بهترین کشورها برای تحصیل رشته جغرافیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    رشته جغرافیا یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی است که علاقه شدیدی به نحوه عملکرد دنیای فیزیکی و انسانی دارند و خواهان مواجه با چالش‌های جغرافیایی است. با انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته جغرافیا می‌توانید از محیط‌های علمی پیشرفته برای افزایش دانش خود در این زمینه استفاده کنید. کشورهای زیادی هستند که در آموزش جغرافیا پیشرو محسوب می‌شوند و می‌توانند امکانات لازم برای موفقیت تحصیلی و شغلی را فراهم کنند. اگر شما هم هدف مهاجرت تحصیلی داشته و به دنبال تحصیل در رشته جغرافیا در برترین کشورهای جهان هستید، در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به شما بهترین کشورها برای رشته جغرافیا را معرفی می‌کنیم.

    درباره رشته جغرافیا

    جغرافیا موضوعی بسیار متنوعی است که به دنیای فیزیکی اطراف و نحوه تعامل ما با آن می‌نگرد. اغلب این حوزه ماهیت علمی دارد، اما شامل موضوعات دیگر از جمله جامعه شناسی، مردم شناسی، سیاست و بوم شناسی نیز می‌شود. این یک حوزه مهم برای درک برخی از مبرم‌ترین مشکلات پیش روی جامعه و محیط زیست است. در حقیقت، جغرافیا یک علم فیزیکی و اجتماعی است که به بررسی فرآیندها و پدیده‌های مختلف روی سطح زمین و چگونگی تأثیرپذیری آن از الگوهای مختلف فعالیت‌های انسانی می‌پردازد. همچنین این تخصص به دنبال بررسی مسائل مختلف محیطی و اجتماعی است و به یافتن راه‌هایی برای محافظت از آینده سیاره ما کمک می‌کند.

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته جغرافیا

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته جغرافیا

    تحصیل در رشته جغرافیا شامل کار میدانی و سایر فعالیت‌های یادگیری فراگیر و عملی است که به ایجاد طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها مانند جمع آوری داده‌ها، ارزیابی و ارائه، حل مسئله، تفکر خلاق، ارتباطات، رهبری و سازگاری کمک می‌کند. انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته جغرافیا به دلیل تاثیر خوبی که مدرک بین المللی برای کارفرمایان بالقوه ایجاد می‌کند، پس از فارغ التحصیلی به شما مزیتی رقابتی در بازار کار می‌دهد. دریافت مدرک معتبر از کشورهای برتر جهان به دانشجویان اجازه می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی را پیش روی خود داشته باشند.

    مزیت مهم دیگر در انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته جغرافیا این است که امکان مهاجرت دائمی را ممکن می‌سازد. کشورهای مانند استرالیا و کانادا از فارغ التحصیلان از کشور خود دعوت می‌کنند تا به بازار کار آن‌ها بپیوندند؛ بنابراین شرایط راحت‌تری را برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم ایجاد کرده‌اند. شما بعد از تحصیل می‌توانید مدتی را در کانادا و استرالیا بمانید و با پیدا کردن کار مناسب برای اقامت دائم درخواست دهید. در انتخاب کشور مناسب برای تحصیل در رشته جغرافیا باید به شرایط آب و هوایی، هزینه‌های زندگی و سایر موارد نیز توجه کنید. با این حال، در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل رشته جغرافیا اشاره می‌کنیم:

    بلژیک

    بلژیک کشوری در اروپای غربی است که به خاطر شکلات، قلعه‌های تاریخی، شهرهای قرون وسطایی و معماری سنگفرش زیبای خود معروف است. دانشگاه‌های برتر بلژیک به دلیل کیفیت بالای آموزشی، مشارکت قابل توجه در تحقیقات و نفوذ بین المللی در جهان معتبر هستند. اگرچه چندین دوره آموزشی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های بلژیک ارائه می‌شوند، اما تحصیل در این کشور نیز فرصت خوبی برای یادگیری یک زبان جدید و برقراری ارتباط با مردم است. در بلژیک سه زبان هلندی، فرانسوی و آلمانی رایج است.

    بلژیک یک کشور برتر برای تحصیل در رشته جغرافیاست، زیرا سابقه طولانی و غنی از در حوزه جغرافی دار پروژه‌های مختلفی در این حوزه برای توسعه کشور به اجرا در می‌آیند. در حال حاضر رشته جغرافیا یکی از پرتقاضاترین رشته‌های تحصیلی در بلژیک است. دوره‌های تحصیلی جغرافیا با چندین فعالیت بین دانشگاهی و همچنین همکاری با سازمان‌های مختلف بین المللی و گروه‌های تحقیقاتی همراه هستند. برخی از معروف‌ترین دانشگاه‌های بلژیک که مدارک جغرافیایی ارائه می‌دهند، عبارتند از:

    • دانشگاه لیژ
    • دانشگاه گنت
    • دانشگاه کاتولیک لوون
    • دانشگاه آزاد بروکسل

    استرالیا

    استرالیا

    استرالیا به دلیل کیفیت بالای آموزشی، زیرساخت‌های پیشرفته، آب و هوای مناسب، سواحل زیبا و محیط چند فرهنگی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. مناظر زیبا و متنوع این کشور که از بیابان، دشت‌های حاصلخیز، رشته کوه‌ها، جنگل‌های بارانی استوایی و نیمه گرمسیری و مناطق شهری تشکیل شده است، محیطی مهیج را برای دانشجویان علاقه‌مند به رشته جغرافیا فراهم کرده‌اند. همچنین مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌تواند‌ یک زندگی ایده‌آل را برای دانشجویان رقم بزند.

    رشته جغرافیای در استرالیا ترکیبی از علوم فیزیکی، محیطی و اجتماعی است. دانشجویان همه چیز را در مورد فرآیندهای زمین و چگونگی تاثیر متقابل انسان و عوامل دیگر بر جغرافیا یاد می‌گیرند. آن‌ها همچنین درباره برخی از مهمترین مسائل جهان مانند تخریب محیط زیست، رشد جمعیت و تغییرات آب و هوایی آموزش می‌بینند و راه حل‌هایی برای چالش‌ها ارائه می‌دهند. برخی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در رشته جغرافیا عبارتند از:

    • دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشگاه جیمز کوک
    • دانشگاه گریفیث
    • دانشگاه کوئینزلند
    • دانشگاه ملبورن

    برزیل

    برزیل که به دلیل کارناوال‌های خیابانی، فرهنگ پر جنب و جوش و عشق مردم به فوتبال در جهان شناخته می‌شود، یکی از پربازدیدترین کشورهای آمریکای جنوبی است. مردم محلی برزیل به داشتن زندگی کامل و طبیعت گرم و دلپذیری که دارند برای گردشگران و دانشجویان بین المللی معروف هستند. برزیل کشوری در حال توسعه است و به عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته جغرافیا محسوب می‌شود. سیستم آموزشی این کشور به سرعت در حال بهبود است و دولت برزیل همچنان به افزایش هزینه‌ها و انجام اقدامات مختلف برای ارتقای کیفیت سیستم آموزشی خود ادامه می‌دهد.

    برزیل چندین دانشگاه معتبر دارد که به طور مداوم در لیست بهترین موسسات علمی جهان قرار دارند. دانشگاه‌های برزیل به ارائه آموزش و پژوهش تحول آفرین به نفع جامعه مشهور هستند. دریافت مدرک در رشته جغرافیا در برزیل با هدف ارائه درک عمیق از فرآیندهای مختلف این حوزه ارائه می‌شود. همچنین دانشجویان از ابزارها و تکنیک‌های تحلیلی مختلفی در شناسایی عوامل مؤثر بر پدیده‌های جغرافیایی و تأثیر آن بر جامعه و محیط زیست استفاده می‌کنند. از جمله دانشگاه‌هایی که در برزیل مدارک جغرافیا را ارائه می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه سائوپائولو
    • دانشگاه دولتی کامپیناس
    • دانشگاه برازیلیا
    • دانشگاه فدرال ریودوژانیرو

    کانادا

    کانادا

    کانادا شهرت خوبی به عنوان کشوری مهربان و خوش آمدگو دارد. همین امر باعث شده است تا مهاجرت تحصیلی به کانادا نسبت به کشورهای دیگر هر سال افزایش یابد. اگر تحصیل در کانادا را انتخاب کنید، این امکان را دارید از برخی دانشگاه‌های پیشروی دنیا پذیرش بگیرید و همچنین در محیطی تحصیل کنید که باعث پیشرفت شما شود. دانشگاه‌های برتر کانادا ارائه دهنده‌ی رشته جغرافیا مجهز به جدیدترین ابزارها و فناوری‌های مورد نیاز برای مطالعه جغرافیای زیستی، اقلیم شناسی، رسوب شناسی و بیوژئوشیمی تغییرات محیطی و فراتر از آن هستند.

    دریافت مدرک جغرافیا از دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان کمک می‌کند تا در مورد مکان‌های روی زمین و روابط بین انسان و محیط‌های طبیعی آموزش عمیق ببینند. دانشجویان در طول کلاس‌ها با خواص و منابع فیزیکی زمین و همچنین جوامع انسانی ساکن در آن اطلاعات به دست می‌آورند. از دانشگاه‌های برتر کانادا که دوره‌های مختلفی را در رشته جغرافیا ارائه می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • دانشگاه تورنتو
    • دانشگاه مک گیل
    • دانشگاه کوئینز در کینگستون
    • دانشگاه سایمون فریزر

    نیوزلند

    نیوزلند به خاطر مناظر خیره کننده، محیط امن، کیفیت بالای زندگی، نرخ پایین جرم و جنایت و سیستم آموزشی عالی خود در سراسر دنیا مشهور است. هر هشت دانشگاه این کشور در بین 100 موسسه برتر جهان قرار دارند. دانشجویان در نیوزیلند می‌توانند بین تحصیل و اوقات فراغت خود تعادل برقرار کنند و از مناظر زیبای این کشور نهایت لذت را ببرند. نیوزلند همچنین یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته جغرافیا است.

    دوره‌های تحصیلی جغرافیایی در نیوزلند سطح بسیار بالایی دارند. این دوره‌ها فراتر از یادگیری کلاس درس هستند و به دانشجویان مهارت‌های تحقیقی، تحلیلی و ارتباطی موثر را برای ارزیابی و ایجاد راه حل‌های کاربردی برای چالش‌های محیطی و اجتماعی ارائه می‌دهند. دانشجویان همچنین به درک فعالیت‌های انسانی و نحوه تأثیر آن‌ها بر جهان طبیعی بومی به ویژه جامعه مائوری (قوم سنتی نیوزلند) و دیگر دیدگاه‌های فرهنگی بومی مشغول می‌شوند. برخی از دانشگاه‌های نیوزلند که بهترین دوره‌های تحصیلی را در زمینه جغرافیا ارائه می‌دهند، عبارتند از:

    • دانشگاه اوتاگو
    • دانشگاه اوکلند
    • دانشگاه کانتربری
    • دانشگاه مسی
    • دانشگاه ویکتوریا ولینگتون

    ژاپن

    ژاپن

    صدها هزار دانشجوی بین المللی هر ساله به دلیل اعتبار بالایی که ژاپن از نظر توسعه و دانش در جهان دارد، به این کشور مهاجرت می‌کنند. هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه، فناوری پیشرفته و فرهنگ غنی نیز از دلایل اصلی برای تحصیل در کشور آفتاب تابان است. ژاپن با تاثیرپذیری از پدیده‌های مختلف اجتماعی و زیست محیطی مانند شهرنشینی سریع، طوفان‌های استوایی و زلزله‌های قوی، در میان بهترین کشورها برای تحصیل رشته جغرافیا قرار دارد.

    ژاپن همچنان یکی از توسعه یافته‌ترین اقتصادها در آسیا و جهان است که به عنوان یک نمونه مثال زدنی از پیشرفت محسوب می‌شود. دانشجویانی که دوره‌های تحصیلی جغرافیا را می‌گذرانند، این امکان را دارند از پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات در انجام تحقیقات، آزمایشگاهی و کار میدانی استفاده کنند. از جمله دانشگاه‌های برتر برای تحصیل جغرافیا در ژاپن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه توکیو
    • دانشگاه کیوتو
    • دانشگاه تسوکوبا
    • دانشگاه هوکایدو
    • دانشگاه کیوشو

    ساختار دوره‌های تحصیلی در رشته جغرافیا

    ساختار دوره‌های تحصیلی در رشته جغرافیا

    در مقطع کارشناسی برنامه‌های جغرافیا به عنوان BSc (لیسانس علوم) و BA (لیسانس هنر) ارائه می‌شوند. هر دوی این گزینه‌ها معمولا بسیاری از حوزه‌ها و ماژول‌های مشابه را پوشش می‌دهند، اما BSc بیشتر بر جغرافیای فیزیکی تمرکز می‌کند و BA موضوعات جغرافیای انسانی را پوشش می‌دهد. اکثر دوره‌های کارشناسی بین سه تا چهار سال طول می‌کشند. جغرافیای فیزیکی به طور گسترده درباره مطالعه زمین است و شامل مناطقی مانند یخبندان، فرسایش، آب و هوا، حرکت تکتونیکی و جو است. جغرافیای انسانی در مورد چگونگی تعامل انسان با جهان و نگاه به جمعیت، مهاجرت، گردشگری، جهانی شدن و موارد دیگر است.

    همچنین امکان تحصیل جغرافیا در سطح کارشناسی ارشد در طی یک یا دو سال وجود دارد و برنامه‌ها به عنوان کارشناسی ارشد یا MRes (کارشناسی ارشد تحقیقاتی) ارائه می‌شوند. مدارک دکتری نیز در بسیاری از دانشگاه‌های جهان ارائه می‌شوند، اما برای درخواست به مدرک کارشناسی ارشد در یک موضوع مرتبط نیاز است. واحدهای درسی رشته جغرافیا از امتحانات کتبی، درس، مقاله و پایان نامه تحقیقاتی سال آخر تشکیل می‌شوند. شما از طریق ترکیبی از سخنرانی‌ها، آموزش‌ها و کلاس‌های عملی می‌توانید دانش عمیقی در این حوزه به دست آورید. در ادامه به تعدادی از واحدهای درسی و موضوعاتی که در دوره‌های جغرافیا ارائه می‌شوند، اشاره می‌کنیم:

    • مسائل زیست محیطی جهانی
    • محیط زیست و جامعه
    • یخبندان
    • سیل و فرسایش حوضه رودخانه
    • سیستم زمین
    • تکنیک‌های روش تحقیق
    • روش‌های آماری

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته جغرافیا می‌تواند‌ از شما یک متخصص در این حوزه مهم بسازد. شما این امکان را دارید در کشورهای مختلف کار و زندگی کنید، زیرا مدرک معتبر به دست آورده‌اید. کشورهای برتر برای تحصیل در رشته جغرافیا می‌توانند آینده‌ای روشن را برای شما رقم بزنند. تقاضا برای متخصصان در این حوزه بر عکس ایران در کشورهای توسعه یافته بالاست، زیرا این کشورها با محیط زندگی بشر اهمیت بیشتری می‌دهند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته جغرافیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت