بهترین کشورها برای تحصیل رشته عکاسی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    از آنجایی که افراد می‌خواهند لحظه‌های خاطره انگیز زندگی خود را ثبت کنند و همچنین کسب و کارها در تلاشند تا محصولات خود را تبلیغ کنند، تقاضا برای عکاسان با استعداد همیشه وجود دارد. در حالی که هر فردی می‌تواند بدون مدرک تحصیلی در حرفه عکاسی مشغول به کار شود، اما داشتن مدرک به شما مزیت رقابتی می‌دهد. بسیاری از شرکت‌های معتبر در دنیا به دنبال افرادی هستند که دانش زمینه‌ای در عکاسی داشته باشند. بررسی بهترین کشورها برای تحصیل رشته عکاسی می‌تواند‌ به شما کمک کند تا به سرعت وارد بازار کار شوید و حرفه مورد علاقه خود را دنبال کنید. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی کشورهای برتر جهان برای تحصیل در رشته عکاسی صحبت می‌پردازیم.

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته عکاسی

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته عکاسی

    اخذ مدرک در یک دانشگاه معتبر در کشورهای برتر جهان به مشتریان و کارفرمایان بالقوه این تصور را می‌دهد که شما نه تنها در این حوزه تخصص بالا دارید، بلکه مهارت‌های استخدامی مانند حل مسئله، استقلال و حرفه‌ای بودن را نیز خواهید داشت. شما در دانشگاه به یادگیری تکنیک‌های اساسی عکاسی، درک تاریخچه و تکامل صنعت عکاسی، نحوه استفاده از تجهیزات پیشرفته عکاسی موجود در دانشگاه‌ها و دریافت بازخورد و راهنمایی از کارشناسان مشغول خواهید شد.

    در انتخاب کشور مناسب برای تحصیل رشته عکاسی بهتر است به چند نکته مهم توجه کنید. اول اینکه قصد مهاجرت تحصیلی خود را مشخص کنید. اگر هدفتان زندگی و کار در کشور مقصد است، پس کشوری را انتخاب کنید شرایط مهاجرتی مناسبی دارد و امکانات خوبی را برای زندگی ارائه می‌دهد. برای مثال، استرالیا و کانادا اغلب به عنوان مقاصد اصلی مهاجرت دانشجویان بین المللی شناخته می‌شوند. از طرفی به مواردی مانند شهریه دانشگاه، هزینه زندگی، شرایط آب و هوا، بازار کار، زیرساخت‌های پیشرفته شهری و سایر موارد نیز حتما توجه کنید. به هر روی، در ادامه به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته عکاسی می‌پردازیم:

    فرانسه

    تحصیل در فرانسه به شما اجازه می‌دهد از جاذبه‌های توریستی، گالری‌های هنری و موزه‌های معروف این کشور دیدن کنید. همچنین با مردم محلی آشنا شوید، در فرهنگ منحصر به فرد آن‌ها غوطه ور شوید، غذاهای خوشمزه فرانسوی را نوش جان کنید و با قیمتی مقرون به صرفه در این کشور تحصیل کنید. فرانسه به عنوان کشوری است که اولین عکس تاریخ در آن در سال 1826 توسط مخترع فرانسوی «ژوزف نیسه‌فور نیپس» گرفته شد.

    کلاس‌های عکاسی در دانشگاه‌های فرانسه به دانشجویان امکان دسترسی به تجهیزات و امکانات پیشرفته را می‌دهند. آموزش نیز تحت نظر اساتید مجرب انجام می‌شود تا دانشجویان بتوانند بالاترین سطح آموزشی را دریافت کنند. همچنین بعضی از کلاس‌های درسی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، اما بیشتر دوره‌ها به همان زبان فرانسه هستند. همین امر فرصتی را فراهم کرده است تا دانشجویان بین المللی در حین تحصیل در فرانسه با زبان این کشور آشنا شوند. برخی از دانشگاه‌های فرانسه که بهترین دوره‌های عکاسی را ارائه می‌دهند، عبارتند از:

    • مدرسه بین المللی عکاسی اسپئوس
    • مدرسه پارسونز پاریس
    • مدرسه بین المللی فیلم پاریس

    سوئیس

    سوئیس

    سوئیس همواره یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته عکاسی بوده است. این کشور زیبا نه تنها مهد ساعت مچی و اسکی است، بلکه به دلیل امنیت بالا و زیبایی‌های طبیعی در جهان شهرت دارند. اگرچه کیفیت آموزش در این کشور بسیار بالاست، اما هزینه‌های تحصیل در سوئیس نیز نسبتاً مقرون به صرفه‌تر است. چندین دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی را به دانشجویان سوئیسی و بین المللی ارائه می‌دهند.

    دانشجویان رشته عکاسی از طریق سخنرانی‌ها و پروژه‌های تجربی می‌توانند آمادگی لازم را برای ورود به بازار کار کسب کنند. سوئیس همچنین اقتصاد باثبات و نرخ بیکاری پایینی دارد، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در این کشور یک شغل مناسب پیدا کنید. برخی از دانشگاه‌های پیشرو که دوره‌های تحصیلی قوی را در رشته عکاسی ارائه می‌دهند، عبارتند از:

    • مرکز آموزش حرفه‌ای Vevey
    • دانشگاه هنر زوریخ
    • دانشگاه علوم کاربردی و هنر لوسرن
    • دانشگاه وبستر

    آمریکا

    بهترین دانشگاه‌های جهان در ایالت متحده آمریکا قرار دارند و این کشور مهد تحصیلات عالیه است. بیشتر دوره‌های عکاسی در آمریکا بر آموزش مهارت‌ها و تکنیک‌های اولیه عکاسی تمرکز دارند و به نحوه استفاده از تجهیزات و فناوری پیشرفته می‌پردازند. دانشجویان تشویق می‌شوند تا خلاقیت خود را نشان دهند، تفکر انتقادی را تمرین کنند و در گرایش مورد علاقه خود در عکاسی مانند عکاسی طبیعت، عکاسی پرتره، عکاسی صنعتی و غیره تحصیل کنند.

    دانشجویان تجربه لازم برای ورود به بازار کار را با برنامه‌های کارآموزشی کسب می‌کنند. به همین دلیل است که ایالات متحده یکی از کشورهای برتر برای تحصیل در رشته عکاسی محسوب می‌شود. «موسسه هنر کالیفرنیا» یک دانشگاه هنر خصوصی است که در کالیفرنیا قرار دارد. این موسسه که به نام CalArts شناخته می‌شود، در حال حاضر به عنوان بهترین موسسه آموزشی در رشته عکاسی در دنیا انتخاب شده است.

    برخی دیگر از برترین دانشگاه‌های عکاسی در ایالات متحده عبارتند از:

    • موسسه عکاسی نیویورک
    • دانشکده طراحی پارسونز
    • مرکز بین المللی عکاسی
    • موسسه فناوری روچستر
    • مدرسه هنرهای تجسمی

    استرالیا

    استرالیا

    استرالیا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای انگلیسی زبان دنیا محسوب می‌شود. دولت استرالیا با ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی و مشاوره به دانشجویان در یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی تا حد زیادی از دانشجویان بین المللی حمایت می‌کند. شما همچنین از یک سبک زندگی آرام، آب و هوای معتدل و طبیعت بکر لذت خواهید برد. شنا کردن در سواحل استرالیا می‌تواند‌ تجربه‌ای بی‌نظیر باشد.

    دوره‌های عکاسی در استرالیا به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا با مشارکت دادن آن‌ها در چندین پروژه واقعی و همکاری با رشته‌های دیگر، آموخته‌های خود را گسترش دهند و مهارت‌هایشان را به معرض نمایش بگذارند، سپس از این طریق می‌توانند به سرعت وارد بازار کار شوند و در نهایت برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنند. در حقیقت، تحصیل در استرالیا راهی عالی برای زندگی و کار در این کشور است. برخی از موسساتی که بهترین دوره‌های عکاسی را در استرالیا ارائه می‌دهند، عبارتند از:

    • دانشگاه گریفیث
    • دانشگاه RMIT
    • دانشگاه دیکین
    • مدرسه طراحی CATC

     

    کانادا

    تقریباً همه گروه‌های قومی در کانادا نماینده دارند، بنابراین شما در یک جامعه چند فرهنگی زندگی خواهید کرد. موانع زبانی برای دانشجویان خارجی مشکلی نیست، زیرا کانادا پیشرو در آموزش زبان در جهان است. دانشجویان این امکان را دارند از طبیعت بکر و آب و هوای خوب کانادا لذت ببرند و از دانشگاه‌های معتبر این کشور مدرک بگیرند. رشته عکاسی از حوزه‌های محبوب برای دانشجویان بین المللی در کانادا محسوب می‌شود.

    دوره‌های عکاسی در کانادا شامل موضوعات مختلفی از جمله ترکیب بندی، تئوری زیبایی شناسی، نورپردازی، توسعه، پردازش و حتی اخلاق است. دانشجویان ممکن است مهارت استفاده از دوربین‌های دیجیتال یا فیلم برداری برای تولید تصاویر مختلف را به دست آورند. شما با دانش تخصصی که دریافت می‌کنید، این امکان را خواهید داشت تا خیلی سریع وارد بازار کار پررونق کانادا شوید. تحصیل در کانادا راهی برای زندگی در این کشور بزرگ است. برخی از دانشگاه‌هایی که دوره‌های عکاسی را در کانادا ارائه می‌دهند، عبارتند از:

    • مدرسه هنرهای تصویری متروپولیتن تورنتو (TMU Image Arts)
    • کالج هنر و طراحی انتاریو (OCAD)
    • کالج شریدان
    • دانشکده هنرهای عکاسی (SPAO)

    ژاپن

    ژاپن

    ژاپن به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورها از نظر فناوری شناخته می‌شود و کیفیت آموزش ارائه شده در این کشور نیز در بالاترین سطح ممکن است. ژاپن را باید متفاوت‌ترین کشور دنیا دانست، زیرا فرهنگ مردم به قدری دوستانه و احترام برانگیز است که ژاپن را به یک نمونه مثال زدنی در جهان تبدیل کرده است. از طرفی، ژاپن یکی از بهترین موسسات آموزشی عکاسی در جهان را دارد. «دانشگاه توکیو زوکی» یک دانشگاه هنر خصوصی است که در رتبه دوم بهترین موسسات آموزشی در عکاسی قرار دارد.

    دانشگاه توکیو زوکی با تمرکز بر انواع سبک‌های عکاسی و با اجرای کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های کارآموزی و برنامه‌های مختلف دیگر به دانشجویان آموزش تئوری-عملی را ارائه می‌دهد. تحصیل در رشته عکاسی عمدتاً مستلزم تسلط بر تئوری و بیان هنری است که به دانشجویان کمک می‌کند تا درک دقیق و عمیقی از ماهیت عکاسی و نحوه عملکرد آن در بخش‌های مختلف جامعه به دست آورند. هدف نهایی این است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در حوزه عکاسی به یک متخصص تبدیل شوند. برخی از دانشگاه‌هایی که دوره‌های عکاسی را در ژاپن ارائه می‌دهند، عبارتند از:

    • دانشگاه نیهون
    • موسسه عکاسی نیپون
    • دانشگاه پلی تکنیک توکیو

    آلمان

    آلمان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته عکاسی است، زیرا کیفیت بالایی را در حوزه آموزشی ارائه می‌دهد. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان توسط دولت پرداخت می‌شوند. تحصیل رایگان یا پرداخت حداقل شهریه هم برای دانشجویان آلمانی و هم برای دانشجویان بین المللی اعمال می‌شود. بسته به دانشگاهی که برای ثبت نام انتخاب می‌کنید، فقط باید هزینه‌های اداری، حمل و نقل و سایر هزینه‌های زندگی از جمله غذا، اقامت و سایر موارد را در هر ترم بپردازید.

    سیستم آموزشی در آلمان بر مفهوم پراکسیس (Praxis) متمرکز است، به این معنی که دانشجویان تحت آموزش علمی-کاربردی قرار می‌گیرند. دانشجویان با استفاده از دانش نظری خود در فعالیت‌های عملی و تجربی که طول ترم ارائه می‌شوند، شرکت می‌کنند؛ بنابراین تحصیل عکاسی در این کشور شامل گذراندن واحدهای پروژه‌ای می‌شود که شما را برای آینده شغلی آماده می‌کند. تعدادی از بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل در رشته عکاسی شامل موارد زیر هستند:

    • دانشکده طراحی بین المللی کلن
    • دانشگاه علوم کاربردی اروپا
    • دانشگاه هنرهای زیبا
    • دانشگاه علوم کاربردی SRH برلین

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    اگر رویای تحصیل در خارج از کشور و داشتن یک حرفه موفق در عکاسی را دارید، در بهترین کشورهای جهان تحصیل کنید. کشورهای برتر جهان در رشته عکاسی می‌توانند علاوه بر آموزشی تخصصی به دانشجویان در رسیدن به موقعیت‌های شغلی مناسب کمک کنند. بدون شک تحصیل در کشوری به هنر عکاسی اهمیت می‌دهد و بازار پرتقاضایی در این حوزه دارد، آینده روشنی را جلوی پای شما قرار می‌دهد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته عکاسی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت