بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی صنایع
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهندسی صنایع در مورد بهبود فرآیندها، سیستم‌ها و سازمان‌ها است که از طریق به کارگیری اطلاعات، تجهیزات، منابع مالی و کارکنان به اجرا در می‌آید. مهندسان صنایع به طور متوسط سالانه 86 هزار دلار آمریکا درآمد دارند که حتی دستمزد برخی از مهندسان ارشد به 125 هزار دلار آمریکا در سال هم می‌رسد. دانشجویان بسیاری به دلیل جذابیت‌های شغلی و درآمد بالا به تحصیل در رشته مهندسی صنایع فکر می‌کنند. پس اگر شما هم یکی از این دانشجویان علاقه مند هستید، ابتدا باید کشورهای برتر در تحصیلات مهندسی صنایع را بشناسید. به همین دلیل، ما در این بررسی به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته مهندسی صنایع می‌پردازیم.

    بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع

    بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع

    همه کشورهای لیست شده در این فهرست، بر اساس سیستم آموزشی، زیرساخت‌های تحصیلی، توجه به حوزه مهندسی صنایع، داشتن بهترین دانشگاه‌ها و سایر موارد رتبه بندی شده‌اند؛ اما انتخاب یک کشور برای تحصیل باید چیزی فراتر از موارد فوق باشد. بدین معنا که شما باید نسبت به شرایط آب و هوایی، رفتار دوستانه مردم، امکانات رفاهی شهری و حتی شرایط بعد از فارغ التحصیلی، ترجیحات خود را بررسی کنید. ممکن است به کشوری با آب و هوای گرم علاقه داشته باشید یا دوست دارید به کشوری بروید که تنوع فرهنگی و قومیتی زیادی دارد تا تحت تاثیر وضعیت نژادپرستی نباشید.

    با توجه به همه شرایط لازم برای بررسی بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی صنایع، می‌تواند کشورهایی مانند کانادا و استرالیا را مقاصد بهتری برای مهاجرت دانست. هر دو کشور زیرساخت‌های آموزشی قوی و دانشگاه‌های بسیار معتبری دارند. هر دو کشور از مهاجران استقبال می‌کنند و شرایط لازم برای جذب دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی را ارائه می‌دهند. بازار کار استرالیا و کانادا بسیار عالی است و مهندسان صنایع مورد تقاضا بازار هستند. همچنین، روند اخذ اقامت دائم در کانادا و استرالیا با پیدا کردن شغل برای فارغ التحصیلی بسیار راحت‌تر از کشورهای دیگر است. با این اوصاف، ما در ادامه بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی صنایع را معرفی می‌کنیم:

    آلمان

    آلمان

    آلمان مانند بسیاری از کشورهای حاضر در این فهرست، یک ابرقدرت در رشته‌های مهندسی محسوب می‌شود. همین دلیل به تنهایی برای متقاعد کردن بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه‌های آلمان کافی است. با توجه به گستردگی دانشگاه‌ها و دوره‌های رایگان تحصیلی، آلمان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع است.

    یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای آموزش مهندسی صنایع، «دانشگاه علوم کاربردی راین وال» است. هدف این دانشگاه ارائه یک برنامه آموزشی علمی قوی با رویکرد توسعه سازی است. دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان هیچگونه شهریه ای دریافت نمی‌کنند. بنابراین اگر به دنبال تحصیلات مهندسی مقرون به صرفه و در عین حال باکیفیت هستید، آلمان باید یکی از انتخاب‌های برتر شما باشد.

    کانادا

    دانشگاه‌های برتر برای مهندسی صنایع در کانادا می‌توانند در زمینه‌های اقتصادی و مالی، مبانی مهندسی صنایع، تحقیقات عملیاتی، مهندسی کیفیت و زنجیره تامین، ساخت و ساز و لجستیک به دانشجویان بالاترین کیفیت آموزشی را ارائه می دهند. دوره‌های تحصیلی در رشته مهندسی صنایع به دانشجویان این فرصت را می‌دهند تا مهارت‌های خود را در روش‌های تحقیق علمی، دانش پیشرفته و تخصصی در زمینه مهندسی توسعه دهند.

    برای تحصیل در کانادا و در این رشته باید گفت که دوره‌های تحصیلی در رشته مهندسی صنایع توسط تعداد زیادی از دانشگاه‌ها در کانادا ارائه می‌شود. چندین دانشگاه کانادا نیز برنامه‌های دیپلم و مدرک گواهینامه را در زمینه مهندسی صنایع ارائه می‌دهند. به طور کلی، بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع شامل دانشگاه تورنتو، دانشگاه ویندزور، دانشگاه رجینا و دالهاوزی هستند. شما همچنین بعد از فارغ التحصیلی می‌توانید به مدت مشخص (دو تا سه سال) در این کشور بمانید و با پیدا کردن کار برای اقامت دائم درخواست دهید.

    ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده آمریکا

    وقتی صحبت از مطالعات تکنولوژیکی مانند مهندسی صنایع می‌شود، بدون شک ایالات متحده در صدر لیست قرار دارد. این کشور بهترین دانشگاه‌های مهندسی صنایع از جمله موسسه فناوری جورجیا، پوردو، دانشگاه میشیگان و غیره را در خود جای داده است. برای مثال، دانشگاه جورجیا تک یک دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌ها به نام اچ. میلتون استوارت (H. Milton Stewart) دارد.

    جورجیا تک مانند بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا برنامه تحصیلی را ارائه می‌دهد که به دانشجویان امکان می‌دهد در عملیات، آمار، سیستم‌های اقتصادی و مالی و مهندسی زنجیره تامین تخصص بالا پیدا کنند. اگر واجد شرایط تحصیل در آمریکا باشید، حتی ممکن است مدرک کارشناسی خود را با مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی صنایع یا مهندسی زنجیره تامین دریافت کنید. بورسیه‌های تحصیلی در چندین کالج از جمله دانشگاه هیوستون و دانشگاه آیووا نیز به دانشجویان ارائه می‌شوند.

    کره جنوبی

    کره جنوبی به عنوان یک کشور توسعه یافته، از بهترین مقاصد تحصیلی در رشته مهندسی صنایع محسوب می‌شود که دوره‌های پیشرفته در رشته مهندسی صنایع را ارائه می‌دهد. یکی از بهترین دانشگاه‌های کره‌ای که در مهندسی صنایع بسیار عالی عمل کرده، دانشگاه ملی سئول (SNU) است. دانشجویان در این دانشگاه فقط برای مهندس شدن آموزش نمی‌بینند، بلکه آن‌ها طوری تربیت می‌شوند که به عنوان رهبران آینده عمل کنند.

    مهندسی صنایع در دانشگاه یانسه (Yonsei) که یکی دیگر از دانشگاه‌های برجسته کره جنوبی بوده، از جمله رشته‌های برتر شناخته می‌شود. این دانشگاه برنامه جامعی را ارائه می‌دهد که توسط برخی از بهترین متخصصان و اساتید کشور تدریس می‌شود. جدا از ارائه آموزش با کیفیت، بورسیه تحصیلی در انتظار شایسته‌ترین متقاضیان است. در واقع، دانشجویان بین المللی واجد شرایط ممکن هستند که این شانس را داشته باشند که با برنامه بورسیه دولتی کره جهانی به صورت رایگان تحصیل کنند.

    استرالیا

    استرالیا

    دانشجویان مهندسی صنایع در استرالیا با بهینه سازی سیستم‌ها، فرآیندها و سازمان‌های پیچیده آشنا می‌شوند. این رشته تحصیلی ترکیبی از مهندسی، علوم و ریاضیات است. علاوه بر این، دانشجویان ممکن است در مورد موضوعاتی مانند تجزیه و تحلیل آماری، کنترل کیفیت و مدیریت عملیات اطلاعات لازم را کسب کنند. بنابراین تحصیل رشته مهندسی صنایع در استرالیا می‌تواند تمام موضوعات مربوط به این حوزه را به طور کامل پوشش دهد.

    دوره لیسانس مهندسی صنایع در دانشگاه‌های استرالیا با یک سال Honours ارائه می‌شوند. شما می‌توانید تحصیل در این رشته را در دانشگاه‌هایی مانند RMIT، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ادیت کوان و دانشگاه نیو ساوت ولز بگذارنید. شما همچنین می‌توانید بعد از تحصیل در استرالیا و با برآورده کردن شرایط لازم، برای اقامت دائم در استرالیا اقدام کنید.

    ژاپن

    ژاپن بدون شک یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان از نظر تکنولوژی است. ژاپن با فناوری‌های آینده نگر خود ثابت کرده است که در خط مقدم آموزش در حوزه مهندسی قرار دارد. در دانشگاه «توکیو تک» که یکی از بهترین دانشگاه‌های ژاپن محسوب می‌شود، مهندسی صنایع با مدرک اقتصاد اعطا می‌شود. در این دانشگاه به دانشجویان مدل ‌سازی، استخراج تئوری و تجزیه و تحلیل آماری و بسیاری از مفاهیم دیگر آموزش داده می‌شوند.

    مهندسی صنایع در دانشگاه کیو (Keio) نیز محبوبیت زیادی دارد که به عنوان مدرک مهندسی صنایع و سیستم‌ها شناخته می‌شود. دانشجویان در این دوره آموزشی در مورد نحوه سازماندهی عناصر برای بهبود زیرساخت‌ها و فناوری آموزش می‌بینند. اساتید مجرب ژاپنی بهترین سطح آموزشی را مطابق با موضوعات جدید را به دانشجویان ارائه می‌دهند. به همین دلیل است، دانشجویان زیادی هر ساله به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ژاپن هستند.

    سوئیس

    سوئیس

    سوئیس فقط به ساعت و شکلات خود معروف نیست، بلکه تحصیلات مهندسی در این کشور نیز شهره عام و خاص است. تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی، سوئیس را در صدر فهرست بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی صنایع در نظر می‌گیرند. سوئیس برای دانشجویان، کانون دانشگاه‌های درجه یک است که دوره‌های جامع مهندسی صنایع را ارائه می‌دهد.

    مهندسی صنایع در «دانشگاه علوم کاربردی برن» در کنار مدرک علوم مدیریت ارائه می‌شود. این برنامه تحصیلی دوگانه (دو رشته‌ای) به سمت مهندسی بازرگانی و مهندسی زنجیره تامین گرایش دارد. روش‌های آموزشی مختلف از جمله سخنرانی‌ها، یادگیری آنلاین، آزمایشگاه‌ها و مربی‌گری به دانشجویان ارائه می‌شود. همچنین دوره‌های مهندسی صنایع در دانشگاه‌های سوئیس بسیار مقرون به صرفه هستند. شما در دانشگاه علوم کاربردی برن فقط باید 950 فرانک سوئیس یا 1030 دلار آمریکا در سال شهریه بپردازید.

    سنگاپور

    سنگاپور به عنوان کشوری پیشرفته از نظر فناوری محسوب می‌شود، بنابراین جای تعجب ندارد که تحصیل در رشته مهندسی صنایع برای دانشجویان بین المللی یک موقعیت عالی خواهد بود. به لطف وجود دانشگاه‌ها با رتبه برتر مانند دانشگاه فناوری نانیانگ و دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)، دانشجویان بین المللی مطمئناً تحصیلات در سطح جهانی را دریافت خواهند کرد.

    شما می‌توانید دوره تحصیلی مهندسی سیستم‌های صنعتی (ISE) و مدیریت را در دانشگاه ملی سنگاپور بگذرانید. این دوره درسی به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود که با آموزش مهندسی شروع می‌شود. این یک مرحله پایه‌ای محسوب می‌شود که موضوعات مهندسی استاندارد را پوشش می‌دهد. سپس مرحله آموزش ISE است که به  بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها، مهندسی سیستم‌ها و بهینه سازی تدوین شده است. دانشجویان دانشگاه‌های سنگاپور می‌توانند دوره کارآموزی را در برخی از بزرگترین شرکت‌های مهندسی در جهان بگذرانند.

    ایتالیا

    ایتالیا

    در حالی که بیشتر دانشجویان ایتالیا را به عنوان یک مقصد عالی برای تعطیلات در نظر می‌گیرند، اما این کشور می‌تواند از نظر آموزش مهندسی در رتبه‌های برتر جهانی باشد. به عنوان مثال، بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیایی می‌توانند دوره تحصیلی مهندسی صنایع در بالاترین کیفیت ارائه دهند. دانشگاه آزاد بوزن بولزانو ایتالیا یا دانشگاه مستقل بولزانو (Libera Università di Bolzano ) دوره مهندسی صنایع و اتوماسیون در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

    دانشجویان در این دانشگاه می‌توانند اصول اولیه مهندسی مکانیک و مدیریت زنجیره تولید و تامین را یاد بگیرند. همچنین واحدهای درسی در زمینه رباتیک صحرایی از جمله طراحی، توسعه و کنترل این دستگاه‌ها ارائه می‌شوند. مانند بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا، دانشگاه آزاد بوزن بولزانو ایتالیا دارای آزمایشگاه‌های متعددی برای انجام تمرین و تحقیقات است. ایتالیا با اساتید متخصص و شهریه ارزان، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی صنایع محسوب می‌شود.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    مهندسی صنایع یک رشته بسیار ارزشمند با چشم انداز شغلی امیدوارکننده و پتانسیل حقوق و دستمزد بالاست. اگر قصد تحصیل در رشته مهندسی صنایع را دارید، گزینه‌های بسیار عالی در سراسر جهان وجود دارند. شما با تحصیل در بهترین کشورهای جهان می‌توانید به سرعت وارد بازار کار شوید. از جمله دلایلی که باعث می‌شود مهندسان صنایع به خوبی مورد توجه بازار کار قرار گیرند، کمک آن‌ها به سازمان‌ها برای ساده کردن عملیات و بهبود کارایی است.

    در نتیجه مهندسان صنایع در مقایسه با سایر رشته‌های مهندسی از پاداش بالاتری برخوردار می‌شوند. علاوه بر این، پیش بینی می‌شود که رشته مهندسی صنایع تا دو یسه سال آینده در حدود 10 درصد رشد داشته باشد. در نهایت، مهندسان صنایع می‌توانند در صنایع مختلفی مانند مراقبت‌های بهداشتی، تولید و حمل و نقل کار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی صنایع

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت