بهترین کشورها برای تحصیل رشته کشاورزی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ما منابع غذایی خود را به لطف وجود صنعت کشاورزی تامین می‌کنیم. مواد غذایی که مصرف می‌کنیم از جمله سبزیجات، میوه‌ها و حتی گوشت‌ها در کشاورزی خلاصه می‌شوند. اگر به مدیریت دامداری، تولید محصول و حفاظت از آب و خاک علاقه دارید، این امکان را دارید در رشته کشاورزی تحصیل کنید. پس در گام اول باید بهترین کشورها برای تحصیل رشته کشاورزی را بشناسید.

    بسیاری از کشورهای برتر می‌توانند رشته کشاورزی و گرایش‌های مربوط به این حوزه را در مقاطع مختلف در بهترین دانشگاه‌های خود ارائه دهند. شما با تحصیل در خارج از کشور می‌توانید تجربه و دانش خود در زمینه مطالعات کشاورزی را گسترش دهید. اما چه کشوری را باید انتخاب کرد؟ در این بررسی ما به شما بهترین کشورها برای تحصیل رشته کشاورزی را معرفی می‌کنیم تا روند مهاجرت تحصیلی خود را آغاز کنید.

    اهمیت انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته کشاورزی

    اهمیت انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته کشاورزی

    از آنجایی که حوزه کشاورزی در تمامی جوامع یک نیاز ضروری محسوب می‌شوند، بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر جهان برنامه‌ها و مدارک مختلفی را در رشته کشاورزی می‌دهند. با تحصیل در رشته کشاورزی در خارج از کشور، دیدگاه متفاوتی در مورد کشاورزی خواهید داشت، به خصوص اگر در کشوری تحصیل کنید که زیرساخت‌های بسیار قوی در زمینه کشاورزی دارد.

    بعد از اینکه امکانات زیرساختی آموزشی هر کشور را بررسی کردید، اکنون باید در مورد اینکه کدام کشور بهترین خدمات دانشجویی را در حین و بعد از تحصیل ارائه می‌دهد را ارزیابی کنید. کشورهای برتر دارای دانشگاه‌هایی هستند که از نظر سطح آموزشی، ارائه امکانات رفاهی (بورسیه، خوابگاه و غیره)، امکانات آموزشی، کار حین تحصیل و اعتبار مدرک در رتبه‌های بالا قرار دارند.

    همچنین باید توجه کنید که شرایط زندگی و کار بعد از فارغ التحصیلی چگونه است. کشورهایی مانند کانادا و استرالیا شرایط آسانی را برای اقامت دائم فراهم کرده‌اند. به همین دلیل می‌توانید بعد از تحصیل در بهترین دانشگاه‌های این دو کشور، برای اقامت دائم نیز درخواست دهید. فقط باید شغل مناسبی پیدا کنید و مراحل دریافت ویزای بلند مدت خود را به شکل اصولی انجام دهید. پس در زمان انتخاب بهترین کشور، توصیه می‌کنیم فقط به کیفیت آموزش توجه نکنید بلکه شرایط اقامت کشور مورد نظر را نیز بررسی بفرمایید.

    بهترین کشورها برای تحصیل در رشته کشاورزی

    بهترین کشورها برای تحصیل در رشته کشاورزی

    کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا و سنگاپور از بهترین کشورهایی هستند که می‌توانید در صورت تمایل به تحصیل در رشته کشاورزی در نظر بگیرید. خواهید دید که این کشورها دارای یک زمینه قوی در آموزش کشاورزی هستند که این موضوع به پیشینه این کشورها در اهمیت قائل شدن به کشاورزی مربوط می‌شود. در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل در رشته کشاورزی اشاره می‌کنیم:

    1- ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده که بسیاری از بهترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است، مقصدی محبوب برای تحصیل در رشته کشاورزی است. در حالی که اکثر دانشگاه‌های این کشور دوره‌های تحصیلی محبوبی مانند مهندسی و تجارت را ارائه می‌دهند، بسیاری از دانشجویان نمی‌دانند که ایالات متحده یک مقصد عالی برای کسانی است که مایل به تحصیل در کشاورزی هستند.

    تعداد انگشت شماری از دانشگاه‌های جهان وجود دارند که دوره‌های تحصیلی مختلفی مانند اقتصاد کشاورزی، مهندسی کشاورزی، آموزش کشاورزی و علوم کشاورزی را ارائه می‌دهند. برای دانشجویان شایسته، موسساتی مانند دانشگاه جورجیا بورسیه‌های بین المللی نیز ارائه می‌دهند. از دیگر دانشگاه‌های برتر کانادا می‌توان به دانشکده کشاورزی ماساچوست، دانشکده کشاورزی دیویس کالیفرنیا، دانشکده کشاورزی دانشگاه کرنل، دانشکده کشاورزی دانشگاه فلوریدا و دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلینوی اشاره کرد.

    2- استرالیا

    2- استرالیا

    استرالیا همچنان یکی از رهبران جهان در زمینه صادرات محصولات کشاورزی است. همین امر استرالیا را به کشوری برتر برای تحصیل کشاورزی تبدیل می‌کند. این کشور بزرگترین صادرکننده گندم، برنج و محصولات شکر است. با توجه به اینکه 55 درصد از کشور به استفاده از کشاورزی اختصاص دارد، جای تعجب نیست که چرا استرالیا یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل در رشته کشاورزی است.

    دانشگاه‌های زیادی در استرالیا وجود دارند که دوره‌های متنوعی را در رشته کشاورزی ارائه می‌دهند. دانشگاه‌های برتر مانند دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه استرالیای غربی، دانشگاه سیدنی و دانشگاه ملبورن (UMelb) می‌توانند بهترین دوره های کشاورزی را ارائه می‌دهند. در این بین، دانشگاه ملبورن در رتبه یک موسسات برتر در حوزه کشاورز قرار دارد. به همین دلیل، فارغ التحصیلان کشاورزی دانشگاه ملبورن دارای نرخ اشتغال بالای 92 درصد هستند.

    3- کانادا

    کشاورزی یکی از صنایع سودآور کانادا است. تنها در سال 2016، این کشور 60 میلیارد دلار برای سبزیجات، کلزا (گیاهان دانه روغنی) و حیوانات دامی مانند گاو به دست آورد. این امر کانادا را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته کشاورزی تبدیل می‌کند. دانشگاه‌های معتبر زیادی در کانادا می‌توانند دوره‌های تحصیلی کشاورزی متنوعی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه دهند.

    دانشگاه گوئلف که به عنوان یکی از بهترین‌موسسات آموزشی برای تحصیل در کانادا شناخته می‌شود، رشته‌های باغبانی، علوم زراعی و علوم دامی را ارائه می‌دهد. همچنین «دانشگاه فریزر ولی» تجربه دانش تئوری و عملی را در مرکز کشاورزی خود در Chilliwack ارائه می‌دهد.دانشجویان بین المللی به لطف انواع بورسیه‌های تحصیلی می‌توانند با شهریه کمتر در رشته کشاورزی در کانادا تحصیل کنند. بسته به برنامه و دوره تحصیلی، ممکن است تخفیف شهریه، خوابگاه، کمک هزینه تحصیلی و غیره را نیز دریافت کنید.

    4- سنگاپور

    4- سنگاپور

    سنگاپور کشوری محبوب در میان دانشجویانی است که می‌خواهند در رشته کشاورزی تحصیل کنند. دوره‌های کشاورزی در چندین مؤسسه با رتبه بالا مانند دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) و دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) ارائه می‌شوند. دانشجویان در دانشگاه ملی سنگاپور می‌توانند در گرایشی به نام «کشاورزی شهری» درس بخوانند. این گرایش بر روی آینده کشاورزی از جمله راه حل‌های میکروبیوم برای یک محیط زندگی سبز تمرکز دارد.

    دانشجویان در دانشگاه فناوری نانیانگ ممکن است به لطف مرکز مطالعات آفریقایی دانشگاه، بر تحقیق در حوزه کشاورزی مناطق دیگر تمرکز کنند. دانشجویان همچنین می‌توانند برای انواع بورسیه‌های تحصیلی سنگاپور که به دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داده می‌شود، درخواست ارائه دهند.

    5- آلمان

    آلمان کشوری حاصلخیز است که گندم، ذرت، جو و چغندر قند در آن به وفور کشت می‌شود. در واقع، بخش کشاورزی در آلمان از سال 1991 تا 2021 درآمد هنگفتی معادل 5.28 میلیارد یورو (6.12 میلیارد دلار) برای آلمان فراهم کرده است. در میان بسیاری از عوامل دیگر، آلمان را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته کشاورزی تبدیل کرده است. دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه هوهنهایم و دانشگاه گوتینگن تحصیل کنند.

    دانشگاه هوهنهایم با داشتن آکادمی کشاورزی و جنگلداری، دوره‌های کشاورزی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می‌کند. همچنین این دانشگاه با 100 سازمان همکاری می‌کند تا دوره‌های کارآموزی را به دانشجویان خود ارائه دهد. دانشگاه‌های آلمان هزینه‌های تحصیلی بسیار کمی دارند. دانشجویان بین المللی فقط باید 1500 یورو (1740 دلار) در هر ترم برای شهریه در دانشگاه دانشگاه هوهنهایم بپردازند.

    6- هنگ کنگ

    6- هنگ کنگ

    اگرچه هنگ کنگ یک کشور تجاری محور محسوب می‌شود اما مکان مناسبی برای مطالعات کشاورزی است. در حالی که بخش کشاورزی تنها 0.6 درصد از تولید ناخالص داخلی منطقه را تولید می‌کند، این رقم 124 میلیون دلار را به خود اختصاص می‌دهد. هنگ کنگ نیز یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته کشاورزی است. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در هنگ کنگ هستند، این امکان را دارند در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند.

    محبوب‌ترین دانشگاه تاکنون دانشگاه چینی هنگ کنگ (CUHK) است. این دانشگاه یک دوره علوم گیاهی و کشاورزی برای کمک به دانشجویان برای تولید محصولات کشاورزی با ارزش بالا یا توسعه فنآوری‌های گیاهی جدید ارائه می‌دهد. همچنین دانشگاه‌های هنگ کنگ ارزان‌تر از بسیاری از کشورهای موجود در این لیست هستند. به عنوان مثال، در دانشگاه چینی هنگ کنگ ، یک دانشجوی بین المللی باید سالانه 19 هزار دلار شهریه بپردازد.

    7- سوئیس

    تنها دانشگاه صنعتی زوریخ (ETH Zurich) است که علوم کشاورزی را در سوئیس ارائه می‌دهد. این دانشگاه چهاردهمین موسسه برتر جهان از نظر آموزش کشاورزی است. این دانشگاه مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را در رشته کشاورزی ارائه می‌دهد. جدای از سخنرانی‌ها و ارزیابی عملکرد، دانشجویان دوره کارشناسی می‌توانند دروس خود را به صورت تئوری – عملی بگذرانند.

    یک دوره کارآموزی کشاورزی نیز در این دانشگاه وجود دارد که در آن دانشجویان در مزرعه‌ای در سوئیس بر مدت زمان مشخصی زندگی می‌کنند. دانشجویان در این مکان درگیر کارهای مربوط به مزرعه می‌شوند که این موضوع به تقویت دانش و مهارت‌های کشاورزی آنها کمک می‌کند.

    کلام آخر

    امیدوارم مقاله بهترین کشورها برای تحصیل رشته کشاورزی آموزنده و روشنگر بوده باشد. اگر علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور هستید، باید به تک تک موارد ضروری اعم از سطح کیفی آموزش، امکانات رفاهی، بورسیه‌ها، شرایط دریافت ویزای تحصیلی و امکان اقامت بعد از تحصیل توجه کنید. هر یک از کشورهای برتر این لیست را براساس شهریه مورد بررسی قرار دهید و ببینید آیا بودجه شما متناسب با شرایط دانشگاه است یا خیر. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته کشاورزی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ