بهترین کشورها برای تحصیل رشته هنر
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    از نقاشی گرفته تا عکاسی، طراحی گرافیک و فیلم‌سازی، مشخص است که رشته‌های هنری به قدری گسترده هستند که دست دانشجویان را برای انتخاب گرایش هنری مورد علاقه خود باز نگه می‌دارد. متقاضیان می‌توانند با شناخت بهترین کشورها برای تحصیل رشته هنر، گام اول را برای ورود به این عرصه هیجان انگیز بردارند. کشورهای معدودی هستند که دوره‌های تحصیلی در رشته هنر را در بالاترین کیفیت و با امکانات آموزشی قوی ارائه می‌دهند. هدف این مقاصد و سیستم‌های آموزشی این است که مهارت‌های خلاقانه دانشجویان را تقویت کنند تا آن‌ها بتوانند سهم بزرگی در آثار هنری جهان داشته باشند. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، ما در این مقاله دیگر از وب سایت «ادب ویزا» به معرفی برترین کشورها برای تحصیل رشته هنر می‌پردازیم.

    آشنایی با بهترین مقاصد برای تحصیل هنر

    آشنایی با بهترین مقاصد برای تحصیل هنر

    برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته هنر باید چند فاکتور را در نظر گرفت. اولین مورد کیفیت تدریس در دانشگاه است که معمولا بر اساس رتبه بندی جهانی تعیین می‌شود. برای مثال، دانشگاه تورنتو در کانادا در رتبه بندی کیو اس (QS) سال 2024 موفق به کسب رتبه 21 شد. دومین فاکتور مهم به شهریه مربوط می‌شود. برخی از کشورها مانند فرانسه و انگلستان به گران بودن شهرت دارند، اما کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و چین می‌توانند مقرون به صرفه‌تر باشند.

    موضوع بعدی که باید در انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته هنر توجه کنید، امکان دریافت اقامت دائم است. تعدادی کمی از کشورها به دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی شرایط راحتی را مهاجرت دائمی فراهم می‌کنند. این کشورها اغلب بازار کار خوب دارند و به دلیل آنکه تقاضای بالایی برای نیروهای کار ماهر دارند، فارغ التحصیلان را برای ماندن در کشور تشویق می‌کنند. برای مثال، کانادا و استرالیا در میان کشورهای دیگر از بهترین شرایط مهاجرتی برخوردار هستند. در نهایت انتخاب بهترین کشور به نیازهای شخصی شما بستگی دارد. ما در ادامه به کشورهای برتر برای تحصیل رشته هنر اشاره می‌کنیم:

    کانادا

    کانادا یک صحنه هنری تاریخی و معاصر بسیار پویا دارد و خانه بسیاری از موسسات برتر در حوزه هنر است. اگر برای تحصیل در کانادا اقدام می‌کنید، بدانید که فرصت‌های زیادی برای دانشجویان و هنرمندان در این کشور وجود دارند، زیرا کانادا مهاجرپذیرترین کشور جهان محسوب می‌شود. این کشور از فارغ التحصیلان خود دعوت می‌کند تا برای کار و فعالیت در حوزه های هنری مختلف در کانادا بمانند و اقامت دائم بگیرند. کانادا همچنین خانه برخی از بهترین موزه‌ها و گالری‌های هنری جهان است که صرفا به هنر مدرن یا معاصر اختصاص یافته‌اند. همچنین دانشجویان می‌توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا تحصیل کنند. از دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌توان به دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه آلبرتا اشاره کرد.

    ایتالیا

    2- ایتالیا

    ایتالیا در حال حاضر در فهرست بهترین کشورهای جهان برای تحصیل رشته هنر قرار دارد. ایتالیا خانه برخی از بهترین دانشگاه‌ها و مدارس هنری جهان است. این کشور سابقه‌ای طولانی در فرهنگ و تاریخ دارد؛ پس جای تعجب نیست که چرا ایتالیا به عنوان مهد هنر در تاریخ محسوب می‌شود. این کشور همچنین آب و هوای بسیار خوبی دارد، تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل باعث شده است تا ذهن دانشجویان در چنین فضایی برای خلق آثار هنری باز شود. شما می‌توانید در شهرهای بسیار معروفی مانند رم، میلان و ونیز به کاوش بپردازید. از دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌توان به دانشگاه هنرهای زیبای رم، موسسه اروپایی طراحی فلورانس، مدرسه بین المللی مد و طراحی میلان اشاره کرد.

    فرانسه

    فرانسه در حال حاضر در فهرست بهترین کشورها برای تحصیل رشته هنر قرار دارد. فرانسه کشوری با تاریخ غنی از فرهنگ است که در آن به هنر اهمیت زیادی داده می‌شود. فرانسوی‌ها از زمانی که در قرن هفدهم به یک ملت تبدیل شدند، به هنر علاقه مند بودند. آن‌ها همچنین انواع سبک نقاشی، مجسمه سازی و معماری را توسعه دادند که در سراسر شهرهای این کشور به ویژه پاریس قابل مشاهده هستند. فرانسه علاوه بر میراث هنری غنی خود، یکی از بزرگترین بازارهای هنری اروپا را با بیش از 2 میلیون اثر هنری برای فروش در حراج هر سال دارد. فرانسه همچنین دانشگاه‌های معتبر زیادی از جمله دانشگاه فرانش کونته و دانشگاه بوردو را دارد. بنابراین، اگر به دنبال مهاجرت به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل هنر هستید، فرانسه انتخابی عالی است.

    انگلستان

    4- انگلستان

    انگلستان در حال حاضر در لیست بهترین کشورها برای تحصیل رشته هنر در رتبه چهارم قرار دارد. علاوه بر گالری تیت (Tate) که بازدید از آن رایگان است، مکان‌های زیادی در انگلیس وجود دارند که دانشجویان می‌توانند در مورد هنر و طراحی بیاموزند. گالری ملی بیش از 2 میلیون اثر هنری از سراسر جهان دارد و یکی از بزرگترین موزه‌های اروپاست. موزه بریتانیا یکی از بزرگترین مجموعه‌های مصنوعات مصر باستان را به همراه مجسمه‌هایی از یونان و روم و همچنین نقاشی‌های هنرمندانی مانند لئوناردو داوینچی و میکل آنژ بوناروتی دارد. انگلیس همچنین خانه بسیاری از دانشگاه‌های برتر هنری در جهان است. از دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌توان به کالج سلطنتی هنر، دانشگاه کالج لندن و دانشگاه گلد اسمیت اشاره کرد.

    اسپانیا

    اسپانیا کشوری زیباست که هنرمندان و نویسندگان مشهور زیادی را به دنیای معرفی کرده است. پابلو پیکاسو و سالوادور دال و لوئیس بونوئل در اسپانیا تحصیل کردند. این کشور همچنین تاریخچه هنری غنی دارد که به قرون وسطی باز می‌گردد و خانه برخی از بزرگترین نقاشان اروپا مانند ال گرکو و ولاسکز است. اسپانیا موزه‌های هنری بسیاری دارد که در آن‌ها می‌توانید انواع آثار هنری ایجاد شده توسط هنرمندان مشهور در دوره باروک، به ویژه (قرن 16) را ببینید. آب و هوای اسپانیا بسیار خوب است و شما می‌توانید در بیشتر طول سال در فضای باز به گست و گذار بپردازید. از دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌توان به دانشگاه خودگردان بارسلون، دانشگاه بارسلونا و دانشگاه پومپئو فابرا اشاره کرد.

    استرالیا

    8- استرالیا

    استرالیا در حال حاضر در فهرست بهترین کشورها برای تحصیل رشته هنر قرار دارد. استرالیا کشوری مهاجر پذیر است و جای تعجب نیست که این کشور جامعه هنری متنوعی از فرهنگ‌های مختلف دارد. تحصیل در استرالیا و در رشته هنر یک فرصت عالی و استثنایی تحصیلی و همچنین برای شغل در آینده به حساب می‌آید. در حقیقت، استرالیا بیش از 500 پروژه هنری عمومی در سراسر کشور دارد که مهمترین آن‌ها شامل اجرای هنرهای نمایشی در مکان‌هایی مانند مراکز خرید و فرودگاه‌ها هستند. همچنین بسیاری از گالری‌های خصوصی در سیدنی و ملبورن وجود دارند که زمینه را برای پیشرفت هنرمندان نوظهور باز کرده است. دولت استرالیا برای هنرمندانی که می‌خواهند برای ادامه تحصیل یا برنامه‌های اقامت به خارج از کشور سفر کنند از طریق شورای هنر استرالیا (ACA) کمک هزینه ارائه می‌دهد. از دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌توان به دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه مونش، دانشگاه نیو ساوت ولز و دانشگاه ملی استرالیا اشاره کرد.

    آمریکا

    ایالات متحده کشوری عالی برای تحصیل در رشته‌های مختلف هنری است. دانشگاه‌ها و مدارس هنری زیادی در سراسر آمریکا وجود دارند که بالاترین کیفیت آموزشی را ارائه می‌دهند. به ویژه فیلم سازی، بازیگری، موسیقی، تئاتر و تولید ویدئو کلیپ در آمریکا محبوبیت زیادی دارد. بدین دلیل که این کشور در حوزه سرگرمی حرف اول را در دنیا می‌زند. فقط کافیست به هالیوود و صنعت موسیقی این کشور نگاهی بیندازید. دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری در آمریکا تحصیل کنند. اگر می‌خواهید به سرعت وارد این صنعت شوید، باید خلاقیت بالایی داشته باشید، زیرا رقابت در این حوزه در آمریکا بالاست. از دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌توان به دانشگاه کالیفرنیا-لس آنجلس، مدرسه موسسه هنر شیکاگو و دانشگاه ییل اشاره کرد.

    روسیه

    6- روسیه

    روسیه در حال حاضر در لیست بهترین کشورها برای تحصیل رشته هنر در رتبه ششم قرار دارد. روسیه دارای تاریخ غنی هنر و معماری است که در موزه‌ها، گالری‌ها و بناهای تاریخی آن منعکس شده است. از اواخر قرن نوزدهم، روسیه به پایگاه نقاشان امپرسیونیست فرانسوی تبدیل شد. این نقاشان شهر پاریس را به دلیل آشفتگی‌های سیاسی ترک کردند تا روسیه مکان مهمی برای توسعه هنر مدرن تبدیل شود. شما می‌توانید از آثار معروف این نقاشان مانند جنگ با برف اثر میخائیل ناتاخین (1886-1948) یا باغ بهار اثر کنستانتین آبراموف (1874-1962) دیدن کنید. از دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌توان به دانشگاه دولتی مسکو M.V. لومونوسف اشاره کرد.

    آلمان

    آلمان به دلیل سابقه طولانی در حوزه‌های هنری یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل رشته هنر است. این کشور تعداد زیادی موزه هنری، گالری‌ها و موسسات آموزشی عالی دارد. اگر می‌خواهید به یک هنرمند بزرگ تبدیل شوید، در آلمان فرصت‌های زیادی جلوی پای شما قرار می‌گیرند. در آلمان فرصت‌های تحصیلی زیادی در حوزه‌های مجسمه سازی، معماری و نقاشان وجود دارد. همچنین دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی آلمانی به طراحی تجسمی و طراحی صنعتی اهمیت زیادی قائل هستند. آلمان برخی از بهترین مدارس و دانشگاه‌های هنر را دارند که شامل دانشگاه هنر برلین، دانشگاه باوهاوس وایمار، مدرسه عالی هنر براونشوایگ و دانشگاه هنر برمن هستند.

    چین

    10- چین

    چین کشوری بزرگ با تاریخ غنی است که سنت‌های هنری منحصر به فردی را در طول زمان از خود به یادگار گذاشته است. قدیمی‌ترین آثار هنری موجود در چین به حدود 1200 سال قبل از میلاد برمی‌گردد. با این حال، شما نمونه‌های بسیار دیگری خواهید یافت که قدمت آن‌ها بسیار بیشتر هستند. تصادفی نیست که بسیاری از هنرمندان مدرن برای الهام گرفتن به سراغ آثار هنری چین باستان می‌روند. این آثار نشان ‌دهنده برخی از اولین تلاش‌های اولیه انسان برای بیان احساسات از طریق نقاشی یا مجسمه سازی است. از دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌توان به دانشگاه چینهوا، دانشگاه پکینگ و دانشگاه فودان اشاره کرد.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    یکی از موضوعات محبوبی که امروزه توسط دانشجویان دنبال می‌شود، هنرهای زیبا است. هنرهای زیبا شامل هنرهای تجسمی، هنرهای گرافیکی و هنرهای تزئینی هستند. مدرک شما در هنرهای زیبا می‌تواند تخصص‌هایی مانند نقاشی، نوازندگی، فیلمنامه نویسی، عکاسی، مجسمه سازی و بسیاری موارد دیگر را شامل شود. اگر می‌خواهید حرفه‌ای را در هنرهای زیبا دنبال کنید، دانشگاه‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در هنرهای زیبا ارائه می‌دهند؛ اما مهم است که به سراغ بهترین کشورها برای تحصیل رشته هنر بروید تا در محیطی پویا به هنرآموزی مشغول شوید. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته هنر

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت