بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی عمران
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهندسی عمران در مورد روند ساخت و ساز و توسعه زیرساخت‌های شهری است. مهندسانی که در این رشته تحصیل می‌کنند وظیفه طراحی، ساخت، مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی دیگر مانند راهسازی و تونل سازی را بر عهده دارند. به طور خاص، مهندسی عمران به عنوان یک رشته پرتقاضا در تمام جهان شناخته می‌شود و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر این رشته تحصیلی را ارائه می‌دهند. پس اگر مشتاق تحصیل در خارج از کشور و دانش اندوزی در رشته مهندسی عمران هستید، مهارت‌ها، دانش و تجربیات زیادی کسب خواهید کرد. در این بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته مهندسی عمران را معرفی می‌کنیم.

    بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران

    بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی عمران

    دانشگاه‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که دوره‌های تحصیلی در مهندسی عمران را در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌دهند. اگر قصد تحصیل در اروپا را دارید، آلمان را انتخاب کنید زیرا بزرگترین کشور صنعتی اروپا محسوب می‌شود. از طرف دیگر، اگر به قاره آسیا می‌روید، ژاپن را به دلیل ارائه مدارک معتبر بین المللی و بخش‌های فنآوری پیشرفته‌اش انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید در کشوری تحصیل کنید که بعد از فارغ التحصیلی در آن بمانید، کانادا و استرالیا را به دلیل داشتن شرایط راحت‌تر جهت دریافت اقامت دائم نسبت به کشورهای دیگر انتخاب کنید.

    در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی عمران اشاره می‌کنیم:

    1- کانادا

    1- کانادا

    کانادا به دلیل سیستم آموزشی قوی، کشوری عالی برای تحصیل در رشته مهندسی عمران است. دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان شیوه مطالعه نوآورانه و با فناوری پیشرفته را ارائه می‌دهند زیرا بر مهارت‌های لازم برای دوره‌های مهندسی خود تاکید دارند. همچنین تقاضای زیادی برای مهندسان عمران در کانادا وجود دارد.

    فرصت‌های شغلی زیادی برای مهندسان عمران در کانادا وجود دارند، بنابراین پس از فارغ التحصیلی می‌توانید در این کشور شروع به کار کنید. دانشگاه‌های کانادا از شهرت بالایی برخوردار هستند و از نظر عملکرد نیز تحقیقات و آموزش‌های خوبی دارند و اکثرا دانشجویان از تجربیات خود راضی هستند. بهترین دانشگاه‌ها برای مهندسی عمران در کانادا شامل «بریتیش کلمبیا»، «دانشگاه مک گیل» و «دانشگاه واترلو» هستند.

    دلایل تحصیل در کانادا در رشته مهندسی عمران:

    • وجود دانشگاه‌های معتبر
    • آموزش در سطح جهانی
    • فرصت‌های کار و اقامت دائم

    2- آلمان

    صنعت مهندسی آلمان بسیار توسعه یافته و پیشرفته است. در دهه‌های گذشته، این کشور میلیاردها پول را به دلیل پیشرفت در فناوری و مهندسی به دست آورده است. امروزه، دانشگاه‌ها و کالج‌های آلمان آموزش با کیفیتی را برای مهندسین عمران مشتاق ارائه می‌کنند زیرا آموزه‌های پیشرفته، تحقیقات خوب و یک سیستم آموزشی در سطح جهانی را ارائه می‌کنند.

    «دانشگاه فنی مونیخ» یک دانشگاه دولتی است و به دلیل تحقیقات و دوره‌های تحصیلی عالی در مهندسی عمران و گرایش‌های مرتبط شهرت دارد. این دانشگاه در آلمان رتبه اول را دارد و در سطح جهانی باز اعتبار بالایی برخوردار است. مؤسسه دیگر، «دانشگاه فناوری کارلسروهه» است که به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های تحقیقاتی آلمان شناخته می‌شود که مدارک و دوره‌های مختلف تحصیلی را در رشته مهندسی عمران ارائه می‌دهد.

    دلایل تحصیل در آلمان:

    • سیستم آموزشی عالی
    • زمینه مهندسی بسیار توسعه یافته
    • فرصت‌های شغلی فراوان

    3- استرالیا

    3- استرالیا

    بسیاری از دانشجویان بین المللی مهندسی، استرالیا را به عنوان مقصد بعدی خود برای تحصیل انتخاب می‌کنند. استرالیا در اقیانوسیه واقع شده است و مدارک معتبر بین المللی را در رشته مهندسی عمران ارائه می‌دهد. فارغ التحصیل شدن با مدارک معتبر استرالیایی، فرصت‌های کاری زیادی را برای فارغ التحصیلان در نظر گرفته شده‌اند. یکی دیگر از مزایایی که می‌توانید برای تحصیل در استرالیا داشته باشید این است که مهندسی عمران بسیار مورد تقاضاست.

    دولت استرالیا به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوند. شما در شرکت‌های مهندسی بزرگ کار خواهید کرد تا مهارت‌های خود را افزایش دهید. گروه مهندسی عمران «دانشگاه نیو ساوت ولز» به عنوان دانشکده مهندسی پیشرو در استرالیا شناخته می‌شود و در سطح جهانی شهرت بسیار خوبی دارد. از سوی دیگر، «دانشگاه کرتین» به دلیل مطالعات تحقیقاتی در مقطع کارشناسی ارشد عمران معروف است.

    دلایل تحصیل در استرالیا:

    • ارائه مدارک معتبر بین المللی
    • امکان تحصیل در گرایش‌های مختلف
    • فرصت‌های کاری زیادی و پرتقاضا

    4- نیوزلند

    دلایل زیادی وجود دارند که چرا نیوزلند یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی عمران است. این کشور به دلیل تحصیلات در سطح جهانی خود مشهور است زیرا اکثر دانشگاه‌های آن قوی‌ترین سیستم آموزشی را ارائه می‌دهند. همچنین، برنامه‌های مهندسی عمران در سراسر دانشگاه‌های کشور ارائه می‌شوند، بنابراین شما از نظر موسسات و رشته‌های تحصیلی انتخاب‌های زیادی خواهید داشت.

    از آنجایی که نیوزلند یکی از کشورهای نوآور در سطح جهان است، انتظار می‌رود که سبک‌های تحقیق و تدریس آنها بسیار قوی باشد. نیوزلند آموزش‌های علمی - کاربردی را به دانشجویان ارائه می‌دهند تا مطمئن شوند که تحصیلات مهندسی خود را به حداکثر برسانند. علاوه بر این، پس از فارغ التحصیلی بسیاری از فرصت‌های کاری در اختیار مهندسان عمران قرار می‌گیرند. رشته مهندسی عمران و سایر گرایش‌های مرتبط در «دانشگاه کانتربری» جزء 10 دانشگاه برتر جهان در این زمینه هستند. همچنین، «دانشگاه صنعتی اوکلند» یکی از دانشگاه‌های برتر بین المللی نیوزلند است.

    دلایل تحصیل در نیوزلند:

    • آموزش در سطح جهانی
    • تجربه کار عملی در مهندسی
    • انتخاب گسترده در فرصت‌های شغلی

    5- آمریکا

    5- آمریکا

    مهندسی عمران نقش مهمی در مدرن کردن و پیشرفت شهرهای آمریکا دارد. آمریکا قطب مهندسی است و دارای بیش از 4 هزار دانشگاه در سراسر کشور است که کیفیت بالای آموزش و تکنولوژی پیشرفته را ارائه می دهند. دانشگاه‌های آمریکا جزء بهتری موسسات علمی در رشته مهندسی عمران در سطح جهان هستند. از آنجایی که ایالات متحده ترکیبی از جمعیت متنوع است، بهترین استعدادها را پذیرش می‌کند.

    ایالات متحده آمریکا در بسیاری از زمینه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در سراسر جهان پیشرو بوده است که رشته مهندسی عمران نیز از این قاعده مستثنی نیست. پنج دانشگاه برتر ایالات متحده برای کارشناسی ارشد مهندسی عمران شامل «دانشگاه MIT»، «دانشگاه استنفورد»، «دانشگاه کالیفرنیا برکلی» و «مؤسسه فناوری جورجیا» هستند.

    دلایل تحصیل در آمریکا:

    • بهترین دانشگاه‌های جهان در رتبه بندی‌های برتر
    • سطح تحصیلات بالا و امکانات فراوان
    • تقاضای بالای شغلی برای مهندسان عمران

    6- ژاپن

    ژاپن که به دلیل اختراعات، زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های زیادش در صنایع مختلف معروف است، کشوری عالی برای تحصیل در رشته مهندسی عمران است. دانشجویان بین المللی مهندسی با تحقیقات و آموزه‌های باکیفیت خود، یادگیری نوآورانه‌ای را تجربه می‌کنند. همچنین امکانات پیشرفته و فنآوری‌های نوین را ارائه می‌دهد.

    اگر در مورد زبان نگران هستید، دانشگاه‌های ژاپن برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل هستند ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، «دانشگاه توکیو» یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی معتبر با دوره‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران به زبان انگلیسی است. همچنین، «دانشگاه توهوکو» یک دانشگاه بین المللی شناخته شده است که مهندسی عمران را ارائه می‌دهد

    دلایل تحصیل در ژاپن:

    • تحقیقات و آموزش با کیفیت بالا
    • برنامه‌های آموزشی به زبان انگلیسی
    • پیشرفته بودن از فنی و تخصصی

    7- چین

    7- چین

    اگر مشتاق تحصیل در قاره آسیا هستید، چین را انتخاب کنید. این کشور با جامعه متنوع و آموزش عالی پیشرفته، توانسته به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی عمران تبدیل شود. در دهه‌های گذشته، چین زیرساخت‌های خود را در سراسر کشور توسعه داده و توجه ویژه‌ای به مقوله نوآوری دارد.

    به عنوان یک دانشجوی مهندسی می‌توانید آموزش علمی - کاربردی در رشته مهندسی عمران را فرا بگیرید. علاوه بر این، رشته مهندسی نرخ فارغ التحصیلی بالایی دارد که نشان دهنده برنامه درسی قوی و سیستم آموزشی عالی است. پس از فارغ التحصیلی می‌توانید فرصت‌های شغلی مختلفی را در کشور چین پیدا کنید. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه علم و فناوری «هواجوگ» و «موسسه فناوری‌ هاربین» دارای دوره‌های تحصیلی مهندسی عمران برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

    دلایل تحصیل در چین:

    • فرصت‌های یادگیری گسترده
    • نرخ بالای فارغ التحصیلی
    • آموزش عملی - کاربردی

    8- سنگاپور

    سنگاپور با داشتن دانشگاه‌های معتبر، کشوری شگفت انگیز و متفاوت برای دانشجویانی است که می‌خواهند در رشته مهندسی عمران تحصیل کنند. دانشگاه‌های این کشور در رشته مهندسی شهرت بسیار خوبی دارند و اکثر دانشجویان بین المللی از کیفیت آموزش آن رضایت دارند. علاوه بر این، از آنجایی که سنگاپور دانش و مهارت‌های دانشجویان را تقویت می‌کند، این موسسات امکانات خوبی مانند بورسیه های تحصیلی، خوابگاه و غیره را فراهم می‌کنند.

    یکی از دلایل خوب برای تحصیل در سنگاپور این است که حوزه مهندسی عمران در این کشور بسیار پرتقاضاست. فرصت‌های شغلی برای دانشجویان بین المللی نیز در دسترس هستند. «دانشگاه ملی سنگاپور» به داشتن نرخ اشتغال بالا برای فارغ التحصیلان مهندسی عمران با سابقه تحصیلی عالی معروف است.

    دلایل تحصیل در سنگاپور:

    • دانشگاه‌ها با زیرساخت قوی
    • امکانات آموزشی تثبیت ‌شده
    • فرصت‌های کاری زیاد

    بهترین دانشگاه‌های مهندسی عمران جهان

    بهترین دانشگاه‌های مهندسی عمران جهان

    بر اساس آخرین رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس (QS) سال 2022، دانشگاه‌های برتر در رشته مهندسی عمران طبق جدول زیر هستند:

    رتبه بندی QS 2022

    دانشگاه‌ها

    شهریه کارشناسی دانشجویان بین المللی (دلار آمریکا)

    1

    موسسه فناوری ماساچوست ( (MIT

    40 هزار تا 42 هزار

    2

    دانشگاه صنعتی دلفت

    10 هزار تا 12 هزار

    3

    دانشگاه ملی سنگاپور NUS))

    10 هزار تا 12 هزار

    4

    دانشگاه کالیفرنیا، برکلی UCB))

    34 هزار تا 36 هزار

    5

    دانشگاه کمبریج

    24 هزار تا 26 هزار

    6

    امپریال کالج لندن

    38 هزار تا 40 هزار

    7

    ETH زوریخ

    بیش از 2 هزار

    8

    دانشگاه فنی نانیانگ

    8 هزار تا 10 هزار

    9

    دانشگاه استنفورد

    38 هزار تا 40 هزار

    10

    اکول پلی تکنیک فدرال لوزان

    بیش از 2 هزار

    11

    پلی تکنیک تورینو

    2800 تا 3 هزار

    12

    دانشگاه چینهوا

    4 هزار تا 6 هزار

    13

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    32 هزار تا 45 هزار

    14

    دانشگاه آکسفورد

    36 هزار تا 42 هزار

    15

    دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

    12 هزار تا 14 هزار

    16

    دانشگاه ایلینوی در اوربانا-شامپاین

    28 هزار تا 30 هزار

    17

    دانشگاه سیدنی

    30 هزار تا 32 هزار

    18

    دانشگاه توکیو

    6 هزار تا 8 هزار

    19

    دانشگاه تگزاس در آستین

    38 هزار تا 40 هزار

    20

    موسسه فناوری جورجیا

    30 هزار تا 35 هزار

     

    کلام آخر

    در سطح جهانی، تقاضای زیادی برای مهندسان عمران وجود دارد. با افزایش تعداد پروژه‌های زیربنایی در بخش خصوصی و دولتی، نیاز به مهندسان عمران برای نظارت، نگهداری یا ساخت بناها و پروژه‌های عمرانی زیاد شده است. بنابراین، اگر به دنبال دریافت مدرک از بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی عمران هستید، آینده خوبی خواهید داشت. به ویژه توصیه ما به شما این است که تحصیل در کانادا و استرالیا را انتخاب کنید زیرا شرایط اخذ ویزا و دریافت اقامت در این کشورهای راحت‌تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تحصیل در کشورهای فوق و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی عمران

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت