بهترین کشورها برای تحصیل رشته رادیولوژی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    روند رو به رشد حوزه رادیولوژی باعث شده است تا تقاضا برای اخذ پذیرش از دوره‌های رادیولوژی، پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری پزشکی در خارج از کشور افزایش یابد. دانشجویانی زیادی به دنبال انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته رادیولوژی هستند تا بتوانند آینده شغلی خود را تضمین کنند. کشورهای زیادی هستند که می‌توانند به عنوان مقصد تحصیلی برتر در این زمینه در نظر گرفته شوند، زیرا امکانات آموزشی و رفاهی بسیار خوبی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل رشته رادیولوژی می‌پردازیم.

    رشته رادیولوژی چیست؟

    رادیولوژی یک رشته پزشکی است که از تصویربرداری برای تشخیص و درمان بیماری‌های درون بدن انسان استفاده می‌کند. انواع تکنیک‌های تصویربرداری مورد استفاده در رادیولوژی شامل رادیوگرافی اشعه ایکس، اولتراسوند، توموگرافی کامپیوتری (CT)، پزشکی هسته‌ای از جمله PET، فلوروسکوپی و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) هستند. رادیولوژیست پزشکی است که از تصویربرداری برای انجام اقدامات پزشکی کم تهاجمی استفاده می‌کند. پزشکی هسته‌ای یک تخصص پزشکی است که در آن مقادیر کمی از مواد رادیواکتیو برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود.

    آزمایش‌های پزشکی هسته‌ای با بسیاری از روش‌های تصویربرداری دیگر تفاوت دارند، زیرا عمدتاً عملکرد فیزیولوژیکی سیستم مورد بررسی را برخلاف تصویربرداری آناتومیک سنتی مانند CT یا MRI نشان می‌دهند. دوره‌های تحصیلی تصویربرداری پزشکی هسته‌ای عموماً بر اندام، بافت یا بیماری مانند اسکن ریه، اسکن قلب، اسکن استخوان، اسکن مغز، تومور، عفونت، پارکینسون و غیره متمرکز هستند، اما دوره‌های تصویربرداری رادیولوژی معمولی که روی بخش خاصی از بدن مانند اشعه ایکس قفسه سینه، سی تی اسکن شکم و لگن، سی تی اسکن سر و غیره تمرکز دارند.

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته رادیولوژی

    انتخاب کشورهای برتر برای تحصیل رشته رادیولوژی از این جهت اهمیت دارد که شما بخش مهمی از زندگی خود را در آن کشور می‌گذارید. پس تنها کیفیت تحصیل اهمیت ندارد، بلکه باید کشوری را انتخاب کنید که از نظر آب و هوا، زبان، رفتار مردم، زیرساخت‌های شهری و سایر موارد مطابق با نیازها و علایق شما باشد. اگر هم قصد شما از تحصیل ماندن در کشور مقصد و اقامت دائم است، کشورهایی را در نظر بگیرید که شرایط مناسبی را برای مهاجرت فراهم کرده‌اند. برای مثال، کانادا و استرالیا نه تنها از نظر اعتبار دانشگاه‌های در بین 10 کشور برتر جهان قرار دارند، بلکه بهترین شرایط را برای مهاجرت دائمی دانشجویان فراهم کرده‌اند. با این حال، در ادامه به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته رادیولوژی می‌پردازیم:

    تحصیل رشته رادیولوژی در آمریکا

    رادیولوژی در آمریکا یک دوره تحصیلی پنج ساله است که به دانشجویان صلاحیت لازم برای ورود به بازار کار این کشور را می‌دهد. متخصصان رادیولوژی و مراکز تشخیصی ایالات متحده در زمینه رادیولوژی پیشرو هستند، اما کمبود رادیولوژیست در ایالات متحده و عموما در بخش‌های مراقبت‌های بیمارستانی و ارائه خدمات را در برخی مناطق وجود دارد. به همین دلیل، تقاضا برای رادیولوژیست در ایالات متحده در حال افزایش است. همین موضوع آمریکا را کشوری عالی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته رادیولوژی، پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری پزشکی تبدیل می‌کند. از دانشگاه‌های برتر آمریکا برای تحصیل رادیولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه هاروارد: یک دانشگاه خصوصی تحقیقاتی در کمبریج ماساچوست است.‌ هاروارد که در سال 1636 تاسیس شد، قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده و همیشه در بین 5 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.
    • دانشگاه جانز هاپکینز: این دانشگاه در سال 1876 در بالتیمور مریلند تاسیس شد. این دانشگاه در 10 بخش در پردیس‌های مریلند و واشنگتن دی سی با مراکز بین ‌المللی در ایتالیا و چین به دانشجویان خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.
    • دانشگاه استنفورد: یکی از موسسات آموزشی و تحقیقاتی پیشرو در جهان است که در سال 1885 تاسیس شد. این دانشگاه از موسسات معتبر در ارائه دوره‌های آموزشی قوی در رشته رادیولوژی است.
    • دانشگاه دوک: دانشگاه دوک یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در دورهام، کارولینای شمالی است که در سال 1838 تاسیس شد. پردیس‌های دوک بیش از 8600 هکتار و در سه پردیس فرعی به هم پیوسته در دورهام به همراه یک آزمایشگاه دریایی در بوفورت است. دوک دومین کارفرمای خصوصی بزرگ در کارولینای شمالی با بیش از 39 هزار کارمند است.
    • دانشگاه پنسیلوانیا: این دانشگاه در سال 1740 تاسیس شد و یک مدرسه خصوصی در فیلادلفیا است. این موسسه با بیمارستان‌های معروف آمریکا همکاری می‌کند تا بهترین دوره‌های بالینی در رشته رادیولوژی را ارائه دهد.

    تحصیل رشته رادیولوژی در کانادا

    تحصیل رشته رادیولوژی در کانادا

    کانادا کشوری است که از مهاجران استقبال می‌کند و به دنبال دانشجویان مستعدی است که بعد از تحصیل وارد بازار کار این کشور شوند. کانادا کشوری دوستانه و چندفرهنگی با مناظر طبیعی بکر است که توانسته فضایی عالی برای تحصیل در رشته رادیولوژی است. تحصیل در کانادا بهترین راه برای زندگی دائمی در این کشور است. از دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل رادیولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه تورنتو: دانشگاه تورنتو در سال 1827 تاسیس شد و به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه استان انتاریو شناخته می‌شود. دوره‌های رادیولوژی در این دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند.
    • دانشگاه مک گیل: این دانشگاه در سال 1821 در شهر مونترال استان کبک تاسیس شد. بیش از 30 درصد جمعیت دانشجویان بین المللی از بیش از 150 کشور جهان در این دانشگاه حضور دارند. رشته‌های پزشکی در این موسسه اعتبار زیادی در جهان دارند.
    • دانشگاه مونترال: دانشگاه مونترال یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی فرانسوی زبان است که در مونترال قرار دارد. این موسسه 13 دانشکده، بیش از شصت دپارتمان و دو مدرسه وابسته به نام پلی تکنیک مونترال و HEC مونترال دارد.
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا: این دانشگاه یک موسسه تحقیقاتی عمومی است که در سال 1908 تاسیس شد. این موسسه در بین سه دانشگاه برتر کانادا قرار دارد و یکی از بزرگترین کتابخانه‌های کانادا است که بیش از 9.9 میلیون جلد را در خود جای داده است.

    تحصیل رشته رادیولوژی در هلند

    آموزش پزشکی در هلند در مقایسه با سایر کشورهای جهان متفاوت است که همین امر هلند را در لیست بهترین کشورها برای تحصیل رشته رادیولوژی قرار می‌دهد. دوره‌های رادیولوژی به زبان هلندی و همچنین به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، اما ضروری است که دانشجویان زبان هلندی را نیز بیاموزند. سال آخر آموزش رادیولوژی با کار بالینی در بیمارستان‌های هلندی انجام می‌شود تا دانشجویان درک بهتری از دنیای واقعی داشته باشند. از دانشگاه‌های برتر هلند برای تحصیل رادیولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه رادبود نایمخن: یک دانشگاه دولتی کاتولیک رومی در نایمخن هلند است که در سال 1923 تاسیس شد. پردیس دانشگاه هفت دانشکده دارد که در زمینه هنر، حقوق، مدیریت، علوم پزشکی، علوم اجتماعی و سایر موارد خدمات می‌دهد.
    • دانشگاه اوترخت: یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1636 تاسیس شد. این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های هلند است. مرکز علوم تصویری (CIS) اوترخت بر نوآوری‌های حوزه رادیولوژی و پزشکی هسته‌ای تمرکز دارد.
    • دانشگاه ماستریخت: یک دانشگاه دولتی در ماستریخت هلند است که در سال 1976 تاسیس شد. تقریبا 54 درصد از دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند.
    • دانشگاه آزاد آمستردام: این موسسه دانشگاهی در آمستردام هلند است که در سال 1880 تاسیس شد. مرکز پزشکی معروف این دانشگاه در آمستردام در سال 2001 از طریق ادغام بیمارستان UV با دانشکده پزشکی ایجاد شد.
    • دانشگاه اراسموس روتردام: دانشگاه اراسموس روتردام که در سال 1913 تاسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در روتردام هلند است. اراسموس بزرگترین و یکی از پیشروترین مراکز پزشکی دانشگاهی و مراکز تروما در هلند است.

    تحصیل رشته رادیولوژی در استرالیا

    دانشجویان بین المللی به دلیل وجود دوره‌های متعدد رادیولوژی در استرالیا، فرصت‌های آموزش عمیق در حوزه رادیوگرافی و تصویربرداری دارند. دانشگاه‌های معتبر استرالیا از روش‌های آموزشی پیشرو استفاده می‌کنند تا دانشجویان را برای بازار کار آمده کنند. تحصیل در استرالیا راهی برای تحصیل و زندگی در کشوری جدید است. از دانشگاه‌های برتر استرالیا برای تحصیل رادیولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه سیدنی: یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سیدنی قرار دارد. دانشگاه سیدنی نرخ پذیرش 30 درصد دارد و به این ترتیب پذیرش از این دانشگاه برای دوره‌های رادیولوژی بسیار رقابتی است.
    • دانشگاه کوئینزلند: این موسسه که در سال 1989 تاسیس شد، پیوندهای قوی با صنعت دارد؛ به طوری که دانشجویان بعد از تحصیل می‌توانند به سرعت وارد بازار کار استرالیا شوند.
    • دانشگاه موناش: این دانشگاه در سال 1958 در شهر ملبورن در ایالات ویکتوریا تاسیس شد. دانشگاه ملبورن به دلیل امکانات تحقیقاتی پیشرفته و آموزش با کیفیت بالا برای دانشجویان علاقه‌مند به دوره های رادیولوژی موسسه‌ای عالی است.
    • دانشگاه نیوکاسل: این دانشگاه که در سال 1965 تاسیس شد، میزبان بیش از 5 هزار دانشجوی بین المللی از بیش از 120 کشور است. دوره‌های تحصیلی رادیولوژی در این موسسه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند.

    تحصیل رشته رادیولوژی در آلمان

    تحصیل رشته رادیولوژی در آلمان

    دانشگاه‌های آلمان به دانشجویان تحصیلات با هزینه کم را ارائه می‌دهند. این موضوع به دانشجویان کمک می‌کند تا پول زیادی را پس انداز کنند. البته آلمان سرزمین پیشرفت فنی و توسعه علمی است. هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی برای تحصیلات پزشکی به آلمان مهاجرت می‌کنند. آلمان از بهترین کشورها برای تحصیل رشته رادیولوژی محسوب می‌شود و مدرک پزشکی از دانشگاه‌های این کشور اعتبار زیادی در دنیا دارد. از دانشگاه‌های برتر آلمان برای تحصیل رادیولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه هایدلبرگ: این موسسه با نام رسمی دانشگاه روپرشت کارل در‌هایدلبرگ، دانشگاهی با قدمت 634 سال است که در سال 1386 تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آلمان و جهان محسوب می‌شود.
    • دانشگاه فنی مونیخ: این دانشگاه در سال 1868 تاسیس شد و یک دانشگاه تحقیقاتی است که روی علوم طبیعی، مهندسی، پزشکی و علوم اجتماعی تمرکز دارد. این دانشگاه در رشته رادیولوژی اعتبار بالایی دارد.
    • دانشگاه مونیخ: این موسسه که با نام دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ نیز شناخته می‌شود در سال 1472 در شهر مونیخ آلمان تاسیس شد. این دانشگاه در حال حاضر دومین دانشگاه بزرگ آلمان از نظر تعداد دانشجویان است.
    • دانشگاه RWTH آخن: این دانشگاه که در سال 1870 تاسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر آخن در آلمان قرار دارد. این دانشگاه با بیش از 45 هزار دانشجو در 144 رشته تحصیلی، بزرگترین دانشگاه فنی در آلمان است.
    • دانشگاه فرایبورگ: یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی 563 ساله است که در شهر فرایبورگ آلمان قرار دارد. رشته رادیولوژی که در مرکز پزشکی دانشگاه فرایبورگ تدریس می‌شود، بزرگترین سیستم تصویربرداری پیشرفته را دارد.

    تحصیل رشته رادیولوژی در انگلستان

    انگلستان به دلیل رتبه بندی و دانشگاه‌های معتبر و سابقه قوی در حوزه پزشکی، از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته رادیولوژی محسوب می‌شود. انگلیس مقصد محبوبی برای دانشجویان بین المللی است، زیرا پنج دانشگاه برتر انگلستان در لیست 30 دانشگاه معتبر در زمینه رادیولوژی، تصویربرداری پزشکی و پزشکی بالینی قرار دارد. از دانشگاه‌های برتر انگلیس برای تحصیل رادیولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه کالج لندن: این دانشگاه که در سال 1826 تاسیس شد، بیشترین جمعیت دانشجویی را دارد. این دانشگاه دارای چندین مرکز پزشکی معتبر از جمله موسسه چشم پزشکی، موسسه نورولوژی، موسسه دندانپزشکی ایستمن و سایر موارد می‌باشد.
    • کینگز کالج لندن: این دانشگاه که در سال 1829 تاسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های انگلستان است. کینگز کالج لندن در آموزش دوره‌های پزشکی یکی از بهترین موسسات کل اروپاست.
    • دانشگاه آکسفورد: آکسفورد قدیمی‌ترین موزه دانشگاهی جهان (تاسیس در سال 1096) و یکی از 5 دانشگاه برتر دنیاست. تحصیل در این دانشگاه بسیار رقابتی است و تنها دانشجویان مستعد می‌توانند برای دوره‌های رادیولوژی درخواست دهند.
    • امپریال کالج لندن: کالج امپریال در سال 1907 توسط «رویال چارتر» با ادغام کالج سلطنتی علوم، دانشکده سلطنتی معادن و کالج سیتی اند گیلدز تاسیس شد. رشته‌های پزشکی از جمله رادیولوژی این دانشگاه بسیار معتبر هستند.
    • دانشگاه کمبریج: این دانشگاه در سال 1209 تاسیس شد. کمبریج بسیاری از فارغ التحصیلان برجسته از جمله ریاضیدانان، دانشمندان، سیاستمداران، وکلا، فیلسوفان، نویسندگان، بازیگران، پادشاهان و دیگر سران کشورها را آموزش داده است.

    مهاجرت تحصیلی به ادب ویزا

    انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته رادیولوژی می‌تواند‌ نه تنها مدرک معتبر بلکه امکان مهاجرت دائمی را فراهم کند. مهم است کشور مقصد را بر اساس شرایط و نیازهای فعلی و آینده خود انتخاب کنید. بررسی اعتبار دانشگاه‌ها، شرایط اقتصادی کشور مقصد، زیر ساخت‌های پیشرفته شهری، آب و هوا، بازار کار و سایر موارد در هر کشور ضروری هستند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته رادیولوژی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت