بهترین کشورها برای تحصیل رشته علوم سیاسی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    علوم انسانی از آن حوزه‌هایی است که علاقه خاصی را می‌طلبد. بسیاری از افراد هر روز اخبار را دنبال کرده و در جمع‌های دوستانه در مورد اتفاقات جهان صحبت می‌کنند؛ اما اینکه شما به سیاست علاقه دارید یک موضوع است و اینکه می‌خواهید در عرصه سیاست وارد شوید و سهمی در رویدادهای جهان داشته باشید، بحث دیگری است. متقاضیانی که دوست دارند در موقعیت شغلی مختلف از جمله سیاستمدار، تحلیلگر سیاسی، متخصص امور بین الملل، مشاور سیاسی، روزنامه نگار و غیره مشغول به کار شوند، بهتر است تحصیل در رشته علوم سیاسی را در نظر بگیرند. انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته علوم سیاسی می‌تواند گامی مهمی برای ورود به این حوزه هیجان انگیز باشد. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی کشورهای برتر برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل رشته علوم سیاسی می‌پردازیم.

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته علوم سیاسی

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته علوم سیاسی

    کشورهایی که از نظر سیاسی در جهان امروز قدرتمند محسوب می‌شوند اغلب بستر مناسبی را برای آموزش در علوم انسانی ارائه می‌دهند. برای مثال، کشور آمریکا را باید بزرگترین پایگاه سیاسی در جهان دانست که بهترین دوره‌های علوم سیاسی در دانشگاه مانند هاروارد، استنفورد و سایر موارد ارائه می‌دهد؛ اما انتخاب کشور مناسب علاوه برای فضای سیاسی حاکم بر آن کشور و بررسی اعتبار دانشگاه‌ها شامل موارد دیگری نیز است. یکی از معیارهای اصلی برای متقاضیان بین المللی، مهاجرت همیشگی به کشور مقصد است.

    کشورهایی مانند کانادا و استرالیا که از مقاصد اصلی مهاجرتی محسوب می‌شوند، شرایط راحت‌تری را نسبت به کشورهای دیگر مهیا کرده‌اند. این دو کشور علاوه برای اینکه موسسات علمی بسیار معتبری دارند، بلکه در فضای سیاسی امروز دنیا نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند. موارد مهم دیگری که باید در انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته علوم سیاسی مد نظر قرار دهید، شامل آب و هوا، شهریه، هزینه‌های زندگی و زیرساخت‌های شهری (سیستم مل و نقل، سیستم بهداشتی و غیره) هستند. توصیه می‌کنیم ابتدا باید نیازهای خود را ارزیابی کنید و سپس به سراغ کشورهای برتر در رشته علوم سیاسی بروید.

    در ادامه به کشورهای برتر جهان برای تحصیل رشته علوم سیاسی اشاره می‌کنیم:

    کشور شیلی

    شیلی با 6 هزار کیلومتر از شمال تا جنوب، ویژگی‌های زیادی برای ارائه به خارجی‌ها دارد. شیلی قابل زندگی‌ترین کشور آمریکای جنوبی است، زیرا اقتصاد پایدار و استاندارد بالایی از زندگی را ارائه می‌دهد. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور به زبان لاتین تدریس می‌کنند و این زبان سومین زبان پرطرفدار جهان است.

    دانشگاه‌های شیلی رتبه اول را در آمریکای جنوبی دارند. رشد سریع اقتصادی، کشور شیلی را به محیطی عالی برای تحصیل در رشته علوم سیاسی تبدیل کرده است. شما می‌توانید سیاست‌های دولتمردان شیلی مانند ابتکارات آن‌ها برای پایداری و تغییرات آب و هوا را بررسی کنید. دانشگاه کاتولیک پاپی شیلی یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های کشور است. دوره علوم سیاسی دانشگاه کاتولیک پاپی را انتخاب کرده تا بالاترین کیفیت آموزش را دریافت کنید. هزینه تحصیل علوم سیاسی در این دانشگاه از 3400 تا 9600 دلار در سال متغیر است.

    کشور کانادا

    کشور کانادا

    دانشجویان در دوره‌های علوم سیاسی دانشگاه‌های کانادا یاد می‌گیرند که چگونه پدیده‌های سیاسی را تجزیه و تحلیل کنند، پیچیدگی‌های نظام‌های سیاسی را درک کنند و مهارت‌های تفکر انتقادی خود را توسعه دهند. آن‌ها همچنین ممکن است فرصت‌هایی برای شرکت در دوره‌های کارآموزی، پروژه‌های تحقیقاتی و سایر فعالیت‌های یادگیری در محیط‌های واقعی را داشته باشند که به آن‌ها امکان می‌دهد آنچه را که در کلاس درس آموخته‌اند را اجرا کنند.

    دانشجویان بین‌المللی می‌توانند طیف گسترده‌ای از دوره‌های آموزشی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی و دکتری را در کانادا پیدا کنند. بیش از 65 دانشگاه در کانادا درخواست‌های دانشجویان بین المللی را برای دوره‌های علوم سیاسی می ‌پذیرند. دانشجویان می‌توانند با مهاجرت تحصیلی به کانادا وارد بازار کار این کشور شوند  و سپس برای اقامت دائم درخواست دهند. برخی از بهترین دانشگاه‌های علوم سیاسی در کانادا شامل دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک مستر، دانشگاه کوئینز و دانشگاه ویکتوریا هستند.

    کشور ایتالیا

    ایتالیا همواره یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته علوم سیاسی محسوب شده است. ایتالیا به دلیل قدمت تاریخی و فرهنگی توانسته دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب کند. ایتالیا در سیاست‌های اروپا نفوذ زیادی دارد این کشور برای تحصیل علوم سیاسی عالی است، زیرا حضور قوی در رویدادهای پلیتیک تاریخ جهان داشته است. در این کشور کوچک چکمه‌ای شکل می‌توانید ترکیبی از سنت و مدرنیته را ببینید و از شهرهای زیبا و غذای لذیذ این کشور نهایت لذت را ببرید.

    دانشگاه لوئیس گیدو کارلی شهر رم در علوم سیاسی تخصص دارد. این دانشگاه به دانشجویان کمک می‌کند تا سازوکار دنیای سیاست را یاد بگیرند و دانش خود را در محیط‌های واقعی به مرحله ظهور بگذارند. دانشگاه لوئیس در رشته علوم سیاسی در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه‌ها دوره‌هایی را مقاطع تحصیلی مختلف و همچنین برنامه‌هایی شامل مدرک مشترک و دوگانه ارائه می‌دهند. هزینه تحصیل در این دانشگاه از 13 هزار دلار در سال شروع می‌شود.

    کشور استرالیا

    کشور استرالیا

    استرالیا از بهترین کشورها برای تحصیل رشته علوم سیاسی است. در حقیقت، زمانی که تصمیم به تحصیل علوم سیاسی در استرالیا گرفتید، برای تغییر آینده خود آماده شوید. افرادی که از دانشگاه‌های این کشور پذیرش می‌گیرند، این امکان را دارند با داشتن مدرک معتبر در موقعیت‌های شغلی مناسب مشغول به کار شوند. هنگامی که تصمیم به تحصیل در استرالیا می‌گیرید، این امکان را دارید به دانشگاه‌هایی دسترسی پیدا کنید که در علوم سیاسی رتبه بالایی دارند و چشم انداز شغلی شما را بهبود می‌بخشد.

    شما به دوره‌های متنوعی در علوم سیاسی دسترسی خواهید داشت که برخی از آن‌ها در بهترین دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مک گیل ارائه می‌شوند. همچنین تحصیل در استرالیا به شما امکان می‌دهد پس از فارغ التحصیلی در این کشور کار پیدا کرده و زندگی کنید. مهاجرت تحصیلی به استرالیا راهی عالی برای دریافت اقامت دائم این کشور است.

    کشور روسیه

    روسیه یکی دیگر از کشورهای معتبر برای تحصیل رشته علوم سیاسی است. این کشور در هر دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و درها را به روی فرصت‌های بی‌حد و حصر می‌گشاید. بناهای تاریخی و دیگر جاذبه‌های گردشگری در همه جای کشور پراکنده شده‌اند و راه را برای سفر باز می‌کنند. روسیه یکی از باسوادترین کشورهای جهان است و بیشتر ساکنان این کشور افرادی تحصیل کرده هستند.

    روسیه از نظر سیاسی همیشه یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان بوده است. این کشور خانه فناوری‌های پیشرفته، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی بسیار معتبر و شخصیت‌های تاثیرگذار سیاسی مانند «ولادیمیر لنین» بوده است. موسسه دولتی روابط بین الملل مسکو (دانشگاهMGIMO ) به عنوان بهترین دانشگاه روسیه در رشته علوم سیاسی در نظر گرفته می‌شود. این دانشگاه با نام مستعار «هاروارد روسیه» شناخته می‌شود و بسیاری از چهره‌های موفق در تجارت و سیاست را تربیت کرده است. شما می‌توانید برای گسترش دامنه فرصت‌های تحصیلی و شغلی خود در یکی از دوره‌های علوم سیاسی این کشور تحصیل کنید.

    کشور مصر

    کشور مصر

    مصر سرزمین تمدن باستانی مترقی محسوب می‌شود که از فرهنگ‌های مدیترانه‌ای، آفریقایی و خاورمیانه‌ای وام گرفته است. از اهرام بزرگ گرفته تا موسیقی و غذاهای خوشمزه، مصر ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. سیستم آموزشی در مصر قوی است و این کشور دستاوردهای زیادی را در حوزه‌های مختلف از جمله علوم سیاسی و روابط بین الملل کسب کرده است. به هر روی، مصر می‌تواند‌ کشوری متفاوت برای تحصیل در خارج از کشور باشد.

    دانشگاه آمریکایی قاهره (AUC) یک موسسه آموزشی معتبر در مصر است. این دانشگاه توانسته بهترین عملکرد را در میان انواع کشورهای عربی منطقه داشته باشد. دانشگاه آمریکایی قاهره چندین دوره آموزشی در علوم سیاسی در مقاطع تحصیلی مختلف دارد که همه آن‌ها می‌توانند‌ مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را به دانشجویان ارائه دهند. هزینه تحصیل رشته علوم انسانی در دانشگاه آمریکایی قاهره برابر با 8820 دلار آمریکا خواهد بود.

    کشور کلمبیا

    کلمبیا با غذاهای خوش طعم، فرهنگ جذاب و مناظر باشکوه جهان را مجذوب خود کرده است. سبک زندگی کلمبیایی پر از سفر و ماجراجویی است. کلمبیا کشوری جذاب محسوب می‌شود و شما می‌توانید در حین تحصیل از زندگی در این کشور نهایت لذت را ببرید. دولت کلمبیا تلاش زیادی را برای سامان بخشیدن به این کشور انجام داده است و این کشور همچنان به حرکت رو به جلو خود ادامه می‌دهد. به همین دلیل است که کلمبیا برای شما به عنوان یک دانشجوی نوظهور سیاست مکانی عالی برای شروع است.

    دانشگاه لوس آندس بهترین موسسه علمی در کلمبیاست. این دانشگاه دانشجویان خود را به گونه‌ای پرورش می‌دهد که از نظر اجتماعی و اخلاقی مسئولیت پذیر باشند. از این رو، دانشجویان می‌توانند با مهارت‌هایی که کسب می‌کنند در کشورهای مختلف مشغول به کار شوند. دوره علوم سیاسی دانشگاه لوس آندس یکی از فرصت‌های عالی دانشگاهی در کلمبیاست. هزینه تحصیل در این دوره از 13 هزار دلار در سال شروع می‌شود.

    کشور آمریکا

    کشور آمریکا

    همانطور که قبل‌تر بیان کردیم، ایالات متحده یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته علوم سیاسی است. این کشور فرصت‌های لازم را برای یادگیری بیشتر در مورد مفاهیم مهم سیاسی مانند دموکراسی فراهم می‌کند که بسیاری از کشورها در تلاش برای رسیدن به آن هستند. بسیاری از کشورها هنوز هم در کشورهای خود از سبک حکومت آمریکایی استفاده می‌کنند؛ اما اگر بخواهید بعدا در سایر نقاط جهان در علوم سیاسی مشغول کار شوید، مهاجرت به ایالات متحده برای شما تصمیم بسیار عالی خواهد بود.

    علاوه بر مطالعه اصول دموکراسی، ایالات متحده همچنین مقر بسیاری از سازمان‌های بین المللی است. نمایندگان کشورهای مختلف در سراسر جهان برای ترویج صلح و تثبیت روابط اجتماعی-اقتصادی و سیاسی با یکدیگر در آمریکا ملاقات می‌کنند. از دانشگاه برتر آمریکا برای تحصیل در رشته علوم انسانی می‌توان به دانشگاه هاروارد، دانشگاه پرینستون، دانشگاه استنفورد، دانشگاه ییل و دانشگاه کالیفرنیا برکلی اشاره کرد.

    کشور ترکیه

    دانشجویان بین المللی می‌توانند ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند، زیرا این کشور نرخ سواد بالا در حدود 92 درصد را دارد. شما می‌توانید در سواحل زیبای ترکیه شنا کنید یا از تجربه ورزش‌های آبی نهایت لذت را ببرید. ترکیه به طور استثنایی پذیرای دانشجویان بین المللی از همه کشورهای جهان است. در هر شهر ترکیه حداقل یک دانشگاه معتبر وجود دارد.

    ترکیه در وسط آسیا و اروپا قرار دارد و همین امر باعث شده است تا این کشور به عنوان چهارراه قدرت‌های سیاسی و امپراتوری‌های مختلف باشد. دانشگاه بیلکنت در آنکارا در بین 10 دانشگاه برتر این کشور قرار دارد. شما می‌توانید در دوره‌های علوم سیاسی این دانشگاه در گرایش‌هایی مانند سیاست ترکیه، سیاست عمومی و سیاست تطبیقی بیاموزید و در آن‌ها تخصص پیدا کنید. هزینه تحصیل در بیلکنت در رشته علوم انسانی برابر با 13400 دلار است.

    کلام آخر

    ما در این مقاله بهترین کشورها برای تحصیل رشته علوم سیاسی را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید کشور مناسب را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید. ما در این بررسی طیف گسترده‌ای از کشورها را معرفی کردیم که از کشورهای آمریکای جنوبی یا حتی از قاره آفریقا را هم شامل می‌شد. مهم است که نیازهای خود را بررسی کرده و سپس کشور مقصد را بر اساس اعتبار دانشگاه‌ها، شرایط مهاجرت، امکان کار بعد از تحصیل، آب و هوا و سایر موارد انتخاب کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته علوم سیاسی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت