بهترین کشورها برای تحصیل رشته نجوم
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    وقتی صحبت از علم به میان می‌آید، نجوم به همه آن چیزهایی اشاره دارد که خارج از منظومه شمسی ماست. نجوم مطالعه اجرام آسمانی و کهکشان‌هایی است که میلیاردها سال نوری از ما فاصله دارند. تحصیل در این رشته جذاب می‌تواند‌ دانشجویان را در جهانی بی‌کران غرق کند و دانش عمیقی را به آن‌ها ارائه دهد. دانشجویان بین المللی با تحصیل رشته نجوم در کشورهای برتر جهان می‌توانند آینده روشنی را برای خود متصور شوند. اخذ مدرک معتبر، ورود به بازار کار پر تقاضا و داشتن یک زندگی ایده‌آل از مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشورها است. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته نجوم می‌پردازیم.

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته نجوم

    در سال‌های گذشته، تحقیقات نشان می‌دهند که حوزه نجوم در حال رشد بوده و پیش بینی می‌شود که رونق بیشتری بگیرد. تحقیقات زیادی در حوزه نجوم انجام می‌شود و به همین دلیل، نیاز به ستاره شناسان در این زمینه وجود دارد، بنابراین فرصت‌های شغلی زیادی برای منجمان پیش بینی می‌شود. دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند با انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته نجوم به بازار کار آینده بپیوندند.

    کشورهایی که در حوزه نجوم توسعه یافته هستند و سال‌هاست در این زمینه تحقیق می‌کنند، بستر لازم برای دانش اندوزی و کسب مهارت را ارائه می‌دهند. آن‌ها آموزش‌های عملی بیشتری را با امکانات پیشرفته ترکیب می‌کنند تا فرصت‌های تحقیقاتی بیشتری به دانشجویان بدهند. با این حال، متقاضیان علاوه بر بررسی دانشگاه‌های هر کشور باید به موارد دیگری مانند امکان مهاجرت دائمی، بازار کار، آب و هوا و سایر موارد توجه کنند.

    کشورهایی مانند کانادا و استرالیا نه تنها از نظر سطح آموزشی در بالاترین سطح قرار دارند، بلکه شرایط راحت‌تری را برای مهاجرت فراهم می‌کنند. هر دوی این کشورها بازار کار خوبی دارند و از فارغ التحصیلان برای ورود به مشاغل پرتقاضا دعوت می‌کنند؛ بنابراین مهم است که کشور مقصد بر اساس نیازهای فعلی و آینده خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته نجوم می‌پردازیم.

    کشور کانادا

    کشور کانادا

    آژانس فضایی کانادا در حال حاضر ناوگانی از ماهواره‌های رصد زمین و ارتباطی را برای این کشور اداره می‌کند. حوزه فیزیک و نجوم در کانادا بسیار پیشرفته است و تقاضای بالایی برای متخصصان دارد. این کشور به دلیل فضای امن و مهاجرپذیر بودن، پذیرای دانشجویان بین المللی از اقصی نقاط جهان است. با وجود این واقعیت که هیچ کشوری نمی‌تواند از نظر فیزیک و نجوم به ایالات متحده نزدیک شود، کانادا 7 دانشگاه معتبر در بین 200 دانشگاه برتر جهان دارد. همچنین تحصیل در کانادا در مقایسه با ایالات متحده مقرون به صرفه‌تر است.

    کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته نجوم است، زیرا متقاضیانی که در کانادا تحصیل می‌کنند مشکل چندانی برای یافتن شغل خوب در این زمینه را ندارند. مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌تواند‌ راهی عالی برای زندگی در خارج از کشور و دریافت اقامت دائم باشد. دانشگاه‌های معتبر کانادا در رشته نجوم شامل دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه واترلو و دانشگاه آلبرتا هستند.

    کشور ژاپن

    ژاپن از نظر قدرت اقتصادی و علمی در آسیا پیشرو است. این کشور به یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل نجوم در خارج از کشور شناخته می‌شود. آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن بر تلاش‌های تحقیق و توسعه هوافضای ملی این کشور نظارت دارد. در فوریه 1970، ژاپن چهارمین کشوری بود که قابلیت پرتاب ماهواره را داشت و اولین ماهواره خود به نام اوسومی (Osumi) را به مدار زمین فرستاد.

    پایگاه‌های ماهواره‌های هواشناسی، ارتباطات، نجوم و رصد زمین همگی در حال حاضر در این کشور بسیار فعال هستند. علاوه بر این، دولت ژاپن برای جذب دانشجویان بین المللی کمک‌های مالی ارائه می‌دهد. چندین دوره تحصیلی در مقاطع مختلف در رشته نجوم با گرایش‌های مختلف در دانشگاه‌های ژاپن ارائه می‌شوند. از دانشگاه‌های معتبر ژاپن برای اخذ پذیرش در رشته نجوم می‌توان به دانشگاه توکیو، دانشگاه کیوتو، موسسه فناوری توکیو، دانشگاه توهوکو و دانشگاه اوزاکا اشاره کرد.

    کشور آلمان

    آلمان سهم قابل توجهی در پیشرفت فیزیک و نجوم داشته است، زیرا فیزیکدانان بزرگی مانند آلبرت اینشتین و یوهانس کپلر از این کشور به جهان معرفی شدند. مرکز هوافضای آلمان بر برنامه فضایی این کشور نظارت دارد که به آژانس فضایی اروپا و سازمان اروپایی در بهره برداری از ماهواره‌های هواشناسی کمک می‌کند. تعدادی از ماهواره‌های قابل توجه از جمله سامانه‌های ناوبری، مخابراتی و رصد زمین توسط این کشور به فضا پرتاب شده‌اند.

    آلمان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته نجوم است. از جمله دلایل متعددی که دانشجویان آلمان را برای تحصیل نجوم انتخاب می‌کنند، مواردی مانند کیفیت بالای آموزش، تجربه عملی در طول تحصیل و مهم‌تر از همه، امکان کار بعد از دریافت مدرک در آلمان است. همچنین شهریه دانشگاه‌های آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. اگر می‌خواهید در رشته نجوم در آلمان تحصیل کنید به دانشگاه‌های برتر این کشور از جمله دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان، دانشگاه مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ، موسسه فناوری کارلسروهه و دانشگاه RWTH آخن درخواست دهید.

    کشور استرالیا

    کشور استرالیا

    تحصیل رشته نجوم در استرالیا به شما امکان می‌دهد تا بسیار فراتر از تلسکوپ بتوانید ببینید. شما می‌توانید کاربردهای عملی اخترفیزیک از فناوری GPS گرفته تا تصویربرداری پزشکی تا درک اصول اولیه جهان را در دانشگاه‌های استرالیا یاد بگیرید. چشم انداز سازمان فضایی استرالیا این است که نجوم در این کشور را به حوزه‌ای پیشرو در جهان تبدیل کند. این سازمان از طریق دسترسی اخترشناسان مستقر در استرالیا به بهترین زیرساخت‌های تحقیقاتی، به دنبال متحول کردن این صنعت در جهان است.

    دوره‌های کارشناسی رشته نجوم سنگ بنای علوم فضایی را به دانشجویان آموزش می‌دهند. سپس دانشجویان برای عمیق‌تر شدن در این حوزه وارد دوره‌های ارشد و دکتری می‌شوند. دانشجویان می‌توانند در بزرگترین گروه تحقیقاتی نجومی در ویکتوریای استرالیا در مورد اخترفیزیک و ابرکامپیوترها آموزش ببینند. در حقیقت، تحصیل در استرالیا راهی عالی برای کسب دانش، ورود به بازار کار و دریافت اقامت دائم این کشور است. متقاضیان می‌توانند از دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه موناش و دانشگاه فناوری سوینبرن پذیرش بگیرند.

    کشور ایالات متحده آمریکا

    وقتی مردم در مورد نجوم و فضا فکر می‌کنند، ناسا بلافاصله به ذهنشان خطور می‌کند. سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) پس از تشکیل در اکتبر 1958، تاکنون تعدادی زیادی برنامه‌های فضایی را ترتیب داده است. پروژه آپولو اولین تلاش ناسا برای فرستادن انسان به ماه بود. ماموریت‌های فعلی ناسا شامل تحقیق در مورد تغییرات آب و هوا، کشف منابع آب شیرین، تکامل اسرار خورشید و زندگی در جهان‌های دور است.

    دانشجویان علاقه‌مند به رشته نجوم می‌توانند بعد از تحصیل برای شرکت علوم مداری، شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی و سیستم‌های فضایی سیرا نوادا و دیگر مشاغل مرتبط با هوافضا در ایالات متحده مشغول به کار شوند. پیدا کردن کار برای فارغ التحصیلان نجوم آسان خواهد بود، زیرا فرصت‌های زیادی هم در بخش عمومی و هم در بخش خصوص وجود دارند. برای تحصیل رشته نجوم در ایالات متحده می‌توانید از موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و موسسه فناوری کالیفرنیا پذیرش بگیرید.

    کشور روسیه

    آژانس فضایی فدرال روسیه (Roscosmos) مسئول برنامه‌های مربوط به علوم فضایی روسیه و همچنین تحقیقات عمومی هوافضاست. روسیه به عنوان اولین کشوری که فضانوردان خود را به مدار فرستاد، مکانی عالی برای تحصیل در رشته نجوم است. از سوی دیگر، گردشگری و توریست فضایی قرار است در سال 2025 در روسیه شروع به کار کند. آژانس فضایی فدرال روسیه مجوز پرواز فضایی را در سال 2017 به این صنعت اعطا کرد.

    آموزش علمی روسیه سنت دیرینه‌ای دارد که به همه ساکنانش آموزش در بالاترین سطح جهانی را ارائه می‌دهد. دانشجویان در طول تحصیل با شرکت‌های معروفی مانند S7 SPACE و StartRocket آشنا می‌شوند تا بتوانند بعد از فارغ التحصیلانی برای فرصت‌های شغلی مناسب استخدام شوند. علاوه بر این، شهریه دانشگاه‌های روسیه پایین است و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان بین المللی ترجیح می‌دهند در روسیه تحصیل کنند. اگر می‌خواهید در روسیه برای رشته نجوم پذیرش بگیرید، دانشگاه‌های معتبر مانند دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو، دانشگاه فدرال کازان، موسسه فیزیک و فناوری مسکو و دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ را در نظر بگیرید.

    کشور فنلاند

    کشور فنلاند

    فعالیت‌های فضایی فنلاند توسط یک طرح فضایی ملی هدایت می‌شود و از طریق پروژه‌های آژانس فضایی اروپا (ESA)، برنامه‌های ملی و موافقت نامه‌های بین المللی دوجانبه انجام می‌شود. از آنجایی که فنلاند از سال 1995 به عضویت ESA درآمده است، به طور فعال در چندین پروژه فضایی خود مانند SOHO، Cluster، ISO، INTEGRAL و Mars Express شرکت کرده است. دو برنامه بزرگ تجهیزات فضایی توسط دولت و تا حدی از طریق موسسات نجوم تامین مالی می‌شوند.

    فنلاند از بهترین کشورها برای تحصیل رشته نجوم است. دانشجویان بین المللی به دلیل سیستم آموزشی قوی به فنلاند مهاجرت می‌کنند. سیستم آموزشی این دانشگاه به گونه‌ای توسعه یافته است که فارغ التحصیلان بتوانند با شرایط در حال تغییر دنیای نجوم سازگار شوند تا مهارت‌های لازم برای موفقیت در بازار کار را کسب کنند. تحقیقات دانشگاه‌هایی به ویژه در دانشگاه هلسینکی به طور گسترده انجام می‌شود. شما برای پذیرش در رشته نجوم می‌توانید از دانشگاه تورکو و دانشگاه آلتو اقدام کنید.

    کشور بلژیک

    دانشگاه آزاد بلژیک (VUB) و دانشگاه گنت (UGent) در برنامه‌های فضایی این کشور سهم بزرگی دارند. این موضوع دانشجویان را قادر می‌سازد تا از نزدیک با پروژه‌های واقعی نجوم آشنا شوند؛ بنابراین فرصت این را دارند تا در بالاترین سطح تحقیقات شرکت کنند، حتی امکان انجام کارآموزی در پروژه‌های تحقیقاتی مختلف نیز برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. بلژیک علاوه بر ارائه فرصت‌های تحصیلی عالی، کشوری ایده‌آل برای مهاجرت است.

    دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل نجوم از زیبایی‌های طبیعی و زیرساخت‌های پیشرفته شهری در این کشور لذت نهایی را ببرند. این موضوع تجربه بی‌نهایت ارزشمندی را ارائه می‌دهد. همچنین بلژیک کشوری سه زبانه (هلندی، فرانسوی و آلمانی) است و شما با کسب مهارت در هر سه زبان می‌توانید به سایر کشورهای اروپایی سفر کنید و تجربه فرهنگی خود را افزایش دهید. اگر علاقه‌مند به اخذ پذیرش در رشته نجوم هستید، دانشگاه‌های برتر بلژیک از جمله دانشگاه آزاد بلژیک، دانشگاه گنت و دانشگاه کاتولیک لوون را انتخاب کنید.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    ما در این مقاله بهترین کشورها برای تحصیل رشته نجوم را معرفی کردیم، اکنون شما می‌توانید با چشم اندازه روشن‌تری برای تحصیل در خارج از کشور آماده شوید. این کشورها هم از نظر سطح آموزشی و هم ارائه امکانات لازم برای کار بعد از تحصیل در بالاترین سطح قرار دارند. با این حال، مهم است که نیازهای خود را بررسی کنید و ببینید کدام کشور مطابق با شرایط شماست. حتما مواردی مانند اعتبار دانشگاه، هزینه‌های تحصیل و زندگی، بازار کار، آب و هوا و سایر معیارهای را مورد ارزیابی قرار دهید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته نجوم

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت