بهترین کشورها برای تحصیل رشته تاریخ
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته تاریخ می‌توانند دروازه ورود شما به تحولات در گذشته باشند. شما این امکان را خواهید داشت تا از بالاترین سطح آموزش بهره ببرید و خودتان را در آنچه در تاریخ جهان رخ داده است، غوطه‌ور کنید. دانشجویان رشته تاریخ با گذشته یک کشور و چگونگی تأثیر آن بر حال و آینده آن آشنا می‌شوند.

    بنابراین مهم است که دانشجویان در انتخاب کشور مقصد خود به فرهنگ، زبان، سیاست یا تاریخ آن کشور توجه ویژه داشته باشند. همچنین مهم است که شرایط بعد از تحصیل را نیز بررسی کنید. کشورهایی مانند کانادا و استرالیا شرایط راحت‌تری را برای اقامت دائم به فارغ التحصیلان ارائه می‌دهند. به هر روی، به سراغ بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته تاریخ می‌رویم.

    رشته تاریخ چیست؟

    رشته تاریخ چیست؟

    تاریخ به مطالعه رویدادها، افراد، نگرش‌ها و باورها در طول زمان اشاره دارد. به عنوان یک دانشجوی تاریخ، شما وظیفه دارید میراث به جای مانده از گذشته را در دنیای امروز تجزیه و تحلیل کنید. در اکثر کشورهای جهان، زندگی مدرن ما با زندگی اجدادمان بسیار متفاوت است. شما با تحصیل در این رشته در دوره‌ها و موضوعات مختلف تاریخی تحقیق خواهید کرد و می‌توانید پرسش‌هایی را مطرح می‌کنید و پاسخ‌هایی را ارائه دهید که جامعه معاصر به آن‌ها نیاز دارد.

    یکی از بهترین راه‌ها برای مطالعه تاریخ، تجربه دیدن فرهنگ‌ها، مکان‌های دیدنی و شهرهای یک کشور است. به همین دلیل است که تحصیل در خارج از کشور ایده بسیار خوبی است. شما با مشاهده تاریخ یک کشور، درک جامع و عمیقی از موضوعات مختلف به دست خواهید آورد و به این ترتیب در موقعیت‌های شغلی مرتبط با تاریخ مشغول به کار شوید.

    برترین کشورهای جهان برای تحصیل رشته تاریخ

    برترین کشورهای جهان برای تحصیل رشته تاریخ

    شما می‌توانید تاریخ را در مقاطع تحصیلی کاردانی (مدرک دیپلم و گواهینامه)، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در کشورهای مختلف مطالعه کنید. هر کشور بسته به اعتبار دانشگاه‌ها و معیارهای لازم برای اعطای پذیرش، شرایط متفاوتی را پیش روی متقاضیان قرار می‌دهد. شما باید هزینه تحصیل و موارد دیگری مانند بورسیه تحصیلی، خوابگاه، هزینه‌های زندگی و حتی آب و هوا را لحاظ کنید. در هر صورت، بهترین کشورها برای تحصیل رشته تاریخ را در ادامه معرفی می‌کنیم:

    یونان

    یونان یکی از بهترین کشورها برای مطالعه تاریخ به خصوص تاریخ باستان است. شما حتی می‌توانید تاریخ یک کشور باستانی را از نزدیک ببینید و در امتداد خرابه‌های آکروپولیس شهر آتن یا شهر کورینث قدم بزنید. همچنین می‌توانید از معبد آپولو، تئاتر اپیداوروس و غیره دیدن کنید. یونان کشور مناسبی برای تحصیل در رشته تاریخ و کشف سنت‌ها و آداب و رسوم تاریخ باستان یونان است. بنابراین هیچ کشوری برای تحصیل در خارج از کشور بهتر از زادگاه المپیک در المپیای یونان نیست! ترم‌های بهار، تابستان و پاییز بهترین زمان برای رفتن به یونان و شروع تحصیل در این کشور است.

    جمهوری چک

    جمهوری چک

    زندگی و تحصیل در جمهوری چک این احساس را به شما می‌دهد که به گذشته سفر می‌کنید. پراگ به عنوان پایتخت جمهوری چک دارای ساختمان‌ها، قلعه‌ها و کلیساهای زیبایی است که قدمت آن‌ها به قرن 9 و 10 باز می‌گردد. جمهوری چک تاریخی غنی و قدیمی دارد که شامل اصلاحات پروتستان، جنگ سی ساله، اشغال آلمان، امپراتوران روم مقدس و سایر موارد است. در جمهوری چک تنوع تاریخی زیادی مشاهده می‌شود که شامل تاریخ قرون وسطی، تاریخ مدرن، تاریخ باستان و غیره است. بهار و پاییز بهترین ترم‌ها برای تحصیل در چک هستند زیرا جمعیت کمتر است و آب و هوا بهتر خواهد بود.

    ایتالیا

    ایتالیا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل رشته در تاریخ در خارج از کشور است. ایده خوردن پاستا، پیتزا و ژلاتو برای اکثر دانشجویان خارجی فوق العاده جذاب است. نه تنها فرهنگ غذایی در این کشور بسیار شگفت انگیز است، بلکه مکان‌های تاریخی زیادی در ایتالیا هستند که هر دانشجویی را عاشق مطالعه تاریخ می‌کند. البته، در شهر رم می‌توانید تاریخ روم باستان را مطالعه کنید، اما فلورانس به عنوان زادگاه رنسانس یا ونیز، پمپئی، سینا یا سیسیل نیز هستند که هر کدام تاریخ مخصوص به خود را ارائه می‌دهند. ایتالیا تاریخ غنی و جذابی دارد، پس در مورد رفتن به این کشور تردید در این راستا به دل راه ندهید!

    استرالیا

    استرالیا

    استرالیا کشوری منحصر به فرد است و این کشور این تنها کشور در جهان است که یک قاره کامل را پوشش می‌دهد و همچنین بزرگترین جزیره در جهان محسوب می‌شود. محیط چند فرهنگی و پر جنب و جوش استرالیا از ترکیب فرهنگ‌های بومی، اسکان اولیه ساکنان اروپایی و مهاجرت انبوه از کشورهای مختلف ناشی می‌شود. استرالیا به تنوع قومیتی مردم خود افتخار کرده و از فرهنگ‌های استقبال می‌کند. استرالیایی‌ها برای آزادی، برابری و صلح ارزش قائل هستند. شما می‌توانید در این کشور، تاریخ غنی استرالیا را مطالعه کنید و از بهترین دانشگاه‌های جهان، مدرک معتبر دریافت کنید. استرالیا همچنین شرایط راحتی را برای مهاجرت دانشجویان و اقامت در این کشور فراهم کرده است و تحصیل در استرالیا برای رشته‌ی تاریخ جزء بهترین گزینه‌ها در این راستا می‌باشد.

    ژاپن

    تاریخ ژاپن به هزاران سال پیش باز می‌گردد. فرهنگ، هنر، زبان و سیاست این کشور بسیار جذاب و هیجان انگیز هستند. درباره عصر امپراتوری ژاپن در توکیو بیاموزید، کیوتوی تاریخی یا معابد نارا را ببینید و درک کنید که ژاپن چگونه تحت تاثیر ویرانه‌های جنگ جهانی دوم در هیروشیما قرار گرفت و از آن سربلند بیرون آمد. قلعه‌ها، زیارتگاه‌ها، معابد و موارد دیگر، مکان‌های دیدنی برای تجربه تاریخ و فرهنگ ژاپن هستند. در پاییز و بهار به ژاپن بروید تا شکوفه‌های گیلاس را ببینید.

    چین

    چین

    تاریخ باستانی چین مملوء از حقایق جالبی است که دانشجویان علاقه‌مند به تاریخ را به خود جذب می‌کند. درباره سلسله امپراتوری‌های چین، زبان مردم، جامعه چینی، فرهنگ و موارد دیگر اطلاعات زیادی کسب خواهید کرد. ویرانه‌های چین باستان را از نزدیک ببینید و درباره چگونگی پیدایش چین از گذشته تا امروز تحقیق کنید. بهترین زمان برای تحصیل در چین، بهار و پاییز است، زیرا آب و هوا در این زمان در بهترین حالت خود است. با سفر در روزهای سال نو، بزرگترین کارناوال چینی را از دست ندهید.

    اسپانیا

    هیچ فهرستی از کشورهای تاریخی و فرهنگی بدون اسپانیا کامل نخواهد بود! شهرهای مادرید، سویا، بارسلونا، گرانادا و غیره مملوء از تجربیات و داستان‌های منحصر به فرد از گذشته خود هستند. اسپانیا که در زمان‌های مختلف توسط امپراتوری روم، قبایل ژرمنی، پادشاهی ویزیگوتیک و غیره کنترل می‌شود، تأثیرات فرهنگی زیادی در جهان داشته است که مطالعه تاریخ را برای دانشجویان بین المللی جذاب می‌کند. بهترین زمان برای تحصیل در اسپانیا، پاییز و بهار است، زیرا می‌توانید از شلوغی دوری کنید و از هوای خوب لذت ببرید.

    کانادا

    کانادا

    کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ دنیا، ویژگی‌های زیادی برای ارائه دارد؛ از جمله از جنبه تاریخ. پارک‌های طبیعی زیبا، فرهنگ و میراث غنی و متنوع، خط ساحلی در سه اقیانوس، جذابیت دنیای قدیم و ایده‌های دنیای جدید، هاکی و بسیاری موارد دیگر، کانادا را به مقصدی عالی برای مطالعه تاریخ تبدیل کرده است. کانادا با آغوش باز پذیرای بازدیدکنندگان و مهاجران است. شما می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنید و بعد از اتمام تحصیل در کانادا بمانید. مهمترین مزیت کانادا را باید به شرایط راحت برای اخذ پذیرش دانشگاهی و اقامت دائم پس از تحصیل دانست. تحصیل در کانادا برای رشته‌ی تاریخ جزء بهترین گزینه‌ها در این راستا می‌باشد.

    آلمان

    در مورد اصلاحات پروتستان که در ویتنبرگ آلمان آغاز شد می‌توانید در این کشور آشنا شوید. شهرهای افسانه‌ای در ایالت بایرن را ببینید؛ اما اگر به دنبال تاریخ مدرن هستید، آلمان جاییست که بعد از جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و جنگ سرد همچنان یک ابرقدرت محسوب می‌شود. در مورد برلین غربی و شرقی سابق مطالعه کنید و بناهای یادبود در این مناطق را از نزدیک ببینید و با گذشته عبرت آموز آن آشنا شوید. بهترین زمان برای تحصیل و زندگی در آلمان در پاییز، تابستان و بهار است. اگر به زمستان‌های برفی علاقه‌مند هستید، آلمان در طول کریسمس کشوری بسیار زیبا خواهد بود.

    آفریقای جنوبی

    آفریقای جنوبی

    آیا شما دوست دارید به یک مورخ تبدیل شوید تا روی مطالعه در مورد حقوق بشر تمرکز کنید؟ اگر چنین است، آفریقای جنوبی باید در بالای لیست بهترین کشورها برای تحصیل رشته تاریخ قرار گیرد. زندگی رهبران بزرگ تاریخ مانند نلسون ماندلا را مطالعه کرده و در مورد مسائل پیرامون مربوط به فرهنگ، هویت، نژاد و قومیت بحث کنید. همچنین درباره آپارتاید و قدرت تغییر اجتماعی بیاموزید. آفریقای جنوبی یک مکان عالی برای تحصیل در خارج از کشور است. تابستان یکی از بهترین زمان‌ها برای شروع تحصیل و زندگی در این کشور تاریخی است.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    تاریخ همه جا هست و اکتشافات تاریخی همیشه و در سراسر جهان در حال انجام هستند. علایق، کنجکاوی‌ها و برنامه‌های تحصیلی خود را دنبال کنید تا بهترین کشور برای تحصیل در رشته تاریخ را برای خود بیابید. از شانس خود استفاده کنید و وارد یک ماجراجویی جدید در کشوری پیشرفته شوید که درک شما از جهان را به چالش می‌کشد و شما را از حقایق تاریخی جذاب آگاه می‌کند. برای کسب اطلاعت بیشتر با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه سوال تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته تاریخ

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ