تحصیل در رشته حقوق؛ کانادا یا استرالیا؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    انتخاب بین دو کشور برای یک دانشجوی بین المللی اغلب مهمترین بخش از تحصیل در خارج از کشور است، به ویژه اگر این کشورها شامل کانادا و استرالیا باشند. هم استرالیا و هم کانادا کشورهای انگلیسی زبان هستند که هر ساله بیش از 50 درصد از دانشجویان بین المللی در جهان را به خود جذب می‌کنند. یکی از مهمترین دلایل برای تحصیل رشته حقوق در کانادا و استرالیا، امکان دریافت اقامت دائم و بازار کار پر رونق این دو کشور است. اما قبل از هر کاری باید در مورد مزایا، معایب و تفاوت‌های تحصیل در رشته حقوق در کانادا یا استرالیا، اطلاعات خود را کامل کنید. در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا بین کانادا و استرالیا، کشور مناسب را انتخاب کنید.

    مزایای تحصیل در رشته حقوق در کانادا

    مزایای تحصیل در رشته حقوق در کانادا

    برای متقاضیان تحصیل در کانادا و در رشته حقوق می‌توان در زمینه مزایا، به موارد زیر اشاره نمود:

    بیش از نیم میلیون دانشجوی بین المللی

    کانادا میزبان بیش از نیم میلیون دانشجوی بین المللی در تمامی رشته‌هاست. تحصیل در رشته حقوق در یک محیط بین المللی مانند کانادا به شما کمک می‌کند تا دانش فرهنگی خود را گسترش دهید و با مردم از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. نه تنها دیدگاه وسیع‌تری نسبت به جهان و فرهنگ‌های مختلف به دست خواهید آورد، بلکه در این راه دوستان جدیدی نیز پیدا خواهید کرد.

    آموزش حقوق با استانداردهای عالی

    دانشکده‌های حقوق در کانادا آموزش با کیفیت و استاندارد عالی ارائه می‌دهند و کانادا یکی از کشورهای برتر دنیا برای تحصیل در رشته حقوق است. به طور کلی، کیفیت آموزش حقوق کانادا بالاست و تضمین می‌کند که مدرک شما در سراسر جهان ارزشمند و شناخته شده باشد. روش‌های تدریس و تعهدی که دانشکده‌های حقوق کانادا نسبت به آماده سازی دانشجویان به مهارت‌های مناسب دارند، تحصیل در کانادا را ارزشمندتر می‌کند.

    ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی

    امور مالی بخش مهمی از تحصیل در خارج از کشور یا تحصیل در یک کشور مشهور مانند کانادا است. برای یک دانشجوی بین المللی که از یک کشور کمتر توسعه یافته اقتصادی می‌آید، تحصیل حقوق در کانادا می‌تواند گران باشد. با توجه به اینکه کانادا از همه نقاط جهان استقبال می‌کند، بسیاری از دانشکده‌های حقوق بورسیه‌های تحصیلی مختلف و متنوعی را ارائه می‌دهند و هر دانشگاه شرایط مختلفی برای ارائه بورسیه دارد.

    مزایای تحصیل در رشته حقوق در استرالیا

    مزایای تحصیل در رشته حقوق در استرالیا

    برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا ابتدا باید در فواید تحصیل در رشته حقوق در استرالیا اطلاعات لازم را به دست آورید:

    دانشکده‌های حقوق استرالیا

    یکی از اولین عواملی که باعث می‌شود دانشجویان بین المللی از سراسر جهان استرالیا را برای تحصیل در رشته حقوق انتخاب کنند، دانشکده‌های حقوق این کشور است. در مجموع 36 دانشکده حقوق معتبر در استرالیا وجود دارند که 6 تای آن‌ها در 50 دانشکده برتر حقوق در جهان رتبه بندی شده‌اند. علاوه بر این، 3 دانشکده حقوق استرالیا در فهرست 100 دانشکده حقوق برتر جهان قرار گرفته‌اند.

    فرصت‌های شغلی زیاد

    توانایی تحصیل در جایی که فرصت‌های کاری زیادی ارائه می‌شود، یک ویژگی عالی است. این چیزی است که استرالیا به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. علاوه بر تحصیل در این رشته، شما در تعطیلات تابستانی یا زمستانی نیز می‌توانید در یک موسسه حقوقی به شکل کارآموزی کار کنید که قطعا شانس اشتغال شما را پس از فارغ التحصیلی افزایش می‌دهد. در همه حال شما شانس زیادی برای یافتن شغل در هر زمینه از جمله در تخصص حقوق در استرالیا را دارید.

    کسب مهارت‌های ارزشمند

    دانشکده‌های حقوق در استرالیا می‌توانند شما برای بازار کار آماده کنند. جدای از دریافت کیفیت عالی آموزشی، شما این فرصت را خواهید داشت که در تعدادی از فعالیت‌های فوق برنامه مشارکت داشته باشید که به شما در توسعه مهارت‌های حیاتی در زمینه حقوق از جمله تفکر انتقادی، استدلال قوی، ابتکار، استقلال، مذاکره و بسیاری موارد دیگر کمک می‌کند.

    رتبه بندی دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در رشته حقوق طبق کیواس (QS)

    رتبه بندی دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در رشته حقوق طبق کیواس (QS)

    دانشگاه

    رتبه

    کشور

    دانشگاه ملبورن

    11

    استرالیا

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    13

    استرالیا

    دانشگاه سیدنی

    16

    استرالیا

    دانشگاه تورنتو

    19

    کانادا

    دانشگاه ملبورن

    17

    استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا

    24

    استرالیا

    دانشگاه مک گیل

    29

    کانادا

    دانشگاه مونش

    40

    استرالیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    44

    کانادا

    دانشگاه کوئینزلند

    53

    کانادا

    دانشگاه صنعتی سیدنی

    69

    استرالیا

    دوره‌های تحصیلی رشته حقوق در کانادا و استرالیا

    دوره‌های تحصیلی رشته حقوق در کانادا و استرالیا

    در زمان تحصیل در رشته حقوق در کانادا و استرالیا این فرصت را خواهید داشت که دانش بیشتری در زمینه موضوعاتی مانند اصول حقوق عمومی، تعهدات، تخلفات، قانون اساسی، قراردادها، اختلافات و اخلاقیات، تئوری حقوقی، حقوق اداری، اموال، عدالت و امانت، حقوق و آیین دادرسی کیفری، تحقیقات حقوقی، چاره جویی و غیره به دست آورید.

    در استرالیا و کانادا می‌توانید در 3 مقطع زیر تحصیل کنید:

    • کارشناسی حقوق (LLB)
    • کارشناسی ارشد حقوق (LLM)
    • دکتر حقوق (JD)
    • گواهینامه فارغ التحصیلی در حقوق
    • دیپلم فارغ التحصیل در حقوق

    اگر بخواهید مدرک لیسانس حقوق را دنبال کنید، حداقل 4 سال تحصیل خواهید کرد. برای کارشناسی ارشد حقوق در کانادا بسته به تخصص، یک تا دو سال زمان برای تحصیل نیاز است. سپس دوره دکتری است که تا سه سال طول می‌کشد. دوره‌های گواهینامه و دیپلم بین یک تا 1.5 زمان می‌برند. این دوره‌ها بیشتر برای آماده سازی جهت ورود به بازار کار تمرکز دارند.

    هزینه‌های تحصیل رشته حقوق در کانادا و استرالیا

    هزینه‌های تحصیل رشته حقوق در کانادا و استرالیا

    هزینه تحصیل در کانادا برای رشته حقوق می‌تواند از 12500 دلار کانادا (10 هزار دلار آمریکا) تا 40 هزار دلار کانادا (32 هزار دلار آمریکا) در سال متغیر باشد. شهریه در دانشگاه‌های معروف مانند دانشگاه بریتیش کلمبیا در حدود 52800 دلار کانادا و در دانشگاه تورنتو در حدود 59500 دلار کانادا است. هزینه تحصیل در استرالیا برای دریافت مدرک حقوق بین 15 هزار دلار استرالیا (11064 دلار آمریکا) تا 45 هزار دلار استرالیا است.

    از نظر میزان شهریه دریافتی می‌توان گفت که هر دوی این کشورها مشابه یکدیگر هستند. اما هزینه‌های زندگی در استرالیا به ویژه در شهرهای سیدنی و ملبورن کمی بالاتر از کانادا است اما از طرفی هزینه‌های زندگی در استرالیا با دستمزد بالاتر برای کار حین تحصیل جبران می‌شود. اگر توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل را ندارید، می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی این کشورها استفاده کنید.

    شرایط تحصیل رشته حقوق در کانادا و استرالیا

    شرایط تحصیل رشته حقوق در کانادا و استرالیا

    برای اینکه واجد شرایط تحصیل در رشته حقوق در مقطع کارشناسی در استرالیا باشید، باید مدرک دیپلم متوسط را داشته باشید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، شما باید مدرک کارشناسی حقوق را گذرانده باشید. علاوه بر این، باید نشان دهید که در زبان انگلیسی نیز مهارت دارید. دانشگاه‌های استرالیا انتظار دارند که دانشجویان نمره آیلتس حداقل 7 را در این رشته داشته باشند.

    همچنین باید بدانید که دانشگاه‌ها یا دانشکده‌های حقوق در استرالیا ممکن است شرایط خاص خود را برای دانشجویان بین المللی داشته باشند. برخی از دانشگاه‌ها شاید از شما بخواهند که علاوه بر رعایت حداقل شرایط، مصاحبه انجام دهید یا در آزمون ورودی شرکت کنید. ارائه توصیه نامه، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه و سایر مدارک هم در کانادا و استرالیا درخواست می‌شوند. به همین دلیل، مهم است که همیشه اطلاعات مورد نیاز را در وبسایت دانشگاه خود جستجو کنید.

    شرایط اصلی تحصیل در رشته حقوق در کانادا به طور کلی به دانشگاه بستگی دارد، هر دانشکده حقوق معیارهای مخصوص به خود را تعیین می‌کند. اما همه دانشگاه‌ها یکسری شرایط عمومی دارند که شامل آخرین مدرک تحصیلی و اثبات مهارت زبان انگلیسی (آیلتس و تافل) و مدرک مبتنی زبان فرانسه هستند. همچنین نمرات LSAT (آزمون پذیرش دانشکده حقوق) دانشکده‌های حقوق در کانادا ضروری است. هر چه نمره بالاتر باشد، شانس شما برای پذیرش بیشتر می‌شود.

    بازار کار رشته حقوق در کانادا و استرالیا

    بازار کار رشته حقوق در کانادا و استرالیا

    چشم انداز شغلی برای فارغ التحصیلان حقوق در کانادا از نظر شرایط مالی و تقاضا رضایت بخش است. یک وکیل در کانادا می‌تواند در زمینه‌های متعدد حقوقی از جمله قانون به نفع عمومی، مشاغل خصوصی یا قوانین دولتی کار کند. همچنین داشتن مدرک حقوق فرصتی برای دنبال کردن شغلی در تجارت، سیاست، روزنامه‌ نگاری یا هر زمینه دیگری را ارائه می‌دهد.

    متقاضیان مهاجرت به کانادا بدانند که بسته به تجربه حرفه‌ای، متوسط حقوق وکلا از 70 هزار دلار کانادا (52968 دلار آمریکا) تا 130 هزار دلار کانادا (98369 دلار آمریکا) در سال متغیر است. برای وکالت در کانادا، باید یک دوره مقاله نویسی، دوره پذیرش وکالت و آزمون را بگذرانید و از استان و منطقه‌ای که قصد دارید در آن کار کنید، مجوز دریافت کنید. دریافت همین مجوز برای فارغ التحصیلان کانادا نیز وجود دارد.

    معمولاً فارغ التحصیلان رشته حقوق در استرالیا در مشاغلی مانند وکیل، منشی حقوقی، افسر آزمایشی، معاونت مقننه، تحلیلگر سیاست، افسر ارشد انطباق، قاضی، وکیل دادگستری و غیره کار می‌کنند. با توجه به مهارت‌های زیادی مانند تفکر انتقادی، سخنرانی در جمع و حل مسئله که در طول تحصیل خود کسب می‌کنند، فارغ التحصیلان رشته در حقوق استرالیا در زمینه‌های مختلف غیر از رشته حقوق مشغول به کار می‌شوند.

    فارغ التحصیلان رشته حقوق در استرالیا به طور متوسط 110 هزار دلار استرالیا (81214 دلار آمریکا) در سال درآمد دارند. کمترین حقوقی که می‌توانید به عنوان فارغ التحصیل حقوق دریافت کنید حدود 33 هزار دلار استرالیا (24364 دلار آمریکا) است، در حالی که بالاترین دستمزد حدود 270 هزار دلار استرالیا (199349 دلار آمریکا) در سال نیز می‌تواند باشد. دستمزدها در استرالیا بیشتر از کاناداست، اما در مقابل هزینه‌های زندگی در استرالیا نیز کمی بیشتر از کاناداست. همین امر باعث ایجاد تعادل بین درآمد و هزینه‌های زیادی در هر دو کشور می‌شود.

    اقامت دائم بعد از تحصیل در کانادا و استرالیا

    اقامت دائم بعد از تحصیل در کانادا و استرالیا

    ویزای کار پس از فارغ التحصیلی کانادا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا بسته به مدت دوره تحصیلی خود حداکثر تا سه سال در خاک کانادا کار کنند. تحت این مجوز کار، دانشجو می‌توانند در رشته مورد نظر خود مشغول به کار شوند. بعد از پیدا کردن کار مناسب می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. فارغ التحصیلانی که مدرک لیسانس و کارشناسی ارشد را از دانشگاه‌های استرالیا به پایان رسانده و دارای ویزای تحصیلی هستند، واجد شرایط درخواست ویزای کار پس از تحصیل هستند.

    هر دو کشور شرایط راحتی را جهت دریافت ویزای کار و اقامت دائم به متقاضیان ارائه می‌دهند. اما دریافت اقامت دائم در کانادا به دلیل تقاضای بالا برای نیروی کار ماهر راحت‌تر از استرالیاست. راحت‌تر بودن به معنای این است که فرآیند دریافت اقامت سریع‌تر بوده و شما نیاز به ارائه مدارک مختلف یا معیارهای خاص ندارید. با این حال، زندگی در یک کشو خارجی به شرایط، علائق و نیازهای شما بستگی دارد. برای مثال برای برخی افراد زندگی در آب و هوای استوایی استرالیا و آفتاب گرفتن در سواحل لذت بخش بهتر از سرمای کانادا است.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    تحصیل در رشته حقوق در کانادا یا استرالیا بسیار هیجان انگیز است. هر دو کشور تقریبا در همه زمینه‌ها در یک رتبه قرار دارند، تفاوت‌ها بسیار جزئی هستند. برای کسانی که به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهند و می‌خواهند از نظر فرهنگی، مهاجرپذیر بودن، آب و هوا، زیرساخت‌های شهری و غیره همه چیز را بررسی کنند، انتخاب بین استرالیا و کانادا سخت نخواهد بود. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته حقوق؛ کانادا یا استرالیا؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت