تحصیل در رشته تربیت بدنی؛ کانادا یا استرالیا؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تربیت بدنی یک فرایند آموزشی برای توسعه دانش و مهارت‌های بدنی و جسمی است. این حوزه نقش منحصر به فردی را در آموزش ایفا می‌کند و بخشی جدایی ‌ناپذیر از زندگی امروز تبدیل شده است. مردم امروز بیش از هر زمان دیگری به ورزش کردن به عنوان یک ضرورت در برنامه روزانه خود نگاه می‌کنند؛ بنابراین تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا یا استرالیا می‌تواند چشم انداز دانشجویان به آینده را روشن کند. با این حال، انتخاب بین این دو کشور برای تحصیل در رشته تربیت بدنی با سوالات زیادی از سوی متقاضیان مهاجرت همراه است. در مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» به طور کامل در مورد تفاوت تحصیل در کانادا یا استرالیا برای رشته تربیت بدنی صحبت می‌کنیم.

    مزایای تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا و استرالیا

    مزایای تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا و استرالیا

    کانادا و استرالیا به خاطر ارائه فرصت‌های ایده‌آل زندگی، جوامع چند فرهنگی و چشم ‌اندازهای شغلی امیدوار کننده از مقاصد اصلی مهاجرتی محسوب می‌شوند. هر دوی این کشورها می‌توانند مزایای زیر را به دانشجویان ارائه دهند:

    1- کیفیت بالای تحصیل

    هم کانادا و هم استرالیا دانشگاه‌های معتبر زیادی دارند که به دلیل ارائه آموزش با کیفیت در جهان شناخته شده هستند. دانشگاه‌هایی مانند تورنتو و مک گیل در کانادا و دانشگاه‌هایی مانند ملبورن و سیدنی در استرالیا به دلیل دوره‌های آکادمیک دقیق و ابتکارات تحقیقاتی پیشگامانه خود مشهور هستند. علاوه بر این، موسسات عالی کانادا و استرالیا به دانشجویان خدماتی مانند خوابگاه، امکانات رفاهی و بورسیه ارائه می‌دهند.

    2- تنوع دوره‌ها

    دانشجویان هم در کانادا و هم در استرالیا به مجموعه‌ای از رشته‌ها و مقاطع دسترسی دارند که علایق و آرزوهای شغلی آن‌ها را برآورده می‌کند. یکی از این رشته‌های مطرح، تربیت بدنی است که علاقه مندان زیادی دارد. رشته تربیت بدنی در هر دوی این کشورها در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. همچنین دوره‌های تحصیلی با مدرک دیپلم و گواهینامه نیز وجود دارند. مهاجرت تحصیلی به کانادا یا استرالیا به معنای بهره مندی از دوره‌های تحصیلی متنوع خواهد بود.

    3- کیفیت زندگی

    3- کیفیت زندگی

    هر دوی این کشورها کیفیت زندگی بالایی را ارائه می‌دهند. دانشجویان بین المللی به خدمات مراقبت‌های درمانی پیشرفته و محیطی امن دسترسی دارند. وجود زیرساخت‌های شهری پیشرفته، خدمات و امکانات رفاهی گوناگون و بسیاری موارد دیگر، زندگی در کانادا و استرالیا را راحت و هیجان انگیز کرده است. دانشجویان می‌توانند تعادلی خوبی بین کلاس‌های درس و فعالیت‌های فوق برنامه خود ایجاد کنند.

    4- فرصت‌های کاری

    دانشجویان بین ‌المللی که در کانادا و استرالیا تحصیل می‌کنند، فرصت‌های شغلی زیادی خواهند داشت. این موضوع امکان کسب مهارت و دستمزد خوب را برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی لز طریق کار دانشجویی را می‌دهد. اجازه کار پس از فارغ التحصیلی کانادا (PGWP) به فارغ التحصیلان این امکان را می‌دهد که تا سه سال پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانند و کار پیدا کنند. همچنین فارغ التحصیلان می‌توانند از طریق ویزای موقت فارغ التحصیلان (زیر کلاس 485) به طور موقت در استرالیا کار کنند و از این طریق می‌تواند اقامت دائم هر دو کشور را اخذ نمود.

    5- محیط چند فرهنگی

    هر دوی این کشورها از یک فضای چند فرهنگی استقبال می‌کنند و محیطی را ایجاد کرده‌اند که در آن دانشجویان خارجی بدون تبعیض نژادی زندگی می‌کنند. زندگی در محیط‌های چند فرهنگی به دانشجویان کمک می‌کند تا به قومیت‌های دیگر احترام بگذارند و بتوانند خارج از دیدگاه‌های مذهبی و فرهنگی با یکدیگر تعامل داشته باشند. همین امر فرصت‌هایی را برای دوستی و بهبود مهارت‌های ارتباطی ایجاد می‌کند.

    6- فرصت‌های پژوهشی

    6- فرصت‌های پژوهشی

    کانادا و استرالیا فرصت‌های تحقیقاتی بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. این کشورها بودجه‌ای را برای تحقیق و نوآوری اختصاص داده‌اند که به دانشجویان اجازه می‌دهد با اساتید و محققان در پروژه‌های مختلف همکاری کنند. مشارکت فعال در تحقیقات می‌تواند چشم‌ اندازهای علمی دانشجویان را گسترش دهد. همچنین این موضوع، درهایی را به روی موفقیت در باز کار باز می‌کند.

    7- مسیرهای اقامت دائم

    هم استرالیا و هم کانادا برای دانشجویان بین المللی مسیرهای مهاجرتی بسیاری خوبی هستند. مهاجرت تحصیلی به استرالیا یا کانادا منجر به دریافت اقامت دائم می‌شود. فارغ التحصیلان ماهر می‌توانند به راحتی از طریق سیستم اکسپرس انتری کانادا و برنامه نامزد استانی (PNP) در کانادا بماند. به طور مشابه، برنامه مهاجرت ماهر عمومی استرالیا  (GSM) روش‌هایی را برای دانشجویان ارائه می‌دهد تا مسیر خود را به سمت رسیدن به اقامت دائم هموار کنند. شما در کانادا با 18 ماه و در استرالیا با 12 ماه کار، می‌توانید درخواست اقامت دائم دهید.

    8- مقرون به صرفه بودن و بورسیه

    هر دوی این کشورها بورسیه‌ها و بسته‌های کمک مالی متعددی را ارائه می‌دهند که برای کاهش هزینه‌های مربوط به زندگی و شهریه برای دانشجویان طراحی شده‌اند. دانشجویان با برنامه ریزی مالی خود و درخواست بورسیه می‌توانند بار مالی تحصیل در خارج از کشور را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. این موضوع باعث می‌شود تا دانشجویان بتوانند بیشتر روی مباحث درسی خود تمرکز کنند.

    9- مزیت زبان انگلیسی

    9- مزیت زبان انگلیسی

    استفاده از زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش و ارتباطات روزانه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا بتوانند برای تحصیل در کانادا و استرالیا آماده شوند. زبان انگلیسی به عنوان زبان جهانی شناخته می‌شود که در تمامی جهان صحبت می‌شود؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند این زبان را به راحتی یاد بگیرند و خود را برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در استرالیا و کانادا آماده کنند. ضمن آنکه تقریبا کلیه افراد از زبان انگلیسی پیش زمینه دارند.

    10- موقعیت مکانی

    یکی از مزیت‌های قابل توجه کانادا و استرالیا مناظر و شگفتی‌های طبیعی این کشورها است. کانادا و استرالیا از نظر آب و هوایی کاملا با هم متفاوت هستند. آب و هوای کانادا سرد است، اما استرالیا آب و هوایی گرم و استوایی دارد. بسیاری از دانشجویان به دلیل آب و هوا گرم و سواحل زیبایش به استرالیا می‌روند، در حالی که برخی دیگر کانادا را به دلیل دریاچه‌ها و طبیعت سرسبز این کشور دوست دارند.

    11- خدمات درمانی

    مدیکر (Medicare) در کانادا یک سیستم مراقبت‌های درمانی است که به دانشجویان کمک می‌کند بدون پرداخت هزینه‌های گزاف از خدمات سلامتی برخوردار شوند. به طور مشابه، با تحصیل در استرالیا می‌توانید از برنامه پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) بهره‌مند شوید که به دانشجویان امکان دسترسی به سیستم مراقبت‌های درمانی را می‌دهد. این پوشش به دانشجویان امکان می‌دهد تا در صورت نیاز هزینه اقامت در بیمارستان، داروهای تجویزی و خدمات پزشکی را بپردازند.

    رتبه دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در رشته تربیت بدنی

    رتبه دانشگاه‌های کانادا و استرالیا در رشته تربیت بدنی

    دانشگاه

    رتبه جهانی

    کشور

    دانشگاه کوئینزلند

    2

    استرالیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    3

    کانادا

    دانشگاه سیدنی

    4

    استرالیا

    دانشگاه تورنتو

    5

    کانادا

    دانشگاه دیکن

    7

    استرالیا

    دانشگاه ملبورن

    12

    استرالیا

    دانشگاه کلگری

    16

    کانادا

    دانشگاه اوتاوا

    18

    کانادا

    دانشگاه آلبرتا

    19

    کانادا

    دانشگاه مک مستر

    22

    کانادا

    دانشگاه وسترن استرالیا

    22

    استرالیا

    دانشگاه وسترن

    26

    کانادا

    دانشگاه ادیث کوان

    33

    استرالیا

    دانشگاه ویکتوریا

    34

    استرالیا

    دانشگاه لاتروب

    39

    استرالیا

    شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا و استرالیا

    شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا و استرالیا

    شرایط تحصیل در اکثریت دانشگاه‌های جهان شامل شرایط عمومی و خصوصی است. شرایط خصوصی را دانشگاه محل تحصیل تعیین می‌کند، اما شرایط عمومی در بیشتر موسسات علمی مشابه است. از شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا و استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • آخرین مدرک تحصیلی: دانشجویان باید آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند. برای مثال، اگر برای لیسانس تربیت بدنی درخواست می‌دهید، باید مدرک دیپلم متوسطه خود را ارسال کنید. این موضوع برای تحصیل جهت اخذ مدارک فوق لیسانس و دکتری نیز صادق است.
    • اثبات مهارت زبان: متقاضیان باید برای تحصیل و زندگی در استرالیا و کانادا، سطح زبان خود را مشخص کنند. این به معنای کسب نمره مورد نظر در آزمون‌های زبان مانند آیلتس و تافل است. اگر هم برای دانشگاه‌های استان کبک کانادا درخواست می‌دهید، ارائه مدرک برای اثبات مهارت زبان فرانسوی ضروری است.
    • اثبات تمکن مالی: دانشجویان باید نشان دهند که می‌توانند از پس شرایط مالی خود در طول مدت تحصیل در کانادا و استرالیا برآیند؛ بنابراین دانشگاه‌ها از متقاضیان درخواست ارائه مدرکی مبنی بر داشتن وجوه کافی برای تحصیل و زندگی دارند. ارائه صورت حساب مالی یا گردش حساب می‌تواند کفایت کند.

    مدارکی که معمولا از دانشجویان درخواست می‌شوند، عبارتند از:

    • پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورت
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • رزومه تحصیلی
    • رزومه کاری (ارشد و دکتری)

    دوره‌های تحصیلی رشته تربیت بدنی در کانادا و استرالیا

    دوره‌های تحصیلی رشته تربیت بدنی در کانادا و استرالیا

    لیسانس تربیت بدنی در کانادا و استرالیا یک دوره چهار ساله است که واحدهای درسی مانند آناتومی، تغذیه، حرکت شناسی، روانشناسی ورزشی، کمک‌های اولیه و پیشگیری از آسیب را شامل می‌شود. فوق لیسانس تربیت بدنی در کانادا و استرالیا یک دوره دو ساله است که بر رشد فیزیکی، بهبود عملکرد ارگانیسم، آموزش مهارت‌های حرکتی تمرکز دارد. مدرک کارشناسی ارشد در تربیت بدنی شامل دوره‌هایی در حوزه‌های مربیگری، آناتومی و فیزیولوژی همراه با بیومکانیک و سایر موارد است.

    دکتری در تربیت بدنی دوره‌ای سه تا چهار ساله است که در سطحی عمیق ارائه می‌شود که شامل کارهای تحقیقاتی و ارائه تز است. ممکن است دوره‌هایی تحت عنوان Honours نیز هم در استرالیا و کانادا ارائه شوند. این دوره‌ها بین پنج تا شش سال طول می‌کشند و بیشتر بر روی یک گرایش خاص از تربیت بدنی تمرکز دارند. همچنین در هر دو کشور می‌توانید در کالج‌ها تحصیل کنید. کالج‌ها نسبت به دانشگاه از نظر ساختار آموزشی و هزینه متفاوت هستند. کالج‌ها کوچکتر از دانشگاه‌ها هستند و دوره‌های تحصیلی کوتاه مدت یک یا دو ساله با مدرک دیپلم و گواهینامه را ارائه می‌دهند. به کالج‌ها معمولا در کانادا نسبت استرالیا اهمیت بیشتری داده می‌شود.

    هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا و استرالیا

    هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در کانادا و استرالیا

    هزینه تحصیل بسته به دانشگاه مقطع تحصیلی متفاوت است. برای مثال، هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی در دانشگاه سیدنی استرالیا برای کارشناسی برابر با 53500 دلار استرالیا در سال است. این هزینه برای دانشگاه آلبرتا 30 هزار کانادا است. با این حال، هزینه تحصیل در استرالیا در رشته تربیت بدنی کمی بالاتر از کاناداست؛ اما هزینه زندگی اعم از غذا، اقامت، رفت و آمد و غیره که بخشی از هزینه‌های دانشجویان را تشکیل می‌دهد، در کانادا معمولا کمتر از استرالیا است. دانشجویان می‌توانند هم در کانادا و هم در استرالیا در حین تحصیل به به ترتیب به طور نیمه وقت و تمام وقت کار کنند. همچنین حداقل حقوق در استرالیا بیشتر از کانادا است. در نهایت، همه چیز به مقدار بودجه و سبک زندگی شما بستگی دارد.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    هنگام انتخاب بین کانادا و استرالیا باید اهداف تحصیلی، اهداف شغلی و ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید. هر دوی این کشورها فرصت‌های تحقیقاتی، آموزشی، استانداردهای بالای زندگی و تنوع فرهنگی را فراهم می‌کنند. هنگامی که دانشجویان تصمیم می‌گیرند تحصیلات خود را در کانادا یا استرالیا دنبال کنند، این شانس را دارند که به طور کامل در فرهنگ‌ این دو کشور غوطه ور شوند و در تجربیات اجتماعی شرکت کنند.

    شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال در کانادا به‌ خاطر صحنه‌های هنری و فرهنگ آشپزی بی‌نظیرشان مشهور هستند. به طور مشابه، در سیدنی، ملبورن، بریزبن و سایر شهرهای استرالیا فعالیت‌ها، گزینه‌های سرگرمی و رویدادهای فرهنگی فراوانی ارائه می‌شوند. دانشجویان با شرکت در این رویدادها و تعامل با جوامع نه تنها دیدگاه‌های خود را در مورد جهان گسترش می‌دهند، بلکه تجربه شخصی بسیار غنی را به دست می‌آورند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته تربیت بدنی؛ کانادا یا استرالیا؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت