بهترین کشورها برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    در حال حاضر زبان انگلیسی محبوب‌ترین زبان در جهان است که در بیشتر جهان توسط مردم محلی یا مهاجران صحبت می‌شود. یادگیری یک زبان این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به طور موثر با دیگران ارتباط برقرار کنید و بتوانید در موقعیت‌های شغلی مورد نظرتان موفق‌تر عمل کنید. گذراندن دوره‌های ادبیات انگلیسی می‌تواند هم از نظر حرفه‌ای و هم شخصی مزایای زیادی برای علاقه‌مندان به این رشته ایجاد کند. کشورهای زیادی هستند که بهترین دوره‌های ادبیات انگلیسی را ارائه می‌دهند تا دانشجویان بتوانند تسلط بالایی به این زبان پیدا کنند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی می‌پردازیم.

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی

    ابتدا ممکن است این سوال ایجاد شود که وقتی می‌توان در یک آموزشگاه زبان یا دانشگاهی در کشور خود زبان انگلیسی را فرا گرفت، چرا باید به کشور دیگری سفر کرد؟ باید بگوییم که کسب مدرک ادبیات انگلیسی مانند باز کردن صندوقچه‌ای از گنجینه‌های با ارزش برای کسانی است که علاقه‌مند به درک عمیق این زبان هستند. تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی به شما امکان می‌دهد در اعماق روایت‌های پیچیده داستان‌های انگلیسی غوطه‌ور شوید و احساسات و دیدگاه‌های پنهان در ادبیات را درک کنید.

    یادگیری ادبیات انگلیسی فقط درک مهارت‌های چهارگانه زبان (اسپیکینگ، ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ) نیست، بلکه این رشته مجموعه کاملی از مهارت‌های زبانی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. بدین ترتیب دانشجویان می‌توانند برای انواع مشاغل از جمله نویسندگی، خبرنگاری، معلمی، استاد دانشگاه ویراستاری مترجمی و غیره درخواست دهند. به همین دلیل است که متقاضیان علاقه‌مند به این نوع مشاغل به سراغ بهترین کشورها برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی می‌روند.

    کشورهای برتر برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی بالاترین سطح آموزشی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. زبان انگلیسی در این کشورها ریشه در تاریخ و فرهنگ گفتاری مردم دارد. برای مثال، انگلستان که مهد زبان و ادبیات انگلیسی است، بهترین کشور برای دانشجویان علاقه‌مند به این رشته محسوب می‌شود؛ اما شما به عنوان یک دانشجو بین المللی باید علاوه برای بررسی دانشگاه‌های برتر در مورد شرایط آب هوایی، زیرساخت‌های شهری، هزینه‌های زندگی و امکان مهاجرت دائمی نیز اطلاعات خود را کامل کنید.

    اگر قصد مهاجرت دارید و می‌خواهید در کشوری پیشرفته با بازار کار پرتقاضا کار کنید، کشورهای کانادا و استرالیا مقاصد بهتری هستند. این کشورها علاوه برای وضعیت تحصیلی عالی و داشتن دانشگاه‌های برتر در این زمینه، یک شرایط عالی برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم را نیز ارائه می‌دهند؛ بنابراین شما باید همه جوانب را برای تحصیل در کشورهای خارجی در نظر بگیرید. در ادامه به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی می‌پردازیم:

    1- ایرلند

    ایرلند کشوری سرسبز است که در کنار جزیره بریتانیا قرار دارد. در این کشور می‌توانید‌ زیرساخت‌های عالی، دانشگاه‌های معتبر و مهم‌تر از همه، تعداد بی‌شماری انگلیسی زبان را ببینید. اگر به دنبال افزایش مهارت‌های خود در رشته ادبیات انگلیسی هستید، ایرلند کشوری عالی برای تحصیل خواهد بود.

    ایرلند هم از نظر تاریخ و هم از نظر فرهنگی غنی است و مکان‌های طبیعی و تاریخی فوق العاده جذابی در سراسر کشور دارد. زبان‌های رسمی ایرلند شامل انگلیسی و گالیک هستند. اکثر مردم می‌توانند به هر دوی این زبان‌ها صحبت کنند. از دانشگاه‌های برتر ایرلند برای تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه کالج دوبلین
    • کالج دانشگاه کورک
    • دانشگاه ملی ایرلند، گالوی
    • دانشگاه دوبلین سیتی

    2- کانادا

    2- کانادا

    مردم کانادا به دو زبان رسمی از جمله انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. کانادا از بهترین کشورها برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی محسوب می‌شود. لهجه مردم این کشور شبیه به لهجه «استاندارد آمریکایی» است. این لهجه یکی از ساده‌ترین لهجه‌ها برای درک زبان و ادبیات انگلیسی است، بنابراین یادگیری این رشته در کانادا آسان خواهد بود. همچنین کانادا از نظر کیفیت زندگی بین 10 کشور برتر جهان قرار دارد، بنابراین شما قطعا تجربه تحصیلی بسیار خوبی در این کشور خواهید داشت.

    در کانادا که مردمانش به مهربانی و پذیرش مهاجران تازه وارد مشهور است از دانشجویان بین المللی بسیار استقبال خوبی خواهد شد. همچنین زیرساخت‌های شهری پیشرفته و زیبایی‌های طبیعی امکان داشتن یک زندگی ایده‌آل را فراهم کرده‌اند. ناگفته نماند که تحصیل در کانادا با امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد و دولت کانادا شرایط راحت‌تری را نسبت به کشورهای دیگر در این راستا ارائه می‌دهد. از دانشگاه‌های برتر کانادا برای تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • دانشگاه تورنتو
    • دانشگاه مک گیل
    • دانشگاه آلبرتا

    3- استرالیا

    استرالیا که به خاطر کانگوروها و کروکودیل‌هایش در جهان شناخته شود، همچنین کشور و مقصدی فوق العاده برای تحصیل است. استرالیا را باید سومین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی دانست. زبان مادری استرالیایی‌ها انگلیسی است، بنابراین شما می‌توانید این زبان را خیلی راحت‌تر یاد بگیرید.

    استرالیا از نظر کیفیت آموزشی در رتبه‌های بسیار بالا و عالی قرار دارد. این کشور همچنین وسعت زیادی دارد، بنابراین می‌توانید به اقصی نقاط آن سفر کنید و تجربه خود را از مهاجرت به استرالیا افزایش دهید. اکثر شهرهای بزرگ استرالیا در نزدیکی سواحل واقع شده‌اند، بنابراین به راحتی می‌توانید در آخر هفته از یک روز آفتابی در ساحل لذت ببرید. از دانشگاه‌های برتر استرالیا برای تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه نیو ساوت ولز
    • دانشگاه ملبورن
    • دانشگاه سیدنی
    • دانشگاه موناش

    4- ایالات متحده آمریکا

    4- ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی است. اگر شما هم اهل کتاب خواندن هستید، آمریکا فرصت‌های زیادی را برای مطالعه در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد. این کشور دوره‌های تحصیلی بسیار خوبی را در رشته ادبیات انگلیسی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. هر منطقه و ایالت از ایالات متحده آمریکا یک فرهنگ متمایز دارد، به این معنی که تجربه شما از تحصیل در این کشور بسیار غنی خواهد بود.

    دانشگاه‌های ایالات متحده بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان مستعد ارائه می‌دهند. برخی از دانشگاه‌های آمریکا حتی شهریه کامل (فول فاند) را پوشش می‌دهند، به این معنی که اگر نمرات خوبی داشته باشید، می‌توانید به طور کاملا رایگان تحصیل کنید. پس اگر به تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی خود و یادگیری یکی از محبوب‌ترین لهجه‌های انگلیسی در جهان علاقه‌مند هستید، ایالات متحده آمریکا را انتخاب کنید. از دانشگاه‌های برتر آمریکا برای تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه پنسیلوانیا
    • دانشگاه پرینستون
    • دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس
    • دانشگاه میشیگان

    5- انگلیس

    بدیهی است که انگلستان به عنوان مقصد اصلی تحصیل در رشته زبان و ادبیات انگلیسی شناخته شود. در حقیقت، تاریخ و عمق رشته ادبیات انگلیسی را می‌توانید در این کشور جستجو کنید. تحصیل رشته ادبیات انگلیسی در یک دانشگاه انگلیسی به شما این فرصت را می‌دهد تا نکات ظریف گرامری، ادبیات و تاریخچه برخی از مشهورترین نویسندگان، شاعران و فیلسوفان انگلیسی را بیاموزید و درک کنید.

    شما در این کشور تحت تاثیر لهجه بریتیش قرار خواهید گرفت. لهجه بریتیش برعکس لهجه آمریکایی بسیار شسته رفته‌تر و دارای قاعده بیشتری است؛ بنابراین لهجه آمریکایی اغلب قابل فهم‌تر است. با این حال، شما در انگلیس می‌توانید ادبیات انگلیسی را به صورت ریشه‌ای و اصولی‌تر یاد بگیرید. از دانشگاه‌های برتر انگلیس برای تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه آکسفورد
    • دانشگاه سنت اندروز
    • دانشگاه کمبریج
    • دانشگاه دورام

    6- نیوزلند

    6- نیوزلند

    نیوزلند همسایه استرالیا نیوزیلند یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی است. تفاوت در گویش و ساختار زبان انگلیسی در مردمان نیوزلند به خوبی منعکس شده است. در نیوزیلند خواهید آموخت که زبان محلی مائوری چقدر بر زبان انگلیسی معاصر نیوزلند تاثیر گذاشته است. مردم محلی نیوزیلند زبان انگلیسی را با کلمات مائوری صحبت می‌کنند.

    نیوزلند کشوری کم جمعیت است و تعداد کمی دانشگاه در این کشور وجود دارند. تحصیل در شهرهای اوکلند و ولینگتون در این کشور تجربه زندگی شهرهای بزرگ را ارائه می‌دهند، در حالی که شهر کوچک‌تر دنیدن به دلیل جمعیت زیاد دانشجویی مکان‌هایی سرگرم کننده برای تحصیل است. همچنین زیبایی‌های کشور نیوزلند و سطح زندگی با کیفیت بسیار بالا به تنهایی می‌توانند انگیزه اصلی دانشجویان برای تحصیل در این کشور باشند. از دانشگاه‌های برتر نیوزلند برای تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دانشگاه اوکلند
    • دانشگاه اوتاگو
    • دانشگاه کانتربری
    • دانشگاه وایکاتو

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی در بهترین کشورها تجربه‌ای بسیار هیجان انگیز را از نظر آموزشی و فرهنگی ارائه می‌دهد. دانشجویان در این کشورها با تجزیه و تحلیل انتقادی، تفسیر و بحث‌های کلاس‌های درسی روبرو می‌شوند تا مهارت‌های ادبی خود را تقویت کنند. دانشگاه‌های برتر کشورهای انگلیسی زبان برخی از بهترین دوره‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادبیات انگلیسی را ارائه می‌دهند. با انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی می‌توانید چشم اندازهای آینده شغلی خود را گسترش دهید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته ادبیات انگلیسی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت