بهترین کشورها برای تحصیل رشته تربیت بدنی 2024
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مدرک تربیت بدنی به گونه‌ای طراحی شده است که مهارت‌ها و دانش لازم را برای آموزش و مربیگری ورزش در سطوح مختلف به شما ارائه دهد. رشته تربیت بدنی به توسعه ورزش، آموزش مربیگری، فیزیولوژی و روانشناسی تمرکز دارد. تحصیل در این رشته هیجان انگیز در دانشگاه‌های خارج از کشور یک گزینه ایده آل برای کسانی است که می‌خواهند اشتیاق خود به ورزش و تناسب اندام را با آموزش آکادمیک ترکیب کنند.

    شما با تحصیل در رشته تربیت بدنی می‌توانید به یک حرفه کامل مربیگری برای ورزشکاران، هدایت تیم‌های ورزشی و کمک به افراد برای حفظ تناسب اندام و سلامتی خود کمک کنید. به عنوان یک متخصص در تربیت بدنی که مدرک بین المللی دارد، دیدگاه منحصر به فردی در مورد توسعه ورزش در جهان و کسب موقعیت‌های شغلی خوب در آینده خواهید داشت. اما در ابتدا مهم است که در مورد کشور محل تحصیل خود اطلاعات خود را کامل کنید. در این بررسی در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی برای رشته تربیت بدنی صحبت می‌کنیم.

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته تربیت بدنی

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته تربیت بدنی

    تربیت بدنی به درک چگونگی تأثیر حرکات بدن بر سلامت و رفاه انسان است. رشته‌های خاصی مانند تناسب اندام و تغذیه، فیزیوتراپی و علم ورزش از تربیت بدنی مشتق شده‌اند. با توجه به راه‌هایی که حوزه تربیت بدنی می‌تواند بر رفتر حرکتی انسان‌ها تأثیر بگذارد، مطالعه این علم خاص گزینه‌های شغلی متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به دنبال تحصیل در سطح جهانی هستید، دانش اندوزی در بهترین کشورها گزینه مناسبی است. با این حال، برخی از کشورها نسبت به بقیه متمایز هستند. در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در خارج از کشور اشاره می‌کنیم:

    1- تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا

    1- تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا

    کانادا در رتبه اول لیست بهترین کشورها برای تحصیل تربیت بدنی قرار دارد. تحصیل در کانادا تنوع زیادی در برنامه‌های مرتبط با حوزه تربیت بدنی متعددی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. چیزی که کانادا را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دانشجویان بین المللی تبدیل می‌کند، استانداردهای بالای تحصیل و در زندگی در آن است.

    کانادا به دلیل اقتصاد پویا می‌تواند به دانشجویان شانس بیشتری برای دستیابی به آزادی مالی دهد. شما همچنین از فرصت‌های شغلی، مراقبت‌های بهداشتی و زندگی در یک جامعه ایمن لذت خواهید برد. از جمله بهترین دانشگاه‌هایی که رشته تربیت بدنی را ارائه می‌دهند، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه اتاوا و دانشگاه واترلو هستند.

    اگر به دنبال تحقیق هستید، دانشگاه‌های کانادا نیز فرصت‌های خوبی را برای شما فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، دپارتمان تربیت بدنی دانشگاه واترلو از مطالعات تحقیقاتی متعددی با هدف درک حرکات بدنی انسان، بهینه سازی سلامت و عملکرد فیزیکی پشتیبانی می‌کند.  دانشگاه واترلو چندین آزمایشگاه تخصصی دارد که برای انجام تحقیقات علمی بسیار مجهز و کاربردی هستند.

    • متوسط درآمد تخصص رشته تربیت بدنی در کانادا 70 هزار دلار کانادا در سال بوده، شروع درآمد 53 هزار دلار کانادا و درآمدهای بالا برای این تخصص تا 97 هزار دلار کانادا در سال هم می‌تواند برسد.

    2- تحصیل در رشته تربیت بدنی در استرالیا

    2- تحصیل در رشته تربیت بدنی در استرالیا

    یکی دیگر از کشورهای برتر برای تحصیل در رشته تربیت بدنی، استرالیا است. این کشور به‌ خاطر شگفتی‌های طبیعی‌اش شناخته می‌شود. برخی از فعالیت‌هایی که می‌توانید در این کشور زیبا انجام دهید، شامل آفتاب گرفتن در سواحل، دیدن کانگوروها، سفرهای دریایی، شنا با نهنگ‌های گوژپشت و غیره است. حتی می‌توانید در کانبرا سوار بالون شوید و پایتخت کشور را از بالا ببینید.

    استرالیا به دلیل آموزش در سطح کیفیت نیز شناخته می‌شود. دانشجویان مشتاق برای تحصیل در رشته تربیت بدنی می‌توانند در دانشگاه فناوری ویکتوریا که به عنوان بهترین موسسه برای رشته تربیت بدنی محسوب می‌شود تحصیل کنند. رشته‌های تحصیلی مرتبط با حوزه تربیت بدنی نیز در دانشگاه‌های معتبر استرالیا مانند دانشگاه موناش به دانشجویان بین المللی خدمات باکیفیتی  ارائه می‌دهند.

    برخی از مؤسسات معتبر مانند دانشکده‌های تربیت بدنی استرالیا و بای ساید کینزیولوژی دوره‌های دیپلم (Diploma) ارائه می‌دهند. در نهایت، آنچه استرالیا را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته تربیت بدنی تبدیل کرده است، زبان این کشور است. شما می‌توانید با تسلط به زبان انگلیسی در این کشور به راحتی تحصیل و زندگی کنید. شما فقط باید الزامات مهارت انگلیسی را در دانشگاه میزبان خود برآورده کنید و در کل با شرایط نسبی خوبی بتوانید تحصیل در استرالیا را آغاز نمایید.

    • متوسط درآمد تخصص رشته تربیت بدنی در استرالیا 87 هزار دلار در سال بوده، شروع درآمد 76 هزار دلار استرالیا و درآمدهای بالا برای این تخصص تا 100 هزار دلار استرالیا در سال هم می‌تواند برسد.

    3- تحصیل در رشته تربیت بدنی در چین

    3- تحصیل در رشته تربیت بدنی در چین

    اگر به دنبال تحصیل در رشته تربیت بدنی هستید، چین یکی از بهترین کشورها برای این حوزه تحصیلی خص است. هزینه زندگی در چین نسبتا پایین است. شما می‌توانید حداقل 200 دلار برای غذا و مایحتاج اولیه هزینه کنید. علاوه بر این، هزینه‌های تحصیل در چین از هزار تا 14 هزار دلار در سال متغیر هستند. هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی حدود چهار هزار دلار است. به این ترتیب، در طول اقامت خود در چین نگران مشکلات مالی نخواهید بود.

    دلیل دیگر انتخاب چین به عنوان یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل رشته تربیت بدنی، این است اکثر دانشگاه‌های چین زیرساخت خوبی دارند. به عنوان مثال، دانشگاه ورزش شانگهای که در آن می‌توانید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنید. این دانشگاه دارای خوابگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و باغ‌های گیاه ‌شناسی است.

    شهر شانگهای همچنین دارای دو استادیوم و یک ناتوریوم است. همچنین خوردن غذاهای چینی را فراموش کنید زیرا می‌توانید به راحتی به نزدیک‌ترین بازار بروید و غذاهای اصیل و سنتی این کشور پهناور را امتحان کنید. علاوه بر غذا، می‌توانید به سراسر کشور سفر کنید و بیش از پنجاه قومیت را کشف نمایید. آداب و رسوم، باورها، حتی مذاهب بسیاری در چین وجود دارند که می‌توانید به دانش خود بیفزایید.

    4- تحصیل در رشته تربیت بدنی در آمریکا

    4- تحصیل در رشته تربیت بدنی در آمریکا

    تربیت بدنی از جمله رشته‌هایی است که می‌توان آن را به تخصص‌های خاصی محدود کرد. به عنوان مثال فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند مشاغل خاصی را در تربیت بدنی، علوم ورزشی، حتی تناسب اندام و تغذیه دنبال کنند. جستجوی دانشگاه‌هایی که فقط در حرکت شناسی تخصص داشته باشند، برای دانشجویان بین المللی چالش برانگیز است. اما ایالات متحده یکی از مقاصد برتر برای تحصیل تربیت بدنی برای دانشجویان بین المللی است.

    این کشور به دلیل ارائه مدرک تخصصی در رشته حرکت شناسی بسیار محبوب است. از لیسانس گرفته تا کارشناسی ارشد و دکترا، می‌توانید مسیر شغلی خود را در این رشته در آمریکا دنبال کنید و به بالاترین سطح تحصیلات خود برسید. برخی از دانشگاه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید شامل دانشگاه ایالتی میشیگان، دانشگاه ایالتی کانزاس و دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا هستند. با توجه به اینکه ایالات متحده سطح آموزش بالایی را ارائه می‌دهد، مطمئناً در هر کجای دنیا می‌توانید شغل خوبی پیدا کنید.

    5- تحصیل در رشته تربیت بدنی در روسیه

    5- تحصیل در رشته تربیت بدنی در روسیه

    اگر به دنبال تحصیل در رشته تربیت بدنی هستید، روسیه را انتخاب کنید. به این دلیل که این کشور به ورزش و فعالیت‌های بدنی ارزش زیادی قائل است. مردم روسیه از ورزش لذت می‌برند و ورزش را به عنوان یک کار ضروری در برنامه روتین روزانه خود می‌دانند. اکثر دانشگاه‌ها دارای امکاناتی مانند سالن‌های ورزشی، استادیوم‌ها، استخرهای شنا و مناطق تمرین در فضای باز هستند. جای تعجب نیست که این کشور در میان برترین مدال ‌آوران المپیک قرار دارد.

    دانشجویان بین المللی ترجیح می‌دهند به کشورهایی بروند که یادگیری یک زبان جدید در آنها ضروری نباشد. روسیه یکی از کشورهایی است که یادگیری زبان روسی را اجبار نمی‌داند. زبان روسی با بیش از 253 میلیون گویش در سراسر اروپا و دیگر قاره‌ها، یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد است. برخی از دانشگاه‌های روسیه که می‌توانید برای تحصیل در رشته تربیت بدنی و برنامه‌های مرتبط با این حوزه اقدام کنید، دانشگاه سنت پترزبورگ و دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک هستند.

    ساختار رشته تربیت بدنی در بهترین دانشگاه‌های جهان

    ساختار رشته تربیت بدنی در بهترین دانشگاه‌های جهان

    در مقطع کارشناسی می‌توانید برای لیسانس تربیت بدنیBA  و  BScتحصیل کنید. تفاوت بسیار کمی بین این دو مدرک وجود دارد، اما برنامه‌های BSc ممکن است بیشتر شامل گرایش‌های متمرکز بر علوم ورزشی یا فیزیولوژی باشند. اگر در ایالات متحده تحصیل می‌کنید، می‌توانید تربیت بدنی را به عنوان یک رشته اصلی یا فرعی به عنوان بخشی از آموزش هنرهای آزاد انتخاب کنید. اگر می‌خواهید پس از فارغ التحصیلی به عنوان معلم کار کنید، مطمئن شوید که برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید شامل آموزش معلمی است. برنامه‌های لیسانس معمولاً بسته به کشور محل تحصیل شما سه یا چهار سال طول می‌کشند.

    در مقطع فوق لیسانس می‌توانید یک یا دو سال کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد تربیت بدنی یا یک موضوع مرتبط را مطالعه کنید. در انگلستان، شما می‌توانید یک PGCE را مطالعه کنید که شما را واجد شرایط آموزش تربیت بدنی در مدارس می‌کند. تربیت بدنی معمولاً یک رشته بسیار کاربردی است اما شما زمان زیادی را در سخنرانی‌ها و سمینارها صرف خواهید کرد. اکثر رشته‌ها همچنین شامل موقعیت‌های شغلی هستند که در آن فرصت کار در حوزه‌های مختلف ورزشی به عنوان مدیر و مربی وجود دارد. ساختار دوره و محتوای هر برنامه به طیف وسیعی از عوامل بستگی دارد، اما برخی از رایج‌ترین گرایش‌ها عبارتند از:

    • اصول آموزشی در ورزش
    • فیزیولوژی و ورزش
    • روانشناسی ورزش و ورزش
    • حرکت و یادگیری
    • علم حرکت
    • تحقیق در تربیت بدنی
    • مدیریت ورزشی

    کلام آخر

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته تربیت بدنی را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید بسته به نیازهای خود، کشور مورد نظرتان را انتخاب کنید. اما باید در توجه کنید که بسیاری کشورهای جهان اعم از آلمان، انگلیس، فرانسه، ژاپن، نیوزلند و غیره نیز در حوزه تریب بدنی قوی هستند. به طور کلی، کشورهایی که در المپیک و رویدادهای ورزشی دیگر موفق هستند، در رشته تربیت بدنی بهترین خدمات و امکانات را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته تربیت بدنی 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ