بهترین کشورها برای تحصیل رشته داروسازی 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    داروسازی یکی از مهمترین مشاغل در جامعه مدرن امروزی است. افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند، پیچیدگی‌های پزشکی و نحوه کار مبارزه با بیماری‌های مختلف را درک می‌کنند. اگر به رشته داروسازی علاقه دارید و می‌خواهید دنیا را از انواع بیماری‌ها نجات دهید، گزینه‌های شغلی متنوع و پردرآمدی پیشروی شماست.

    با تحصیل در رشته داروسازی می‌توانید در مشاغلی مانند سم شناس، محقق یا دانشمند پزشکی و سایر مسیرهای شغلی مرتبط کار پیدا کنید. اخذ مدرک داروسازی از بهترین دانشگاه‌های جهان به شما کمک می‌کند تا در هر نقطه از دنیا بتوانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. اما در وهله باید بدانید که کدام کشورها در زمینه داروسازی از بقیه پیشرفته‌تر هستند. به همین دلیل، در این بررسی به بهترین کشورها برای تحصیل رشته داروسازی اشاره می‌کنیم.

    کشورهای برتر برای تحصیل در رشته داروسازی

    کشورهای برتر برای تحصیل در رشته داروسازی

    داروسازی شاخه‌ای از علم است که به مطالعه داروها و تأثیر آنها بر سیستم‌های زنده مانند انسان می‌پردازد. داروسازی عمدتاً برای کشف داروهای جدید برای کمک به مبارزه با بیماری‌ها، بهبود اثربخشی داروها و کمک به کاهش عوارض جانبی ناخواسته داروها استوار است.  امروزه به دلیل آگاهی عمومی نسبت به سلامتی و روند نوظهور توسعه علم پزشکی، داروسازی به یک رشته پرتقاضا تبدیل شده است. در نتیجه بسیاری از دانش پژوهان و دانشجویان در خارج از کشور برای داروسازی تحصیل می‌کنند.

    کشورهای برتر در زمینه داروسازی از نظر علمی و زیرساخت‌های آموزشی در بالاترین سطح ممکن هستند. شما می‌توانید در این رشته به یک متخصص تمام عیار تبدیل شوید و علم داروسازی را به صورت عمیق یاد بگیرید. اما برخی از کشورها مانند کانادا و استرالیا، شرایط لازم برای پیدا کردن شغل و اقامت دائم بعد از فارغ التحصیلی را فراهم می‌کنند. بنابراین بهتر است به همه ویژگی‌های یک کشور توجه کنید و تنها به سیستم آموزشی قوی آنها بسنده نکنید.

    توصیه ما این است که موارد زیر را برای انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته داروسازی در نظر بگیرید:

    • سیستم قوی آموزشی (کیفیت تدریس، اساتید باتجربه، تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و غیره)
    • امکانات رفاهی خوب (خوابگاه، بورسیه‌های تحصیلی و سایر خدمات رفاهی)
    • زیرساخت‌های شهری پیشرفته (سیستم حمل و نقل، سیستم بهداشتی و خدمات دولتی مختلف)
    • آب و هوای خوب (این موضوع به ترجیحات افراد بستگی دارد)
    • بازار کاری پررونق (تقاضای بالا برای جذب نیروهای کاری متخصص)
    • امکان کار و زندگی بعد از تحصیل (آسانی در روند اخذ ویزای کاری)

    با در نظر گرفتن موارد بالا، در ادامه به سراغ بهترین کشورها برای تحصیل رشته داروسازی می‌رویم:

    1- کانادا

    1- کانادا

    هنگامی که در جستجوی بهترین کالج داروسازی در خارج از کشور هستید، کانادا تعدادی از بهترین دانشگاه‌های جهان با رتبه‌های بالا را در خود دارد. کانادا در زمینه یادگیری مبتنی بر انرژی و تحقیق پیشگام جهان است. موسسات علمی کانادا به زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌کنند و این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا به دو زبان مسلط شوند. همچنین بورسیه‌های تحصیلی مختلف با شهریه‌های معقول به دانشجویان ارائه خواهد شد.

    مهمترین مزیت تحصیل در کانادا، مسیر راحت برای اخذ پذیرش از دانشگاه و سپس امکان کار بعد از فارغ التحصیلی را فراهم می‌کند. شما با پیدا کردن کار مناسب می‌توانید برای اقامت دائم خود درخواست دهید. تحصیل در کانادا به نسبت رقبای انگلیسی زبان خود بسیار دارای شرایط بهتری نسبت به کشورهای دیگر است.

    • دانشگاه تورنتو
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • دانشگاه مک گیل
    • دانشگاه آلبرتا
    • دانشگاه مونترال

    2- ایالات متحده آمریکا

    2- ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده به عنوان برترین کشور در نوآوری و مطالعات مبتنی بر تحقیق در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از متقاضیان این کشور را به عنوان انتخاب اول خود برای تحصیل در داروسازی می‌دانند. مراکز آموزشی و تحقیقاتی در آمریکا در بالاترین سطح آموزشی هستند و روش‌ شناسی پیشرفته‌ای را برای تدریس ارائه می‌دهند. اما شما باید هزینه زیادی را برای تحصیل در آمریکا پرداخت کنید اما مدرک تحصیلی شما بسیار معتبر است. به همین دلیل می‌توانید به راحتی در هر کشوری وارد بازار شوید زیرا همه کشورهای جهان به فارغ التحصیلان دانشگاه‌های آمریکایی توجه زیادی دارند.

    دانشگاه‌های برتر آمریکا عبارتند از:

    • دانشگاه هاروارد
    • دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو
    • دانشگاه جان هاپکینز

    3- سنگاپور

    3- سنگاپور

    سنگاپور دارای جامعه‌ای مدرن است که یکی از قوی‌ترین سیستم‌های آموزشی در سطح بین المللی را ارائه می‌دهد. سنگاپور همچنین از نظر کیفیت زندگی از بهترین های کشورها در آسیا محسوب می‌شود. این کشور دانشجویان بین المللی زیادی دارد، بنابراین شما از یک محیط چند فرهنگی لذت بسیار خواهید برد. میزان جرم و جنایت در سنگاپور کم است، در نتیجه امنیت این کشور بسیار بالاست. سنگاپور همچنین یک دولت با ثبات و قوی دارد.

    روند اعطا ویزای تحصیلی در این کشور بسیار کارآمدتر از سایر کشورها است. شهریه‌های تحصیل در سنگاپور بسیار معقول است و تجربه بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. همین امر باعث شده است تا سنگاپور به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته داروسازی تبدیل شود. سنگاپور پیشگیری فوق العاده‌ای در مبارزه با بیماری‌ها دارد که به ویژه این امر را در نحوه مدیریت پاندمی کروناویروس مشاهده کردیم. مطمئناً در کشوری که می‌تواند در بحران‌های اجتماعی سر بلند بیرون بیاید، آموزش‌ها و تجربه‌های عالی کسب خواهید کرد.

    دانشگاه‌های برتر سنگاپور عبارتند از:

    • دانشگاه ملی سنگاپور
    • پلی تکنیک نانیانگ
    • پلی تکنیک جمهوری

    4- استرالیا

    4- استرالیا

    استرالیا مکانی فوق العاده برای تحصیل در رشته داروسازی است زیرا علاوه بر سیستم آموزشی قوی، شما می‌توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید. با داشتن مدرک داروسازی از استرالیا، شما این امکان را خواهید داشت که در بخش‌های مختلف از حوزه مراقبت‌های بهداشتی مشغول به کار شوید. با مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌توانید برای اقامت دائم بعد از فارغ التحصیلی نیز اقدام کنید.

    استرالیا شهرهای پر جنب و جوش و پر از فرهنگ‌های جالب، طبیعت زیبا و حیات وحش منحصر به فرد است. اگر فردی هستید که از ماجراجویی در روزهای تعطیل لذت می‌برید، استرالیا گزینه خوبی برای تحصیل داروسازی است. برخی از دانشگاه‌های استرالیا نیز در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند، به این معنی که مدرک تحصیلی شما در همه دنیا معتبر است. اخذ ویزای دانشجویی از این کشور بسیار آسان است و دانشجویان تشویق می‌شوند در حین تحصیل در استرالیا کار کنند تا درآمد داشته باشند.

    دانشگاه‌های برتر استرالیا عبارتند از:

    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه موناش
    • دانشگاه سیدنی

    5- انگلستان

    5- انگلستان

    انگلستان تعدادی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است، به همین دلیل جای تعجب نیست که انگلستان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته داروسازی است. اگر تصمیم به تحصیل در این کشور دارید، مطمئناً در تولید داروهای جدید و مبارزه با بیماری‌ها متخصص خواهید شد.

    دانشکده‌های داروسازی در انگلستان همچنین از این مزیت بزرگ برخوردارند که می‌توانند امکان ارتباط با بیماران را برای دانشجویان فراهم کنند. همین امر فرصت‌های زیادی را برای آشنایی با محیط کار واقعی به صورت کوتاه مدت ایجاد می‌کنند. انگلستان تحصیل به مدت 4 سال و اخذ مدرک کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد، در حالی که تکمیل دوره کارشناسی ارشد در داروسازی در کشورهای دیگر 6 سال طول می‌کشد. چندین دانشگاه در انگلیس می‌توانند این دوره‌های کوتاه مدت را ارائه دهند تا شما خیلی سریع‌تر وارد بازار کار شوید.

    دانشگاه‌های برتر انگلستان عبارتند از:

    • امپریال کالج لندن
    • دانشگاه آکسفورد
    • دانشگاه کمبریج

    6- ژاپن

    6- ژاپن

    ژاپن یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته داروسازی است. بدین دلیل که تدریس در این کشور به این صورت است که دانشجویان برای بازار کار ترتیب می‌شوند تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند. ژاپن همچنین امکان تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی داروسازی را در حین اخذ مدرک داروسازی ارائه می‌دهد که شاخه‌ای از رشته داروسازی است. این رشته که به صورت موازی ارائه می‌شود، نویدبخش حقوق بالاتر و فرصت‌های شغلی بیشتر است.

    ژاپن دارای استانداردهای آموزشی بالایی است، به همین دلیل دانشجویان بین المللی زیادی در این کشور درس می‌خوانند. مدارک داروسازی به زبان انگلیسی نیز موجود هستند، بنابراین اگر به زبان ژاپنی مسلط نیستید مشکلی نخواهید داشت. در ژاپن، با میراث فرهنگی غنی و مناظر طبیعی زیبا، ماجراجویی شگفت انگیزی در انتظار شماست. ژاپن می‌تواند یک تجربه تحصیلی بسیار منحصر به فرد به شما باشد. همچنین ژاپن نسبت به سایر کشورها امنیت بیشتری دارد زیرا میزان جرم و جنایت در آن بسیار پایین است.

    دانشگاه‌های برتر ژاپن عبارتند از:

    • دانشگاه توکیو
    • دانشگاه داروسازی و علوم زیستی توکیو
    • دانشگاه کوماموتو

    7- سوئد

    7- سوئد

    سوئد یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته داروسازی است زیرا به جای تمرکز بر کسب نمرات بالا، به فرآیند یادگیری عمیق پایبند است. شما در زمان تحصیل در رشته داروسازی در سوئد، تحصیل به صورت تئوری و علمی را تجبره خواهید کرد. این تجربه عملی به شما کمک می‌کند تا بازار کار واقعی آشنایی بیشتری پیدا کنید. سوئد سیستم آموزشی خود را از بازار کار فعلی خود الگوبرداری کرده است، به این معنی که تفکر خلاق و نوآوری در کلاس‌های درس یک معیار آموزشی است.

    مهارت‌های تفکر انتقادی در کلاس‌های درس به شما آموزش داده می‌شوند. این امر به توسعه مهارت‌های نرم در شما کمک می‌کنند تا بتوانید خیلی سریع جذب بازار کار شوید. در دوره های تحصیلی داروسازی در سوئد، اصول اولیه این رشته به شما آموزش داده می‌شود و سپس وارد اصول تخصصی‌تر می‌شوید. اصول اولیه شامل کار تیمی، مشارکت فعال در بحث‌ها و آموزش‌های عملی پایه‌ای هستند. اینها همه مهارت‌هایی هستند که برای آینده شغلی شما ضروری خواهند بود.

    دانشگاه‌های برتر سوئد عبارتند از:

    • موسسه کارولینسکا
    • دانشگاه اوپسالا

    کلام آخر

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته داروسازی به شما آینده خوبی را ارائه می‌دهند. تحصیل در یک محیط علمی قوی و وجود انواع خدمات رفاهی مختلف، راهی عالی برای توسعه مهارت شخصی و ورود به بازار کار است. کشورهای برتر در رشته داروسازی تنها به آموزش قوی بسنده نمی‌کنند بلکه هدف آنها کمک به دانشجویان برای موفقیت در زندگی شخصی است. پس اگر قصد تحصیل در رشته داروسازی را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته داروسازی 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ