بهترین کشورها برای تحصیل رشته شیمی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شیمی شاخه‌ای از علم است که به شما امکان می‌دهد از زاویه‌ای متفاوت به ماهیت و چگونگی پیدایش پدیده‌های مختلف نگاه کنید. اما برای کسب بالاترین سطح آموزشی در رشته شیمی و ایجاد یک چشم انداز شغلی روشن، محل تحصیل اهمیت بالایی دارد. به همین خاطر باید به سراغ بهترین کشورها برای تحصیل رشته شیمی بروید. تحصیل رشته شیمی در بهترین کشورهای جهان به شما کمک می‌کند تا دانش خود را محیطی پیشرفته و با امکانات فراوان گسترش دهید.

    انتخاب یک کشور مناسب برای تحصیل در رشته شیمی تنها به بالا بودن کیفیت آموزش مربوط نمی‌شود بلکه شما باید از پس هزینه‌های مربوطه برآیید. شما باید به زبان کشور مقصد علاقه و تسلط داشته باشید و حتی شرایط اقامت بعد از تحصیل را در آن کشورها جویا شوید. با این تفاسیر به سراغ معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته شیمی می‌رویم.

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته شیمی

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته شیمی

    هر یک از کشورهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بر اساس سطح علمی و موقعیت‌های آموزش رتبه بندی شده‌اند. شما اگر می‌خواهید در کشوری تحصیل کنید که بعد از تحصیل، اجازه کار و زندگی داشته باشید، پس باید شرایط اقامت موقت و دائم کشور مورد نظر خود را بررسی کنید.

    کشورهای کانادا و استرالیا به دلیل شرایط راحت برای دریافت ویزای تحصیلی و امکان اقامت دائم بعد از فارغ التحصیلی در بالای لیست قرار می‌گیرند. همچنین بازار کار این دو کشور نسبت به کشورهای دیگر در این لیست رونق بیشتری دارد. به هر روی، در ادامه به کشورهای برتر جهت تحصیل رشته شیمی اشاره می‌کنیم:

    1- کانادا

    1- کانادا

    کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته شیمی است. این کشور در حال افزایش امکانات آموزشی است تا بتواند با جذب دانشجویان مستعد داخلی و بین المللی به چشم انداز خود که ایجاد یک کشور مبتنی بر نوآوری است، جامه عمل بپوشاند. تحصیل در کانادا به عنوان مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی بهترین گزینه برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته شیمی می‌باشد؛ زیرا پس از فارغ التحصیلی می‌توانند شغل پیدا کند و اقامت دائم بگیرند.

    این کشور همچنین از مهاجرت فارغ التحصیلان رشته شیمی به کشور خود حمایت می‌کند. دوره کارشناسی شیمی چهار سال طول می‌کشد و شهریه آن از 23 هزار دلار آمریکا تا 50 هزار دلار کانادا در سال است. بورسیه تحصیلی هم عموما فقط برای کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس است. پس از دریافت مجوزهای لازم می‌توانید به صورت پاره وقت در کانادا کار کنید. از بهترین دانشگاه‌های کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه تورنتو
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • دانشگاه مونترال

    2- چین

    2- چین

    چین مرکز توسعه صنعتی و فناوری است و همچنین به دلیل پیشرفت در حوزه شیمی و پیشگام بودن در این زمینه شناخته می‌شود. این کشور تا به امروز بیشترین تحقیقات علمی در زمینه شیمی را در جهان تولید کرده است. بسیاری از دانشگاه‌های چین آموزش در بالاترین سطح ارائه می‌دهند و با در اختیار داشتن بهترین امکانات به رشد و پیشرفت دانشجویان خود کمک زیادی می‌کنند.

    دوره‌های تحصیلی شیمی در چین بین سه یا چهار سال بسته به مقطع تحصیلی از کارشناسی و دکتری ارائه می‌شوند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های چین از 4 هزار تا 8 هزار دلار آمریکا در سال متغیر است. همچنین هزینه مسکن بین 150 تا 400 دلار آمریکا خواهد بود. همه این ویژگی‌ها چین را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته شیمی تبدیل کرده است. دانشجویان بین المللی می‌توانند بورسیه تحصیلی جزئی یا کاملی دریافت کنند و همچنین پس از دریافت مجوز کار، اجازه کار پاره وقت در خارج از دانشگاه داشته باشند. از بهترین دانشگاه‌های چین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه آکادمی علوم چین
    • دانشگاه جیائو تونگ شانگهای
    • دانشگاه چینهوا

    3- ایالات متحده آمریکا

    3- ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده رکورد بیشترین جایزه نوبل در شیمی را دارد که نشان دهنده برتری این کشور در این رشته تحصیلی است. با پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی در آمریکا، اکنون شاهد این هستیم که رشته‌ها و دروس انتخابی متنوع به همراه امکانات تحصیلی و رفاهی مختلف به دانشجویان ارائه می‌شوند.

    یک دوره تحصیلی چهار ساله شیمی بین 27 هزار تا 50 هزار دلار آمریکا در سال هزینه دارد و هزینه مسکن ماهانه بین یک هزار تا 15 هزار دلار آمریکا است. مشاغل پاره وقت در دانشگاه‌ها نیز برای دانشجویان بین المللی در دسترس هستند. بورسیه‌ها و کمک هزینه‌ها برای دانشجویانی است که تحقیقات علمی انجام می‌دهند و استعدادهای درخشان هستند. از بهترین دانشگاه‌های آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه کالیفرنیا برکلی
    • دانشگاه استنفورد
    • موسسه تکنولوژی ماساچوست
    • دانشگاه‌ هاروارد

    4- استرالیا

    4- استرالیا

    استرالیا به دلیل برنامه ارائه دوره‌های تحصیلی علمی – کاربردی خود شناخته می‌شود. به این صورت دانشجویان می‌توانند در کنار مباحث تئوری در آزمایشگاه تحقیق کنند. همین امر باعث شده است تا راه برای پرورش فارغ التحصیلان ماهر و شایسته هموار شده و تحصیل در استرالیا هر روز محبوب‌تر از دیروز گردد. علاوه بر این، دانشگاه‌های استرالیا دارای قوی‌ترین امکانات و تجهیزات هستند.

    تحصیل شیمی در استرالیا فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا تجربه و مهارت‌های خود را افزایش دهند. دوره‌های کارشناسی شیمی سه سال طول می‌کشند و هزینه تحصیل در حدود 50 هزار دلار آمریکا در سال است. هزینه مسکن نیز بین 800 تا هزار دلار آمریکا در ماه است. همچنین می‌توانید برای کار پاره وقت حداکثر تا 20 ساعت در هفته درخواست دهید. بورسیه‌های تحصیلی نیز به دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌شوند. از بهترین دانشگاه‌های استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه آدلاید

    5- آلمان

    5- آلمان

    آلمان یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته شیمی است. آلمان کشوری پیشرو در صنعت شیمی است، به همین دلیل شرایط لازم در زمان تحصیل و حتی بعد از فارغ التحصیلی را برای جذب در بازار کار ارائه می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته شیمی در آلمان می‌تواند به معنای به دست آوردن فرصت‌های شغلی متعدد باشد.

    شهریه در دانشگاه‌های دولتی در آلمان برای دانشجویان داخلی و بین المللی رایگان است، در حالی که دانشگاه‌های خصوصی به طور متوسط ​​سالانه 20 هزار دلار آمریکا شهریه دریافت می‌کنند. این برنامه می‌تواند در سه سال تکمیل شود. بورسیه‌های تحصیلی به راحتی برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط در دسترس هستند و آنها همچنین اجازه دارند 120 روز کامل در سال در کنار تحصیل خود کار کنند. از بهترین دانشگاه‌های آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه گوتینگن
    • دانشگاه فنی مونیخ
    • دانشگاه RWTH آخن

    6- فرانسه

    6- فرانسه

    از اکتشافات بزرگ تا کاربرد شیمی در اشکال مختلف، چندین شخصیت مهم فرانسوی سهم قابل توجهی در زمینه شیمی داشته‌اند. از جمله این افراد می‌توان به لاووازر، برتلو، کوری و پاستور اشاره کرد. دوره‌های کارشناسی شیمی سه تا چهار سال طول می‌کشند. این دوره‌ها با شهریه بیش از 2700 هزار تا 4000 یورو در سال است. به یک دانشجوی بین المللی اجازه 964 ساعت کار پاره وقت در سال داده می‌شود. از بهترین دانشگاه‌های فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه استراسبورگ
    • دانشگاه سوربن
    • دانشگاه کلود برنارد لیون 1

    7- سوئیس

    7- سوئیس

    سوئیس یکی دیگر از کشورهای عالی برای تحصیل در رشته شیمی، میزبان دانشگاه‌هایی است که در بین 30 دانشگاه برتر جهان برای آموزش شیمی رتبه بندی شده‌اند. این کشور همچنین به دلیل تاکید و صادرات مواد شیمیایی و دارویی مشهور است. دوره‌های کارشناسی شیمی سه سال طول می‌کشند و هزینه تحصیل در آنها از 4200 تا 50 هزار دلار آمریکا در سال متغیر است. دانشجویان بین المللی واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه‌ها و دولت هستند. همچنین دانشجویان می‌توانند 15 ساعت در هفته در شروع ترم یا پس از 6 ماه کار کنند. از بهترین دانشگاه‌های سوئیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • مدرسه پلی تکنیک فدرال لوزان
    • موسسه فدرال فناوری سوئیس زوریخ
    • دانشگاه زوریخ

    کلام آخر

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته شیمی را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید مقصد تحصیلی خود را انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید که محل تحصیل شما باید مطابق با نیازهایتان باشد. اگر به دنبال بالاترین سطح علمی هستید، به کشوری بروید که از نظر علمی قوی است. اما اگر می‌خواهید بعد از تحصیلات آکادمیک مشغول کار شوید، بهتر است وضعیت بازار کار و نحوه دریافت اقامت کشور مورد نظر خود را جویا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته شیمی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ