بهترین کشورها برای تحصیل رشته طراحی صنعتی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    طراحی صنعتی فرآیند طراحی محصولاتی است که نیازهای کاربران را برآورده می‌کند و می‌تواند در مقیاس انبوه تولید شود. شما به عنوان یک دانشجوی طراحی صنعتی باید درک عمیقی از فرم محصول، قابلیت استفاده، تولید نمونه اولیه و سبک طراحی برای ایجاد محصولاتی در خور نیازهای امروز جامعه را داشته باشید. شما استعداد و خلاقیت خود را در بهترین کشورها برای تحصیل رشته طراحی صنعتی شکوفا خواهید کرد.

    در طول دوره تحصیلی خود، در مورد تاثیر برندسازی، بازاریابی و جامعه شناسی در فرآیند طراحی، آموزش‌های لازم را یاد خواهید گرفت تا به شما در ایجاد طرح‌ها و محصولات کاربردی کمک کند. طراحی صنعتی یک رشته محبوب برای تحصیل در کشورهایی مانند انگلیس، ایالات متحده، استرالیا و کانادا است. در این بررسی به برترین کشورها برای تحصیل رشته طراحی صنعتی اشاره می‌کنیم.

    ساختار دوره تحصیلی طراحی صنعتی

    ساختار دوره تحصیلی طراحی صنعتی

    شما می‌توانید در مقطع کارشناسی در رشته طراحی صنعتی تحصیل کنید. چندین مدرک وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. این مدارک شامل BSc (کارشناسی علوم)،BEng  (لیسانس مهندسی)، BDes (لیسانس طراحی) و BID (لیسانس طراحی صنعتی) هستند که تفاوت کمی با یکدیگر دارند. با این حال، BEng بیشتر بر رشته‌های مهندسی متمرکز است. در ایالات متحده، کانادا و استرالیا می‌توانید BDes یا BID را انتخاب کنید؛ چرا که بیشتر بر طراحی متمرکز هستند.

    مدارک لیسانس بسته به جایی که تحصیل می‌کنید بین سه تا چهار سال طول خواهند کشید. اگر در حال حاضر لیسانس دارید و می‌خواهید ادامه تحصیل دهید، این امکان را دارید برای یک یا دو سال در مقطع کارشناسی ارشد در رشته طراحی صنعتی تحصیل کنید. دوره طراحی صنعتی اغلب با سخنرانی، آموزش، سمینار، کارگاه و جلسات عملی خواهد بود. ارزیابی پیشرفت شما بر اساس ساختار آموزشی متفاوت است، اما معمولا شامل پروژه‌های طراحی، نمونه کارها، مقاله‌ها و ارائه‌ها خواهند بود. واحدهای درسی می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

    • فناوری در طراحی صنعتی
    • نمونه سازی طراحی
    • مکانیک سیالات
    • ارتباطات طراحی
    • طراحی کاربر محور
    • توسعه محصول
    • مواد و ساخت
    • طراحی به کمک رایانه

    مشاغل مربوط به رشته طراحی صنعتی

    مشاغل مربوط به رشته طراحی صنعتی

    مهارت‌هایی که از برنامه طراحی صنعتی خود به دست خواهید آورد، شما را به یک کاندیدای جذاب برای طیف وسیعی از نقش‌ها در چندین صنعت مختلف تبدیل می‌کند. برخی از نمونه‌هایی از موقعیت‌های فارغ التحصیلی که می‌توانید برای آن‌ها هدف داشته باشید عبارتند از:

    • طراح صنعتی
    • طراح محصول
    • مشاور برند
    • طراح UX
    • مشاور UX
    • مهندس طراح
    • مهندس محصول

    اکثر دانشگاه‌ها دوره‌های کارآموزی را با سازمان‌های پیشرو ارائه می‌دهند که تجربه عملی ارزشمندی را در اختیار شما قرار خواهند داد. با بخش خدمات شغلی دانشگاه خود در مورد فرصت‌های کارآموزی صحبت کنید یا در مورد بهترین روش برای دستیابی به اهداف شغلی خود مشاوره بگیرید.

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته طراحی صنعتی

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته طراحی صنعتی

    کشورهای برتر در رشته طراحی صنعتی بسته به اعتبار دانشگاه‌ها، هزینه‌ها و امکانات آموزشی و رفاهی فهرست بندی می‌شوند. مهم است که همه جوانب یک کشور را بررسی کنید. برای مثال، از شرایط آب و هوایی و زندگی گرفته تا کیفیت تحصیل و آینده شغلی را ارزیابی کنید تا بتوانید با دید واضح‌تری به کشور مقصد مهاجرت کنید. همچنین به شرایط اقامت بعد از تحصیل هم توجه کنید. کشورهایی مانند کانادا و استرالیا شرایط بهتر و آسان‌تری را برای صدور مجوز کار و امکان دریافت اقامت دائم ارائه می‌دهند. در هر صورت، در ادامه به کشورهای برتر برای تحصیل در رشته طراحی صنعتی استفاده می‌کنیم:

    کانادا

    کانادا

    تحصیل کانادا به دلیل تمرکز زیاد بر کیفیت دانشگاه‌های خود و تاکید بر جذب دانشجویان بین المللی که بعدا می‌توانند به عنوان نیروهای کار ماهر در این کشور بمانند، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در زمینه مهاجرت تحصیلی در جهان است. کانادایی‌ها از دانشجویان بین المللی استقبال می‌کنند و سرمایه گذاری زیادی برای اطمینان از ایمن بودن، رفتار منصفانه با دانشجویان و لذت بردن از اقامت خود در این کشور انجام می‌دهند.

    در واقع باید گفت که تحصیل در کانادا و در رشته طراحی صنعتی در یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان بسیار لذت بخش و تجربه‌ای بسیار متفاوت خواهد بود. کلاس‌های درس طراحی صنعتی در کانادا از گروه‌های دانشجویی کمی تشکیل شده‌اند، زیرا هدف نهایی اطمینان ارتباط یک به یک با اساتید برای درک بهتر واحدهای درسی است. دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های تورنتو، مونترال، آلبرتا و سایر موسسات علمی و کالج‌ها تحصیل کنند.

    انگلستان

    انگلیس از نظر زیبایی شناسی به اندازه فرانسه پر زرق و برق نیست، اما انگلیس یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته طراحی صنعتی است. به طور خاص، انگلستان دارای مجموعه گسترده‌ای از دوره‌های طراحی صنعتی از میان بهترین دانشگاه‌های جهان است. طراحی صنعتی یکی از مهمترین رشته‌های تحصیلی در صنایع مختلف این کشور است. طراحی صنعتی اغلب با کلاس‌های طراحی عمومی مانند طراحی و نمونه سازی برای درک جامع‌تر از اصول طراحی در انگلستان تدریس می‌شود.

    انگلستان مقصد رویایی تحصیل بسیاری از دانشجویان علاقه‌مند به طراحی صنعتی است. دانشگاه‌ها نه تنها بهترین دوره‌های طراحی صنعتی را ارائه می‌دهند، بلکه مدارک ارائه شده در انگلیس در تمام جهان اعتبار بالایی دارد. شما می‌توانید در دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه هنر لندن، مدرسه هنر گلاسکو و دانشگاه ادینبورگ تحصیل کنید.

    سوئد

    سوئد

    سوئد فارغ التحصیلان ماهر و مجرب را به بازار طراحان صنعتی معرفی می‌کند. پس جای تعجب نیست که چگونه سوئد در بین کشورهای پیشرو برای تحصیل در رشته طراحی صنعتی قرار دارد. سوئد در رتبه سه کشور برتر نوآور جهان قرار دارد. به همین دلیل است که این کشور به نوآوری در طراحی اهمیت می‌دهد، زیرا بر جذابیت بصری و کاربردی بودن محصول تاکید دارد.

    سوئد خانه برند معروف خرده فروشی محصولات خانگی IKEA است. دانشجویان طراحی صنعتی می‌توانند تاریخچه این برند را کشف کنند و از آن برای پروژه‌های طراحی خود الهام بگیرند. طراحی صنعتی در سئو بر مفهوم سازی، طراحی و ساخت یک محصول کاربردی تمرکز دارد. دانشگاه لوند، دانشگاه یونکوپینگ و دانشگاه اسکووده، دوره‌های طراحی صنعتی را با بالاترین سطح به دانشجویان بومی و خارجی ارائه می‌دهند.

    استرالیا

    طراحی صنعتی یک صنعت رو به رشد در استرالیا است، زیرا صنایع مختلف در این کشور به محصولات زیبا و کاربردی نیاز دارند. امروزه بسیاری از طراحان صنعتی موفق در استرالیا تحصیل کرده‌اند، زیرا این کشور به نوآوری در نظام آموزشی و کمک به دانشجویان برای ورود به بازار کار اهمیت زیادی می‌دهد.

    تحصیل طراحی صنعتی در خارج از کشور راهی عالی برای گسترش افق‌های خود و بهبود مهارت‌های خلاقانه شماست. استرالیا با ارائه دوره‌های متنوع در طراحی صنعتی به شما انعطاف پذیری بالایی در انتخاب دوره و رشته مورد نظرتان می‌دهد. دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های سیدنی، ملبورن، بریتیش کلمبیا و سایر موسسات علمی تحصیل کنند که بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در استرالیا برای رشته مورد بحث هستند.

    ایتالیا

    ایتالیا

    دانشجویان به دلیل هزینه‌های تحصیلی پایین به ایتالیا مهاجرت می‌کنند. ایتالیا همچنین یک فضای آموزشی دارد که دانشجویان را به هنرمندان بزرگی تبدیل می‌کند. با وجود آثار تاریخی باشکوه، دانشجویان طراحی هرگز از الهام یا انگیزه برای دنبال کردن هنر و طراحی در ایتالیا بی‌بهره نخواهند ماند. ایتالیا خانه شخصیت‌های تاریخی در هنر است. از لئوناردو داوینچی گرفته تا میکل آنژ و رافائل، تاریخ ایتالیا به طور پیچیده‌ای با آثار هنری در دوره‌های مختلف تمدن درآمیخته است.

    ایتالیا میراث و سهم خود را در هنر با ارائه مداوم آموزش با کیفیت برای هنرهای زیبا و طراحی حفظ می‌کند. دانشگاه‌های ایتالیا طیف وسیعی از دوره‌های طراحی را ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی صنعتی اشاره کرد. طراحی صنعتی این روزها مورد تقاضاست و شرکت‌ها و کارآفرینان زیادی به دنبال تخصص طراحان صنعتی برای تولید محصولات جدید و نوآور هستند. دوره‌های طراحی صنعتی را در دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه تورین، دانشگاه فلورانس و موسسه بین المللی طراحی فلورانس دنبال کنید.

    دانمارک

    سیستم آموزشی دانمارک به دلیل تشویق ابتکار عمل و کمک به استقلال دانشجویان برای موفقیت در جهان بسیار مشهور است. دانمارک به عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته طراحی صنعتی شناخته می‌شود. اگر در حال تحصیل در زمینه طراحی صنعتی هستید، ساختارهای شهری دانمارک الهام‌ بخش کاملی برای نمونه کار شماست.

    در شهر کپنهاگ، سبک‌های رمانتیک و  کلاسیک با سبک‌های مدرن ترکیب شده‌اند. طراحان صنعتی دانمارکی نیز با تاکید بر کاربردی بودن محصولات، نوآوری را تبلیغ می‌کنند. در صورت تمایل به تحصیل در دانمارک پیشنهاد می‌کنیم دوره‌های طراحی صنعتی ارائه شده در دانشگاه کپنهاگ، دانشگاهKEA ، دانشکده طراحی و فناوری کپنهاگ و دانشگاه آلبورگ را بررسی کنید.

    ژاپن

    ژاپن

    ژاپن یکی دیگر از مقاصد تحصیلی مناسب برای کسانی است که علاقه مند به تحصیل در زمینه طراحی صنعتی هستند. ژاپن که به دلیل رویکردهای منحصر به فرد خود در زمینه فناوری، مهندسی و طراحی شناخته شده است، دوره‌های تحصیلی پیشرفته را ارائه می‌دهد. ژاپن همچنین زیبایی بصری را در نظر می‌گیرد که بر مینیمال بودن طراحی تأکید دارد. سادگی و کاربردی بودن در طراحی محصولات رکن اول اصول تحصیلی در ژاپن هستند.

    دانشجویان طراحی علاقه‌مند به رشته طراحی صنعتی متوجه خواهند شد که ژاپن دارای بهترین موسسات علمی در این حوزه است. تحصیل طراحی صنعتی در ژاپن به شما وعده دانشی عمیق و کاربردی را می‌دهد. برخی از دوره‌های طراحی صنعتی در این کشور را در دانشگاه توکیو، موسسه فناوری توکیو و موسسه فناوری کیوتو دنبال کنید.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    مطالعه طراحی صنعتی در تفکر انتقادی و مهارت‌های ارزیابی شما در تولید محصولات کاربردی موثر است. همه طرح‌ها برای همه طراحی نشده‌اند، بنابراین باید از علایق مخاطب هدف خود آگاه باشید. شما باید نیازهای جامعه را درک کنید و سپس دانش خود را به کار بگیرید تا محصولاتی درخور نیازهای مردم تولید کنید. بررسی بهترین کشورها برای تحصیل رشته طراحی صنعتی می‌تواند گامی مهم در زندگی شما باشد. برای کسب اطلاعت بیشتر در زمینه تحصیل در کانادا و استرالیا با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه سوال تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته طراحی صنعتی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت