تحصیل آنلاین نیز می‌تواند منجر به دریافت ویزای پس از فارغ‌التحصیلی شود
  • نویسنده: زهرا قمی
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    به گزارش ادب ویزا از اداره مهاجرت کانادا، از ابتدای شیوع کرونا، کشور کانادا اقدامات زیادی را برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی صورت داده تا لطمه‌ای به تحصیلات آن‌ها وارد نشود. طبق جدیدترین اخبار اعلام شده توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، دانشجویان بین‌المللی که به دلیل کرونا تمامی دوران تحصیل خود را به صورت آنلاین سپری کرده‌اند نیز می‌توانند برای ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) اقدام کنند که به صورت یک ویزای open work permit سه ساله به متقاضیان اعطا خواهد شد.

    تا پیش از این دانشجویان بین‌المللی برای دریافت این ویزای کاری باید حداقل نیمی از تحصیل خود را به صورت حضوری می‌گذراندند، اما با ادامه یافتن شرایط ناشی از کرونا، دولت کانادا برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی تدابیر جدیدی را اندیشید.

    وزیر اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، مارکو مندیچیو، در این خصوص اعلام می‌کند: «این سیاست جدید به معنی آن است که دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به کار در کانادا پس از پایان تحصیل، فرصت‌های خود را از دست نمی‌دهند و همچنین جامعه و اقتصاد ما نیز از تمامی توان و استعداد دانشجویان بین‌المللی بی‌بهره نخواهد ماند. پیام ما به دانشجویان بین‌المللی ساده است؛ ما نمی‌خواهیم که شما تنها برای تحصیل به این کشور بیایید، بلکه می‌خواهیم در کانادا بمانید!»

    چه کسانی می‌توانند PGWP بگیرند؟

    این خبر جدید تنها مدتی پس از سیاست جدید کانادا مبنی بر تمدید ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی تا 18 ماه منتشر شده و نشان دهنده توجه و حمایت‌های همه جانبه دولت کانادا از دانشجویان بین‌المللی و نیاز اقتصادی به حضور آن‌هاست. این قانون برای تمامی دانشجویانی که نوع تحصیل آن‌ها به دلیل کرونا به صورت آنلاین درآمده، صدق می‌کند. لازم به ذکر است که برای دریافت PGWP دانشجویان باید از دیگر شرایط لازم برخوردار باشند.

    تاثیر دانشجویان بین‌المللی در اقتصاد کانادا

    در سال 2019، بیش از 572000 دانشجوی بین‌المللی در حال تحصیل در کانادا، از طرق پرداخت شهریه و دیگر هزینه‌های تحصیل و زندگی حدود 21 میلیون دلار در اقتصاد کانادا تزریق کرده و موجب حمایت از 170 هزار شغل شده‌اند. همچنین 58000 دانشجوی بین‌المللی توانستند به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنند.

    با شیوع بحران کرونا روند مهاجرت به کانادا ضربه‌ای اساسی خورد. اختلال در برنامه‌های خدماتی و ممنوعیت‌های سفر مانع از حضور دانشجویان بین‌المللی در کانادا شد. در حال حاضر دانشجویانی که DLI دانشگاه محل تحصیل آن‌ها از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید دولت کاناداست، می‌توانند با رعایت تمامی مقررات مربوط به قرنطینه، به این کشور سفر کرده و تحصیل خود را آغاز کنند.

    آیا PGWP منجر به اقامت دائم کانادا می‌شود؟

    ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد که تا 3 سال پس از پایان تحصیلات در کانادا باقی مانده و مشغول به کار شوند. سپس دانشجویان می‌توانند با کسب سابقه کاری در کانادا، از طریق روش‌های مختلفی چون اکسپرس اینتری، پایلوت آتلانتیک یا PNP های استانی برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

    منبع: cicnews.com

    سوالات متداول تحصیل آنلاین نیز می‌تواند منجر به دریافت ویزای پس از فارغ‌التحصیلی شود

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-01-18

    سلام . من میخواستم بدانم مبتوانم در دانشگاه زیبایی کانادا بصورت مجازی و انلاین ثبت نام کنم و بعداز اتمام دوره انلاینم به کانادا مهاجرت کنم دوره های دانشگاههای زیبایی کانادا در چه حوزه ای هست ؟؟؟ من دیپلم ارایشگری فنی حرفه ای دارم و چندین لاین هم بلد هستم

    2023-01-21

    سلام. برای مهاجرت از طریق تحصیل دوره حتما باید حضوری باشه

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ