بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی برق
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهندسی برق یکی از تخصصی‌ترین رشته‌های مهندسی و یکی پردرآمدترین مشاغل در حوزه مهندسی در تمام دنیاست. مهندسان برق با استفاده از دانش گسترده خود در الکترونیک و الکترومغناطیس نقش حیاتی در طراحی و توسعه سیستم‌ها، زیرساخت‌ها و دستگاه‌های مورد نیاز در صنایع مختلف ایفا می‌کنند.

    با ظهور چندین نوآوری تکنولوژیک، صنایع مختلف در سراسر جهان به فارغ التحصیلان مهندسی برق بیش از پیش نیاز پیدا کرده‌اند. پس اگر در حل مسئله و به کارگیری مفاهیم و نظریه‌های مختلف در فیزیک و ریاضی مهارت دارید، مهندسی برق رشته مناسبی برای شماست. به همین دلیل، تحصیل در کشورهایی که در مهندسی برق سرآمد بقیه هستند، منجر به تحصیلات در بالاترین سطح و دسترسی به موقعیت‌های شغلی خوب خواهد شد. در این بررسی به بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی برق اشاره می‌کنیم.

    کشورهای برتر برای تحصیل مهندسی برق

    کشورهای برتر برای تحصیل مهندسی برق

    کشورهای برتر جهان در رشته مهندسی برق اغلب براساس رتبه جهانی، آموزش در بالاترین سطح، امکانات رفاهی گسترده، امکان کار حین تحصیل و سایر موارد در لیست بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی برق قرار می‌گیرند. در میان این کشورها، کانادا و استرالیا به دلیل مزایای ویژه مانند سهولت در دریافت ویزا، امکان اقامت دائم و مهاجرپذیر بودن، در اولویت بالاتری نسبت به کشورها دیگر قرار دارند.

    پس اگر قصد تحصیل در کانادا و در این کشور پنهاور دانش اندوزی کنید، پس شرایط خوبی خواهید داشت. همچنین با مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌توانید مزایای زندگی و کار در این کشور پیشرفته بهره مند شوید. در ادامه به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی برق می‌پردازیم:

    کانادا

    کانادا

    همانطور که همه ما می‌دانیم، کانادا به یکی از بهترین کشورهای تحصیلی در جهان تبدیل شده است. تحصیل در یکی از بهترین دانشکده‌های مهندسی برق در کانادا ممکن است یکی از تجربیات مفید برای یک دانشجوی مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری باشد. دانشجویان منابع نامحدودی برای تحصیل در کانادا دارند تا بتوانند با قدرت بیشتری وارد بازار کار شوند.

    کانادا همچنین به داشتن بهترین دانشگاه‌های مهندسی برای دانشجویان و محیطی علمی مساعد شناخته شده است. این دانشکده‌های مهندسی دانش و مهارت‌هایی را ارائه می‌دهند که کاربردی و قابل انطباق هستند. 10 دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته مهندسی برق در کانادا عبارتند از:

    • دانشگاه تورنتو
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • دانشگاه واترلو
    • دانشگاه مک گیل
    • دانشگاه آلبرتا
    • دانشگاه مونترال
    • دانشگاه کنکوردیا
    • دانشگاه مک مستر
    • دانشگاه کوئین
    • دانشگاه کلگری

    استرالیا

    استرالیا

    مهندسی برق و ابزار دقیق در استرالیا نه تنها توسط دانشجویان داخلی بلکه توسط دانشجویان بین المللی بسیار مورد توجه قرار دارد. دولت استرالیا مهندس برق را به عنوان یکی از مشاغل مهم برای بازسازی اقتصاد استرالیا در پی آسیب‌های اقتصادی ناشی از همه گیری کووید-19 می‌داند. دانشگاه‌های برتری که رشته مهندسی برق را ارائه می‌کنند، دارای بالاترین سطح آموزشی، امکانات پیشرفته و شرایط لازم برای ورود به قوی به بازار کار هستند. در ادامه به برترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در استرالیا و در رشته مهندسی برق اشاره می‌کنیم:

    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه RMIT

    آلمان

    آلمان

    آلمان پیشرو جهانی در نوآوری‌های تکنولوژیکی، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی برق در سراسر جهان است. این کشور خانه بسیاری از دانشگاه‌های با رتبه برتر در زمینه‌های مختلف مهندسی از جمله مهندسی برق است. شرکت‌های برتر کشور همچنین فارغ التحصیلان  را از دانشگاه‌های وابسته خود استخدام می‌کنند و شانس آنها را برای داشتن یک شغل پایدار، پردرآمد و موفق افزایش می‌دهند.

    تحصیل در آلمان توسط دولت یارانه می‌شود، به همین دلیل است که اکثر دانشگاه‌های این کشور آموزش عالی رایگان را برای دانشجویان آلمانی و بین المللی ارائه می‌دهند. مانند هر مدرک دیگری در آلمان، تحصیل در رشته مهندسی برق «تمرین محور» است.

    دانشجویان چندین تمرین آزمایشگاهی، کارآموزی، پروژه‌های مشارکتی و سایر فعالیت‌ها را انجام می‌دهند تا هم از نظر تئوری و هم عملی به یک متخصص تبدیل شوند. از جمله دانشگاه‌های آلمان که رتبه برتر تحصیل در رشته مهندسی برق را دارند می‌توان به دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه فنی آخن، موسسه فناوری کارلسروهه، دانشگاه صنعتی درسدن و دانشگاه اشتوتگارت اشاره کرد.

    آمریکا

    آمریکا

    ایالات متحده بخش مهندسی پر رونقی دارد و مشاغل مهندسی از پرتقاضاترین و پردرآمدترین مشاغل در این کشور هستند. مدارک مهندسی در ایالات متحده نیز توسط کارفرمایان در سراسر جهان مشهور است. این کشور دارای چندین دانشگاه با رتبه برتر است که میزبان بیش از100 هزار دانشجوی بین المللی می‌باشد که طیف گسترده‌ای از تخصص‌های مهندسی را ارائه می‌دهد.

    دانشگاه‌هایی که مدارک مهندسی برق را در ایالات متحده ارائه می‌دهند، مجهز به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پیشرفته، سالن‌ها و امکانات قوی در ابزارهای جدید و با کیفیت بالا هستند. این موسسات توانسته‌اند یک محیط یادگیری محرک و حمایتی را برای دانشجویان فراهم کنند.

    دانشجویان همچنین از طریق دوره‌های کارآموزی، برنامه‌های تحصیلی حرفه‌ای و همکاری با شرکت‌های با فناوری پیشرفته و استارت‌ آپ‌ها، بینش‌ها و تجربیات مرتبط با صنعت را به دست می‌آورند. برخی از برترین دانشگاه‌های ایالات متحده شامل موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه کالیفرنیا، موسسه فناوری جورجیا، دانشگاه استنفورد و دانشگاه میشیگان هستند.

    چین

    چین

    جمهوری خلق چین به دلیل تحصیلات مهندسی در سطح جهانی و صنعت پررونق مهندسی خود شناخته می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌های برتر این کشور به دلیل مشارکت در تحقیقات، برنامه‌های مهندسی عالی با قابلیت استخدام سریع در چندین رتبه ‌بندی بین المللی مقاوم بالایی دارد. تعداد شرکت‌های مهندسی در سراسر کشور به سرعت در حال افزایش است و تقاضا برای فارغ التحصیلان و متخصصان همچنان بالاست.

    چندین مدرک مهندسی برق در چین به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و برخی از دانشگاه‌ها نیز دوره‌های زبان چینی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. دانشجویان مهندسی برق دانش پایه و حرفه‌ای در مورد استفاده از الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک در طراحی و توسعه راه حل‌هایی برای چالش‌های پیش روی صنایع و جامعه مختلف به دست می‌آورند. برخی از بهترین دانشگاه‌های چین برای تحصیل در رشته مهندسی برق شامل موارد زیر هستند:

    • دانشگاه چینهوا
    • دانشگاه ژجیانگ
    • دانشگاه جنوب شرقی
    • دانشگاه علوم و فناوری الکترونیک چین
    • دانشگاه علم و فناوری هواجونگ

    ژاپن

    ژاپن

    ژاپن که به دلیل فرهنگ نوآورانه و پیشرفت‌های فناوری در زمینه‌های مختلف مانند رباتیک و هوش مصنوعی مشهور است، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی برق محسوب می‌شود. ژاپن دارای شرکت‌های فناوری و الکترونیک و موسسات نوآوری است که مهندسان برق را با تجارب مختلف استخدام می‌کنند. دانشجویانی که دوره‌های مهندسی برق را می‌گذرانند از مزیت کارآموزی در یکی از این شرکت‌ها با امکان استخدام به عنوان کارمند عادی پس از فارغ التحصیلی برخوردار می‌شوند.

    رشته‌های مهندسی برق با دانش بنیادی قوی در مورد مفاهیم و فرآیندهای کلیدی مربوط به برق و کاربردهای آن ارائه می‌شوند. دانشجویان همچنین می‌توانند در پروژه‌های تحقیقاتی مختلف با تمرکز بر تولید، انتقال و تبدیل برق برای کمک به بهتر شدن جامعه و تدوین راه حل‌هایی برای چالش‌های انرژی و زیست محیطی شرکت کنند. از برترین دانشگاه‌های ژاپن که مدرک مهندسی برق ارائه می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه توکیو
    • موسسه فناوری توکیو
    • دانشگاه توهوکو، دانشگاه اوزاکا
    • دانشگاه کیو

    فنلاند

    فنلاند

    در میان محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور، فنلاند یکی از بالاترین میزان رضایت دانشجویان بین المللی را دارد. کیفیت آموزش عالی این کشور با هزینه‌های نسبتاً مقرون به صرفه باعث شده است تا این کشور یکی از بهترین‌ها در اروپا و جهان محسوب می‌شود. فنلاند علاوه بر مناظر زیبا و جاذبه‌های طبیعی، محیطی امن با آب و هوای عالی را دارد که برای زندگی تحصیل عالی است.

    فنلاند همچنین به دوره‌های تحصیلی عالی در رشته مهندسی، مشارکت در تحقیقات نوآورانه و فناوری و حضور پر رونق شرکت‌های مهندسی از پیشگامان کشورهای اروپایی در رشته مهندسی برق محسوب می‌شود. برنامه‌های مهندسی برق برای تجهیز دانشجویان با مهارت‌ها و تخصص‌های خاص طراحی شده‌اند. برخی از دانشگاه‌های مشهور فنلاند که بهترین مدارک مهندسی برق را ارائه می‌دهند عبارتند از:

    • دانشگاه آلتو
    • دانشگاه اولو
    • دانشگاه فناوری لاپینرانتا
    • دانشگاه هلسینکی

    کلام آخر

    کشورهای مختلف جهان از مهندسان برق واجد شرایط برای مهاجرت استقبال می‌کند زیرا مهندسان نقش مهمی در بخش‌های مختلف اقتصاد مانند تولید، خدمات ساختمان، ساخت و ساز، انرژی (از جمله انرژی سبز)، حمل و نقل، معدن و منابع ایفا می‌کنند. شما در بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی برق می‌توانید آینده شغلی را درخشان ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ ویزای تحصیلی با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی برق

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت