بهترین کشورها برای تحصیل رشته مامایی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ماماها به عنوان یک عضو مهم هر سیستم مراقبت بهداشتی شناخته می‌شوند. ماماها در درجه اول در دوران بارداری به زنان کمک می‌کنند، اما دامنه مسئولیت‌های آن‌ها می‌تواند از کشوری به کشور دیگر کاملا متفاوت باشد. ماماها در برخی کشورها بر کل چرخه بارداری از جمله زایمان نظارت دارند. در برخی دیگر، آن‌ها نقش حمایتی دارند و بیشتر بر آماده سازی زنان برای تولد و ارائه مراقبت‌های پس از زایمان تمرکز می‌کنند؛ بنابراین اگر دوست دارید در این حوزه کار کنید، ابتدا باید بهترین کشورها برای تحصیل رشته مامایی را انتخاب کنید. شما با تحصیل در کشورهای برتر جهان در رشته مامایی می‌توانید آینده شغلی خوبی را برای خود متصور شوید. در این مقاله به بهترین کشورها برای تحصیل رشته مامایی اشاره می‌کنیم.

    انتخاب کشور مناسب برای تحصیل در رشته مامایی بسیار مهم است. بدین دلیل که شما بخش مهم از زندگی خود را در خارج کشور سپری می‌کنید و باید در مکانی باشید که مطابق با نیازهایتان است. کشور مناسب برای تحصیل را بهتر است بر اساس چندین معیار از جمله اعتبار دانشگاهی، اقتصاد کشور، زیرساخت‌های شهری، هزینه‌های زندگی و آب و هوا مورد بررسی قرار دهید. سپس به شرایط بعد از تحصیل از نظر بازار کار و اقامت دائم توجه کنید. برای مثال، کشورهایی مانند کانادا و استرالیا به دلیل ماهیت مهاجرپذیر بودن خود می‌توانند اکثریت معیارهای مورد نظرتان را برآورده کنند. با این حال، در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل رشته مامایی اشاره می‌کنیم.

    کشور کانادا

    کشور کانادا

    یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در رشته مامایی، تحصیل در کانادا است. این کشور یک سیستم سلامتی عمومی بسیار عالی و پیشرفته‌ای را دارد. شورای تنظیم کننده مامایی کانادا بر این حرفه نظارت می‌کند تا بالاترین استانداردهای مراقبتی را در تمام استان‌ها ارائه دهد. این سازمان مسئول اجرای آزمون ملی ثبت نام مامایی در کاناداست و همچنین کلیه دوره‌های آموزشی را تایید می‌کند.

    هفت دوره آموزش مامایی در سراسر کانادا وجود دارند که اکثر آن‌ها چهار ساله هستند. هر دوره آموزشی به صورت ورود مستقیم است، به این معنی که هیچ شرایط خاصی یا مدرک در حوزه علوم بهداشت برای متقاضیان وجود ندارد. ماماها در کانادا نقش فعالی در طول چرخه بارداری دارند. آن‌ها به عنوان ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی اولیه در نظر گرفته می‌شوند که خدمات 24 ساعته در هفت روز هفته را در 365 روز در سال به زنان باردار ارائه می‌دهند.

    ماماهای کانادا نقش مهمی در ترویج فرهنگ ملل اول (بومی‌های کانادا) برای احیا و حفظ بسیاری از سنت‌های زایمان خود ایفا می‌کنند. زنان ملل اول برای چندین دهه مجبور بودند جوامع خود را ترک کنند و در بیمارستان‌ها زایمان مشغول به کار شوند. هر گروه بومی آیین‌های تولد منحصر به فرد خود را دارد. آن‌ها اعتقاد دارند این آیین‌ها بر رشد معنوی نوزاد تاثیر می‌گذارد. با این حال، برای مهاجرت به کانادا بهتر است با دانشگاه‌های برتر این کشور آشنا شوید:

    • دانشگاه لورنتین
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • دانشگاه مونت رویال
    • دانشگاه منیتوبا
    • دانشگاه رایرسون

    کشور آلمان

    کشور آلمان

    ماماها نیروهای کاری ارزشمندی برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی آلمان هستند. ماماها تقاضای زیادی در آلمان دارند و دانشجویان پس از اتمام یک مدرک سه ساله لیسانس، فرصت‌های زیادی برای کار خواهند داشت. ماماها واحدهای زایمان را در بیمارستان‌های کوچکتر اداره می‌کنند (بین 300 تا 700 تولد در سال). علاوه بر این، حتی برخی از بیمارستان‌های بزرگ‌تر خدمات تخصصی را ارائه می‌دهند که در آن ماماها بر زایمان مادران نظارت دارند.

    ماماها در آلمان نسبت به ماماهای کشورهای دیگر، مسئولیت بیشتری دارند و ماماها قبل، حین و بعد از زایمان با مادران در تماس هستند. وظایف آن‌ها شامل برگزاری کلاس‌های مشاوره قبل از تولد، بحث در مورد گزینه‌های زایمان و آماده بودن برای کاهش نگرانی‌های مادرانی است که برای اولین بار فرزند خود را به دنیا می‌آورند. خدمات پس از زایمان شامل ویزیت در منزل، مشاوره در مورد شیردهی و نظارت بر هرگونه زخم سزارین است.

    در حالی که بسیاری از ماماها در آلمان در بیمارستان یا کلینیک کار می‌کنند، تعداد زیادی از آن‌ها به صورت قراردادی یا آزاد مشغول به کار هستند. کار آزاد به بسیاری از ماماها این امکان را می‌دهد که زندگی کاری خود را با سایر مسئولیت‌های مهم مانند رسیدگی به خانوادگی شخصی متعادل کنند. درنهایت، آلمان بیش از 50 دانشگاه مامایی دارد و دوره‌های آموزشی حدود 1600 ساعت کار تئوری و 3 هزار ساعت تجربه عملی است. از دانشگاه‌های برتر آلمان برای تحصیل در رشته مامایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه هومبولت برلین
    • دانشگاه فنی مونیخ
    • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
    • دانشگاه هامبورگ
    • دانشگاه هایدلبرگ

    کشور انگلستان

    کشور انگلستان

    انگلیس یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته مامایی است. بیش از 27 هزار ماما در بریتانیا وجود دارند و دولت تلاش‌های زیادی می‌کند تا متقاضیان زیادی را برای تحصیل در این رشته تشویق کند. دولت بریتانیا قصد دارد 3 هزار موقعیت تحصیلی را طی چهار سال آینده پر کند. شورای پرستاری و مامایی (NMC) در انگلستان بر تمامی برنامه‌های آموزشی حوزه مامایی نظارت دارد. همچنین همه ماماهایی که در بریتانیا کار می‌کنند باید در NMC ثبت نام کنند.

    دوره‌های آموزشی در رشته مامایی باید در موسسات آموزشی تایید شده شورا (AEI) برگزار شوند که معمولا مدت دوره‌ها 3 سال طول می‌کشد. نحوه تدریس شامل یادگیری تئوری و تجربه بالینی است. به دانشجویان آموزش داده می‌شود که چگونه زایمان را ترویج و تسهیل کنند و هر گونه عوارض احتمالی را شناسایی کنند. آن‌ها همچنین یاد می‌گیرند که چگونه مشاوره بدهند و به طور موثر با بیماران و خانواده‌های آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

    اکثر ماماها پس از صلاحیت توسط NHS به عنوان بخشی از تیم‌های کوچکی که بر زایمان و مراقبت‌های پس از زایمان نظارت می‌کنند، کار خواهند کرد. ماماهای دیگر به بخش مراقبت‌های بهداشتی خصوصی می‌روند و تعداد کمی از آن‌ها توسط شرکت‌های محلی استخدام می‌شوند. از دانشگاه‌های برتر انگلیس برای تحصیل در رشته مامایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه کاردیف
    • دانشگاه ساوتهمپتون
    • دانشگاه آکسفورد بروکس
    • دانشگاه یورک
    • دانشگاه منچستر

    کشور استرالیا

    کشور استرالیا

    استرالیا در بین بهترین کشورها برای تحصیل رشته مامایی قرار می‌گیرد. مامایی در استرالیا اهمیت زیادی دارد، زیرا دولت این کشور به مامایی به عنوان یک حرفه دیرینه نگاه می‌کند که سنت‌های مربوط به تولد و زندگی را ارج می‌نهد. استرالیا در میان کشورهایی قرار دارد که سیستم سلامتی بسیار قوی و پیشرفته دارد. استانداردهای زندگی و میزان رضایت در استرالیا به قدری بالاست که دانشجویان زیادی هر ساله برای تحصیل در استرالیا به این کشور مهاجرت می‌کنند.

    جدا از خدمات با کیفیت در بخش مراقبت‌های سلامتی، استرالیا برخی از بهترین دوره‌های آموزشی جهان را برای پزشکی و مامایی ارائه می‌دهد. دانشجویان مامایی می‌توانند استرالیا را به عنوان یک محیط یادگیری قوی برای رشته مورد علاقه خود در نظر بگیرند. مراکز زایمان و ماماها به مادران این امکان را می‌دهند که فرزندان خود را از طریق روش‌های موثر به دنیا بیاورند. مامایی در استرالیا با رویکردی بسیار فنی آموزش داده می‌شود.

    مهارت‌های عملی با فعالیت‌های آزمایشگاهی ادغام شده‌اند تا دانشجویان بتوانند بدون به خطر انداختن جان مادر و نوزاد، به مادر در حال زایمان کمک کنند. علم فرزندآوری، تولد و مراقبت‌های بعد از زایمان در مباحث درسی دانشجویان ارائه می‌شوند. شما می‌توانید قبل از مهاجرت به استرالیا نیم نگاهی به دانشگاه‌های برتر این کشور در رشته مامایی بیاندازید:

    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه دیکن
    • دانشگاه استرالیای جنوبی
    • دانشگاه فلیندرز
    • دانشگاه کوئینزلند

    کشور آمریکا

    کشور آمریکا

    در حالی که ماماها در ایالات متحده تنها در 10 درصد از تولدها نقش دارند، این حرفه در حال رشد است. به گفته «دکتر تیموتی جی. فیشر»، مدیر برنامه رزیدنتی زنان، خانواده‌های آمریکایی به ماماها برای مراقبت‌های زایمان اطمینان زیادی دارند. او می‌نویسد: «مراقبت مامایی بر طبیعی بودن و تندرستی تاکید دارد. مراقبت‌های مامایی به زنان قدرت می‌بخشد و به آن‌ها کنترل بیشتری بر سلامت، بارداری، زایمان و پیامدهای بعد از بارداری می‌دهد.»

    یک مطالعه در سال 2018 نشان داد افرادی که از خدمات مامایی استفاده می‌کنند، کمتر احتمال دارد که زایمان سزارین یا اپیزیوتومی داشته باشند. همچنین احتمال شیردهی آن‌ها بسیار بیشتر است که ثابت می‌کند که مزایای سلامتی قابل توجهی برای مادر و نوزادان دارد. ماماها در ایالات متحده وظیفه انجام، معاینات فیزیکی، تجویز داروهای ضد بارداری، انجام تست‌های آزمایشگاهی و مراقبت‌های قبل و بعد از زایمان را دارند.

    ماماها نقش مهمی در آموزش سلامت عمومی ایفا می‌کنند و حتی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند. در بیش از 50 درصد زایمان‌ها در آمریکا از ماما استفاده می‌شود. دانشجویانی که می‌خواهند در ایالات متحده کار کنند، نیاز به مدرک لیسانس دارند که توسط شورای اعتباربخشی آموزش مامایی (ACME) تایید می‌شود. سپس آن‌ها باید یک آزمون صدور گواهینامه ملی از هیئت صدور گواهینامه مامایی آمریکا (AMCB) را بگذرانند تا واجد شرایط کار شوند. از دانشگاه‌های برتر آمریکا برای تحصیل در رشته مامایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • کالج مامایی یوتا
    • دانشگاه وندربیلت
    • کالج استونی بروک
    • دانشگاه اُلد دومینیون
    • دانشگاه واشنگتن

    کشور نیوزلند

    کشور نیوزلند

    نیوزلند چهار دوره تحصیلی معتبر مامایی دارد. دوره‌ها بین سه تا چهار سال طول می‌کشند و دانشجویان باید 4800 ساعت مطالعه داشته باشند که شامل حداقل 2400 ساعت تجربه بالینی است. همه مدارس امکان آموزش از راه دور را برای دانشجویان در نواحی استانی ارائه می‌دهند، اگرچه ممکن است برای تجربه عملی و ارزیابی از آن‌ها خواسته شود که به صورت فیزیکی در محل حضور داشته باشند.

    این دوره‌ها بر مهارت‌های اساسی مانند مراقبت‌های دوران بارداری، مراقبت از زایمان، احیای نوزاد و معاینه نوزاد تمرکز می‌کنند. دانشجویان در طول تحصیل، در محیط‌های مختلفی از جمله کلینیک‌های تنظیم خانواده، بیمارستان‌های زایمان محلی و بخش‌های مراقبت ویژه نوزادان کار می‌کنند. فارغ التحصیلان بعد از احراز صلاحیت باید شرایط لازم شورای مامایی نیوزلند را برای ثبت نام به عنوان ماما و قبولی در آزمون سراسری داشته باشند.

    اکثریت زنان باردار در نیوزلند یک ماما را به عنوان سرپرست اصلی زایمان خود انتخاب می‌کنند. این بدان معناست که ماماها فرصت‌های شغلی زیادی در این کشور دارند، اما عمدتاً به دلیل جمعیت نسبتاً کم 4.8 میلیون نفری این کشور، مامایی در مقایسه با سایر کشورها درخواست کمتری دارد. تقریبا نیمی از ماماها در نیوزلند خود اشتغال هستند. از دانشگاه‌های برتر نیوزلند برای تحصیل در رشته مامایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه صنعتی اوکلند
    • دانشگاه ویکتوریا ولینگتون
    • موسسه ارا کانتربری
    • دانشگاه پلی تکنیک اوتاگو

    کشور سوئیس

    کشور سوئیس

    اگر علاقه مند به دیدن رشته کوه‌های آلپ هستید و می‌خواهید فرصت تحصیل در رشته مامایی را به دست آورید، سوئیس مقصد خوبی برای شماست و از جمله دیگر کزینه‌های ارجح برای مهاجرت تحصیلی در کل دنیا است. سوئیس جدا از زیبایی‌های طبیعی و زیرساخت‌های پیشرفته شهری، مقصد عالی برای رشته مامایی است، زیرا یکی از نوآورانه‌ترین سیستم‌های مراقبت سلامتی را در جهان دارد. حوزه مامایی نیز فرصتی بی‌نظیر برای ورود به این سیستم قوی است.

    پزشکان و سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در سوئیس حقوق بسیار خوبی دریافت می‌کنند. ناگفته نماند، این کشور همیشه به دنبال پذیرایی از فارغ التحصیلان تازه وارد با مهارت‌های جدید و حرفه‌ای است. به عنوان مثال، ماماها در سوئیس بسیار مورد توجه بوده و از آن‌ها قدردانی تمام و کمال به عمل می‌آید.

    از آنجایی که بارداری به خودی خود هزینه‌های زیادی دارد، مادران همیشه به دنبال گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری برای به دنیا آوردن نوزاد خود هستند. استخدام ماما هزینه کمتری دارد و همین امر بازار کار این رشته را در سوئیس بسیار داغ کرده است. از دانشگاه‌های برتر سوئیس برای تحصیل در رشته مامایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • موسسه کارولینسکا
    • دانشگاه استکهلم
    • دانشگاه اوپسالا
    • دانشگاه لینائوس
    • دانشگاه UMEA

    کشور ایسلند

    کشور ایسلند

    ایسلند به عنوان یکی از شادترین و امن‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. سیستم مراقبت‌های سلامتی بسیار کارآمد در ایسلند، حداکثر میزان رضایت را ایجاد کرده است. ایسلند همچنین به دلیل مناظر دیدنی و آب و هوای شگفت انگیزش، می‌تواند مقصدی عالی برای تحصیل رشته مامایی باشد؛ بنابراین ایسلند را باید یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته مامایی در نظر گرفت.

    مامایی در ایسلند مسیر متفاوتی را نسبت به سایر کشورهایی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است، طی می‌کند. دانشجویان مامایی شش سال را صرف آموزش می‌کنند. چهار سال به اخذ مدرک پرستاری و دو سال هم برای مامایی اختصاص داده شده است؛ بنابراین دانشجویان مامایی ابتدا باید مدرک پرستاری را بگذرانند؛ بنابراین، اگر مایل به تحصیل در رشته مامایی در ایسلند هستید، ابتدا باید مدرک پرستاری داشته باشید.

    برنامه دکتری مامایی در دانشگاه ایسلند از متقاضیان می‌خواهد که قبل از پذیرش، مدرک کارشناسی ارشد مامایی را تکمیل کرده باشند. مراقبت‌های زایمان برای زنان در ایسلند رایگان است و آن‌ها این آزادی را دارند که یک ماما را در طول زمان بارداری خود انتخاب کنند. از دانشگاه‌های برتر سوئیس برای تحصیل در رشته مامایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه ایسلند
    • دانشگاه آکوریری

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    مامایی یک شغل چالش برانگیز، منحصر به فرد و بسیار پر ارزش است. با وجود فشارهای شغلی، بسیاری از ماماها کار خود را به عنوان یک امتیاز توصیف می‌کنند. به گفته سازمان ملل، هرگز زمان حساس‌تر از این برای دانشجویان وجود نداشته است تا مامایی را انتخاب کنند. گزارش اخیر نشان می‌دهد که کمبود جهانی برای ماماها وجود دارد و پر کردن این شکاف‌ها می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.

    افزایش تقاضا باعث شده است که دانشگاه‌ها فضاهای بیشتری را برای ماماهای کارآموز ایجاد کرده و همچنین فرصت‌های مالی بیشتری را برای حمایت از آن‌ها در طول تحصیل فراهم کنند. با انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته مامایی می‌توانید آینده شغلی خود را تضمین کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته مامایی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت