بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی مکانیک
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهندسی مکانیک یکی از مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی در سراسر جهان است. ساخت و طراحی ماشین‌های برای جامعه بسیار مفید است، به همین دلیل مهندسی مکانیک یک تصمیم هوشمندانه و مطمئن برای داشتن یک آینده شغلی روشن خواهد بود. این رشته همچنین می‌تواند گرایش‌های مختلفی از طراحی دستگاه‌های پزشکی گرفته تا ساخت باتری و غیره، مهارت‌های شما را در زمینه‌های مختلف محک بزند. به هر روی، برای تحصیل در بالاترین سطح ممکن ابتدا باید کشورهای معتبر در این رشته را بشناسید. ما در این بررسی به طور کامل در مورد بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی مکانیک صحبت می‌کنیم.

    برترین کشورها برای تحصیل مهندسی مکانیک

    تحصیل در رشته مهندس مکانیک، به مکان، زبان و سایر عوامل مختلف بستگی دارد. اگر به دنبال تولید خودرو هستید، رفتن به آلمان یا ایالات متحده ممکن است ایده خوبی باشد زیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی در این دو کشور واقع شده‌اند. برای اهداف طراحی، انگلستان یا هر کشوری در اروپا ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشند.

    همانطور که می‌بینید، بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک با توجه به گرایش مورد نظر شما متفاوت است. گاهی اوقات به دلیل موقعیت کشور مقصد و زبان می‌تواند متفاوت باشد. اما توصیه ما برای همه متقاضیان این است که شرایط اخذ ویزا و اقامت دائم کشورها را نیز بررسی کنند. به همین دلیل، کشورهای کانادا و استرالیا که به دلیل زیرساخت‌های پیشرفته و سطح آموزشی قوی شناخته می‌شوند و همچنین بهترین شرایط اخذ ویزا و امکان اقامت دائم بعد از تحصیل را فراهم می‌کند، ارجحیت دارند.

    اکنون به سراغ معرفی بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی مکانیک می‌رویم:

    کانادا

    کانادا

    کانادا دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه است. تقاضا برای تحصیل در کانادا و به دنباله‌ی آن تقاضا برای مهندسی مکانیک در کانادا در بین دانشجویان خارجی بالاست. دولت کانادا به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد تا از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرند. دانشجویان در مورد خواص مواد، مکانیک سیالات و جامدات، انتقال حرارت، ترمودینامیک و حتی زیست شناسی دانش خود افزایش می‌دهند. برخی از برترین دانشگاه‌های مهندسی کانادا عبارتند از:

    • دانشگاه تورنتو
    • دانشگاه مک گیل
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا

    کانادا شهرت خوبی به عنوان کشوری مهاجرپذیر دارد. به همین دلیل مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است. اگر تحصیل در کانادا را انتخاب کنید، می‌توانید به برخی از دانشگاه‌های پیشرو دنیا دسترسی داشته باشید و همچنین در محیطی تحصیل کنید که هم در داخل و هم در خارج از کلاس باعث پیشرفت شما شود. شرایط دریافت اقامت دائم در کانادا راحت‌تر از هر کشور دیگری در دنیاست.

    آلمان

    آلمان

    اگر به دنبال ورود به رشته مهندسی مکانیک هستید، آلمان قطعا گزینه مناسبی است. این کشور خانه دو تا از برترین برندهای فعلی خودرو در سراسر جهان است که شامل بی ام و (BMW) و فولکس واگن (Volkswagen) می‌شود. مهندسی مکانیک دومین مدرک معتبر در آلمان است و به عمی دلیل تقاضا برای مهندسین مکانیک در این کشور بالاست. در ادامه به تعدادی از برترین دانشگاه‌های آلمان آورده شده‌اند:

    • دانشگاه علوم کاربردی SRH برلین
    • دانشگاه فنی مونیخ (TUM)
    • دانشگاه هومبولت برلین

    آلمان علاوه بر سیستم آموزش عالی مشهور خود، کشوری زیباست. اکثر جمعیت دو زبانه هستند و برنامه‌های تحصیلی زیادی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. همچنین می‌توانید معماری زیبا و مناظر باورنکردنی را در این کشور ببینید. همچنین هزینه‌های تحصیلی مورد نیاز برای حضور در دانشگاه‌ها در آلمان نسبتاً پایین است و برخی از موسسات سیاست شهریه رایگان را حتی برای متقاضیان بین المللی اعمال می‌کنند.

    ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده آمریکا

    جای تعجب نیست که ایالات متحده آمریکا با 29 مورد از 100 برنامه برتر مهندسی مکانیک در جهان، در این لیست قرار دارد. با توجه به محبوبیت و در دسترس بودن مشاغل مهندسی مکانیک در ایالات متحده، اگر تصمیم دارید در این کشور به دانشگاه بروید، چندین گزینه برای فرصت‌های تحقیقاتی و کارآموزی پیدا خواهید کرد که راهی عالی برای تقویت رزومه شما و پیدا کرد مشغل مرتبط است. در زیر برخی از دانشگاه‌های برتر در ایالات متحده برای مهندسی مکانیک آورده شده‌اند:

    • دانشگاه نورث وسترن
    • دانشگاه پوردو
    • موسسه تکنولوژی ماساچوست

    در ایالات متحده آمریکا، مدارک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر بسیار جدی گرفته می‌شوند. اگر به دنبال دریافت مدرکی هستید که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شود، حضور در دانشگاهی در ایالات متحده یک گزینه عالی است. همچنین چندین فرصت بورسیه برای تحصیل در دانشگاه در ایالات متحده وجود دارند، بنابراین اگر شرایط لازم را داشته باشید، ممکن است حتی بتوانید مدرک خود را با هزینه بسیار ارزان‌تری نسبت به سایر کشورها دریافت کنید. بنابراین، ایالات متحده آمریکا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی مکانیک است.

    استرالیا

    استرالیا

    با تحصیل در استرالیا از محیط عالی دانشجویی هم در داخل و هم در خارج از کلاس درس استفاده خواهید کرد. علاوه بر داشتن برخی از بهترین دانشگاه‌های مهندسی در جهان، شما می‌توانید کشوری بسیار توسعه یافته را با آب و هوای گرم، سواحل زیبا و منطقه بزرگ خارج از شهر با بیش از 500 پارک ملی حفظ کرده است، کاوش کنید. بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا دوره های کارآموزی را ارائه می‌دهند و دانشجویان را در مراحل اولیه برای بازار کار آماده می‌کنند.

    برخی از برترین دانشگاه‌های مهندسی کانادا عبارتند از:

    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه نیو ساوت ولز

    استرالیا دارای سطح آموزش قوی برای دانشجویانی است که در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند. همچنین برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بورسیه و کمک هزینه ارائه می‌شود. آموزش عالی از مقطع کارشناسی شروع می‌شود تا مدرک دکتری مهندسی مکانیک ادامه پیدا می‌کند. بعد از تحصیل می‌توانید در این کشور بمانید و اقامت دائم بگیرید.

    اسپانیا

    اسپانیا

    اسپانیا ممکن است به اندازه آلمان نوآوری‌های تکنولوژیکی نداشته باشد اما با خدماتی مانند قطار AVE (با سرعت 310 کیلومتر در ساعت)، در واقع مکانی عالی برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک است. دانشگاه‌های این کشور گزینه‌ای مقرون‌ به ‌صرفه هستند که در آن می‌توانید تحصیلات باکیفیتی داشته باشید. پ برخی از دانشگاه‌های برتر این کشور برای مدرک مهندسی مکانیک عبارتند از:

    • دانشگاه نبریجا
    • دانشگاه آتونومای بارسلونا
    • دانشگاه پلی تکنیک مادرید
    • دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

    اسپانیا همچنین مکانی فوق العاده مقرون به صرفه برای زندگی است و حتی می‌توانید به راحتی در سراسر کشور و اروپا سفر کنید. اگر اسپانیایی صحبت می‌کنید، این مکان را دارید تا در موقعیت‌های شغلی جذاب مشغول به کار شوید. دو زبانه بودن مطمئناً شما را به یک کاندیدای جذاب برای کارفرمایان تبدیل می‌کند.

    انگلستان

    انگلستان

    انگلستان دارای برخی از برترین برنامه‌های مهندسی مکانیک در جهان است و دارای 28 مکان از 100 رتبه برتر در سراسر جهان می‌باشد. اگر به دنبال شغلی در زمینه طراحی و ساخت هستید، برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک، انگلیس را انتخاب کنید. برخی از بهترین دانشگاه‌های برتر انگلستان عبارتند از:

    • دانشگاه لینکلن
    • دانشگاه آکسفورد
    • دانشگاه کمبریج

    شهر لندن تنها دلیل مشهور بودن انگلستان نیست! انگلستان دارای تاریخ باورنکردنی و معماری زیبا و همچنین زندگی شبانه عالی است. برنامه‌های تحصیلی مختلفی در داخل و خارج از شهر وجود دارند، بنابراین اگر به دنبال دریافت مدرک مهندسی مکانیک کمی ارزان‌تر هستید، همیشه می‌توانید خارج از لندن زندگی کنید.

    مالت

    مالت

    مالت یکی از کوچکترین کشورهای اروپایی است اما برنامه‌های تحصیلی برای مهندسی مکانیک در این کشور بسیار معروف هستند. مالت کشوری عالی برای شروع تحصیلات شما است، به خصوص اگر به دنبال اقامت در اتحادیه اروپا هستید. مدارک مهندسی مکانیک که می‌توانید در این کشور دریافت کنید، شما را با رشته مهندسی برق و الکترونیک نیز آشنا می‌کنند که بخش بزرگی از مجموعه مهارت‌های فعلی مورد نیاز در بازار کار مهندسی مکانیک محسوب می‌شوند. دانشگاه‌های برتر مالت برای مهندسی مکانیک به شرح زیر هستند:

    • دانشگاه آمریکایی AUM مالت
    • دانشگاه مالت
    • کالج علوم و فناوری هنر (MCAST)

    مالت قطعاً یک گوهر پنهان در لیست بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی مکانیک اس  زیرا هزینه زندگی در آن نسبت به سایر کشورها کمتر است. این کشور به شما یک سیستم آموزشی قوی و فرصت‌های شغلی خوب برای ورود به دنیای فناوری به عنوان یک مهندس مکانیک را ارائه می‌دهد. اگر در حین تحصیل می‌خواهید یک ماجراجویی خاص داشته باشید، مالت مکان مناسبی برای شماست.

    فنلاند

    فنلاند

    فنلاند به دلیل نوآوری‌های پیشرفته و سیستم آموزشی باورنکردنی خود شناخته شده است. بیشتر مردم در این کشور انگلیسی صحبت می‌کنند، پس اگر به دنبال یک تجربه فرهنگی جالب در حین اخذ مدرک خود هستید، فنلاند کشور دیگری برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک است. مهندسی مکانیک در این کشور در ماشین آلات صنعتی، رباتیک و طراحی خودرو پایه ریزی شده است. دانشگاه‌های زیر از جمله کالج‌هایی هستند که دوره‌های مهندسی عالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند:

    • دانشگاه علمی کاربردی LAB
    • دانشگاه هلسینکی
    • دانشگاه علوم کاربردی Häme (HAMK)

    زیرساخت‌های بسیار خوبی در فنلاند وجود دارند که شامل حمل و نقل و خدمات بهداشتی عمومی می‌شوند، بنابراین می‌توانید به راحتی در سراسر کشور و اروپا سفر کنید. اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور در یک کشور خارجی متفاوت در منطقه اسکاندیناوی هستید، فنلاند ممکن است مکانی خوبی برای شما باشد.

    هلند

    هلند یک کشور فوق العاده برای مهندسی مکانیک است زیرا رشته‌ای بسیار توسعه یافته محسوب می‌شود. فرصت‌هایی برای یادگیری در مورد طراحی، ساخت، رباتیک و هوانوردی در این کشور وجود دارند. توسعه پایدار نیز در هلند با تمرکز ویژه‌ای دنبال می‌شود، بنابراین اگر شما یک دوستدار محیط زیست هستید، مهاجرت به این کشور گزینه خوبی برای شماست. برخی از برترین دانشگاه‌های مهندسی هلند عبارتند از:

    • دانشگاه آمستردام
    • دانشگاه اوترخت
    • دانشگاه علمی کاربردی فونتیس

    فرهنگ هلند آرام و نامتعارف است و عشق به دوچرخه سواری، فرهنگ غذایی خاص و نوشیدنی‌های گوارا از مشخصات اصلی هلند هستند. پس بعد از رفتن به کلاس درس می‌توانید از خوردن نوشیدنی با دوستان خود لذت ببرید. هلند همچنین به دلیل تحصیلات مقرون به صرفه خود در سطح جهان شناخته شده است.

    کلام آخر

    با وجود اینکه در دهه گذشته افزایش چشمگیری در هوش مصنوعی وجود داشته است، بازار هنوز به مهندسان مکانیک نیاز دارد تا هوش مصنوعی را به اندازه کافی درک کنند تا در کوتاه مدت نوآوری‌های خلاقانه‌ای را ارائه دهند. نه تنها این هوش مصنوعی بلکه بسیاری از مواردی که ما به صورت روزانه استفاده می‌کنیم نیاز به دانش مهندسی مکانیک دارند.

    با توجه به پیشرفت تکنولوژیک، متقاضیان زیادی به دنبال دانش اندوزی در بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی مکانیک هستند. با تحصیل در برترین کشورهای جهان می‌توانید آینده درخشانی برای خود رقم بزنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی مکانیک

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت