بهترین کشورها برای تحصیل رشته زیست شناسی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    زیست شناسی یکی از رشته‌های محبوب دانشگاهی است که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کشورهای خارجی آن را انتخاب می‌کنند. کشورهای زیادی در سراسر جهان زیست شناسی را در مقاطع مختلف، از مقطع کارشناسی تا دکتری ارائه می‌دهند، اما برخی از آن‌ها به طور تخصصی‌تر به این رشته پرداخته‌اند. در حقیقت، بهترین کشورها برای تحصیل رشته زیست شناسی به دانشجویان فرصت آموزش در بالاترین سطح را می‌دهند. به این ترتیب، دانشجویان می‌توانند با دریافت مدرک معتبر، آینده شغلی خوبی را برای خود متصور شوند. در مقاله دیگری از وب سایت «ادب ویزا» به کشورهای برتر برای تحصیل رشته زیست شناسی اشاره می‌کنیم.

    انتخاب کشور مناسب برای تحصیل در رشته زیست شناسی اهمیت زیادی دارد. بدین دلیل که شما باید برای چند سال در کشور مقصد زندگی و تحصیل کنید. بنابراین در کنار بررسی اعتبار دانشگاه، لازم است که به شرایط موجود در کشور از جمله آب و هوا، شهرها، زیرساخت‌ها، امکانات رفاهی، وضعیت اقتصادی و امکان مهاجرت دائمی توجه کنید. در حقیقت، شما باید ابتدا نیازهای خود را بررسی کنید و سپس بر این اساس به سراغ بهترین کشورها برای تحصیل رشته زیست شناسی بروید.

    اگر هدف شما تحصیل در بهترین دانشگاه‌های زیست شناسی است و عوامل دیگر تاثیر کمی در انتخاب شما دارند، پس باید به رتبه بندی و اعتبار دانشگاه‌ها توجه کنید. اگر هدفتان این است که در شهری با آب و هوای خوب زندگی کنید، بنابراین این موضوع را نیز در نیازهای خود قرار دهید. برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، دریافت اقامت دائم بعد از تحصیل به عنوان هدف اصلی شناخته می‌شود. برای مثال، کشورهای کانادا و استرالیا به دلیل بازار کار قوی و تقاضا برای نیروهای ماهر می‌توانند بهترین شرایط مهاجرتی را به شما ارائه دهند. با این حال، به سراغ معرفی برترین کشورها برای تحصیل رشته زیست شناسی می‌رویم:

    کشور استرالیا

    کشور استرالیا

    اگر می‌خواهید در نیمکره شمالی کره زمین تحصیل کنید، استرالیا را انتخاب کنید. متقاضیان تحصیل در استرالیا بدانند که این کشور یک سیستم آموزشی عالی دارد که به دانشجویان امکانات لازم برای پیشرفت را می‌دهد. دانشگاه‌های معتبر استرالیا با ارائه یک محیط آموزشی سالم، دانشجویان خود را به چالش می‌کشند. هدف از آموزش در استرالیا این است که دانشجویان خود را برای ورود به بازار کار و گسترش چشم اندازهای شغلی آماده کنند.

    دانشجویان با مهاجرت تحصیلی به استرالیا و پس از فارغ التحصیلی، فرصت‌های شغلی زیادی در این کشور خواهند داشت. بسیاری از دانشجویان بین المللی از تحصیل در استرالیا لذت می‌برند، زیرا می‌توانند از آب و هوای خوب و سواحل زیبای این کشور نهایت استفاده را ببرند. دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی و دانشگاه موناش می‌توانند بهترین دوره‌های تحصیلی در رشته زیست شناسی را ارائه دهند.

    ایالات متحده آمریکا

    از آنجایی که ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در بخش فناوری محسوب می‌شود، در زیست شناسی نیز پیشرو است. اگر به دنبال اخذ مدرک در زیست شناسی هستید، ایالات متحده را انتخاب کنید. دانشگاه‌های معتبر آمریکا می‌توانند بالاترین سطح آموزشی را به دانشجویان ارائه دهند، اما اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر ایالات متحده سخت است. شما باید دانشجوی ممتازی باشید تا بتوانید پذیرش این موسسات علمی برتر را دریافت کنید. دانشگاه هاروارد و دانشگاه MIT در رتبه اول و دوم بهترین موسسات علمی در رشته زیست شناسی هستند. دانشگاه‌های استنفورد و کالیفرنیا برکلی نیز می‌توانند کزینه‌های برتر دیگر در این کشور باشند.

    کشور ژاپن

    کشور ژاپن

    اگر می‌خواهید در شرق آسیا و در رشته زیست شناسی تحصیل کنید، یکی از کشورهای پیشرفته آسیا یعنی ژاپن را انتخاب کنید. این کشور به خاطر فناوری و پیشرفت‌های علمی توسعه یافته است. علاوه بر این، ژاپن برای آموزش ارزش زیادی قائل است. این کشور نرخ سواد بالایی دارد که نشان دهنده تاکید زیاد بر یادگیری است. بنابراین همراه با پیشرفت ژاپن در تحقیق و فناوری، دانشجویان بالاترین کیفیت آموزشی را دریافت می‌کنند.

    اکتشافات ژاپن در پزشکی و رویکردهای مرتبط با علم، ژاپن را به کشوری عالی برای مطالعه زیست شناسی تبدیل کرده است. دپارتمان علوم زیستی دانشگاه توکیو دیدگاه منحصر به فردی را از طریق تحقیق و یادگیری به دانشجویان ارائه می‌دهد. گرفتن پذیرش از این دانشگاه بسیار سخت است. از سوی دیگر، دانشگاه کیوتو دومین دانشگاه قدیمی ژاپن است که به دلیل انجام تحقیقات گسترده در جهان شناخته می‌شود.

    کشور کانادا

    برای دانشجویان بین المللی، تحصیل در کانادا یکی از انتخاب‌های برتر است. جامعه دانشجویی کانادا از نظر مهاجران بسیار متنوع و چند فرهنگی است. دوره لیسانس زیست شناسی در کانادا عمدتا 3 تا 4 سال است. چندین گرایش برای دانشجویان در دسترس هستند تا آن‌ها بتوانند بسته به علایق خود را یکی را انتخاب کنند. مدرک کارشناسی ارشد در زیست شناسی در کانادا معمولا برای مدت یک سال ارائه می‌شود.

    مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌تواند نقطه عطفی برای دانشجویان خارجی باشد. بدین دلیل که این کشور شرایط راحتی را برای ماندن و اخذ اقامت دائم ارائه می‌دهد. شما بعد از فارغ التحصیلی در رشته زیست شناسی می‌توانید وارد بازار کار کانادا شوید و بعد از چند سال برای اقامت دائم درخواست دهید. کانادا همچنین به دلیل آب و هوای خوب و امکانات پیشرفته زندگی، مقصدی بسیار خوبی برای مهاجرت است.

    کشور هلند

    کشور هلند

    هلند یکی از کشورهای شمال غربی اروپاست که به خاطر آسیاب‌های بادی، گل‌های لاله و محیط زیست بسیار تمیزش معروف است. اگر به دنبال یک کشور اروپایی برای تحصیلات عالی هستید، هلند گزینه خوبی خواهد بود. بسیاری از دانشگاه‌های هلند رشته زیست شناسی را در مقاطع مختلف با شهریه پایین ارائه می‌دهند. دولت هلند برای کاهش هزینه‌های تحصیل، هم برای دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین المللی یارانه پرداخت می‌کند.

    دانشجویان بین المللی فرصت‌های زیادی برای تحصیل در هلند دارند و می‌توانند در این کشور تجربه یک زندگی لذت بخش را کسب کنند. اگر تحصیل در رشته زیست شناسی در هلند را انتخاب می‌کنید، دوره‌های زیادی مختلفی پیشروی شما خواهند بود. دانشگاه‌های هلند گرایش‌های متعددی را در زمینه زیست شناسی و علوم زیستی ارائه می‌دهند. دانشگاه رادبود و دانشگاه اوترخت از جمله دانشگاه‌های دولتی هلند هستند که در رشته زیست شناسی بهترین کیفیت آموزش را ارائه می‌دهند.

    کشور آلمان

    یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته زیست شناسی آلمان است. دانشگاه‌های برتر آلمان طیف گسترده‌ای از فرصت‌های آموزشی را برای دانشجویان علاقه‌مند به رشته زیست شناسی فراهم می‌کنند. آلمان سیستم آموزشی بسیار توسعه یافته و قوی دارد تا دانشجویان بتوانند موضوعات عملی را در کنار مباحث تئوری یاد بگیرید.

    دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ که در سال 1472 تاسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور است که گرایش‌های مختلفی را در زمینه زیست شناسی ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، دانشگاه ‌هایدلبرگ از شهرت بین المللی بسیار خوبی برخوردار است و به عنوان یکی از بهترین موسسات علمی آلمان شناخته می‌شود.

    کشور فیجی

    کشور فیجی

    کشور فیجی واقع در قاره اقیانوسیه است که از بیش از 300 جزیره تشکیل شده است. این کشور به خاطر مناظر طبیعی خیره کننده‌اش در جهان شناخته می‌شود و جاذبه‌های گردشگری بسیاری را ارائه می‌دهد. فیجی جدا از اینکه یک جاذبه توریستی بی‌مانند است، مکانی عالی برای تحصیل در رشته زیست شناسی است. از آنجایی که فیجی مناظر طبیعی زیادی مانند سواحل، پارک‌ها، صخره‌های مرجانی و غیره را دارد، مطالعه علوم زیستی در این کشور عالی می‌تواند هیجان انگیز باشد.

    دانشجویان بین‌المللی از تحصیل خود در فیجی لذت می‌برند، زیرا در حین یادگیری می‌توانند از فعالیت‌های مختلف در فضای باز استفاده کنند. یکی از زبان‌های رسمی فیجی انگلیسی است، بنابراین لازم نیست نگران زبان تدریس در دانشگاه‌های این کشور باشید. دانشگاه‌های فیجی در عین حال کیفیت بالای آموزشی را ارائه می‌دهند، مقرون به صرفه هم هستند. دانشگاه اقیانوس آرام جنوبی در شهر سووا، مشهورترین دانشگاه فیجی است. تحصیل در رشته زیست شناسی در این دانشگاه می‌تواند تجربه بسیار شگفت انگیزی باشد.

    کشور برزیل

    برزیل معمولا به عنوان ریه‌های زمین شناخته می‌شود، زیرا جنگل آمازون حدود نیمی از خشکی این کشور را در بر می‌گیرد. آمازون همچنین بیشترین تنوع زیستی در جهان را دارد که آن را به مکانی عالی برای تحصیل زیست شناسی در خارج از کشور تبدیل کرده است. به لطف دسترسی آسان به اکوسیستم‌های مختلف، احتمالا بیشتر وقت شما برای مطالعه زیست شناسی در برزیل صرف انجام مطالعات میدانی می‌شود.

    علاوه بر تحقیقات مربوط به زیست شناسی، شما همچنین شانس مطالعه مفاهیم مربوط به گیاه شناسی، علوم زمین، اکولوژی و مدیریت زیست محیطی و پایداری را خواهید داشت. برزیل مکان مناسبی برای گذراندن دوره‌های تحصیلی مرتبط با زیست شناسی است. دانشگاه سائوپائولو معمولا انتخاب اول دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته زیست شناسی است.

    کشور فنلاند

    کشور فنلاند

    فنلاند که با سوئد، نروژ و روسیه هم مرز است، به خاطر مکان‌های تاریخی، هنرمندان مشهور و دانشگاه‌های معتبر خود شناخته می‌شود. چندین دهه است که دانشگاه‌های فنلاند در زمینه‌های مختلف از جمله زیست شناسی در لیست بهترین کشورهای جهان قرار گرفته‌اند. فنلاند از نظر سبک تدریس، تحقیقات و امکانات رفاهی توانسته پیشرفت‌های بسیاری را داشته باشد. همچنین شهریه دانشگاه‌های فنلاند کمتر از کشورهای مطرح اروپایی مانند انگلستان یا فرانسه است. دانشگاه هلسینکی قدیمی‌ترین دانشگاه دولتی فنلاند است که دوره‌های تحصیلی مرتبط با رشته زیست شناسی و علوم محیطی را ارائه می‌دهد.

    تحصیل در خارج از کشور با ادب ویزا

    انتخاب کشوری که می‌خواهید در آن برای رشته زیست شناسی تحصیل کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. کشور مناسب می‌تواند چشم اندازهای شغلی شما گسترش داده و باعث شود تا با آمادگی بیشتری وارد بازار کار شوید. همچنین بهترین کشورها برای تحصیل رشته زیست شناسی به دانشجویان امکانات رفاهی مختلفی مانند تجهیزات آزمایشگاهی، بورسیه و کار حین تحصیل را ارائه می‌دهند تا آن‌ها بتوانند دوره تحصیلی خود را با موفقیت سپری کنند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 در تماس باشید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته زیست شناسی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت