‌شود. شرایط عمومی رشته فیزیوتراپی کانادا و استرالیا عبارتند از:

    • آخرین مدرک تحصیلی: دانشجو باید آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات خود را ارائه دهد. اگر برای لیسانس درخواست می‌دهید، باید مدرک دیپلم متوسطه خود را ضمیمه مدارک خود کنید. برای دوره‌های ارشد و دکتری نیز باید مدرک قبلی خود را ارائه دهید.
    • مهارت زبان انگلیسی: متقاضیان باید مدرک زبان مبتنی بر نمره مورد نیاز برای آزمون‌های آیلتس و تافل را ارائه دهند؛ اما در کانادا برای تحصیل در استان کبک که فرانسوی زبان است، نیاز به گواهی اثبات زبان فرانسه است.
    • گواهی تمکن مالی: کلیه متقاضیان تحصیل در کانادا و استرالیا ملزم به ارائه گواهی تمکن مالی هستند. بدین معنا که باید اثبات کنند که توانایی پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی در طول مدت تحصیل خود را دارند.

    متقاضیان باید مدارکی که در ادامه نام برده می‌شوند را نیز در درخواست خود ارائه دهند:

    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه (مخصوص ارشد و دکتری)
    • رزومه تحصیلی
    • رزومه کاری (مخصوص ارشد و دکتری)
    • مقالات معتبر بین المللی (دکتری)
    • پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورت
    • نمره آزمون‌های ورودی

    دوره‌های تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا و استرالیا

    در استرالیا و کانادا می‌توانید فیزیوتراپی را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دنبال کنید. دوره‌های کارشناسی معمولا چهار سال طول می‌کشد، در حالی که دوره‌های کارشناسی ارشد معمولا دو سال خواهند بود. دکتری نیز بین سه تا چهار سال زمان‌بر خواهد بود. همچنین در کانادا می‌توانید دوره‌های دیپلم و گواهینامه یک تا دو سال را در رشته فیزیوتراپی بگذرانید. این دوره‌ها اغلب در کالج‌ها برگزار می‌شوند و محبوبیت آن‌ها در کانادا بیشتر از استرالیا است.

    متقاضیان در کانادا معمولاً باید مدرک لیسانس خود را در یک رشته مرتبط، مانند حرکت شناسی یا علوم بهداشتی، قبل از درخواست برای یک دوره کارشناسی ارشد در فیزیوتراپی تکمیل کنند. کارشناسی ارشد فیزیوتراپی (MPT) محبوب‌ترین دوره تحصیلی در فیزیوتراپی در استرالیاست. از طرف دیگری، دوره‌های کارشناسی فیزیوتراپی در کانادا محبوب‌تر است، زیرا تنوع گرایش‌ها بیشتر خواهد بود. دوره‌های محبوب فیزیوتراپی در کانادا عبارتند از:

    • فیزیولوژی
    • ارتوپدی
    • بیوشیمی
    • فارماکولوژی
    • آناتومی انسان
    • جراحی عمومی
    • فیزیولوژی عصبی
    • فیزیوتراپی ورزشی
    • مقدمه‌ای بر درمان

    هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا و استرالیا

    هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کانادا و استرالیا

    متوسط شهریه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کانادا برای دانشجویان خارجی 40 هزار دلار کانادا در سال است. این شهریه برای دانشگاه استرالیا 50 هزار دلار استرالیا در سال است. با این حال، مقدار شهریه براساس گرایش، مقطع و دانشگاه تعیین می‌شود. دانشجویان می‌توانند با مبالغ کمتری نیز در استرالیا و کانادا مشغول به تحصیل شوند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های با رتبه بالا بیشتر از دانشگاه‌های دیگر است.

    دانشجویان می‌تواند بعد از اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی، در کانادا و استرالیا در حین تحصیل کار کنند. کار حین تحصیل در کانادا به صورت 20 ساعت در هفته و در استرالیا به صورت 40 الی 48 ساعت در هر 2 هفته است. حداقل دستمزد در استرالیا بیشتر از کاناداست، اما هزینه‌های زندگی در استرالیا کمی بیشتر از کانادا خواهند بود. برای مثال، هزینه‌های ماهانه تخمینی یک فرد مجرد بدون اجاره در تورنتو 1125.4 دلار آمریکاست. از طرفی، میانگین هزینه‌های ماهانه یک فرد مجرد بدون اجاره در شهر سیدنی 1167.6 دلار آمریکاست.

    فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان

    فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان

    تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا و کانادا می‌تواند راهی عالی برای بهبود زندگی شغلی شما در آینده باشد. با این حال، قبل از تصمیم گیری برای تصمیم به مهاجرت تحصیلی و کسب تخصص در این رشته، مهم است که چند فاکتور کلیدی را در نظر بگیرید. اول از همه، شما باید در مورد متوسط حقوق تحقیق کنید. در حالی که دستمزدها بسته به شهر و تجربه شما متفاوت است، فیزیوتراپیست‌ها در هر دو کشور درآمد متوسطی دارند.

    با توجه به اینکه انتظار می‌رود نرخ تقاضا برای فارغ التحصیلان این رشته بالاتر از حد متوسط باشد، برنامه ریزی برای تحصیل در فیزیوتراپی می‌تواند عاقلانه باشد. یکی دیگر از عوامل مهمی که در تحصیل فیزیوتراپی در کانادا و استرالیا باید در نظر گرفت، آینده شغلی شماست. به عنوان یک فیزیوتراپیست، ممکن است بتوانید در محیط‌های مختلفی مانند بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، مطب‌های خصوصی، بخش‌های دولتی، خانه سالمندان، مدارس و مراکز ورزشی کار کنید. این بدان معناست که فرصت‌های زیادی برای رشد و پیشرفت در حرفه شما وجود دارد.

    طبق انجمن فیزیوتراپی استرالیا (APA)، در حال حاضر حدود 10 هزار فیزیوتراپ فعال در استرالیا مشغول به کار هستند. طبق گفته APA، حقوق اولیه برای فارغ التحصیلان فیزیوتراپی بسته به تجربه و صلاحیت می‌تواند از 54 هزار دلار استرالیا تا 98 هزار دلار استرالیا در هر سال متغیر باشد. شما در کانادا می‌توانید پس از فارغ التحصیلی به عنوان کار درمانگر، درمانگر ورزشی، طب سوزنی، کایروپراکتیک یا متخصص کاردرمانی مشغول به کار شوید. فیزیوتراپیست‌ها در کانادا سالانه به طور متوسط 86 هزار دلار کانادا درآمد دارند.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    تحقیق در مورد دانشگاه‌ها و دوره‌های تحصیلی در هر دو کشور برای درک شرایط پذیرش، امکانات و سایر موارد بسیار مهم است. علاوه بر این، هنگام تصمیم گیری در مورد محل تحصیل فیزیوتراپی، عواملی مانند مکان، هزینه زندگی و فرصت‌های شغلی بالقوه را در نظر بگیرید. کانادا و استرالیا شباهت‌های زیادی دارند، اما تفاوت‌ها می‌توانند در مسائلی مانند شرایط آب و هوایی، واحدهای درسی، گرایش‌ها هزینه و بازار کار باشند. با این حال، برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته فیزیوتراپی؛ کانادا یا استرالیا؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت