بهترین کشورها برای تحصیل رشته مردم شناسی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مردم شناسی یا انسان شناسی علمی منحصر به فرد است که درک چگونگی تبدیل شدن انسان‌ها به آنچه امروز هستند را بررسی می‌کند. برخی از موضوعاتی که انسان شناسان به بررسی آن می‌پردازند، شامل تکامل انسان، ویژگی‌های متمایز بشر و وضعیت اجتماعی مردم در دنیای امروز است. دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته مردم شناسی هستند، باید فرهنگ‌ها و جوامع مختلف را مورد مطالعه قرار دارند. با توجه به اینکه اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر جهان در این رشته می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، دانشجویان علاقه‌مند در جستجو بهترین کشورها برای تحصیل رشته مردم شناسی هستند. ما در این بررسی به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته مردم شناسی می‌پردازیم.

    تحصیل در کشورهای توسعه یافته برای دانشجویان آرزویی رویایی است، اما بررسی شرایط لازم جهت انتخاب کشور مورد نظر اهمیت زیادی دارد. متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید به موارد زیادی مانند رتبه دانشگاه‌ها، مقدار شهریه، امکان دریافت بورسیه، زیرساخت‌های آموزشی، امکانات شهری، آب و هوا و سایر موارد توجه کنند. همچنین مهم است که به موضوع اقامت بعد از فارغ التحصیلی نیز توجه شود.

    بسیاری از دانشجویان به قصد مهاجرت دائم در یک دوره تحصیلی در خارج کشور ثبت نام می‌کنند. برای مثال، کشورهای کانادا و استرالیا نه تنها از نظر داشتن دانشگاه های برتر سرآمد جهان هستند، بلکه به عنوان کشورهایی مهاجرپذیر شناخته می‌شوند و شرایط راحتی برای اخذ اقامت دائم دارند. با این حال، در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل رشته مردم شناسی اشاره می‌کنیم:

    انگلستان

    انگلستان

    یکی از مهمترین دلایلی که انگلستان مقصد مورد علاقه دانشجویان بین المللی است، وجود بهترین دانشگاه‌های جهان در این کشور است. وقتی صحبت از تحصیل در رشته مردم شناسی در انگلستان می‌شود، دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه کمبریج در رتبه یک جهان قرار دارند. یکی دیگر از دانشگاه‌های قابل توجه در این کشور که انسان شناسی را به عنوان یک دوره تحصیلی بسیار محبوب ارائه می‌دهد، دانشگاه آکسفورد است.

    برخلاف بسیاری از کشورها، سیستم آموزشی انگلیس به دانشجویان این امکان را می‌دهد که دوره کارشناسی خود را در سه سال و کارشناسی ارشد را در یک سال به پایان برسانند. بنابراین با گذاشتن زمان کمتر برای اتمام تحصیلات، می‌توانید زودتر وارد بازار شوید. در نهایت، انگلستان به دانشجویان بین المللی این فرصت را می‌دهد که فرهنگ منحصر به فرد این کشور را کشف کنند. از آداب و رسوم محلی گرفته تا فرهنگ غذایی خاص انگلیس، هرگز در این کشور احساس خستگی نخواهد کرد.

    کانادا

    کانادا

    برای تحصیل در کانادا و در این رشته باید گفت که کانادا به دلیل تمرکز بر کیفیت دانشگاه‌های خود و تاکید بر جذب دانشجویان بین المللی که بعدا می‌توانند ازین طریق اقامت دائم گرفته، یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در جهان است. کانادایی‌ها از دانشجویان بین المللی بسیار استقبال می‌کنند و سرمایه گذاری زیادی را برای اطمینان از ایمن بودن، رفتار منصفانه با دانشجویان خارجی و لذت بردن آن‌ها از اقامت خود در این کشور انجام می‌دهند. تحصیل در یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان که استاندارد بالای زندگی را ارائه می‌دهند، بسیار لذت بخش خواهد بود.

    مهارت‌هایی که در حین مطالعه رشته مردم شناسی در دانشگاه‌های کانادا کسب می‌کنید، در هر شغلی که ممکن است واردش شوید، برای شما مفید خواهد باشد. فارغ التحصیلان مردم شناسی می‌توانند مواردی مانند آگاهی فرهنگی، مهارت‌های ارتباطی، تحلیلی و حل مسئله را در بسیاری از زمینه‌های شغلی متنوع در بازار کار جهانی به دست آورند. از دانشگاه‌های برتر کانادا در حوزه انسان شناسی می‌توان به دانشگاه تورنتو، بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه مونترال اشاره کرد.

    سنگاپور

    سنگاپور

    کشور دیگری که باید برای تحصیل رشته مردم شناسی در نظر بگیرید، سنگاپور است. پایتخت این کشور همان شهر سنگاپور، شهری است جزو امن‌ترین کشورها جهان است. همچنین متوجه خواهید شد که سنگاپور اقتصاد بسیار با ثبات و پویایی دارد. در این کشور می‌توانید با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید. اگر در حال تحصیل رشته مردم شناسی در سنگاپور هستید، آشنایی با ملل شرق آسیا می‌توان به تحصیلات شما کمک زیادی کند.

    نکته جالب این است که در این کشور در حال حاضر چهار زبان رسمی از جمله چینی، مالایی، تامیل و انگلیسی (بیشترین در دانشگاه‌ها و سازمان‌ها) صحبت می‌شود. از آنجایی که بسیاری از مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، برقراری ارتباط و یادگیری فرهنگ‌های رایج در این کشور برای دانشجویان بین‌المللی آسان خواهد بود. البته سنگاپور نیز در میان بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته مردم شناسی قرار دارد. برخی از دانشگاه‌های برتر این کشور شامل دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه فنی نانیانگ هستند.

    ژاپن

    ژاپن

    ژاپن برای تحصیلات عالیه در همه رشته‌ها ارزش زیادی قائل است، به همین دلیل این کشور را باید یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته مردم شناسی دانست. در حقیقت، نزدیک به 50 درصد از فارغ التحصیلان دبیرستان بلافاصله وارد دانشگاه می‌شوند. از سال 2000، ژاپن بیشترین جوایز نوبل را در آسیا به دست آورده است و از این نظر در بین 10 کشور برتر جهان قرار دارد. هنگامی که صحبت از شروع کار می‌شود، ژاپن فرصت‌های مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. شرکت‌های کوچک و بزرگ در این کشور از فارغ التحصیلان برای کار استقبال می‌کنند.

    اگر در طول مسیر تحصیلی خود بتوانید زبان ژاپنی را یاد بگیرید، این امکان را دارید موقعیت خود را در این کشور مستحکم کنید. برخی از دانشگاه‌هایی که می‌توانید برای رشته مردم شناسی انتخاب کنید، دانشگاه توکیو و دانشگاه کیوتو هستند. همچنین ژاپن در منطقه‌ای از اقیانوس آرام قرار دارد که با زلزله‌های مکرر همراه است. اما  شهرهای ژاپن برای مقاومت در برابر چنین بلایای طبیعی دارای زیرساخت‌های قوی هستند. در عین حال، امکانات در اکثر موسسات و ساختمان‌ها با نهایت راحتی و آسایش ارائه می‌شوند.

    استرالیا

    استرالیا

    برای تحصیل در استرالیا و در این رشته باید گفت که انسان شناسی نقش کلیدی در تصمیم گیری‌های دولت‌ها، شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های چند جانبه مانند سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی ایفا می‌کند. دانش مردم شناسی به طور فزاینده‌ای در استرالیا مورد تقاضاست. از آنجایی که جوامع تلاش می‌کنند به جلو حرکت کرده و دنیایی بهتر خلق کنند، تحصیل رشته مردم شناسی در استرالیا می‌تواند نقش اساسی در ایجاد و اجرای سیاست‌ها و پروژه‌های مربوط به توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

    انسان شناسی در استرالیا هم در داخل و هم در خارج از دانشگاه توسعه یافته است. مردم شناسی اولیه بومیان استرالیا به شکل گیری این رشته به عنوان یکی از ضروریات جامعه استرالیایی کمک کرده است. اکنون دانشگاه‌های برتر این کشور مانند دانشگاه ملبورن و دانشگاه سیدنی که در بین 50 موسسه برتر جهان قرار دارند، بهترین شرایط آموزشی و رفاهی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. همچنین امکان اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل در استرالیا وجود دارد و این کشور از فارغ التحصیلان از دانشگاه‌های خود بسیار زیاد استقبال می‌کند.

    هلند

    هلند

    هلند به عنوان یک کشور پیشرو برای تحصیل در رشته انسان شناسی است، زیرا شرایط لازم برای کسب آموزش با کیفیت را ارائه می‌دهد. 3 تا از دانشگاه‌هایی که دوره تحصیلی رشته مردم شناسی را ارائه می‌دهند، یعنی دانشگاه آمستردام، دانشگاه لیدن و دانشگاه اوترخت در بین 100 رتبه برتر دانشگاه‌های جهان قرار دارند. یکی دیگر از دلایل انتخاب هلند، هزینه کم تحصیل در این کشور است. هزینه‌های تحصیل در هلند باید کمترین نگرانی شما باشند، زیرا هدف تمرکز در تحصیلات است.

    بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در هلند ارائه می‌شوند. به عنوان مثال، بورسیه تحصیلی Holland-High Potential دانشگاه ماستریخت می‌تواند شهریه، هزینه‌های زندگی، بیمه درمانی و حتی مراحل مربوط به ویزای شما را پوشش دهد. شما در هلند با اساتید دانشگاهی رابطه قوی خواهید داشت، زیرا دانشگاه‌های این کشور از ساختار آموزشی دانشجو محور بهره می‌برند. این بدان معناست که بحث‌های آکادمیک در دانشگاه‌ها خیلی مرسوم نیست و این امر باعث می‌شود دانشجویان احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

    آرژانتین

    آرژانتین

    آرژانتین در لیست بهترین کشورهای برتر برای تحصیل رشته مردم شناسی در خارج از کشور قرار دارد. این کشور در آمریکای جنوبی واقع شده است و هشتمین کشور بزرگ جهان محسوب می‌شود. چه از ماجراجویی‌های در طبیعت لذت ببرید و چه به دنبال فرهنگ جوامع مختلف در شهرهای آرژانتین باشید، هرگز از بودن در این کشور خسته نخواهید شد.

    آموزش در سطح جهانی نیز در آرژانتین به دانشجویان خارجی ارائه می‌شود. دانشگاه بوئنوس آیرس که دوره‌های تحصیل مردم شناسی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد، در آخرین رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی کیواس (QS) جایگاه 37 را به خود اختصاص داده است. علاوه بر آن، دیگر دانشگاه‌های برتر آرژانتین شامل دانشگاه پالرمو و دانشگاه پاپی کاتولیک هستند.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته مردم شناسی می‌توانند خدمات آموزشی و رفاهی بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه دهند. شما می‌توانید در این کشورها با فرهنگ و ملل مختلف آشنا شوید و تجربیات گرانبهایی را به دست آورید و کشور مناسب خود برای تحصیل و زندگی را بسته به نیازهای خود انتخاب کنید و ببینید آیا از بودن در آن کشور لذت می برید یا خیر... همچنین به اهداف مهاجرتی خود فکر کنید و بررسی نمایید که آیا کشور مقصد می‌تواند برای مهاجرت دائم شما مناسب باشد یا خیر. در هر صورت، برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت مشاوره و سایر موارد با شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته مردم شناسی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت