بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی معدن
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    حوزه مهندسی معدن شامل جستجوی ذخایر مربوط به منابع طبیعی و استخراج بهینه آن‌ها با به حداقل رساندن خطرات است. مهندسان معدن اغلب در استخراج معادن برای نوع خاصی از منابع مانند نفت، زغال سنگ و... تخصص دارند. آن‌ها مهارت‌های فنی و علمی خود را با تحصیل در دانشگاه به دست آورند تا بتوانند به عنوان متخصصان واجد شرایط وارد بازار کار شوند. انتخاب بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای تحصیل مهندسی معدن گام نخست برای ورود به این رشته هیجان انگیز است. کشورهای زیادی هستند که در صنعت معدن تاریخ طولانی دارند و می‌توانند بالاترین خدمات آموزشی را به دانشجویان ارائه دهند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی معدن را معرفی می‌کنیم.

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی معدن

    انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی معدن اهمیت زیادی دارد. بدین دلیل که شما برای مدت مشخصی در یک کشور خارجی زندگی می‌کنید و دوست دارید هم از نظر آموزشی و هم شرایط زندگی در بهترین وضعیت باشید. بهتر است در انتخاب کشور مناسب به برخی معیارها و اهداف شخصی توجه کنید. برای مثال، اگر هزینه تحصیل برای شما مهم‌تر از هر گزینه دیگر است، کشوری را انتخاب نمائید که شهریه و هزینه زندگی در آن کمتر از بقیه است.

    اگر هم به دنبال اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل هستید، کشورهایی را انتخاب کنید که از مهاجران استقبال می‌کنند و بازار کار پرتقاضایی دارند. کشورهایی مانند کانادا و استرالیا از نظر کیفیت آموزشی و روش‌های مهاجرت، راحت‌تر از مقاصد اصلی مهاجرتی دانشجویان بین المللی محسوب می‌شوند. همچنین مواردی مانند آب و هوا و جاذبه‌های شهری در انتخاب کشور مناسب تاثیر زیادی دارند. با این حال، در ادامه به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی معدن می‌پردازیم:

    کشور چین

    با نگرانی فزاینده در مورد آلودگی به دلیل فرآیند استخراج مواد معدنی، مهندسان و دانشجویان بیشتری روی توسعه روش‌های معدنی ایمن‌تر متمرکز شده‌اند؛ بنابراین، مطالعه مهندسی معدن را می‌توان راهی عالی برای پذیرش علم و فناوری برای توسعه فرآیندهای معدنی کارآمدتر و پایدار در نظر گرفت. چین چندین سال پیاپی است که به عنوان یکی از بهترین‌ها در میان کشورهای آسیایی در تخصص مهندسی معدن شناخته می‌شود. این کشور بیش از 3 هزار دانشگاه دولتی و خصوصی و کالج دارد که در تمام استان‌هایش توزیع شده‌اند.

    آموزش عالی در این کشور مبتنی بر تحقیق است. حدود 29 درصد از 100 دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی معدن در کشور چین هستند. دانشجویان رشته مهندسی معدن می‌توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های چین تحصیل کنند. تحصیل در چین نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی کمتر است. از دانشگاه معتبر این کشور در رشته مهندسی معدن می‌توان به دانشگاه مرکزی جنوب، دانشگاه علوم زمین چین (پکن) و دانشگاه معدن و فناوری چین در شهر شوژو اشاره کرد.

    کشور استرالیا

    کشور استرالیا

    استرالیا با داشتن منابع معدنی قابل توجهی از جمله سنگ آهن، روی، نیکل و کبالت، جایگاه مهمی در صنعت معدن در جهان دارد. ثروت معدنی استرالیا همراه با مشوق‌های دولتی که هزینه‌های محلی را تشویق می‌کنند، این کشور را به دومین مقصد اکتشافی بزرگ در سطح جهان و دومین کشور برتر برای تحصیل مهندسی معدن درست پس از کانادا تبدیل می‌کند. صنعت معدن استرالیا همواره در حال تکامل است و سهم عمده‌ای در تولید ناخالص داخلی این کشور دارد. به همین دلیل، بازار کار مهندسان معدن در این کشور بسیار خوب است و تحصیل در استرالیا راهی عالی برای زندگی و کار در این کشور است.

    حدود 12 درصد از 100 دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی معدن در استرالیا هستند. دوره‌های مهندسی معدن در استرالیا شامل استخراج معدن و فرآوری مواد معدنی با در نظر گرفتن بهداشت، ایمنی، مدیریت، علوم زمین، اقتصاد و موضوعات اجتماعی و زیست محیطی است. استرالیا میزبان چندین دانشگاه معتبر است که دوره‌های بسیار متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف در رشته مهندسی معدن ارائه می‌دهد. از دانشگاه‌های برتر این کشور در رشته مهندسی معدن می‌توان به دانشگاه کرتین، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند و دانشگاه استرالیای غربی اشاره کرد.

    کشور کانادا

    کانادا یکی از بزرگترین کشورهای معدنی در جهان است که بیش از 60 ماده معدنی و فلز اصلی در جهان را تولید می‌کند. صنعت معدن در این کشور بیش از 373 هزار نیروی کار ماهر در سراسر کشور در زمینه استخراج، ذوب، ساخت و ساخت مواد معدنی استخدام می‌کند و 190 هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم مشغول به کار هستند. پس جای تعجب نیست که کانادا در لیست بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی معدن قرار دارد. همچنین تحصیل در کانادا راهی برای زندگی در این کشور چند قومیتی و مهاجرپذیر است.

    دوره‌های تحصیلی در رشته مهندسی معدن و مطالعه زمین شناسی شامل علوم محیطی، اکتشاف مواد معدنی و منابع طبیعی و علوم زمین است. این دوره‌ها مطالعه دقیقی در تاریخ، مواد، ذرات، پدیده‌های طبیعی مانند رانش زمین، زلزله، فوران‌های آتشفشانی دارند. دانشجویان تجربه عملی آزمایشگاهی، تحقیقات میدانی و سایر موارد کسب خواهند کرد. حدود 7 درصد از 100 دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی معدن در کانادا هستند. از دانشگاه‌های برتر این کشور در رشته مهندسی معدن می‌توان به دانشگاه مک گیل، دانشگاه کوئینز و دانشگاه بریتیش کلمبیا اشاره کرد.

    کشور آمریکا

    استخراج معدن در ایالات متحده سابقه طولانی دارد. مردم از طریق استخراج معادن به سنگ‌ها، فلزات و مواد معدنی دسترسی دارند تا برای هر چیزی از ابزار گرفته تا جواهرات از این مواد استفاده کنند. مهندسی معدن رشته‌ای است که طیف وسیعی از مهارت‌های مهندسی مانند علوم و فناوری کامپیوتر، مهارت‌های مکانیکی و مهارت‌های ژئوفیزیک را در بر می‌گیرد. مهندسان معدن در جامعه امروز ایالات متحده مسئول اجرای مراحل مختلف معدن از جمله اکتشاف، کشف منابع معدنی، مطالعه امکان سنجی، طراحی معدن و غیره هستند.

    اکثر دانشگاه‌های برتر ایالات متحده دوره‌های متنوعی را در رشته مهندسی معدن ارائه می‌دهند و بالاترین سطح آموزش را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار خواهند داد. همچنین دانشجویان می‌توانند وارد بازار کار پررونق آمریکا در صنعت معدن شوند. بر اساس داده‌های اداره آمار کار در ایالات متحده، مشاغل مهندسی معدن و زمین شناسی از سال 2020 تا 2030 رشد چهار درصدی را پیش بینی می‌کنند و این باعث ایجاد 400 فرصت شغلی در چندین رشته در هر سال می‌شود. حدود 7 درصد از 100 دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی معدن در کانادا هستند. از دانشگاه‌های معتبر این کشور در رشته مهندسی معدن می‌توان به دانشگاه کنتاکی، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و دانشگاه تگزاس در آستین اشاره کرد.

    کشور ترکیه

    کشور ترکیه

    ترکیه کشوری غنی از منابع زیرزمینی است. ساختار زمین شناسی ترکیه امکان دسترسی به ذخایر معدنی بسیار متنوعی را فراهم می‌کند. امروزه تقریبا 90 نوع معدن در دنیا تولید می‌شود. در ترکیه تقریبا 60 نوع معدن تولید خواهد شد. ترکیه از نظر ارزش کل تولیدات معدنی در 132 کشور جهان در رتبه دوم و از نظر تنوع مواد معدنی در رتبه دهم جهان قرار دارد. ترکیه از نظر مواد خام به ویژه مواد صنعتی، برخی مواد معدنی فلزی مانند زغال سنگ قهوه‌ای و منابع انرژی زمین گرمایی کشوری غنی است.

    ترکیه همچنین در لیست بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی معدن قرار دارد. دوره‌های تحصیلی در ترکیه شامل معدن، نفت و گاز هستند. فارغ التحصیلان از دانشگاه‌های ترکیه مسئول کشف، استخراج، حمل و نقل و پردازش منابع طبیعی مانند مواد معدنی، فلزات و نفت خواهند بود. دوره‌ها چند رشته‌ای که با رشته معدن ترکیب می‌شوند شامل زمین شناسی، شیمی، علوم محیطی و مدیریت ریسک و سایر موارد هستند. از دانشگاه‌های معتبر این کشور در رشته مهندسی معدن می‌توان به دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه صنعتی استانبول و دانشگاه دوکوز ایلول اشاره کرد.

    کشور آلمان

    مهندسی معدن و مواد معدنی بخش‌های اصلی حمایت از اقتصاد و جامعه مدرن آلمان هستند. متخصصان در علوم معدنی، فناوری آلمان توانایی رشد در حوزه‌های مختلف را نخواهد داشت. آموزش در حوزه معدن در آلمان در دهه گذشته دستخوش تغییرات و توسعه قابل توجهی بوده است. این امر از یک سو به دلیل تغییر مربوط به چارچوب و الزامات صنعت، علم و جامعه است. از سوی دیگر، این روند با ارائه یک اصلاح مطالعاتی اروپایی که به عنوان بیانیه سوربن و فرآیند بولونیا نیز شناخته می‌شود، تسریع یافته است.

    به همین دلیل است که امروزه حدود چندین دوره تحصیلی در رشته مهندسی معدن و رشته‌های مرتبط مانند زمین شناسی در دانشگاه‌های آلمان ارائه می‌شوند که نسبت به سال‌های اخیر با افزایش همراه بوده‌اند. دانشجویان بین المللی می‌توانند در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنند و خود را برای بازار کار پر رونق این کشور آماده کنند. در حال حاضر سه دانشگاه و یک دانشگاه علمی کاربردی در آلمان دوره‌های مهندسی معدن را ارائه می‌دهند که شامل دانشگاه RWTH آخن، دانشگاه صنعتی Clausthal، دانشگاه فنی معدن فرایبرگ و دانشگاه صنعتی گئورگ آگریکولا هستند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    ما در این مقاله بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی معدن را معرفی کردیم، اکنون شما می‌توانید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. با این حال مهم است که در انتخاب کشور مناسب به نیازهای خود توجه کنید و سپس کشورهای برتر را مورد بررسی قرار دهید. هدف نهایی این است که در کشور مقصد احساس خوبی داشته باشید و بتوانید به اهداف خود جامه عمل بپوشانید. تحصیل و زندگی در کشور خارجی می‌تواند‌ تجربه غنی را به شما ارائه دهد، پس خود را برای داشتن یک تجربه بسیار منحصر به فرد و مفید آماده کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی معدن

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت