بهترین کشورها برای تحصیل رشته مدیریت
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کسب و کارها برای بقا در بازارهای امروز به افراد شایسته و متخصص نیاز دارند. یکی از موقعیت‌های مهم شغلی که حیات یک سازمان به آن وابسته است، در اختیار فارغ التحصیلان رشته مدیریت هستند. در حقیقت، این نحوه مدیریت است که می‌تواند موفقیت یک سازمان را رقم بزند یا شرکت را به سقوط بکشاند؛ بنابراین فارغ التحصیلان رشته مدیریت در خط مقدم بازار کار هستند. از سویی دیگر، متقاضیان بی‌شماری هر سال به بهترین کشورها برای تحصیل رشته مدیریت مهاجرت می‌کنند تا بتوانند با دریافت مدرک معتبر در موقعیت‌های شغلی خوب استخدام شوند. در مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» به کشورهای برتر برای تحصیل در رشته مدیریت می‌پردازیم.

    انتخاب کشور مناسب می‌تواند آینده شغلی یک فارغ التحصیل رشته مدیریت را مشخص کند. بهترین کشورها برای تحصیل رشته مدیریت آن‌هایی نیستند که فقط دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی دارند، بلکه کشورهایی هستند که تجربه زندگی ایده‌آل در حین و بعد از تحصیل را ارائه می‌دهند. برای مثال، کشورهای کانادا و استرالیا نه تنها تعدادی از بهترین دانشگاه‌های جهان را در خود دارند و بالاترین سطح آموزشی را ارائه می‌دهند، بلکه شرایط لازم برای مهاجرت بعد از تحصیل را نیز فراهم می‌کنند. همچنین به موارد مهمی دیگری مانند آب و هوا، زیرساخت‌های شهری و جاذبه‌های طبیعی نیز باید توجه نمود. به هر روی، در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل رشته مدیریت اشاره می‌کنیم.

    کانادا

    کانادا

    کانادا یکی از بالاترین شاخص‌های کیفیت زندگی در جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور از نظر اقتصادی در رتبه سوم جهان قرار دارد، بنابراین می‌توانید با تحصیل در کانادا و فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های این کشور، به سرعت وارد بازار کار شوید. کانادا در حال حاضر در فهرست بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مدیریت قرار دارد. مهاجرت به کانادا می‌تواند آینده شغلی و شخصی دانشجویان را برای همیشه تغییر دهد.

    دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی مختلف از کارشناسی گرفته تا دکتری در دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنند. همچنین امکان تحصیل در کالج‌ها برای دریافت مدرک دیپلم و گواهینامه وجود دارد. دانشگاه‌های برتر کانادا مانند دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا، دوره‌های مرتبط با رشته مدیریت و کسب و کار از جمله مدیریت بازرگانی، MBA، مدیریت پروژه، تجارت و غیره را ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا در رشته مدیریت بین 20 هزار تا 50 هزار دلار کانادا متغیر است.

    ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده محبوب‌ترین مقصد برای دانشجویان بین المللی و همچنین یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مدیریت است. این کشور میزبان دانشگاه‌ها و کالج‌های زیادی است که طیف گسترده‌ای از دوره‌های آموزشی را ارائه می‌دهند. ایالات متحده آمریکا از نظر اقتصاد و تجارت در جهان رتبه یک را دارد.

    شهرت جهانی آمریکا در بخش آموزش، بیشتر به دلیل وجود دانشگاه‌های برتر است. تعداد زیادی از دانشگاه‌های ایالت متحده در بین 10 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی کیو اس (QS) قرار دارند. این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه استنفورد، دانشگاه ‌هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه نیویورک هستند. همچنین بورسیه‌های تحصیلی مختلفی به دانشجویان مستعد داده می‌شود، زیرا هزینه تحصیل در آمریکا بالاست.

    ایرلند

    ایرلند

    ایرلند در گذشته شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بود، اما امروزه رشد پایدار سیاسی و اقتصادی این کشور، آن را به مکانی جذاب برای راه اندازی مشاغل تبدیل کرده است. غول‌های فناوری مانند گوگل و دل (DELL) نیز در این کشور بسیار نوآور دفتر مرکزی دارند. ایرلند کشور کوچکی است که به خاطر طبیعت زیبایش شناخته می‌شود. کوه‌هایش مملوء از مناظر دیدنی در این کشور ایجاد کرده‌اند.

    ایرلند کشوری عالی برای تحصیل در رشته مدیریت و کسب و کار است، زیرا سطح بالایی از آموزش را به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. کالج دانشگاه دوبلین (UCD) یکی از بهترین موسسات آموزش عالی در ایرلند است. کالج بازرگانی این دانشگاه دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت را ارائه می‌دهند. آموزش از راه دور در آسیا نیز از طریق پردیس تجاری بین المللی دانشگاه دوبلین در دسترس است. یک سال تحصیل در رشته مدیریت در این دانشگاه 23 هزار دلار هزینه دارد.

    استرالیا

    استرالیا از نظر مردم، فرهنگ و اقتصاد متنوع است. به دلیل فرصت‌های کاری و تجاری چشمگیری که این کشور ارائه می‌دهد، استرالیا یکی از مراکز مالی پیشرو در جهان است. استرالیا یکی از بزرگترین صادرکنندگان منابع طبیعی مانند گاز و نفت در جهان است. این کشور به خاطر کوالاها، کانگوروها و سواحل خیره کننده‌اش شهرت دارد. همین امر تحصیل در استرالیا را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل رشته مدیریت تبدیل کرده است.

    استرالیا نه تنها از رشد اقتصادی ثابتی برخوردار است، بلکه یک سیستم آموزشی قوی نیز دارد. این کشور دوره‌های آموزشی در سطح کلاس جهانی را از طریق دانشکده‌های پیشروی خود ارائه می‌دهد. در این میان، سیدنی و ملبورن بهترین شهرها برای مهاجرت به استرالیا و کار در رشته مدیریت هستند. دانشگاه سیدنی رتبه اول کشوری را برای اشتغال فارغ التحصیلان کسب کرده است. همچنین این دانشگاه طیف وسیعی از دوره‌های مرتبط با رشته مدیریت و کسب و کار را در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل در دانشگاه سیدنی، سالانه 33 هزار دلار است.

    ژاپن

    ژاپن

    ژاپن با ترکیب مدرنیته و سنت توانسته به مکانی شگفت انگیز تبدیل شود. اقتصاد ژاپن با سهم قابل توجهی از صادرات و تولید، دومین اقتصاد بزرگ آسیا محسوب می‌شود. عملکرد اقتصادی ژاپن محصول همکاری دولت و صنعت است. ژاپن بدون شک یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته مدیریت است. این کشور به دلیل داشتن یک پایه علمی درخشان در STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) مشهور است. دوره‌های برتر مدیریت بازرگانی در دانشگاه‌های ژاپن نیز شهرت زیادی در جهان دارند.

    علاقه مندان به تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی می‌توانند تحصیل در دانشگاه هیتوتسوباشی را در نظر بگیرند. هیتوتسوباشی یک دانشگاه ملی است که به دلیل عملکرد خوبش در علوم اجتماعی محبوب است. همچنین این دانشگاه بهترین مدرک ژاپن را در اقتصاد و بازرگانی ارائه می‌کند. دانشکده بازرگانی و مدیریت دوره‌هایی را در زمینه مدیریت بازرگانی، حسابداری، بازاریابی و امور مالی ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل در هر سال تحصیلی حدود 2800 دلار است.

    انگلستان

    انگلستان از کشورهای برتر برای تحصیل در رشته مدیریت است، زیرا دومین مرکز مالی بزرگ جهان محسوب می‌شود و خدمات مالی 7.2 درصد از تولید اقتصادی بریتانیا را تشکیل می‌دهد. حداقل 30 درصد تجارت دیجیتال جهان از طریق لندن انجام می‌شود و ثابت می‌کند که انگلیس یک چهره پیشرو در صنعت تجارت است. انگلستان همچنین بهشت دانشکده‌های مدیریت و کسب و کار است، بدین دلیل که تنوع گسترده در رشته‌های مدیریت دارد و بالاترین سطح آموزشی را ارائه می‌دهد.

    ارائه مدرک MBA یا سایر دوره‌های مربوط به کسب و کار از دلایلی هستند که دانشجویان بین المللی انگلستان را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. مدرسه بازرگانی لندن با ارائه مدارک فوق لیسانس در مدیریت بازرگانی، امور مالی و مدیریت در سراسر جهان شناخته شده است. همچنین امکان همکاری با سازمان‌ها برای کسب تجربه حرفه‌ای برای دانشجویان وجود دارد. بسته به مقطع و دوره تحصیلی، هزینه تحصیل از 37 هزار دلار در سال شروع می‌شود.

    کره جنوبی

    کره جنوبی

    کره جنوبی خانه برندهای محبوبی مانند سامسونگ، ال جی و هیوندای موتورز است. کره جنوبی به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، یک مرکز بین المللی برای تجارت و مدیریت است. سازمان‌های کره‌ای برای همگام شدن با روندها و بهبود روابط با مشتری به طور مداوم دست به نوآوری می‌زنند. کره جنوبی همچنین به خاطر غذاهای سنتی، مناظر دیدنی و زندگی شبانه پرجنب و جوش، مقصدی عالی برای تحصیل است.

    دانشگاه ملی سئول (SNU) معتبرترین دانشگاه کره جنوبی است. دانشکده کسب و کار دانشگاه ملی سئول به عنوان دهمین مدرسه برتر کسب و کار در آسیا رتبه بندی می‌شود. این دانشکده دوره‌های تحصیلی در رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد. همین امر کره جنوبی را به کشوری جذاب برای تحصیل در رشته مدیریت تبدیل می‌کند. رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه ملی سئول برای دانشجویان کارشناسی با حدود 1800 دلار در هر ترم ارائه می‌شود. هزینه رشته MBA در هر ترم حدود 2200 دلار است.

    سنگاپور

    سنگاپور از بهترین کشورها برای تحصیل رشته مدیریت است. توجه بالای این کشور به کیفیت زندگی، هم مشاغل و هم دانشجویان بین المللی را به خود جذب کرده است. سنگاپور رتبه سوم را در بین کشورها با کمترین فساد در جهان دارد. ثبات سیاسی، همراه با اقتصاد باز سنگاپور، یک محیط عالی را برای ورود مشاغل و کسب و کار مهیا کرده است. سنگاپور به دلیل ارائه خدمات در سطح جهانی در زمینه فناوری، الکترونیک و امور مالی و بیمه در جهان شهرت بالایی دارد.

    کیفیت آموزش در سنگاپور به قدری بالاست که فارغ التحصیلان آن به سرعت وارد بازار کار جهانی می‌شوند. شما می‌توانید به دانشگاه کسب و کار دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) درخواست پذیرش دهید. این دانشگاه یکی از برترین موسسات عالمی سنگاپور است در رشته مدیریت است که دوره‌های مختلف از جمله مدیریت بازرگانی و MBA را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه از 13 هزار تا 15 هزار دلار در سال متغیر است.

    چین

    چین

    چین بزرگترین بخش تولیدی جهان را دارد؛ تقریباً 30 درصد از اقتصاد این کشور را بخش تولید تشکیل می‌دهد. تجارت از ابتدا نقطه قوت مردم چین بوده است. چین محیطی مناسب برای تقویت مهارت‌های شخصی در رهبری تجاری و تصمیم گیری است. چین همچنین غذاهای سنتی و جاذبه‌های تاریخی مثال زدنی مانند دیوار چین را دارد. انتخاب چین به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی برتر می‌تواند آینده شغلی دانشجویان را تضمین کند.

    دانشگاه‌های پیشرو چین در رشته مدیریت توانسته‌اند سطح بالایی از خدمات آموزشی را ارائه دهند. دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (SJTU) بهترین دوره‌های مربوط به رشته مدیریت و کسب و کار را ارائه می‌دهند. کالج اقتصاد و مدیریت SJTU شش رشته اصلی از جمله امور مالی، تجارت بین ‌الملل و مدیریت بازرگانی را ارائه می‌دهد هزینه تحصیل سالانه در دانشگاه جیائو تونگ شانگهای برای رشته‌های کسب و کار 12400 دلار است.

    سوئیس

    سوئیس کشوری کوچک با جمعیتی در حدود هشت میلیون نفر است. این کشور به دلیل استاندارد بالای زندگی و سیستم آموزشی قوی، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته مدیریت است. سیستم آموزشی سوئیس بسیار رقابتی است و بسیاری از دانشجویان برای افزایش شانس به چندین دانشگاه سوئیسی درخواست می‌دهند.

    سوئیس همچنین فرصت‌های زیادی را برای کارآموزی یا کار در طول تعطیلات ارائه می‌دهد که می‌تواند به دانشجویان کمک کند تجربه کار به دست آورند. دانشگاه زوریخ ژنو و موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس از بهترین موسسات علمی سوئیس برای تحصیل در رشته‌های مدیریت و کسب و کار هستند.

    آلمان

    آلمان

    آلمان انتخاب خوبی برای دانشجویانی است که می‌خواهند در رشته مدیریت تحصیل کنند. این کشور فرصت‌های زیادی را در زمینه تجارت از جمله اقتصاد و سیاست ارائه می‌دهد. علاوه بر این، آلمان یک سیستم آموزشی قوی دارد که توسط دانشگاه‌های برتر این کشور هدایت می‌شود و یکی از 5 گزینه برتر جهان برای مهاجرت تحصیلی است. آلمان در حال حاضر در فهرست بهترین کشورها برای تحصیل رشته مدیریت قرار دارد، زیرا دانشگاه‌ها با دریافت شهریه بسیار پایین می‌توانند بالاترین کیفیت آموزشی را دریافت کنند.

    از رشته‌های محبوب که توسط موسسات علمی آلمان ارائه می‌شوند، می‌توان به رشته مدیریت مالی، رشته مدیریت جهانگردی، مدیریت پروژه و مدیریت صنعتی اشاره کرد. با این حال، تحصیل در آلمان مستلزم داشتن سطح مناسبی از زبان آلمانی است؛ اما دوره‌هایی به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شوند. دانشگاه‌های برتر آلمان در رشته مدیریت شامل مدرسه بازرگانی منهیم، مدرسه امور مالی و مدیریت فرانکفورت، مدرسه بازرگانی گوته در فرانکفورت و مدرسه مدیریت WHU-Beisheim هستند.

    اسپانیا

    اسپانیا در حال حاضر در فهرست بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مدیریت قرار دارد. اسپانیا کشوری زیبا با آب و هوای عالی، غذاهای خوشمزه و مردمی مهربان است. همچنین دوره‌های تحصیلی قوی در رشته کسب و کار و مدیریت دارد. دانشگاه‌های زیادی در اسپانیا وجود دارند که طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهند.

    دانشکده کسب و کار ESADE بارسلونا معروف‌ترین دانشگاه در اسپانیاست. در این دانشکده می‌توانید در رشته‌های مختلف مربوط به مدیریت و کسب و کار تحصیل کنید و به عنوان یک متخصص از آن فارغ التحصیل شوید. بازار کار اسپانیا در رشته مدیریت بسیار پر تفاضاست و دانشجویان می‌توانند بعد از تحصیل در این کشور بمانند.

    هلند

    هلند

    هلند طیف متنوعی از دوره‌های آموزشی در رشته کسب و کار را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید در رشته‌ای تحصیل کنید که متناسب با علایق و اهداف شما باشد. در دانشگاه‌های هلند انواع مختلفی از رشته‌ها از جمله اقتصاد و امور مالی، کارآفرینی، حسابداری، استراتژی بازاریابی، کسب و کار، مدیریت کسب و کار بین المللی (IBM) و سایر موارد ارائه می‌شوند.

    یکی دیگر از دلایل اصلی برای تحصیل در رشته مدیریت، وجود موسسات مالی معتبر مانند ABN Amro Bank یا ING Groep هستند که فرصت‌هایی را برای کارآموزی یا استخدام پس از فارغ التحصیلی ارائه می‌دهند. دانشگاه برتر هلند در رشته مدیریت و کسب و کار شامل دانشگاه آمستردام، دانشگاه صنعتی دلفت و دانشگاه اوترخت هستند.

    فرانسه

    مدارس بازرگانی در فرانسه از نظر سطح آموزشی رتبه بالایی دارند و جمعیت زیادی از دانشجویان بین‌ المللی را شامل می‌شوند. اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستید، فرانسه را به انتخابی عالی تبدیل کرده است. فرانسه در حال حاضر در فهرست بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مدیریت قرار دارد.

    دانشگاه‌های برتر فرانسه مانند ESSEC در پاریس، ESCP در لیون و HEC Paris در بین بهترین موسسات آموزشی در رشته مدیریت در جهان قرار دارند. همچنین کیفیت بالای زندگی در فرانسه، این کشور را به مقصدی جذاب هم برای دانشجویان و هم برای کارآفرینان تبدیل کرده است.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته مدیریت را معرفی کردیم، حالا می‌توانید مقصد اصلی خود را تعیین کنید. فقط یادتان باشد به همه جوانب توجه کنید تا بتوانید در طول زندگی خود در کشور مقصد، تجربه‌ای فراموش نشدنی داشته باشید. اگر قصدتان مهاجرت است، کشورهایی را انتخاب کنید که شرایط راحتی برای مهاجرت دارند و امکان دریافت اقامت دائم را فراهم می‌کنند. در هر صورت، برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته مدیریت

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت