بهترین کشورها برای تحصیل رشته فلسفه
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    فلسفه رشته‌ای است که به سوالات اساسی زندگی پاسخ می‌دهد و به کاوش در حقیقت، هستی، ذهن و ارزش‌های بشری می‌پردازد. اگر پرداختن به این موضوعات برای شما جذاب است، تحصیل در رشته فلسفه در بهترین کشورهای جهان توصیه می‌شود. شما می‌توانید با بررسی کشورهایی که در رشته فلسفه سرآمد بقیه هستند، تحصیلات با بالاترین کیفیت را دریافت کنید و خود را در کنار فلاسفه بزرگ تاریخ ببینید. به همین دلیل در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» در مورد بهترین کشورها برای تحصیل رشته فلسفه صحبت می‌کنیم.

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته فلسفه

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته فلسفه

    کشورهای بسیاری می‌توانند دوره‌های تحصیلی قوی در رشته فلسفه را ارائه دهند، اما برخی از آن‌ها برجسته‌تر هستند. آلمان، ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا همگی گزینه‌های عالی هستند؛ اما آنچه تفاوت ایجاد می‌کند، تطبیق نیازهای شما با کشور مقصد است. برای مثال، موضوع آب و هوا می‌تواند‌ برای بسیاری از دانشجویان باشد. برخی آب و هوا گرم را دوست دارند و بعضی دیگر سرد. از طرفی حتی متقاضیانی هستند که فقط به اعتبار دانشگاه نگاه می‌کنند و کشور مقصد خیلی برایشان مهم نیست.

    بیشتر افراد به موضوع مهاجرت توجه دارند. مهاجرت از طریق تحصیل بهترین راه برای زندگی در خارج از کشور است. کشورهایی مانند کانادا و استرالیا به دلیل مهاجرپذیر بودن، بهترین مقاصد برای زندگی و کار بعد از تحصیل هستند. شما می‌توانید بعد از فارغ التحصیلی در این کشورها بمانید و با پیدا کردن کار مناسب برای اقامت دائم درخواست دهید. همچنین همه دانشجویان نیز هزینه‌های تحصیل و زندگی توجه ویژه‌ای دارند و می‌خواهند در کشوری تحصیل کنند که بتوانند از پس هزینه‌های خود برآیند. با این حال، در کنار بررسی نیازهای خود بیایید ببینیم بهترین کشورها برای تحصیل رشته فلسفه کدامند.

    آلمان

    آلمان خانه بسیاری از فیلسوفان بزرگ از جمله امانوئل کانت، کارل مارکس و فردریش نیچه است؛ بنابراین اگر می‌خواهید آثار این بزرگان را مطالعه کنید، آلمان باید بهترین کشور برای تحصیل فلسفه باشد. پس جای تعجب نیست که آلمان خانه بسیاری از مکاتب معتبر فلسفی در تاریخ است. از دانشگاه‌های معروف آلمان برای تحصیل در رشته فلسفه می‌توان به دانشگاه هومبولت، دانشگاه لودویگ-ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه گوته فرانکفورت اشاره کرد.

    اگر دانشگاه هومبولت را دوست دارید، باید بدانید این موسسه به عنوان مرکز اصلی فلسفه در آلمان شناخته می‌شود. دانشجویان در این دانشگاه می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها از جمله فلسفه باستان، فلسفه ذهن، فلسفه عملی و فلسفه کلاسیک آلمان تحصیل کنند. موسسات برتر دیگر آلمان نیز امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین دوره‌های کوتاه مدت را فراهم کرده‌اند.

    کانادا

    کانادا

    کانادا شهرت خوبی به عنوان کشوری مهربان و مهاجرپذیر دارد که همین امر آن را به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل می‌کند. اگر تحصیل در کانادا را انتخاب کنید، می‌توانید به برخی از دانشگاه‌های برتر جهان دسترسی داشته باشید و همچنین در محیطی تحصیل کنید که باعث پیشرفت شما می‌شود. از دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل در رشته فلسفه می‌توان به دانشگاه تورنتو، دانشگاه مگ گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا اشاره کرد.

    تحصیل در رشته فلسفه شامل واحدهای درسی در شاخه های اصلی مانند متافیزیک، اخلاق و منطق است. شما آثار برخی از فیلسوفان مشهور مانند ارسطو، افلاطون و دکارت را مطالعه خواهید کرد. همچنین ممکن است این شانس را داشته باشید که الهیات را در مطالعات خود ادغام کرده و به عنوان یک مدرک دوگانه دنبال کنید. با تحصیل در کانادا و سپس پیدا کردن کار مناسب، می‌توانید در راستای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید.

    انگلستان

    انگلستان را باید از بهترین کشورها برای تحصیل رشته فلسفه دانست. دانشجویان بین المللی می‌توانند از میان موسسات با رتبه بالا مانند دانشگاه آکسفورد، مدرسه اقتصاد لندن، دانشگاه سنت اندروز و سایر موارد یکی را انتخاب کنند. دانشگاه آکسفورد را در نظر بگیرید که یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های انگلستان و جهان است. این دانشگاه یک دانشکده برجسته فلسفه دارد که دانشجویان را با فلسفه مدرن، فلسفه اخلاقی و شاخه‌های آن آشنا می‌کند.

    دانشجویان آکسفورد برای گذراندن دوره‌های مشترک می‌توانند فلسفه را به همراه علوم کامپیوتر، فیزیک یا ریاضی مطالعه کنند. تا به امروز، آکسفورد فیلسوفان برجسته بسیاری از جمله جان سرل و بری اسمیت را پرورش داده است. همچنین دانشگاه‌های انگلستان به دانشجویان مستعد کمک هزینه و بورسیه می‌دهند. دانشجویان می‌توانند با شهریه کمتر در کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه یورک تحصیل کنند.

    فرانسه

    فرانسه

    فرانسه یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که تاریخچه فلسفی غنی دارد. فرانسه را باید از بهترین کشورها برای تحصیل رشته فلسفه دانست. از طرفدار مکتب قرون وسطی پیتر آبلار گرفته تا بنیانگذار فلسفه مدرن یعنی رنه دکارت، فرانسه بستر لازم برای اندیشیدن را فراهم کرده است. پس جای تعجب نیست که بسیاری از دانشگاه‌های فرانسه در لیست بهترین دانشگاه‌های فلسفه در جهان رتبه بندی شده‌اند.

    از دانشگاه‌های برتر فرانسه می‌توان به دانشگاه PSL، پانتئون-سوربن و دانشگاه سوربن اشاره کرد. یکی از مزایای تحصیل در فرانسه، شهریه پایین دانشگاه‌هاست. دانشجویان بین المللی که در خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند تنها باید سالانه حدود 2280 یورو (2635 دلار) بپردازند. همه این موارد باعث شده‌اند تا فرانسه به مقصدی عالی برای تحصیل بسیاری از فیلسوفان مشتاق تبدیل شود.

    چین

    اگر به دنبال تخصص در فلسفه آسیایی هستید، چین باید مقصد تحصیل شما باشد. این کشور زادگاه فلسفه شرقی است که با فیلسوفان بزرگی مانند کنفوسیوس شناخته می‌شود. چین خانه بسیاری از موسسات برتر فلسفه در سطح جهانی از جمله دانشگاه مردمی رنمین چین، دانشگاه فودان و دانشگاه پکن است. دانشجویان می‌توانند در دانشگاه پکن در رشته فلسفه، فلسفه علم و منطق یا دین تخصص پیدا کنند.

    روش‌های تدریس شامل سخنرانی و بحث‌های گروهی کوچک است. همچنین دانشگاه‌های چینی آموزش بین رشته‌ای را تشویق می‌کنند و پروژه‌های مشترک با گروه‌های ادبیات و تاریخ و بسیاری دیگر را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. تحصیل در چین چندان گران نیست و دانشجویان بین المللی تنها باید حدود 4660 دلار در سال شهریه بپردازند. چین به دلیل شهریه ارزان و تحصیلات عالی یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته فلسفه است.

    استرالیا

    استرالیا

    استرالیا از بهترین کشورها برای تحصیل رشته فلسفه است. بسیاری از دانشگاه‌های استرالیایی توسط نظام رنکینگ جهانی کیواس (QS) در رتبه‌های برتر قرار دارند. از موسسات برتر این کشور می‌توان به دانشگاه ملی استرالیا (ANU)، دانشگاه سیدنی و دانشگاه مک کواری اشاره کرد.

    دانشکده فلسفه دانشگاه ملی استرالیا که در شش رشته فلسفه از جمله فلسفه علم، فلسفه ذهن، فلسفه آسیایی، فلسفه اروپایی، معرفت شناسی و منطق و متافیزیک تخصص داد. این دانشگاه یک دوره چند رشته‌ای به عنوان سیاست، فلسفه و اقتصاد دارد که همه سه این موضوعات را در قالب یک دوره واحد ارائه می‌دهد. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌توانند برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند.

    ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته فلسفه است. این کشور خانه تعداد زیادی از بهترین دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه نیویورک (NYU)، دانشگاه راتگرز و دانشگاه پیتسبورگ است. دانشجویان در دانشگاه نیویورک می‌توانند در دوره تحصیلی منطق، فلسفه یونان و روم و فلسفه مدرن اروپا تحصیل کنند. این دوره چهار ساله لیسانس شامل دروس اخلاق، معرفت شناسی، فلسفه ذهن و سایر موارد است.

    دانشجویان حتی ممکن است یک رشته مشترک در مطالعه زبان و فلسفه را بگذرانند. دانشگاه‌های آمریکا به دانشجویان امکانات و دوره‌های تحصیلی مختلفی را ارائه می‌دهند. وجود اساتید برجسته و سطح بالایی علمی، آمریکا را به مقصدی فوق العاده تبدیل کرده است. برای مثال، دانشکده فلسفه دانشگاه نیویورک اساتید برجسته‌ای مانند دیوید چالمز و توماس ناگل را دارد. بسیاری از بورسیه‌ها در موسساتی مانند دانشگاه ایالتی کلرادو، دانشگاه ایالتی آریزونا و دانشگاه یوتا در دسترس هستند که هزینه‌های تحصیل را کاهش می‌دهند.

    یونان

    یونان

    یونان به عنوان زادگاه فلسفه شناخته می‌شود و بدون شک یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته فلسفه است. دانشجویان در این کشور می‌توانند از دانشکده‌های مختلف مانند دانشگاه کرت و دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن پذیرش بگیرند. در واقع، دانشگاه معتبری به نام یک فیلسوف مشهور یونانی نیز وجود دارد که دانشگاه ارسطو تسالونیکی (AUT) نام دارد.

    رشته فلسفه در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه ارسطو تسالونیکی تدریس می‌شود. این دانشگاه در که در سال 1984 تاسیس شد. دانشگاه ارسطو تسالونیکی مدرک کارشناسی در رشته فلسفه و آموزش را با تخصص در هر دو زمینه ارائه می‌دهد. همچنین دانشجویان می‌توانند از شهریه کم موسسات علمی این کشور برای صرفه جویی در هزینه‌های تحصیل بهره ببرند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    فلسفه مطالعه پرسش‌های اساسی درباره هستی، واقعیت، دانش، ارزش‌ها و عقل است. مهارت‌های تفکر انتقادی و استدلال اخلاقی را توسعه می‌دهد که برای بسیاری از مشاغل ارزشمند است. رشته‌های تخصصی در فلسفه شامل اخلاق، متافیزیک، معرفت شناسی، منطق و فلسفه ذهن است. یک دوره تحصیلی در رشته فلسفه درک دقیقی از نظریه‌های فلسفی، تجزیه و تحلیل استدلال‌ها، کاوش در ملاحظات اخلاقی و بررسی مفاهیمی مانند واقعیت و آگاهی ارائه می‌دهد.

    شما می‌توانید دوره‌های تحصیلی قوی را در بهترین کشورها از جمله مقاصد نام برده برای تحصیل رشته فلسفه پیدا کنید. با انتخاب کشور مناسب می‌توانید هم در تحصیلات و در مشاغل حوزه فلسفه موفق باشید. فقط لازم است ابتدا نیازهای خود را بررسی کرده و سپس کشور مناسب را انتخاب کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته فلسفه

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت