بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی ۲۰۲۴
  • نویسنده: علیرضا لهفتان
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دوری از خانواده یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که باعث می‌شود تا بسیاری از افراد از مهاجرت منصرف شوند. با این حال برخی کشورها مانند کانادا و استرالیا این امکان را به افراد می‌دهند تا تحت شرایط خاصی به صورت خانوادگی اقدام به مهاجرت کنند. اما مسئله اینجاست که لزوما هر کشوری مناسب مهاجرت خانوادگی نیست و در نتیجه قبل از شروع پروسه مهاجرت باید تمام جنبه‌های ممکن را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال بهتر است مقصدی را انتخاب کنید که از نظر شاخص توسعه انسانی و سرانه درآمدی در رتبه خوبی قرار داشته و فرایند مهاجرت خانوادگی به آن نیز دشوار نباشد. اما بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی کدامند؟ برای استفاده از این روش نیاز به چه مدارکی داریم و مزایا و معایب آن کدامند؟ پیش از مهاجرت با اعضای خانواده به چه مواردی باید توجه کنیم؟ در ادامه به صورت مفصل به تمام این موارد پرداخته و در انتها نیز جدولی را برای شما طراحی کرده‌ایم که می‌تواند به شما در انتخاب کشور مقصد کمک فراوانی کند.

    راه‌های مهاجرت خانوادگی

    روش‌های مختلفی برای مهاجرت خانوادگی وجود دارند که رایج‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود. توجه داشته باشید که لزوما امکان استفاده از همه روش‌های زیر در تمام کشورهای مورد اشاره در این مقاله وجود ندارد.

    داشتن اقامت دائم یا شهروندی: معمولا کسانی که دارای اقامت دائم یا شهروندی هستند؛ می‌توانند بدون هیچ مشکل خاصی اعضای خانواده‌شان را با خود به کشوری که در آن زندگی می‌کنند؛ ملحق کنند.

    ویزای همراه تحصیلی: در برخی کشورها افراد با داشتن ویزای همراه تحصیلی می‌توانند به همسر دانشجوی خود در کشور مقصد ملحق شوند. استفاده از ویزای همراه تحصیلی یکی از بهترین روش‌های برای مهاجرت خانوادگی در کشورهایی مانند استرالیا و کانادا به شمار می‌آید که البته افراد برای دریافت چنین ویزایی نیاز به ارائه یک سری شرایط و مدارک خاص دارند.

    قانون خاک: طبق این قانون افرادی که در خاک کشور مقصد متولد می‌شوند می‌توانند تابعیت آن را دریافت کنند. این قانون که به آن Jus Soli نیز می‌گویند در برخی کشورها مانند آمریکا و کانادا معمولا بدون هیچ محدودیتی اجرا شده و برای استفاده از آن در برخی کشورهای دیگر مانند فرانسه و بریتانیا نیاز به یک سری شرایط خاص دارید.

    بردن لاتاری: این گزینه مخصوص آمریکاست و با استفاده از آن می‌توانید همسر و فرزندان (زیر ۲۱ سال و مجرد) خود را به این کشور ببرید. با این حال فراموش نکنید که شانس بردن لاتاری آمریکا بسیار پایین است.

    داشتن ورک پرمیت:‌ همسر و فرزند فردی که دارای مجوز کار یا ورک پرمیت (Work Permit) است معمولا می‌تواند به او در کشور مقصد ملحق شوند. آمریکا و کانادا از مهم‌ترین کشورهایی هستند که چنین امکانی را برای افراد فراهم می‌کنند.

    داشتن ویزای گاردین: اگر فرزند شما در یکی از مدارس خارج از کشور در حال تحصیل است؛ در چنین شرایطی می‌توانید با اخذ ویزای گاردین به او ملحق شوید. استفاده از این روش‌ در کشورهایی مانند استرالیا و کانادا امکان‌پذیر است.

    مزیت‌های مهاجرت خانوادگی

    مهاجرت خانوادگی دارای مزیت‌های گوناگونی است که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

    نزدیکی به خانواده: شاید مهم‌ترین مزیت این روش است که با استفاده از آن دیگر نیاز نیست نگران دوری و دلتنگ اعضای خانواده خود باشید.

    تقسیم وظایف: زندگی در خارج آن هم به صورت مستقل می‌تواند برای برخی افراد بسیار دشوار باشد. اما با مهاجرت خانوادگی دیگر مجبور نیستید تمام کارهای منزل و بیرون از خانه رو خودتان به تنهایی انجام دهید و همسر و فرزندان شما می‌توانند به شما در این رابطه کمک فراوانی کنند.

    دسترسی به فرصت‌های بهتر: قطعا شما با آوردن همسر، فرزندان یا سایر اعضای خانواده خود به یکی از کشورهایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت؛ این امکان را به آن‌ها می‌دهید تا در جامعه‌ای پیشرفته و با فرصت‌های شغلی و تحصیلی متعدد رشد پیدا کرده و به رویاهای خود دست پیدا کنند.

    مسئله انتقال پول: بسیاری از افرادی که در خارج از کشور مشغول به کار هستند؛ به دلیل تحریم‌ها برای انتقال پول به ایران دچار مشکل می‌شوند. با مهاجرت خانوادگی دیگر نیاز نیست نگران چنین موردی باشید.

    معایب مهاجرت خانوادگی

    معایب مهاجرت خانوادگی

    شما با مهاجرت خانوادگی به سایر کشورها می‌توانید از امتیازات و مزیت‌های مختلفی بهره‌مند شوید اما توجه داشته باشید که استفاده از این روش می‌تواند چالش‌هایی را نیز به همراه داشته باشد که رایج‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

    وجود سلایق مختلف: گاهی اوقات ممکن است اعضای خانواده برخی افراد تمایل چندانی برای مهاجرت نداشته یا موافق زندگی در کشوری خاص نباشند. در چنین حالتی قطعا اعضای خانواده پس از مهاجرت دچار تنش‌های مختلفی خواهند شد. بنابراین قبل از مهاجرت مطمئن شوید که شما و اعضای خانواده‌تان در رابطه با چنین تصمیم مهمی هم نظر هستید.

    مشکل سازگاری فرهنگی: لزوما تمام اعضای یک خانواده با فرهنگ کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارند؛ سازگار نخواهند شد. بنابراین لازم است قبل از مهاجرت خانوادگی به خوبی در رابطه با فرهنگ مقصد مورد نظر خود مطالعه کنید.

    طولانی‌تر شدن فرایند مهاجرت: معمولا فرایند بررسی پرونده‌های مهاجرت خانوادگی به دلیل بالاتر بودن تعداد افراد پیچیده‌تر و زمان‌بر است.

    مدارک مورد نیاز برای مهاجرت خانوادگی

    هر کشوری در رابطه با مهاجرت خانوادگی مدارک خاص خود را درخواست می‌کند و در نتیجه نمی‌توان یک نسخه کلی برای تمام آن‌ها در نظر گرفت. با این حال افراد برای استفاده از این روش مهاجرتی معمولا نیاز به مدارک زیر دارند:

    • فرم درخواست ویزای خانوادگی
    • داشتن ویزای خانوادگی معتبر
    • پاسپورت معتبر و منقضی نشده تمام اعضای خانواده
    • مدرک ازدواج
    • گواهی تولد (در صورت لزوم)
    • پاسپورت‌های قبلی (در صورت درخواست)
    • ۲ قطعه عکس پاسپورتی و رنگی از تمام اعضای خانواده
    • بیمه درمانی (در صورت نیاز)
    • مدارک مرتبط با سوابق پزشکی و روانپزشکی (در صورت درخواست)
    • گواهی سوء پیشینه (در صورت درخواست)
    • گواهی تمکن مالی
    • مدارک مرتبط با سوابق تحصیلی و کاری (در صورت نیاز)
    • بلیط و مدارک مرتبط با سفر

    ۱. مهاجرت خانوادگی به کانادا

    کانادا به دلیل نداشتن قوانین سخت‌گیرانه در رابطه با مهاجرت خانوادگی یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آید. در مجموع زندگی در کانادا دارای مزیت‌های گوناگونی است که از بین آن‌ها می‌توان به ثبات اقتصادی و سیاسی، سیستم آموزشی پیشرفته، امکانات درمانی و اجتماعی بی‌نظیر و شاخص توسعه انسانی بالا اشاره کرد. علاوه بر این کانادا توانسته با کسب امتیاز ۱۵۰.۲ در رابطه با شاخص کیفیت زندگی در سال ۲۰۲۴ رتبه بسیار خوبی را در بین کشورهای دنیا کسب کند. کانادا همچنین به موضوع آموزش توجه ویژه‌ای قائل می‌باشد و طبق گزارش OECD در سال ۲۰۲۳ حدود ۶.۲% از تولید ناخالص این کشور به این حوزه اختصاص داده شده است. تحصیل در کانادا از جمله بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا می‌باشد که از این طریق نیز می‌توان به صورت خانوادگی مهاجرت نمود.

    علاوه بر این دانشگاه‌ها و مدارس کانادا همیشه جزء بهترین‌ها در دنیا هستند. به عنوان مثال طبق آمار وب‌سایت QS ۴ دانشگاه تورنتو، مک‌گیل، بریتیش کلمبیا و آلبرتا به ترتیب در رتبه ۲۱، ۳۰، ۳۴ و ۱۱۱ جهان قرار دارند. کانادا همچنین با تخصیص حدود 10.7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود به بخش بهداشت و درمان، تعهد خود به ارائه خدمات پزشکی با کیفیت را به همه ساکنان و شهروندان خود اثبات کرده است. سیستم مراقبت‌های بهداشتی همگانی کانادا همچنین تضمین می‌کند که تمام خانواده‌ها می‌توانند به درمان‌های ضروری پزشکی، مراقبت‌های پیشگیرانه و خدمات اورژانسی دسترسی برابر داشته باشند. نرخ بیکاری در کانادا نیز تقریبا ۶.۳ درصد است که این امر نشان‌دهنده ثبات اقتصادی و بازار کار خوب در این کشور است. این کشور همچنین با شاخص توسعه انسانی ۰.۹۳۵، تولید ناخالص ملی ۲.۱۱۷ تریلیون دلاری و سرانه درآمد سالانه ۵۳،۲۴۷ دلاری به ترتیب در رتبه ۱۸، ۱۰ و ۱۷ دنیا جای دارد.

    ۲. مهاجرت خانوادگی به استرالیا

    ۲. مهاجرت خانوادگی به استرالیا

    استرالیا یکی دیگر از مقصد‌هایی است که امکان مهاجرت خانوادگی را به افراد واجد شرایط می‌دهد. این کشور با کسب امتیاز ۱۶۳.۸ در سال  ۲۰۲۴ از لحاظ شاخص کیفیت زندگی رشد قابل توجهی در سال‌های اخیر داشته است. استرالیا همچنین با داشتن جاذبه‌های طبیعت بکر، تنوع زیستی بالا و منابع طبیعی فراوان می‌تواند یک تجربه زندگی منحصربه‌فرد و جذاب را در اختیار شما و اعضای خانواده‌تان قرار دهد. تعهد دولت استرالیا به ارائه استانداردهای بالای زندگی، بهبود وضعیت کسب‌وکار، ایجاد فرصت‌های تفریحی بی‌نظیر و افزایش سطح رفاه آن‌ها این کشور را تبدیل به یکی از بهتری مکان‌ها برای مهاجرت خانوادگی می‌کند. آموزش نیز در استرالیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تقریبا ۵.۸% از تولید ناخالص ملی این کشور به این حوزه اختصاص یافته است و تحصیل در استرالیا در حال حاضر بهترین روش مهاجرت به این کشور از جمله به صورت خانوادگی می‌باشد.

    دانشگاه‌ها، کالج‌ها، مدارس و مؤسسات آموزشی استرالیا نیز مانند کانادا از رتبه بسیار خوبی در سطح جهان برخوردار بوده و طیف گسترده‌ای از دوره‌ها، برنامه و رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌کنند. دولت استرالیا همچنین با تخصیص ۹.۳% از تولید ناخالص داخلی به مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی نشان می‌دهد که در ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا به شهروندان خود متعهد است. سیستم پزشکی این کشور همچنین تضمین می‌کند که تمام افراد بدون توجه به وضعیت مالی که دارند می‌توانند به مراقبت‌های درمانی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. استرالیا همچنین بر خلاف جمعیت تقریبا پایین خود دارای اقتصاد قدرتمندی است و طبق آمارهای موجود با تولید ناخالص ملی ۱.۶۷۸ تریلیون دلاری توانسته از این لحاظ رتبه ۱۴ جهان را کسب کند. نرخ بیکاری نیز در استرالیا ۳.۷ درصد است که این موضوع نشان‌دهنده بازار کار پر رونق و مطلوب این کشور برای افراد شاغل و جویای کار می‌باشد.

    ۳. مهاجرت خانوادگی به آلمان

    آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپا است و طبق آخرین آمارها در سال ۲۰۲۴ نزدیک به‌ ۱۷ درصد از جمعیت این کشور ۸۴ میلیون نفری را افراد مهاجر تشکیل می‌دهد. آلمان قدرتمندترین اقتصاد قاره اروپا است و با داشتن نرخ بیکاری پایین و فرصت‌های شغلی متعدد می‌تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت خانوادگی باشد. این کشور همچنین با تمرکز بر مسئله ایجاد تعادل میان کار و زندگی و کسب رتبه خوب در شاخص‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و آموزشی ثابت کرده است که می‌تواند میزبان بسیار خوبی برای افراد مهاجر باشد.

    علاوه بر این آلمان از لحاظ جغرافیایی در موقعیتی استراتژیک قرار دارد و شما با داشتن اقامت آن می‌توانید به آسانی به کشورهای همسایه (فرانسه، اتریش، هلند، بلژیک، سوئیس و ...) سفر کرده و مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی آن‌ها را مشاهده کنید. مرخصی بالا یکی دیگر از مزایای مهاجرت خانوادگی به آلمان است و دولت این کشور این امکان را به والدین می‌دهد تا بخش قابل توجهی از زمان خود را صرف پرورش فرزندان خود کنند. از میان سایر مزایای مهاجرت به این کشور نیز می‌تواند به مواردی مانند سیستم درمانی پیشرفته، آموزش عالی تقریبا رایگان، امنیت بالا، فرصت‌های تفریحی متعدد، توجه ویژه به علم و فناوری، سطح رفاه بالا، سیستم حمل‌ونقل عمومی مدرن، پاکیزگی هوا و سرانه درآمدی بالا اشاره کرد.

    ۴. مهاجرت خانوادگی به سوئد

    اگر به دنبال مهاجرت به کشوری با استانداردهای بالای زندگی هستید؛ در این صورت ما سوئد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کشور با تولید ناخالص ملی ۶۲۰ میلیارد دلاری در رتبه ۲۶ جهان قرار دارد و همچنین حدود ۷.۳ و ۱۱ درصد از این میزان به ترتیب به حوزه‌های آموزش و سلامت اختصاص یافته است. سوئد دارای یک نظام رفاه اجتماعی لیبرال است که در آن افراد می‌توانند به آموزش و مراقبت‌های رایگان دسترسی داشته باشند. جامعه با تنوع فرهنگی بالا، تضمین فرصت برابر برای همه شهروندان، مرخصی با حقوق والدین، استقبال گرم از مهاجران، اقتصاد و بازار کار رو به رشد، زیبایی‌هایی طبیعی خیره‌کننده و امنیت و کیفیت بالای زندگی کشور سوئد را به مقصدی مناسب برای مهاجرت تبدیل کرده است.

    سوئد خود را به ارائه آموزش رایگان در تمام سطوح متعهد می‌داند که همین امر سبب شده تا بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل به آن مهاجرت کنند. بودجه مراقب‌های درمانی سوئد عمدتا توسط دولت تامین شده و در این کشور تمام شهروندان می‌توانند از خدمات پزشکی با کیفیت جهانی بهره‌مند شوند. نرخ بیکاری سوئد در سال ۲۰۲۴‌ رقم ۸.۵% را نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل ۰.۹% افزایش داشته است. با این حال این کشور باز هم از لحاظ نرخ بیکاری نسبت به بسیاری از کشورهای جهان عملکرد نسبتا خوبی دارد. سوئد همچنین توجه ویژه‌ای به صنایع مبتنی بر فناوری، مسئله نوآوری، کارآفرینی، استارتاپ‌ها، انرژی‌های پاک و سایر موارد مشابه دارد که همین موضوع این کشور را تبدیل به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری می‌کند.

    ۵. مهاجرت خانوادگی به نیوزلند

    نیوزلند با توجه به داشتن محیطی آرام و جامعه‌ای دوستانه، نرخ بیکاری پایین، طبیعت زیبا و سیاست‌های مهاجرتی بی‌نظیر خود مقصدی جذاب برای مهاجران است. این کشور به دلیل بالا بودن کیفیت زندگی در سطح جهان شناخته‌شده است و توانسته از این لحاظ امتیاز بسیار خوب ۱۶۸.۴ را بدست آورد. نیوزلند همچنین دارای طبیعت و مناظر خیره‌کننده‌ای‌ مانند سواحل بکر، کوه‌ها و جنگل‌های سرسبز است که جذابیت این کشور را برای افراد مهاجر و همچنین گردشگران خارجی دوچندان می‌کند. این کشور همچنین به دلیل داشتن امنیت بالا و فراهم‌ کردن فضایی آرام و دلپذیر برای افراد همیشه مورد تحسین شهروندان قرار می‌گیرد. نیوزلند علاوه بر این نزدیک به ۶.۳% از تولید ناخالص خود را به هزینه‌های آموزش عمومی اختصاص داده که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت امر آموزش در نزد دولت این کشور است.

    از میان مزایای سیستم آموزشی این کشور می‌توان به ایجاد تعادل میان مهارت‌های نظری و عملی، توجه به تفکر خلاقانه و مجهز بودن مدارس و دانشگاه‌های آن اشاره کرد. سیستم مراقبت‌های درمانی نیوزلند از کیفیت بالایی برخوردار بوده و برای همه ساکنین آن قابل دسترس است. علاوه بر این دولت این کشور بر ارتقای سلامت جسمی و روانی افراد جامعه تمرکز ویژه‌ای دارد. نیوزلند با وجود جمعیت حدود ۵ میلیون نفری دارای تولید ناخالص ملی ۲۴۷ میلیاردی است که از این لحاظ در رتبه ۵۳ دنیا قرار دارد. نرخ بیکاری در نیوزلند حدود ۴ درصد است و بنابراین در صورت مهاجرت به این کشور نیاز نیست نگران پیدا کردن شغل باشید. این کشور همچنین از لحاظ آسانی راه‌اندازی کسب‌وکار دارای رتبه اول در دنیا می‌باشد.

    عوامل تاثیرگذار بر مهاجرت خانوادگی

    عوامل تأثیرگذار بر مهاجرت خانوادگی

    اگر قصد دارید همراه با خانواده خود به کشوری دیگر مهاجرت کنید؛ در این صورت باید قبل از هر اقدامی به عوامل مهم زیر توجه کنید:

    زبان کشور مقصد: قطعا یادگیری برخی زبان‌ها نسبت به برخی دیگر دشوارتر است. به عنوان مثال فنلاندی یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا به شمار می‌آید و در مقابل بر اساس بررسی‌های انجام شده انگلیسی جزء آسان‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است. شما قرار است همراه با خانواده خود برای همیشه به کشوری دیگر مهاجرت کرده و به زبان دیگری با ساکنین آن ارتباط برقرار کنید. در نتیجه حتما باید به دشواری یا آسانی زبان کشور مقصد نیز توجه کنید.

    میزان امنیت: یکی دیگر از موضوعات دیگری که باید به آن توجه کنید؛ مسئله امنیت است که خود انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال امنیت شغلی و اجتماعی از مهم‌ترین انواع آن هستند. برخی کشورها از امنیت بالایی برخوردار بوده و برخی دیگر نیز به نسبت چندان امن نیستند. با این حال تمام کشورهای اشاره شده در این مقاله جزء امن‌ترین کشورها در جهان به شمار می‌آیند و نیاز نیست نگران این موضوع باشید.

    کیفیت زندگی: به جرات می‌توان گفت که تقریبا هیچ فردی علاقه‌ای به مهاجرت به کشوری با کیفیت زندگی پایین ندارد. اما چگونه متوجه سطح کیفیت زندگی یک کشور شویم؟ برای انجام این کار می‌توانید از عاملی به نام شاخص توسعه یا HDI استفاده کنید. هر چه HDI کشوری بیشتر باشد؛ کیفیت زندگی نیز در آن بالاتر است. به عنوان مثال کانادا و استرالیا با شاخص توسعه انسانی ۰.۹۳۵ و ۰.۹۴۶ به ترتیب در رتبه ۱۸ و ۱۰ جهان قرار دارند.

    سیستم بهداشت و درمان: ‌برخی کشورها مانند فنلاند، نیوزلند، ایتالیا، استرالیا و نروژ از لحاظ سیستم بهداشت و درمان عملکرد بسیاری خوبی دارند. تعدادی از آن‌ها نیز تحت شرایطی خدمات درمانی رایگان و ارزان قیمت در اختیار شهروندان قرار می‌دهند که از میان آن‌ها می‌توان به نیوزلند،‌ استرالیا، ‌آلمان و کانادا اشاره کرد. با این حال توجه داشته باشید که برخی از کشورها تنها به افراد با وضعیت شهروندی یا اقامت دائم خدمات درمانی رایگان می‌دهند.

    اقتصاد: قطعا همه افراد به دنبال زندگی در کشوری آسان برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، قدرت اقتصادی بالا، نرخ بیکاری پایین، دستمزدهای بالا و مشوق‌های مالی متنوع هستند. در نتیجه قبل از مهاجرت مطمئن شوید که کشور مورد نظرتان از لحاظ اقتصادی عملکرد خوبی دارد.

    آسانی مهاجرت: فرایند مهاجرت خانوادگی به برخی کشورها آسان‌تر است و معمولا در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود. بنابراین قبل از مهاجرت حتما در رابطه با این موضوع تحقیق کنید.

    نکاتی در رابطه با مهاجرت خانوادگی

    رعایت نکات زیر می‌تواند به شما در رابطه با مهاجرت خانوادگی کمک فراوانی کند:

    • قبل از هر اقدامی با دقت قوانین و شرایط مهاجرت خانوادگی مقصد مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید.
    • لزوما هر کشوری امکان مهاجرت خانوادگی را به افراد نمی‌دهد.
    • شرایط مهاجرت خانوادگی هر کشوری ممکن است به صورت منظم تغییر کند.
    • برای افزایش شانس خود بهتر است از طریق یک موسسه دارای مجوز رسمی و با سابقه موفق اقدام کنید.
    • تمام فرم‌ها، مدارک و اطلاعات مورد نیاز درست در بازه زمانی مشخص شده به اداره مهاجرت کشور مقصد ارسال کنید.
    • در طول فرایند مهاجرت به اصل راستگویی پایبند بمانید.

    مقایسه بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی

    با استفاده از جدول زیر می‌توانید به آسانی کشورهایی را که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد را با هم مورد مقایسه قرار دهید:

    نام کشور

    سرانه درآمد سالانه

    رتبه شاخص توسعه انسانی

    جمعیت

    (میلیون)

    دشواری مهاجرت

    رتبه در آسانی راه‌اندازی کسب‌وکار

    جمعیت افراد مهاجر

    (میلیون)

     

    درصد افراد مهاجر به کل جمعیت

    رتبه پاسپورت

    زبان رسمی

    کانادا

    ۵۳،۲۴۷

    ۱۸

    ۳۹

    بسیار آسان

    ۲۳

    ۹

    ۲۳%

    ۷

    فرانسه و انگلیسی

    استرالیا

    ۶۳،۴۸۷

    ۱۰

    ۲۶.۶

    متوسط

    ۱۴

    ۸

    ۳۰%

    ۷

    ندارد

    آلمان

    ۵۲،۸۲۴

    ۷

    ۸۳.۲

    نسبتا آسان

    ۲۲

    ۱۴

    ۱۷%

    ۲

    آلمانی

    سوئد

    ۵۵،۲۱۶

    ۵

    ۱۰.۶

    متوسط

    ۱۰

    ۲

    ۲۰%

    ۳

    سوئدی

    نیوزلند

    ۴۸،۰۷۲

    ۱۶

    ۵.۲

    بسیار آسان

    ۱

    ۱.۴

    ۲۷%

    ۶

    انگلیسی و مائوری

    سوالات متداول بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی ۲۰۲۴

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت