بهترین کشورها برای تحصیل رشته هوشبری
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته هوشبری یک تصمیم بسیار مهم است که می‌تواند به طور قابل توجهی بر پیشرفت تحصیلی و شغلی شما تاثیر بگذارد. کشورهای برتر از نظر سیستم آموزشی، استانداردهای آکادمیک، امکانات تحقیقاتی پیشرفته و هیئت علمی مشهور می‌توانند نیازهای دانشجویان را به خوبی برآورده کنند. متقاضیان علاقه‌مند به رشته هوشبری (بیهوشی) باید بدانند که این رشته بر مراقبت‌های قبل از بیهوشی، بررسی ضربان قلب، فشار خون و تنفس بیماران قبل تمرکز دارد؛ بنابراین شما برای ورود به این رشته از زیرشاخه پیراپزشکی بهتر است بهترین کشورها برای تحصیل رشته هوشبری را بررسی کنید. ما در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به شما در انتخاب کشور مناسب کمک می‌کنیم.

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته هوشبری

    انتخاب کشور مناسب برای تحصیل در رشته هوشبری به عوامل متعددی بستگی دارد. دانشجویان در وهله اول به سراغ اعتبار دانشگاه‌ها می‌روند، زیرا به دنبال کسب مدرک معتبر و آموزش تخصصی هستند؛ اما مهاجرت به کشور دیگری به معنای زندگی در محیطی جدیدی است؛ بنابراین بررسی مواردی مانند هزینه‌های تحصیل، آب و هوا، مهارت زبان، فرهنگ، بازار کار و امکان دریافت اقامت دائم از کشور مقصد اهمیت دوچندانی دارد.

    کشورهایی مانند کانادا و استرالیا چند سالی است به نقطه عطف مهاجرت دانشجویان تبدیل شده‌اند. این دو کشور شرایط راحت‌تری را برای مهاجرت فراهم کرده‌اند و توانسته‌اند زیرساخت‌های آموزشی پیشرفته و بازار کار پرتقاضا را به دانشجویان ارائه دهند. شما می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های دنیا با میزبانی کانادا و استرالیا تحصیل کنید و بعد از دریافت مدرک تحصیلی، مدتی را برای کار در کانادا و استرالیا بمانید. سپس این امکان را خواهید داشت بعد از یک الی دو سال برای اقامت دائم درخواست دهید.

    انتخاب بهترین کشور در نهایت یک تصمیم شخصی است که به اهداف شما بستگی دارد. در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل رشته هوشبری اشاره می‌کنیم:

    آمریکا

    آمریکا

    رشته هوشبری نقش مهمی در سیستم درمانی ایالات متحده ایفا می‌کند، زیرا از ایمنی و راحتی خدمات مراقبت‌های بهداشتی در طول روش‌های جراحی اطمینان می‌دهد. متخصصان بیهوشی در مراقبت از بیمار، مدیریت درد و سایر موارد تخصص دارند. متخصص هوشبری در آمریکا ابتدا باید تحصیل در مقطع کارشناسی را انتخاب کند. سپس دوره‌‌ای دکتری تخصصی و آموزش بالینی و مراقبت از بیمار را سپری کند.

    تکمیل مدرک کارشناسی در رشته‌های علوم، پیش پزشکی یا برنامه‌های مرتبط با پزشکی که معمولا سه تا چهار ساله هستند، ضروری خواهد بود. شخص در نهایت می‌تواند مدرک دکتری پزشکی (MD) یا دکتری پزشکی استئوپاتیک (DO) را در طول پنج سال دریافت نماید. اگر قصد کار و زندگی در آمریکا را داشته باشید، باید در آزمون USMLE (آزمون پزشکی و مجوز ایالات متحده) شرکت کنید تا صلاحیت لازم را بگیرید. برخی از بهترین دانشگاه‌های ایالات متحده برای رشته هوشبری عبارتند از:

    • دانشگاه جان هاپکینز
    • دانشگاه هاروارد
    • دانشگاه کالیفرنیا - سانفرانسیسکو
    • دانشگاه دوک
    • دانشگاه پنسیلوانیا (پرلمن)
    • دانشگاه میشیگان – آن آربور

    کانادا

    کانادا از بهترین کشورها برای تحصیل رشته هوشبری است. بسیاری از متقاضیان گزینه‌ی تحصیل در کانادا را انتخاب می‌کنند تا بتوانند در دانشگاه‌های معتبر این کشور تحصیل کرده و برای همیشه در این کشور مهاجرپذیر زندگی کنند. متقاضیان مشتاق قبل از شروع آموزش پزشکی می‌توانند ابتدا مدرک لیسانس بگیرند. این حرفه مستلزم گذراندن حداقل دو تا سه سال تحصیلات در مقطع کارشناسی است.

    دانشجویان برای اینکه یک کاندیدای موفق دانشکده پزشکی باشند، معمولا در طول تحصیل در مقطع کارشناسی باید معدل GPA 3.5 (از چهار) به بالا را کسب کنند. سپس می‌توانند برای دوره پزشکی تخصصی درخواست دهند که این دوره معمولا چهار سال طول می‌کشد. در دوره مباحثی مانند آناتومی انسان، فیزیولوژی، اخلاق پزشکی و میکروبیولوژی را می‌خوانید تا مدرک پزشکی خود را اخذ نمایید. همچنین بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل هوشبری عبارتند از:

    • دانشگاه تورنتو
    • دانشگاه مک گیل
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • دانشگاه آلبرتا
    • دانشگاه مک مستر
    • دانشگاه غرب

    آلمان

    آلمان

    هوشبری شاخه مهمی از پزشکی است که بر مراقبت‌های قبل، حین و بعد از عمل جراحی تمرکز دارد. آلمان که به دلیل سیستم مراقبت‌های بهداشتی قوی و آموزش پزشکی عالی شهرت دارد، مسیر تبدیل شدن به یک متخصص هوشبری بسیار پربار است. تحصیل پزشکی در آلمان به سطح بالایی از مهارت زبان آلمانی و اغلب در سطح حداقل C1 نیاز دارد. این مهارت تضمین می‌کند که می‌توانید متون پزشکی پیچیده را درک کنید و به طور موثر با بیماران و همکاران ارتباط برقرار کنید.

    آموزش هوشبری در آلمان شامل مطالعات پیش بالینی، مطالعات بالینی و آموزش عملی است که درک جامعی از این حوزه را ارائه می‌دهد. شما ابتدا باید دوره پزشکی 6 ساله را هوشبری بگذرانید، سپس وارد یک برنامه رزیدنسی در رشته بیهوشی می‌شوید. این برنامه پنج سال طول می‌کشد که یک سال از پنج سال آن به آموزش بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) اختصاص دارد. رزیدنسی تحت نظارت متخصصین بیهوشی خواهد بود تا شما تجربه عملی کسب کنید. برخی از بهترین دانشگاه‌های آلمان در رشته هوشبری عبارتند از:

    • دانشگاه هایدلبرگ
    • دانشگاه فنی مونیخ
    • دانشگاه فنی آخن
    • دانشگاه لوبک
    • دانشگاه ویتن/هردک
    • دانشگاه ماگدبورگ

    استرالیا

    استرالیا به دلیل برنامه‌های آموزشی گسترده‌ای که توسط متخصصان کالج بیهوشی استرالیا و نیوزلند (ANZCA) ارائه می‌شود، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته هوشبری است. متخصصین هوشبری در سایر نقاط جهان جزء پرسنل پرستاری هستند که به متخصصان بیهوشی می‌کنند. متخصصین هوشبری در انگلستان، استرالیا و نیوزلند همگی پزشکان متخصص هستند که نظارت کامل در قبل، حین و بعد از عمل را بر عهده دارند.

    صلاحیت به عنوان یک متخصص هوشبری در اکثر دانشگاه‌های استرالیا شامل یک مدرک لیسانس سه ساله، یک دوره دکتری پزشکی چهار ساله و یک دوره کارآموزی یک ساله در بیمارستان است. سپس فارغ التحصیلان می‌توانند از طریق هیئت پزشکی استرالیا برای ثبت نام و کار در این کشور اقدام کنند. بدین ترتیب امکان مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت دائم این کشور میسر می‌شود. برخی از بهترین دانشگاه‌ها برای رشته هوشبری در استرالیا عبارتند از:

    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه استرالیای غربی

    انگلیس

    انگلیس

    متخصصان هوشبری بزرگترین گروه تخصصی پزشکان در سرویس سلامت ملی (NHS) را تشکیل می‌دهند. مهارت‌های این متخصصان در تمام جنبه‌های مراقبت از بیمار استفاده می‌شود. اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص هوشبری، گذراندن پنج سال آموزش پزشکی در مقطع کارشناسی و به دنبال آن دو سال آموزش پایه است. در طول سال دوم آموزش پایه، کارآموزان می‌توانند برای دوره‌های تخصصی بیهوشی درخواست دهند.

    دو گزینه برای دوره‌های تخصصی وجود دارند. یکی مسیر مستقیم از طریق آموزش اصلی است که در مجموع هفت سال طول می‌کشد. دیگری یک برنامه هشت ساله بیهوشی است که شامل دو سال برنامه مشترک مراقبت حاد (ACCS) است. برنامه ACCS تخصص‌های بیهوشی، طب حاد (داخلی عمومی)، اورژانس و پزشکی مراقبت‌های ویژه را پوشش می‌دهد. همچنین بهترین دانشگاه‌های انگلیس در رشته هوشبری عبارتند از:

    • کینگز کالج لندن
    • دانشگاه بریستول
    • دانشگاه آکسفورد
    • دانشگاه کالج لندن
    • دانشگاه نیوکاسل، نیوکاسل آپون تاین
    • امپریال کالج لندن

    شرایط تحصیل رشته هوشبری در بهترین کشورهای جهان

    شرایط تحصیل رشته هوشبری در بهترین کشورهای جهان

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته هوشبری شرایط و الزامات مخصوص به خود را دارند؛ اما اکثریت آن‌ها به مدرک دیپلم متوسطه با معدل بالا و نمرات خوب در واحدهای درسی زیست شناسی، علوم و غیره نیاز دارند. همچنین داشتن مهارت زبان و اثبات تمکن مالی از پیش نیازهای اصلی شرکت در دوره‌های هوشبری است.

    برخی از دانشگاه‌ها مسیر متفاوت را ارائه می‌دهند. اگر دانشجویان از دبیرستان وارد رشته پزشکی شده‌اند، قبل از ورود به دانشکده پزشکی باید یک مدرک لیسانس دو یا چهار ساله (بسته به کشور) را بگذرانند. سپس دانشجویان واجد شرایط دوره تخصصی خواهند شد. اگر هم متقاضیان مدرک لیسانس مرتبط در رشته‌های زیست شناسی، بیولوژیکی، شیمی، روانشناسی و سایر موارد را داشته باشد، مستقیما وارد دوره تخصصی چهار یا پنج ساله می‌شوند.

    دوره‌های پیش پزشکی باعث می‌شوند تا متقاضیان به عنوان دستیار هوشبری تحت نظر متخصص بیهوشی کار کنند؛ اما اخذ پذیرش در دوره‌های تخصصی می‌تواند به دانشجویان تخصص لازم را ارائه دهد. با این حال، هزینه‌های تحصیل در دوره‌های پیش پزشکی و پزشکی بالاست و متقاضیان باید تدابیر لازم را در این زمینه به خرج دهند؛ اما بازار کار فارغ التحصیلان رشته هوشبری بسیار خوب است. برای مثال، میانگین دستمزد سالانه برای متخصصین هوشبری در استرالیا حدود 420 هزار دلار استرالیا و در کانادا 341 هزار دلار کاناداست.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته هوشبری را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید کشور مناسب را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید. حتما در راستای امر تحصیل در خارج از کشور به همه معیارها توجه کنید، از دانشگاه گرفته تا شرایط آب و هوایی، یک مشکل می‌تواند‌ زندگی تحصیلی شما کمی دشوار کند؛ بنابراین بهتر است همه جوانب را در نظر بگیرید تا طول سال‌های تحصیل شما با موفقیت و لذت سپری شود. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 با ما در تماس باشید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته هوشبری

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت