بهترین کشورها برای تحصیل رشته بینایی سنجی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر به تحصیل در رشته بینایی سنجی علاقه دارید باید بدانید این رشته تقاضای شغلی بالایی در سراسر جهان دارد. اپتومتریست‌ها از سلامت چشم و بینایی بیماران مطمئن می‌شوند، زیرا مهارت لازم برای تشخیص، پیشگیری و درمان برخی از بیماری‌های چشمی را دارند. وظایف اصلی اپتومتریست‌ها شامل معاینه و ارزیابی چشم‌ها، تجویز لنز و عینک تماسی، بررسی عملکرد فشار داخل چشم و حرکات چشم و سایر موارد است. بدون شک تحصیل در رشته اپتومتری در خارج از کشور می‌تواند‌ فرصت‌های زیادی را روی دانشجویان بین المللی باز کند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی برای تحصیل رشته بینایی سنجی می‌پردازیم.

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته بینایی سنجی

    تحصیل در خارج از کشور تنها برای کسب دانش نیست، بلکه به دست آوردن بینش و تجربه زندگی در محیطی جدید است. پس انتخاب کشور مناسب برای تحصیل در رشته بینایی سنجی اهمیت زیادی دارد. شما باید علاوه برای بررسی اعتبار دانشگاه‌ها به مسائلی دیگر از جمله شهریه، هزینه زندگی، امکانات شهری، آب و هوا، بازار کار و شرایط مهاجرت دائمی توجه کنید. پس مهم است که ابتدا اهداف اولویت خود را در نظر بگیرید. اگر قصد شما از تحصیل در خارج از کشور مهاجرت دائمی است، کشورهایی مانند کانادا و استرالیا را به دلیل شرایط راحت‌تر برای مهاجرت انتخاب کنید. با این حال، در ادامه به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته بینایی سنجی می‌پردازیم:

    تحصیل رشته بینایی سنجی در آلمان

    آلمان در حوزه پزشکی در جهان پیشرو است. این کشور بستر آموزشی و خدماتی قوی در پزشکی دارد و از دانشجویان برای تحصیل در رشته بینایی سنجی دعوت می‌کند. دو دانشگاه اصلی در آلمان از جمله دانشگاه پادربور و دانشگاه فریدریش شیلر ینا رشته اپتومتری را ارائه می‌دهند. دانشگاه پادربورن یکی از بهترین دانشکده‌های بینایی سنجی در آلمان است که دوره‌های تخصصی در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اپتومتری را دارد. دانشجویان در برنامه کارشناسی ارشد علوم اپتوالکترونیک و فوتونیک دانش و مهارت گسترده‌ای در زمینه الکترونیک نوری و فوتونیک کسب می‌کنند.

    دانشگاه فردریش شیلر ینا کارشناسی ارشد و دکتری فوتونیک در بینایی سنجی را ارائه می‌دهد. تمرکز دانشگاه‌ها بر انواع اپتومتری از جمله بینایی اطفال، بینایی درمانی، بینایی دو چشمی، نوروپتومتری، لنزهای تماسی تخصصی و بیماری‌های چشمی هستند. دانشجویان برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست معتبر و با مجوز در آلمان باید دکتری بینایی سنجی (O.D.) را تکمیل کنند. این دوره‌ها معمولا چهار ساله هستند. قبولی در آزمون پذیرش بینایی سنجی برای دریافت صلاحیت الزامی است. این آزمون شامل زیست شناسی، شیمی آلی، شیمی عمومی، درک مطلب، استدلال کمی و فیزیک است.

    تحصیل رشته بینایی سنجی در کانادا

    کانادا به دلیل رویکرد مهاجرپذیر از دانشجویان برای تحصیل و زندگی در این کشور استقبال می‌کند. کانادا از بهترین کشورها برای تحصیل رشته بینایی سنجی در جهان است. این رشته در کانادا تنها در دو دانشگاه واترلو و دانشگاه مونترال ارائه می‌شود. دانشجویان برای تحصیل در کانادا باید حداقل سه سال تحصیل در مقطع کارشناسی، ترجیحاً در رشته‌های علوم را بگذرانند. شرکت در این دوره در استان کبک نیاز به دو سال CEGEP (پیش دانشگاهی) در مقطع کارشناسی دارد. طول دوره تحصیل در رشته بینایی سنجی در هر دو دانشگاه چهار یا پنج ساله است که توسط شورای اعتباربخشی آموزش بینایی سنجی تایید شده است.

    کل هزینه تحصیل اپتومتری در کانادا نزدیک به 100 هزار دلار است که با وام‌های دانشجویی یا وام‌های بانکی قابل پرداخت خواهد بود. هزینه تحصیل در کانادا به مراتب کمتر از آمریکاست. فارغ التحصیل پس از اتمام دوره اپتومتری ملزم به برآورده کردن الزامات هیئت استانی در استان یا منطقه‌ای هستند که در آن قصد کار دارند. دانشجویان بعد از تحصیل می‌توانند برای کار به عنوان اپتومتریست در کانادا بمانند. فارغ التحصیل بعد از تحصیل این امکان را دارند وارد بازار کار شوند و برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. همچنین امکان راه اندازی مطب شخصی بعد از دریافت صلاحیت و مجوز وجود دارد.

    تحصیل رشته بینایی سنجی در آمریکا

    تحصیل رشته بینایی سنجی در ایالات متحده می‌تواند‌ چشم انداز شغلی شما را گسترش دهد. آمریکا برخی از بهترین موسسات علمی جهان را در خود دارد که بالاترین سطح آموزشی را ارائه می‌دهد. با این حال، سفر تحصیلی یک دانشجوی اپتومتری در آمریکا در عین حال که هیجان انگیز است، دشواری خود را دارد. دانشگاه‌های برتر ایالات متحده سطح بالایی از آموزش را ارائه می‌دهند تا دانشجویان را برای ورود به بازار کار پرتقاضا و رقابتی این کشور آماده کنند؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند مهارت‌های تخصصی را به صورت عمیق آموزش ببینند و به متخصصان واجد شرایط تبدیل شوند.

    دانشجویان با اخذ مدرک لیسانس در پیش پزشکی یا علوم زیستی شروع می‌کنند. در مرحله بعد، برای آزمون پذیرش بینایی سنجی (OAT) آماده می‌شوند و با قبول در این آزمون برای یک برنامه دکتری اپتومتری چهار ساله انتخاب خواهند شد. دانشجویان با اخذ مدرک دکتری خود را برای امتحانات هیئت ملی ممتحنین در بینایی سنجی (NBEO) آماده می‌کنند. متقاضیان مهاجرت به آمریکا می‌توان به دانشکده اپتومتری UC Berkeley، کالج بینایی سنجی ایلینوی، کالج اپتومتری پنسیلوانیا، دانشگاه سالوس، کالج بینایی سنجی دانشگاه هیوستون و سایر موارد هستند.

    تحصیل رشته بینایی سنجی در استرالیا

    استرالیا یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل رشته بینایی سنجی است. متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل در استرالیا می‌توانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بینایی سنجی تحصیل کنند. هر دو مسیر مستلزم تکمیل مدرک دبیرستان با نمره خوب ATAR (رتبه پذیرش سوم استرالیا) هستند. اگر برای مدرک کارشناسی اپتومتریست درخواست می‌دهید، ممکن است لازم باشد برای UMAT (آزمون پذیرش در رشته‌های پزشکی و بهداشت در مقطع کارشناسی) ثبت نام کنید. از طرف دیگر، اگر دانشجوی کارشناسی ارشد هستید، باید در آزمون GAMSAT (آزمون پذیرش در دانشکده پزشکی فارغ التحصیل) شرکت کنید.

    دانشجویان برای دریافت صلاحیت لازم در رشته بینایی سنجی ابتدا باید برای دریافت مدرک کارشناسی در رشته بینایی سنجی یا رشته‌ای مشابه مانند مدرک علوم بینایی اقدام کنند. سپس می‌توانند مدرک فوق لیسانس اپتومتری بگیرند. کل دوره تحصیل از کارشناسی تا کارشناسی ارشد ممکن است تا 7 سال به طول انجامد. دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود می‌توانند در هیئت اپتومتری استرالیا ثبت نام کنند و به عضویت این سازمان درآیند. عضویت در این سازمان مهم است، زیرا فارغ التحصیلان مجوز کار اپتومتری را به دست می‌آورند.

    تحصیل رشته بینایی سنجی در انگلستان

    کشور انگلیس از مقاصد اصلی و پر طرفدار تحصیلی در خارج از کشور محسوب می‌شود. این کشور تاریخ دیرینه‌ای در حوزه پزشکی دارد و می‌تواند‌ سطح بالای آموزشی را به دانشجویان خود ارائه دهد. دوره کارشناسی بینایی سنجی BSc یک مدرک 3 ساله است. برخی از دانشگاه‌های انگلستان یک مدرک کارشناسی ارشد چهار ساله را ارائه می‌دهند. فارغ التحصیلان برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست دارای مجوز باید دوره‌های BSc اپتومتری یک ساله را تحت نظارت و کار بالینی در یک مطب ثبت شده بینایی سنجی یا در بیمارستان بگذرانند.

    فارغ التحصیلان در طول دوره بالینی یک ساله به طور مستمر ارزیابی می‌شوند و در امتحانات حرفه‌ای شرکت می‌کنند که منجر به عضویت در کالج اپتومتریست‌ها و ثبت نام در شورای اپتیکال عمومی (GOC) به می‌شود. از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل رشته بینایی سنجی در انگلستان می‌توان به دانشگاه کاردیف، دانشگاه استون و دانشگاه منچستر اشاره کرد. در انگلستان، تقاضا برای حوزه بینایی سنجی بالاست. بخش‌های تخصصی مانند بینایی سنجی کودکان، کم بینایی و مراقبت‌های پزشکی چشمی به متخصصان واجد شرایط برای رفع نیازهای خاص بیمار نیاز دارند.

    تحصیل رشته بینایی سنجی در مالزی

    مالزی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل رشته بینایی سنجی است. این کشور بهترین دوره‌های تحصیلی در اپتومتری در آسیا را ارائه می‌دهند. همچنین یکی از مزایای مهم تحصیل در مالزی شهریه پایین آن است. دانشجویان در دانشگاه‌های مالزی مباحثی مانند نزدیک بینی یا دوربینی و بیماری‌های چشمی مانند گلوکوم را آموزش می‌بینند. علاوه بر این، آنها در مورد شرایط لازم برای تجویز عینک، لنزهای تماسی و دارو مطالعات عمیقی انجام می‌دهند. دوره‌های تحصیلی در رشته بینایی سنجی در مالزی چهار سال است که بعد از دانشجویان می‌توانند برای مجوز کار اقدام کنند.

    بر خلاف سایر کشورها، متخصصان بینایی سنجی در مالزی مجاز به نوشتن نسخه‌های عینک و لنزهای تماسی هستند، اما تنها در صورتی که توسط شورای اپتیکال مالزی (MOC) تایید شده باشند. اکثر اپتومتریست‌ها در مالزی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مراکز درمانی، مطب‌ها و شرکت‌های تولید کننده محصولات چشمی مانند لنزهای تماسی و محلول‌های چشمی مشغول به کار می‌شوند. امکان راه اندازی مطب شخصی در مالزی وجود دارد. از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در رشته بینایی سنجی می‌توان به دانشگاه سگی کوتا دامانسرا، دانشگاه UCSI پردیس کوالالامپور و دانشگاه مدیریت و علوم اشاره کرد.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    یک اپتومتریست مشکلات بینایی را شناسایی و درمان می‌کند، چشم‌های بیماران را معاینه می‌کند و تست‌های مربوط به کیفیت دید و بینایی را انجام می‌دهد. برخی از مسئولیت‌های کاری اولیه این متخصصان شامل شناخت و پیشگیری از مشکلات چشمی، ارائه درمان‌های چشمی، لنزهای اصلاحی، قطره‌های چشمی و غیره است. برای تبدیل شدن به اپتومتریست بهتر است برای انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته بینایی سنجی اقدام کنید. با این کار می‌توانید آموزش در سطح بالا را دریافت کنید و برای بازار پر رونق این حوزه آماده شوید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته بینایی سنجی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت