بهترین کشورها برای تحصیل در رشته موسیقی 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که در موسیقی تخصص پیدا کنید تا بتوانید آثار جاودانه‌ای را در این حوزه ارائه دهید؟ شما ممکن است به صورت خودآموز، موسیقی را یاد بگیرید اما برای اینکه بتوانید به موسیقیدان بزرگی تبدیل شوید، به آموزش تخصصی نیاز دارید. اگر هم که در این مسیر علاقه به مهاجرت تحصیلی داشته، پس گام اول این است که بهترین کشورها برای تحصیل در رشته موسیقی را بشناسید. سپس شرایط خود را بررسی کنید تا ببینید در کدام دانشگاه می‌توانید پذیرش بگیرید. در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید کشورهای برتر برای تحصیل در رشته موسیقی را پیدا کنید.

    در بین کشورهای اروپایی، اتریش به دلیل تاریخ و پیشیه‌ی موسیقی در آن، اساطیر موسیقی از این کشور و همچنین محیط اطرافش احتمالا بهترین کشور برای تحصیل موسیقی خواهد بود. اتریش به دلیل تأکید زیادی که بر موسیقی دارد، مملو از مکان‌های مختلف برای ارائه موسیقی است. شما می‌توانید به انواع کنسرت‌های موسیقی مختلف بروید یا به موسیقی خیابانی در بسیاری از شهرهای اتریش گوش دهید. اگر هم به دنبال جایی ارزان‌تر هستید، آلمان به دلیل سیاست شهریه رایگان برای دانشجویان بین المللی، ممکن است بهترین انتخاب بعدی شما باشد. کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا و... نیز فرصت‌های زیادی را برای موسیقی از هر بعدی به نسبت دیگر کشورها فراهم می‌کنند.

    انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل در رشته موسیقی می‌تواند با شرایط دریافت اقامت نیز همراه باشد. اگر برای شما مهم است که بعد از تحصیل به سرعت وارد بازار شوید تا بتوانید اقامت دائم بگیرید، کشورهای کانادا و استرالیا انتخاب‌های بهتری هستند. بدین دلیل که این کشورها راحت ترین شرایط را برای اقامت ارائه می‌دهند. به ویژه کانادا که همیشه به نیروهای کار ماهر نیاز دارد و بنابراین تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌تواند راه شما را برای دریافت اقامت بازتر کند. به هر روی، در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل موسیقی اشاره می‌کنیم:

    اتریش

    اتریش

    بر کسی پوشیده نیست که دانشجویان اتریش را برای تحصیل موسیقی انتخاب می‌کنند. اتریش خانه نوازندگان کلاسیک مانند بتهوون و موتزارت است. شاید قرن‌ها گذشته باشد، اما موسیقی کلاسیک همچنان ستون فقرات دنیای موسیقی و هنرهای نمایشی این کشور را تشکیل می‌دهد. اتریش پر از خانه‌های اپرا و سالن‌های کنسرت است. وین با نام مستعار «شهر موسیقی» شناخته می‌شود. این شهر پایتخت اتریش و یک شهر دانشجویی بسیار محبوب در جهان است.

    در شهر وین دانشجویان موسیقی می‌توانند واقعاً از تاریخ موسیقی کلاسیک و نوازندگانی که آثارشان به عنوان شاهکارهای بزرگ در سراسر جهان تجلیل ‌می‌شود، بهره ببرند. دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین، یک مدرسه هنرهای نمایشی پیشرو در کشور و در میان مدارس مشهور جهان متخصص در تئاتر، فیلم و موسیقی است. همچنین این دانشگاه یک موسسه تحقیقاتی است که هنر را با علوم انسانی، طبیعی و کاربردی ترکیب کرده است.

    اتریش به دلیل داشتن دانشگاه‌های عالی یکی از بهترین کشورها برای تحصیل موسیقی است. دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین با افتخار پذیرای بیش از 3 هزار دانشجو از 70 کشور جهان است و هر ساله بیش از 1300 رویداد هنری و علمی را برگزار می‌کند. این دانشگاه دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه آهنگسازی و تئوری موسیقی، موسیقی معاصر و مطالعات مختلف ساز ارائه می‌دهد. بسته به دوره و سطح برنامه، هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی حدود 400 یورو (430 دلار آمریکا) در هر ترم است.

    ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده آمریکا

    موسیقی آمریکایی ترکیبی از سبک‌های موسیقی اروپا، آمریکای لاتین و بسیاری از مکان‌های دیگر جهان است. دانشجویان موسیقی می‌توانند دانش و تجربه خود را با ژانرهای مختلف که به طور گسترده در کشور شناخته شده‌اند مانند پاپ، پانک، بلوز، راک و راک اند رول و... گسترش دهند. مدرسه جولیارد همچنان در صدر فهرست موسسات هنرهای نمایشی در جهان قرار دارد. این هنرستان معتبر به عنوان مؤسسه هنر موسیقی، توسط دکتر فرانک دامروش تأسیس شده است.

    موسسه جولیارد با اندازه کوچک و جمعیت دانشجویی کم، بیش از 800 دانشجو از 42 کشور را هر ساله ثبت نام می‌کند. پذیرش در جولیارد رقابتی است، نرخ پذیرش این موسسه تنها 7 درصد است. جولیارد در رقص، نمایش و موسیقی تخصص دارد و دانشجویان باید هنرهای لیبرال را جدا از رشته‌ای که انتخاب کرده‌اند را نیز مطالعه کنند. برخی از برنامه‌های پیشنهادی برای دانشجویان موسیقی شامل شناخت سازها، هنرهای آوازی، آهنگسازی و مطالعات جاز است. در حال حاضر، هزینه‌های تحصیل در جولیارد از 51 هزار دلار آمریکا در سال شروع می‌شود.

    کانادا

    کانادا

    تحصیل در کانادا برای رشته‌ی موسیقی از نظر تنوع مدارس موسیقی و قدرت نظام آموزشی، بسیار غنی است. از دانشگاه‌ها گرفته تا هنرستان‌ها، این کشور از نظر استعداد و درک موسیقی چیزی کم ندارد. کانادا در کنار ارائه بهترین دوره‌های آموزشی، بازار کار خوب و شرایط مناسب برای اقامت را نیز ارائه می‌دهد. ناگفته نماند، نوازندگان در کانادا به طور متوسط 43875 دلار آمریکا در سال حقوق می‌گیرند. اکثر موسیقیدان‌های با تجربه تا 79820 دلار آمریکا در سال درآمد خواهد داشت.

    تفاوت بین دانشگاه و هنرستان در دوره‌های علمی متنوع و اندازه کلاس‌های درس آن است. دانشگاه‌ها طیف گسترده‌تری از فعالیت‌های فوق برنامه و زندگی دانشجویی را در خارج از کلاس‌های درس ارائه می‌دهند، هنرستان‌ها برای دانشجویانی مناسب‌تر هستند که به دنبال صرف زمان بیشتری برای تمرکز بر روی محتوای درسی خود در زمینه موسیقی هستند. از موسسات برتر موسیقی در کانادا می‌توان به مدرسه موسیقی دانشگاه مک گیل، کنسرواتوار موسیقی ویکتوریا، دانشکده موسیقی دانشگاه آکادیا و هنرستان سلطنتی موسیقی مدرسه گلن گولد اشاره نمود.

    ژاپن

    ژاپن

    آیا می‌دانستید که ژاپن بزرگترین بازار رسانه‌های دیجیتال موسیقی در جهان است؟ موسیقی در ژاپن بسیار متنوع و متمایز از موسیقی سایر کشورها است. همین امر ژاپن را به یکی از کشورهای برتر برای تحصیل موسیقی تبدیل کرده است. موسیقی نقش مهمی در تاریخ فرهنگ ژاپن دارد. بنابراین موسیقی سنتی ژاپنی از طریق تئاترهای این کشور به خوبی حفظ شده است. موسیقی سنتی اغلب در موسیقی مدرن ژاپنی گنجانده می‌شود و تئاتر ژاپنی نیز از ترکیب‌هایی با آهنگ‌های غربی ترکیب شده است.

    امروزه ژانرهای مختلفی مجموعه موسیقی محبوب ژاپن را تشکیل می‌دهند که شامل ویژوال کی، موسیقی بت، پاپ ژاپنی یا جی پاپ، راک، تکنو پاپ، انیمه و موسیقی بازی هستند. کالج موسیقی توکیو قدیمی‌ترین موسسه آموزشی خصوصی ژاپن برای موسیقی است. کالج موسیقی توکیو که در موسیقی کلاسیک به سبک غربی متخصص است، انقلابی در ارکستر و در ژاپن ایجاد کرده است. این کالج در سال 1912 اولین ارکستر سمفونیک را در ژاپن تأسیس کرد که رویدادهای نمایشی خود را در کشتی‌های بخار اقیانوس آرام اجرا می‌کرد.

    ارکستر سمفونیک کالج توکیو، گروه کر موسیقی و گروه بادی سمفونیک همگی شهرت بین المللی پیدا کرده‌اند و در  کلاس جهانی اجرا می‌کنند. این موسسه برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دوره‌هایی مانند آهنگسازی، اجرای آواز و موسیقی متن ارائه می‌دهند. فرآیند پذیرش در این کالج شامل تست‌های ورودی، امتحانات و مصاحبه است. تسلط خوب به زبان ژاپنی نیز برای دوره‌های تحصیلی مورد نیاز است.

    آلمان

    آلمان

    آلمان به دلیل هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه و طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی معتبر که با هزینه‌های کم یا بدون هزینه ارائه می‌شوند، یک مقصد تحصیلی جذاب محسوب می‌شود. علاقه مندان به موسیقی می‌توانند تحصیلات خود را در آلمان پیش ببرند تا به سرعت وارد بازار موسیقی این کشور شوند. کالج موسیقی دانشگاه هنر برلین یکی از بزرگترین موسسات موسیقی در اروپا است. این دانشگاه برای 200 سال است که آموزش موسیقی در نهایت کیفیت را ارائه می‌دهد.

    دانشجویان می‌توانند از میان طیف وسیعی از دوره‌ها ارائه شده در دانشگاه هنر برلین مانند موسیقی کلاسیک، آموزش موسیقی، پیانو و مهندسی صدا برای دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد یکی را انتخاب کنند. دانشجویان بین المللی در دانشگاه هنر برلین به مهارت زبان آلمانی نیاز دارند. همچنین دانشجویان برای تحصیل در دوره‌های به زبان آلمانی هیچ شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند. دانشجویان فقط ملزم به پرداخت 370 دلار سهم اجتماعی برای نمایندگی دانشجویی، ثبت نام و استفاده از حمل و نقل عمومی هستند.

    انگلستان

    انگلستان

    بریتانیا پر از تنوع است و سنت‌ها و فرهنگ‌های جدید را با آغوش باز می‌پذیرد. دانشجویان بین‌المللی که امیدوارند در دنیای موسیقی پیشرفت کنند، این امکان را دارند در آکادمی سلطنتی موسیقی که قدیمی‌ترین کنسرواتوار در بریتانیاست و تنها هنرستانی که تبدیل به کالج اصلی دانشگاه لندن شده است، پذیرفته شوند. آکادمی سلطنتی موسیقی از دوره پیش دبستانی تا تحصیلات تکمیلی آموزش می‌دهد و دوره‌های مختلفی مانند آموزش گیتار، اجرای موسیقی کلاسیک، رهبری و اپرا را ارائه می‌دهد.

    موزه عمومی آکادمی دانشگاه سلطنتی مجموعه‌ای از مصنوعات گرانبها مانند آلات موسیقی متعلق به قرن 1600 و نسخه‌های خطی اصلی لیست، برامس و سالیوان را در خود جای داده است. از فارغ التحصیلان برجسته آکادمی سلطنتی می‌توان به التون جان، آنی لنوکس و وانسا-می اشاره کرد. شهریه برای دانشجویان بین المللی از 18 هزار تا 30 هزار یورو (19000 تا 32200 دلار) متغیر است.

    استرالیا

    استرالیا

    تحصیل در استرالیا و در رشته موسیقی یک تجربه غنی و بسیار مفید برای متقاضی خواهد بود. از تئوری و تاریخ موسیقی گرفته تا اجرا و آهنگسازی، دوره‌های موسیقی در دانشگاه‌های استرالیا طیف متنوعی از زمینه‌ها را ارائه می‌دهند. استرالیا با وجود داشتن جامعه‌ای 26 میلیون نفری، سومین تعداد دانشجویان خارجی در جهان را دارد. بدین دلیل که این کشور دارای یک سیستم آموزشی قوی، دانشگاه معتبر و شرایط راحت برای جذب مهاجران است.

    در دانشگاه استرالیا مهارت‌های هنری و خلاقانه خود را توسعه دهید تا در موسیقی به یک حرفه‌ای تبدیل شوید. شما این فرصت را خواهید داشت که علاوه بر مطالعه واحدهای اصلی، یک حوزه تخصصی در مطالعه موسیقی را نیز انتخاب کنید. این رشته شما را در زمینه‌های اجرا یا آهنگسازی، هارمونی و شنیداری، تاریخ موسیقی هنر غربی، موسیقی محبوب و جهانی توسعه می‌دهد. از موسسات برتر موسیقی استرالیا می‌توان به دانشگاه ملبورن، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه تاسمانی و کنسرواتوریوم بین المللی موسیقی استرالیا اشاره کرد.

    مجارستان

    مجارستان

    مجارستان در حال تثبیت خود به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در لیست بهترین کشورها برای تحصیل در رشته موسیقی است. سیستم آموزشی مجارستان از استانداردهای بین المللی پیروی می‌کند و فارغ التحصیلان بسیار شایسته‌ای را به بازار کار معرفی می‌کند. آکادمی موسیقی لیست در بوداپست تنها دانشگاه موسیقی است که توسط موسیقیدان مشهور مجاری فرانتس لیست تأسیس شده است.

    یک مرکز کنسرت با سقف و دیوارهای آکوستیک و معماری زیبا در خارج از دانشگاه وجود دارد. کاخ کنسرت آکادمی یک نمونه عالی از معماری هنری نو در اروپای مرکزی است. این دانشگاه کلاس‌های مقدماتی تا کارشناسی ارشد را برای دوره‌هایی مانند کیبورد، آواز، مطالعات اپرا، ارکستر و رهبری گروه کُر ارائه می‌دهد. هزینه‌های تحصیل در این مرکز آموزشی حدود 6 هزار تا 7 هزار یورو (6500 تا 7500 دلار) برای کارشناسی و حدود 6500 تا 9 هزار یورو (7 هزار تا 9700 دلار) برای برنامه‌های کارشناسی ارشد هستند.

    کره جنوبی

    کره جنوبی

    کره جنوبی توانسته تعادلی بین عناصر سنتی و مدرن جامعه ایجاد کند. دولت کره به میزان زیادی، بودجه بخش فرهنگی کشور را تامین و تقویت می‌کند. بنابراین حوزه هنر و به ویژه موسیقی در کره بسیار مورد توجه است. دانشگاه ملی هنر کره که با نام K-Arts شناخته می‌شود تجسم تلاش‌های هنری کره جنوبی است. مدرسه موسیقی آن تنها موسسه آموزشی موسیقی در کشور است.

    دانشکده موسیقی K-Arts به تلاش خود ادامه می‌دهد تا در سطح جولیارد و سایر مدارس و هنرستان‌ها باشد. این موسسه دوره‌های فشرده‌ای را در زمینه موسیقی شناسی، موسیقی آوازی و دستگاهی و آهنگسازی و رهبری ارکستر ارائه می‌دهد. از دانشجویان بین المللی نیز برای پذیرش در این مرکز استقبال می‌شود. هزینه تحصیل به طور متوسط 2200 دلار آمریکا در هر ترم برای مقاطع کارشناسی است.

    آرژانتین

    آرژانتین

    آرژانتین که بیشتر برای موسیقی تانگو (که در بوئنوس آیرس سرچشمه می‌گیرد) شناخته شده است، به عنوان یکی از بهترین مراکز موسیقی در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود. بوینس آیرس به ویژه به خاطر میلونگاهای زیرزمینی و مخفی یا کلوپ‌های تانگو شهرت دارد.

    آرژانتینی‌ها علاقه زیادی به موسیقی دارند، به همین دلیل توانسته‌اند ایده‌های جدید و سازهای فولکلور/سنتی را اختراع کنند. حتی موسیقی راک و الکترونیک آرژانتین نیز شامل عناصر موسیقی بومی این کشور هستند. دانشجویان می‌توانند در یک هنرستان موسیقی ثبت نام کنند یا در کلاس‌های عمومی موسیقی در اکثر دانشگاه‌ها شرکت نمایند.

    هند

    هند

    موسیقی در هند به عنوان بخشی جدایی ناپذیری از زندگی اجتماعی-مذهبی مردم است. برخلاف موسیقی غربی که بر اساس ساختار خاصی نوشته شده، موسیقی هندی اغلب با آزادی بیشتری نت نویسی می‌شود یا اصلاً نت نویسی نمی‌شود! 72 درصد از فروش موسیقی در هند از فیلم یا آهنگ‌های فیلم‌های هندی است.

    آهنگسازان فیلم از مشهورترین افراد در هند هستند و مردم محلی موسیقی بالیوود را بسیار دوست دارند. نمایش فیلم‌های بالیوودی گاهی تا سه ساعت طول می‌کشد، زیرا مردم محلی درخواست می‌کنند که آهنگ‌ها تکرار شوند تا بتوانند با هم برقصند و آواز بخوانند. موسیقی و سایر اشکال اجرا از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در هند هستند، بنابراین دانشجویان می‌توانند در کلاس‌های هنرهای نمایشی متعدد ثبت نام کنند.

    کلام آخر

    اگرچه هر کشوری فرهنگ موسیقی مختص به خود را دارد، اما آموزش موسیقی نیاز به طی کردن یکسری ساختار مشابه دارد. هر کشور چیزی برای ارائه به دوستداران موسیقی دارد و دانشجویان مطمئنا آموزش موسیقی را به شکلی عمیق فرا می‌گیرند. شما با بررسی بهترین کشورها برای تحصیل در رشته موسیقی می‌توانید آینده جدیدی را برای خود متصور شوید و چشم اندازهای شغلی خود را بهبود ببخشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل در رشته موسیقی 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (2 پاسخ)
    2024-04-09

    سلام وقتتون بخیر من دوازدهم حسابداری هستم ولی علاقه دارم که موسیقی بخونم و بعد برای مهاجرت اقدام کنم ولی با کسی که لیسانس موسیقی داره صحبت کردم، میگه اصلا نرم این رشته و حتی برای مهاجرت هم اقدام کردن و نتونستن و میگن که موسیقی ایران در حد خارج نیست و ما رو پذیرش نمیکنن. حالا نمیدونم درست میگن یا نه و باید چیکار کنم. میشه بگید درسته یا نه؟

    2024-04-20

    سلام. بهتره سراغ رشته هایی برین که در بازار جهانی و یا حداقل کشور مقصد مد نظرتون از بابت تقاضای بالا و درآمد و حقوق بالا محبوب باشه. اگه هم خواستین ما به صورت رایگان شرایطتون رو بررسی می‌کنیم: 02171400111

    2024-04-04

    سلام خسته نباشید.راستش من تازه دارم دیپلم تجربی میگیرم و بیشتر از ده ساله که سنتور میزنم خواستم ببینم که چجوری میشه بورسیه ی فول فاند گرفت در رشته موسیقی.

    2024-04-06

    سلام. رشته تحصیلی انتخابی باید با رشته تحصیلی قبل ارتباط داشته باشد و صرفا علاقه به موسیقی و تسلط به نواختن ساز رزومه خاصی محسوب نمیشه نه در تحصیل نه در ویزای کار و....

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ