بهترین کشورها برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر به نحوه ساخت یا طراحی هواپیما، هلیکوپتر یا هر وسیله‌ای که به پرواز در می‌آید علاقه‌مند هستید، تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در بهترین کشورهای جهان را توصیه می‌کنیم. این رشته می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای رشد شخصی و حرفه‌ای شما باز کند، زیرا تقاضا برای مهندسان هوافضا همیشه وجود دارد. فقط کافیست بهترین کشورها برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا را بشناسید تا بتوانید آینده خود را تضمین کنید. در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا کشورهای برتر برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا را در لیست انتخاب‌های خود برای مهاجرت تحصیلی قرار دهید و به معرفی یک به یک این کشورها برای مهاجرت تحصیلی می‌پردازیم.

    درباره رشته مهندسی هوافضا

    درباره رشته مهندسی هوافضا

    رشته مهندسی هوافضا در مورد تحقیق، طراحی، ساخت و نگهداری هواپیما و تجهیزات هوافضاست. این حوزه با سایر زمینه‌ها از جمله مهندسی هوانوردی و مهندسی فضانوردی همپوشانی دارد و همچنین می‌تواند زمینه‌های دیگر مانند پرواز فضایی، مخابرات و تجهیزات پیش بینی آب و هوا را پوشش دهد. شما به عنوان یک فارغ التحصیل مهندسی هوافضا، با فرصت‌های شغلی عالی روبرو خواهید شد که موقعیت اجتماعی خوبی را برای شما رقم می‌زنند. برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در خارج از کشور گزینه‌های بسیار خوبی وجود دارند. شما می‌توانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در برخی از معتبرترین دانشگاه‌ها و کالج‌های مهندسی جهان تحصیل کنید.

    ساختار دوره تحصیلی مهندسی هوافضا

    ساختار دوره تحصیلی مهندسی هوافضا

    دوره‌های مهندسی هوافضا بسته به کشور و دانشگاه متفاوت خواهند بود. شما می‌توانید در مقطع کارشناسی در رشته‌های BSc (لیسانس علوم) یا  BEng (لیسانس مهندسی) به مدت سه تا چهار سال تحصیل کنید. شاید هم بخواهید در دوره‌های BEng (فوق لیسانس علوم) و MEng (فوق لیسانس مهندسی) تحصیل کنید که یک یا دو سال طول می‌کشند. دوره دکتری نیز پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در دسترس است و تکمیل آن شاید تا چهار سال طول بکشد. دروس اصلی در اکثر دوره‌های هوافضا عبارتند از:

    • هوانوردی و مکانیک
    • مکانیک سیالات
    • طراحی مهندسی
    • مدارهای الکتریکی
    • ترمودینامیک
    • ریاضیات مهندسی
    • دینامیک پرواز
    • مکانیک، سازه‌ها و مواد

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا

    این واقعیت که مهندسی هوافضا ارتباط تنگاتنگی با امنیت ملی دارد، استخدام را به موضوعی بسیار حساسی تبدیل می‌کند. اگر مهندسی هوافضا را دنبال می‌کنید، می‌توانید در خارج از کشور تحصیل کنید و در کشور خود به دنبال کار بگردید یا به دنبال شرکت‌هایی باشید که دانشجویان خارجی را استخدام می‌کنند.

    کشورهایی به خطوط هوایی قوی دارند و به مسائل امنیتی اهمیت زیادی می‌دهند، اغلب بهترین دوره‌های تحصیلی در رشته هوافضا را دارند. این کشورها از دانشجویان با استعداد برای کار در شرکت‌های مختلف استقبال می‌کنند. با این حال، هر دانشجویی بسته به نیازهای شخصی و میزان آینده نگری خود، کشور مناسب را انتخاب می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب کشور مورد نظر خود به موارد زیر توجه کنید:

    • موقعیت اقتصادی کشور
    • رتبه دانشگاه‌ها و کالج‌ها
    • هزینه تحصیل
    • امکان دریافت بورسیه
    • بازار کار خوب
    • امکان دریافت اقامت دائم
    • شرایط آب و هوایی

    برخی از کشورها مانند کانادا و استرالیا می‌توانند اکثریت موارد فوق را برآورده کنند. این کشورها هم دانشگاه‌های خوبی دارند و هم بازار کارشان از فارغ التحصیلان رشته هوافضا استقبال می‌کند. همچنین، دریافت اقامت دائم به ویژه در کانادا بسیار راحت‌تر از کشورهای دیگر است. پس اگر قصد شما از مهاجرت تحصیلی، زندگی در کشور مقصد است، به شرایط و سهولت دریافت ویزای کاری و اقامت دائم آن کشور توجه کنید. به هر روی، در ادامه به کشورهای برتر برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا اشاره می‌کنیم:

    ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده آمریکا زادگاه نیل آرمسترانگ، اولین انسانی که پا به ماه گذاشت و دیگر مهندسان معروف هوافضاست. بدون شک اولین انتخاب ما برای تحصیل مهندسی هوافضا در خارج از کشور، در آمریکاست. صنعت هوافضای این کشور بزرگترین صنعت در جهان محسوب می‌شود. آمریکا مهمترین تامین کننده مواد و سخت افزار در حوزه هوافضا برای سایر کشورهاست. این کشور صدها هزار نفر را در این صنعت استخدام می‌کند.

    ایالات متحده از نظر کیفیت آموزش یک مقصد برتر برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا است، زیرا بیشترین ارزش را برای آموزش و تحقیق قائل است. اگرچه دانشگاه‌های آمریکا بسیار انتخابی هستند و اخذ پذیرش از آن‌ها دشوار است، اما ارزش امتحان کردن را دارد. از این گذشته، داشتن مدرک تحصیلی از ایالات متحده، می‌تواند آینده شغلی شما را تضمین کند. برترین دانشگاه‌های مهندسی هوافضای آمریکا شامل مؤسسه فناوری ماساچوست و مؤسسه فناوری کالیفرنیا هستند. این دانشگاه‌ها جایگاه بالایی در سطح کشور و جهان دارند.

    آلمان

    آلمان

    در طول سال‌ها، صنعت هوافضا آلمان به طور مداوم در حال رشد بوده است. این صنعت رشد قابل توجهی داشته و به مهندسان نیاز مبرم دارد. از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود صنعت هوافضا در آلمان به طور پیوسته رشد کند، بنابراین فرصت‌های زیادی برای کار فارغ التحصیلان رشته هوافضا وجود دارد. درحقیقت، آلمان کشوری عالی برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در خارج از کشور است. دانشگاه‌های آلمان به دلیل داشتن زیرساخت‌های آموزشی قوی و با کیفیت در جهان مشهور هستند. دانشگاه‌های این کشور به طور مداوم در مقیاس‌های جهانی رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اند.

    دوره‌های تحصیلی مهندسی هوافضا به طور مستقیم با شرکت‌های هوافضای آلمان ارتباط دارند تا یادگیری عملی را در دستور کار خود قرار دهند. بنابراین، دانشجویان هم به صورت تئوری و هم تجربی آموزش می‌بینند. علاوه بر این، یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود به تحصیل در آلمان فکر کنید، این است که هزینه تحصیل در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه اشتوتگارت از جمله بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا هستند.

    کانادا

    مهندسی هوافضا یک رشته مبتنی بر فناوری است که با توسعه فضاپیماها و هواپیماها سروکار دارد. دو شاخه اصلی از جمله مهندسی فضانوردی و مهندسی هوانوردی تحت این رشته قرار می‌گیرند. اگر فردی تعاملی هستید، کانادا بهترین کشور برای ادامه تحصیلات عالی است. تقریباً همه گروه‌های قومی در کانادا نماینده دارند، بنابراین این کشور یک جامعه چند فرهنگی بزرگ محسوب می‌شود.

    برای تحصیل در کانادا و در این رشته باید گفت که کانادا طیف گسترده‌ای از دوره‌های مهندسی هوانوردی را در مقاطع تحصیلی مختلف مانند کارشناسی، ارشد، دیپلم و گواهینامه ارائه می‌دهد. دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا دوره‌های مهندسی هوافضا را با تخصص‌ها و گرایش مختلف در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند بر حسب علاقه خود در این کشور تحصیل کنند. دانشگاه‌های برتر کانادا در رشته هوافضا شامل دانشگاه تورنتو، دانشگاه رایرسون و دانشگاه کنکوردیا هستند. با مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌توانید برای ویزای کاری و اقامت دائم اقدام کنید و برای همیشه در این کشور بمانید.

    انگلستان

    انگلستان

    صنعت مهندسی هوافضا در انگلستان بسیار پیشرفته است. انگلیس در لیست کشورهای برتر با بالاترین صادرات در حوزه هوافضا در سطح جهان قرار دارد. بنابراین می‌توان دید که این صنعت به طور مداوم در انگلستان در حال رشد است. اگر می‌خواهید در این کشور تحصیل کنید، فرصت‌های مختلفی آموزشی و شغلی پیش روی شما هستند. دانشگاه‌های بریتانیا به دلیل رویکرد جدیدشان در آموزش و تعالی در سطح جهان شهرت بالایی دارند.

    دوره‌های تحصیلی مهندسی هوافضا در مقاطع مختلف در انگلستان ارائه می‌شوند و دانشجویان این رشته در حین آموزش به طور کامل با آخرین فناوری‌ها در این زمینه آشنا می‌شوند. دانشگاه‌های برتر انگلیس مانند امپریال کالج لندن یکسری دوره‌های آموزشی در رشته هوافضا و گرایش‌های مرتبط را به دانشجویان بومی و خارجی ارائه می‌کنند. این دانشگاه آزمایشگاه‌ها و امکانات مجهزی دارد که به دانشجویان داخلی و خارجی خدمات می‌دهد. دانشگاه بریستول نیز دوره‌های مهندسی هوافضا بسیار خوبی دارد.

    ژاپن

    اگر قصد تحصیل در آسیا و در رشته مهندسی هوافضا را دارید، مهاجرت به ژاپن گزینه برتر است. رشته مهندسی هوافضا و گرایش‌های مرتبط با آن در ژاپن از شهرت بین المللی قوی برخوردار هستند. صنعت هوافضای ژاپن در سطح جهانی شناخته شده است و یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود. شما با تحصیل در رشته مهندسی هوافضا این فرصت را خواهید داشت که از نزدیک با صنعت آشنا شوید.

    دانشگاه‌های ژاپن همکاری‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای با شرکت‌های فعال در حوزه هوافضا دارند. بنابراین دانشجویان می‌توانند تجربه عملی کسب کنند و دیدگاه گسترده‌تری در این زمینه به دست آورند. دانشگاه‌های ژاپن مانند دانشگاه توهوکو و دانشگاه توکیو دوره‌های تحصیلی مختلفی را در زمینه مهندسی هوافضا ارائه می‌دهند. همانطور که در ژاپن تحصیل می‌کنید، مهارت‌ها و تجربیات زیادی را در این کشور زیبا کسب خواهید کرد.

    استرالیا

    استرالیا

    برای تحصیل در استرالیا و در این رشته باید گفت که دانشگاه‌های مهندسی در استرالیا با امکانات پیشرفته، مجموعه‌ای از دانشکده‌های آموزشی برتر، فناوری‌های پیشرفته، تنوع قومیتی و محیط تحصیلی مجهز مشخص می‌شوند. دانشجویان بین المللی برای تحصیل مهندسی هوافضا در استرالیا می‌توانند طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی در مقاطع مختلف را انتخاب کنند.

    استرالیا میزبان دانشگاه‌های درجه یک در زمینه مهندسی هوافضاست. استرالیا با گزینه‌های شغلی عالی و دستمزد‌های بالا، هر ساله مقصد مورد علاقه میلیون‌ها متقاضی مهندسی هوافضا است. اگر می‌خواهید حرفه خود را در زمینه مهندسی هوافضا در استرالیا بسازید، در دانشگاه‌های برتر این کشور مانند دانشگاه RMIT، دانشگاه صنعتی کوئینزلند و دانشگاه نیو ساوت ولز تحصیل کنید.

    فرانسه

    فرانسه علاوه بر اینکه مقصدی محبوب برای مد و هنر است، میزبان شرکت‌های معروف هوافضاست. حوزه هوافضا در فرانسه پایه قوی دارد، به طوری که دولتمردان فرانسوی به این رشته توجه خاصی نشان می دهند. مؤسسات آموزشی در فرانسه به سابقه طولانی خود در ارائه آموزش به دانشجویان محلی و بین المللی افتخار می‌کنند. آن‌ها به دلیل تحقیقات و آموزش با کیفیت که به دانشجویان در مقاطع مختلف ارائه می‌دهند، شهره عام و خاص هستند.

    دانشجویان رشته مهندسی هوافضا مطمئنا شایستگی‌های خود را در دانشگاه‌های برتر فرانسه نشان خواهند داد، زیرا این موسسات سابقه طولانی در معرفی فارغ التحصیلان با استعداد دارند. اگر مشتاق تحصیل در فرانسه هستید، بهتر است وارد دانشگاه پواتیه شوید. همچنین برای دانشجویان بین المللی ممکن است هزینه زندگی در فرانسه نسبتا بالا باشد و معمولا هم توصیه می‌شود تا جایی که می‌توانید پول پس انداز کنید.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    با توجه به پیشرفت علم، تقاضا برای مهندسان هوافضا افزایش یافته است. به همین دلیل تقاضای دوره مهندسی هوافضا به یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها در جهان تبدیل شده است. اما برای تبدیل شدن به یک مهندس هوافضا خوب، باید در بهترین کشورهای جهان تحصیل کنید. هر یک از کشورهایی که در این مطلب معرفی شدند، انتخاب خوبی برای تحصیلات عالیه هستند. پس با بررسی شرایط خود در کشور مورد نظرتان مشغول به تحصیل شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی و طرح هرگونه سوال با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت