بهترین کشورها برای تحصیل در رشته گفتار درمانی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشجویانی که در رشته گفتار درمانی تحصیل می‌کنند به بزرگسالان و کودکان مبتلا به اختلالات زبانی، ارتباطی و بلع در رفع مشکلاتشان کمک می‌کنند. این رشته به سایر علوم درمانی مانند شنوایی شناسی، کاردرمانی و بینایی سنجی مرتبط است. متخصصان رشته گفتار درمانی به عنوان «آسیب شناس گفتار زبان» یا «گفتار درمانگر» نیز شناخته می‌شوند. دوره‌های آموزشی در بهترین کشورها برای تحصیل در رشته گفتار درمانی بر پیشگیری، ارزیابی و درمان اختلالات گفتاری تمرکز دارند. این دوره‌ها ترکیبی از آموزش نظری و بالینی هستند تا دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کنند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی کشورهای برتر برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته گفتار درمانی می‌پردازیم.

    معرفی بهترین کشورها برای تحصیل در رشته گفتار درمانی

    بسیاری از افراد از اختلالات گفتاری رنج می‌برند. اختلالات گفتاری ناتوان کننده هستند، زیرا افراد را در زندگی شخصی و حرفه‌ای تحت تاثیر قرار می‌دهند. خوشبختانه، رشته گفتار درمانی یا آسیب شناسی گفتار-زبان توسط دانشگاه‌ها در کشورهای مختلف جهان ارائه می‌شود تا به افراد با اختلالات گفتاری کمک کند. انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل در رشته گفتار درمانی می‌تواند‌ از شما یک متخصص بسازند و چشم اندازهای شغلیتان را گسترش دهد. کشورهای در این رشته سرآمد بقیه هستند و از نظر کیفیت آموزشی و امکانات رفاهی به دانشجویان بهترین خدمات را ارائه می‌دهد.

    مهم است که کشور مناسب را بر اساس اعتبار دانشگاه، زیرساخت‌های شهری، شرایط زندگی، هزینه‌های زندگی، شهریه و حتی آب و هوا انتخاب کنید. اگر هم قصد شما زندگی و کار بعد از فارغ التحصیلی است، کشورهایی را در نظر بگیرید که بازار کار پرتفاضایی دارند و شرایط راحتی را برای مهاجرت فراهم می‌کنند. برای مثال، استرالیا و کانادا از مقاصد اصلی مهاجرتی برای دانشجویان بین المللی شناخته می‌شود. این دو کشور علاوه بر داشتن دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده، امکان کار بعد از تحصیل و اخذ اقامت دائم را فراهم کرده‌اند. با این حال در ادامه به معرفی بهترین کشورها برای تحصیل در رشته گفتار درمانی می‌پردازیم:

    کشور آمریکا

    اگر علاقه‌مند به تحصیل در گفتار درمانی در ایالات متحده هستید، معمولا مدرک علوم و اختلالات ارتباطی (CSD) یا رشته‌های مرتبط برای شما مناسب‌تر خواهد بود. مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آسیب شناسی گفتار-زبان (SLP) نیز در دانشگاه‌های آمریکا ارائه می‌شوند. دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا تحت آموزش بالینی قرار می‌گیرند تا تجربه واقعی کسب کنند.

    از دانشگاه‌های برتر ایالات متحده در رشته گفتار درمانی می‌توان به دانشگاه واشنگتن، دانشگاه جورجیا، دانشگاه ویسکانسین-مدیسن، دانشگاه نیویورک و دانشگاه ایالتی کالیفرنیا اشاره کرد. سپس دانشجویان این امکان را دارند بعد از فارغ التحصیلی برای دریافت گواهی صلاحیت بالینی در آسیب شناسی گفتار-زبان (CCC-SLP) از انجمن گفتار، زبان و شنوایی آمریکا (ASHA) اقدام کنند. با دریافت این گواهی می‌توانید صلاحیت لازم برای ورود به بازار آمریکا و زندگی در این کشور را به دست آورید.

    کشور کانادا

    کشور کانادا

    کانادا از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته گفتار درمانی است. دانشجویان می‌توانند با یک مدرک لیسانس چهار ساله از یک دانشگاه معتبر شروع کنند و سپس دو یا سه سال دیگر را صرف تحصیل کنند تا مدرک کارشناسی ارشد در آسیب شناسی گفتار-زبان (SLP) را بگیرند. چندین دانشگاه در کانادا وجود دارند که دوره‌های مربوط به رشته گفتار درمانی را ارائه می‌دهند. این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه مک مستر، دانشگاه اتاوا، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل و غیره هستند.

    دوره‌های ارائه شده توسط دانشگاه تورنتو، دانشگاه وسترن و دانشگاه اتاوا و سایر موسسات بر اساس شورای اعتباربخشی برنامه‌های دانشگاهی کانادا در شنوایی شناسی و آسیب شناسی گفتار-زبان معتبر هستند. برنامه ارائه شده توسط دانشگاه مک مستر جدید است و هنوز مورد تایید قرار نگرفته است. پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در SLP باید در کالج شنوایی شناسان و آسیب شناسان گفتار زبان انتاریو (CASLPO) ثبت نام کنید تا به یک آسیب شناس گفتار-زبان قانونی تبدیل شوید و صلاحیت کار در این کشور را به دست آورید. تحصیل در کانادا می‌تواند‌ بهترین راه برای اخذ اقامت دائم این کشور باشد.

    کشور انگلیس

    دوره‌های گفتار درمانی در انگلیس مهارت‌ها و دانش ضروری را برای ارزیابی، درمان و مدیریت اختلالات ارتباطی و بلع به دانشجویان ارائه می‌دهند. هدف اصلی تجهیز دانشجویان به مهارت‌های لازم برای تعامل موثر با افراد در تمام گروه‌های سنی شامل کودکان و بزرگسالان است. برنامه درسی شامل اصول اساسی ارتباط و توسعه گفتار، اطلاعات پیچیده در مورد آناتومی و فیزیولوژی گفتار و مکانیسم‌های شنوایی و هنر ارزیابی و تشخیص اختلالات ارتباطی است.

    دانشجویان در انگلستان می‌توانند برای مدرک لیسانس (BSc hons) یا فوق لیسانس (PGDip یا MSc) درخواست دهند. دوره‌های کارشناسی بسته به دانشگاه انتخابی بین سه تا چهار سال طول می‌کشند. دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیز معمولا حدود دو سال خواهند بود. از دانشگاه‌های معتبر انگلیس در رشته گفتار درمانی می‌توان به کالج دانشگاهی لندن، دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه استرثکلاید، دانشگاه منچستر و دانشگاه ریدینگ اشاره کرد. پس از تکمیل موفقیت آمیز مدرک خود می‌توانید برای ثبت نام در شورای حرفه‌ای بهداشت و مراقبت (HCPC) درخواست دهید تا صلاحیت لازم برای ورود به این حرفه را به دست آورید.

    کشور استرالیا

    کشور استرالیا

    استرالیا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته گفتار درمانی است؛ بدین دلیل که دانشگاه‌های این کشور طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در بالاترین سطح آموزشی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. این برنامه‌ها با هدف تجهیز دانشجویان به دانش نظری، مهارت‌ها و ویژگی‌های حرفه‌ای لازم برای ورود به بازار کار ارائه می‌شوند؛ اما تاریخ شروع برنامه، شرایط پذیرش و مهلت درخواست در دانشگاه‌ها متفاوت است.

    دانشگاه سیدنی، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه گریفیث، دانشگاه فلیندرز و غیره از دانشگاه‌های معتبر استرالیا هستند که دوره‌هایی تحصیلی مختلفی را در رشته گفتار درمانی ارائه می‌دهند. مهاجرت تحصیلی به استرالیا امکان کار در این کشور را برای شما فراهم می‌کند. اکثر کارفرمایان در کانادا نیاز به متخصصانی دارد که صلاحیت لازم برای تبدیل شدن به آسیب شناس گفتار مجاز (CPSP) را داشته باشد. دانشجویان می‌توانند با پیدا کردن کار در استرالیا به عضویت در سازمان آسیب شناسی گفتار استرالیا درآیند.

    کشور آلمان

    آلمان یکی از برترین مقاصد تحصیلی در جهان برای دانشجویان علاقه‌مند به رشته‌های حوزه بهداشت و درمان است. دانشگاه‌های معتبر زیادی در آلمان وجود دارند که دوره‌های تحصیلی مختلف و صدها برنامه آموزشی تخصصی آسیب شناسی گفتار را در بالاترین سطح ارائه می‌دهند. برنامه آموزشی موسسات علمی آلمان بر موضوعاتی مانند تاخیر در صدای گفتار یا اختلالات بیان، تاخیر زبانی و اختلالات رشدی زبان، مشکلات خواندن و نوشتن اختلالات ارتباط اجتماعی (ASD) و لکنت زبان تمرکز دارند.

    از دانشگاه‌های معتبر آلمان می‌توان به دانشگاه دولتی موسیقی و هنرهای نمایشی اشتوتگارت، دانشگاه کنستانز، دانشگاه ماربورگ، آکادمی دولتی هنرهای زیبا کارلسروهه و دانشگاه پوتسدام اشاره کرد. دوره‌های آموزشی رسمی برای گفتار درمانی در مقطع لیسانس معمولا سه تا چهار سال طول می‌کشند. همچنین دوره‌های مربوط به مقاطع تحصیلی ارشد، دکتری و حتی دوره‌های کوتاه مدت نیز در آلمان ارائه می‌شوند. با کسب صلاحیت‌ها و تجربه‌های لازم می‌توانید شغل موفقی را به عنوان گفتار درمانگر در آلمان داشته باشید.

    کشور آفریقای جنوبی

    ملت رنگین کمان (لقب کشور آفریقای جنوبی) در رشته‌هایی مانند پزشکی، بهداشت، علوم اجتماعی و علوم طبیعی سرآمد است. شهریه دانشگاه‌های آفریقای جنوبی کم است و بسیاری از برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. دانشجویان بین المللی همچنین از هزینه‌های پایین زندگی در این کشور لذت می‌برند. از سویی دیگر، آفریقای جنوبی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته گفتار درمانی است. دوره‌های آسیب شناسی گفتار به دانشجویان می‌آموزند که اختلالات ارتباطی و بلع افراد را ارزیابی، درمان و مدیریت کنند.

    دانشگاه‌های معتبر آفریقای جنوبی در رشته گفتار درمانی شامل دانشگاه ویت واترز رند، دانشگاه پرتوریا، دانشگاه کیپ تاون، دانشگاه استلنبوش و سایر موارد هستند. دوره‌های در این کشور از کارشناسی تا دکتری را شامل می‌شوند. در نهایت به عنوان یک آسیب شناس گفتاری می‌توانید در بیمارستان‌ها یا مدارس آفریقای جنوبی کار کنید. بازار کار این کشور تقاضای بالایی برای متخصصان در حوزه پزشکی و درمان دارد.

    کشور نیوزلند

    کشور نیوزلند

    نیوزلند از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته گفتار درمانی است. دانشگاه‌های این کشور دوره‌های گفتار درمانی بر مسائلی مانند بیان، زبان، گوش دادن، خواندن یا نوشتن تمرکز دارند. این دوره‌ها همچنین به مشکلات خوردن، آشامیدن و بلع می‌پردازند. گفتار درمانگرانی که از دانشگاه‌های نیوزلند فارغ التحصیل می‌شوند به عنوان متخصصان مستقل یا در کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، موسسات تحقیقاتی یا مدارس کار کنند.

    قبل از ورود به بازار کار نیوزلند ابتدا باید در بهترین دانشگاه‌های این کشور از جمله دانشگاه اوکلند، دانشگاه کانتربری، دانشگاه مسی و... پذیرش بگیرید. دانشجویان می‌توانند برای مدرک لیسانس سه ساله در گفتار و زبان درمانی یا یک مدرک چهار ساله Honours در آسیب شناسی گفتاری درخواست دهند. همچنین دوره‌های تحصیلی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های نیوزلند ارائه می‌شوند.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    آسیب شناسی گفتار یک حرفه بهداشتی است که در حوزه علوم ارتباطات انسانی قرار می‌گیرد. آسیب شناسی گفتار که به آن گفتار درمانی نیز گفته می‌شود بر تشخیص، مدیریت و درمان افرادی تمرکز دارد که قادر به برقراری ارتباط موثر نیستند یا در تغذیه و بلع مشکل دارند. گفتار درمانگران یا آسیب شناسان گفتار و زبان (SLPs) در رشته گفتار درمانی مدرک تخصصی دارند و صلاحیت لازم را دریافت کرده‌اند. با انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل در رشته گفتار درمانی می‌توانید آینده شغلی خوبی را برای خود متصور شوید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل در رشته گفتار درمانی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت