بهترین کشورها برای تحصیل در رشته فیزیک 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:

    شما به ماده، مکان و زمان علاقه دارید؟ آیا می‌خواهید ذات جهان را درک کنید؟ تحصیل در رشته فیزیک به شما کمک می‌کند تا به اعماق هستی سفر کنید تا سازوکار جهان را بفهمید. اما اگر می‌خواهید فیزیک را در سطح بالاتری بخوانید و در خط مقدم علم و فناوری قرار بگیرد، دانشگاه‌های زیادی در جهان وجود دارند که رشته فیزیک را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهند.

    شما می‌‌توانید به یک ژئوفیزیکدان، متالورژیست، نانوتکنولوژیست، پژوهشگر، مهندس صدا، ستاره شناس و سایر موارد تبدیل شوید. تنها باید بهترین کشورها برای تحصیل در رشته فیزیک را بشناسید و سپس با تعیین دانشگاه مورد نظر خود، برای اخذ پذیرش و سپس ویزای تحصیلی اقدام کنید. در این بررسی به برترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته فیزیک اشاره می‌کنیم.

    تحصیل فیزیک در بهترین دانشگاه‌های جهان قطعا می‌تواند به شما کمک کند تا به مدارج علمی بالاتری برسید و با گرفتن مدرک در مشاغل مناسب مشغول به کار شوید. کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، چین، بریتانیا، کانادا، استرالیا و ژاپن به دلیل ارائه آموزش عالی در رشته فیزیک برای دانشجویان داخلی و بین المللی از سراسر جهان شناخته می‌شوند.

    شما باید علاوه برای تعیین بهترین کشورها و دانشگاه‌ها، به مزایای زندگی و کار در این کشورها نیز توجه کنید. برای مثال، کانادا و استرالیا توانسته‌اند شرایط لازم برای اقامت دائم دانشجویان را فراهم کنند تا کمبود نیروی کار خود را جبران کنید. این موضوع یک فرصت عالی برای مهاجرت دائمی به خارج از کشور است که باید مد نظر قرار دهید. به هر روی، در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل در رشته فیزیک اشاره می‌کنیم:

    ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده در آموزش عالی رتبه یک را در میان همه کشورهای دنیا دارد. ایالات متحده با فناوری پیشرفته و معتبرترین مراکز تحقیقاتی، تقریباً در هر رشته تحصیلی سرآمد کشورهای جهان است. هر سال حداقل هزاران دانشجوی بین المللی با ترک کشور به آمریکا می‌آیند تا در رشته فیزیک تحصیل کنند. ایالات متحده میزبان بهترین دانشگاه‌های جهان است که دانشگاه هاروارد، استنفورد و MIT بهترین آنها محسوب می‌شوند.

    موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یک دانشگاه خصوصی در ایالات متحده است که بهترین دوره‌های تحصیلی در رشته فیزیک را ارائه می‌دهد. دپارتمان فیزیک MIT به حدود 500 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خدمات می‌دهد. تحقیقات فیزیک در این دانشگاه بر حوزه‌هایی مانند اخترفیزیک، فیزیک هسته‌ای و ذرات تجربی و فیزیک پلاسما متمرکز هستند.

    آلمان

    اگر آلمان به یک چیز معروف باشد، آن چیز علم و فناوری است. بسیاری از محققان برجسته آلمانی در رشته‌هایی مانند فیزیک، ریاضیات، مهندسی و شیمی اولین تحقیقات علمی را در جهان انجام دادند. تحصیل فیزیک در آلمان شما را در محیطی پویا قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا در این رشته به یک متخصص تبدیل شوید. آلمان فرصت های زیادی برای کسب تجربه عملی فراهم می‌کند زیرا دانشگاه‌های آن توجه ویژه‌ای به جنبه های عملی دانش دارند.

    عملکرد قوی آلمان در رشته فیزیک را می‌توان تا حدی به موسسات پیشرو این کشور از جمله انجمن ماکس پلانک و انجمن هلمهولتز و دیگر مراکز تحقیقاتی آلمان در فیزیک و نجوم نسبت داد. آلمان خانه چندین تأسیسات مهم فیزیک مانند دستگاه سینکروترون الکترون و مرکز لیزر الکترون آزاد اشعه ایکس اروپا است. این دستگاه‌ها بزرگترین و درخشان‌ترین لیزر اشعه ایکس جهان را دارند.

    کانادا

    کانادا

    کانادا یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته فیزیک است. در کنار بهره‌مندی از استانداردهای بالای بین المللی با تحصیل در کانادا شما می‌توانید زندگی در این کشور پیشرفته را تجربه کنید. کانادا در زمینه‌های کسب و کار، علم، فناوری و مهندسی دارای عملکرد بالایی است. دوره‌های فیزیک و نجوم در دانشگاه‌های کانادا با تعادلی بین یادگیری تئوری و کار عملی طراحی شده‌اند و به دانشجویان تجربه‌ای برای مواجهه با چالش‌های شغلی حرفه‌ای ارائه می‌دهند.

    دانشگاه تورنتو برترین دانشگاه کانادا است که همواره در بین بهترین دانشگاه‌های دولتی جهان قرار دارد. این دانشگاه حداقل 900 برنامه تحصیلی در سه پردیس خود در تورنتو بزرگ ارائه می‌دهد. دپارتمان فیزیک این دانشگاه دارای طیف وسیعی از دوره‌های فیزیک و فرصت‌های تحقیقاتی با شهرت جهانی است. فیزیک بیولوژیکی، نجوم و فیزیک و فیزیک محیطی برخی از انتخاب‌های دانشجویان مشتاق فیزیک هستند.

    چین

    رشد سریع اقتصادی چین بیش از هر زمان دیگری به متخصصان و نیروهای ماهر نیاز دارد. رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی از معتبرترین رشته‌های تحصیلی در این کشور هستند. پس از رشته شیمی، مقالات فیزیک اکثریت بازده تحقیقاتی کشور چین را تشکیل می‌دهند. آکادمی علوم چین در سال 2019 مقام اول را در بین 100 موسسه برتر در رشته فیزیک کسب کرده است.

    دانشگاه چینهوا یک دانشگاه عمومی - تحقیقاتی در چین است. این دانشگاه به بیش از 50 هزار دانشجو خدمات می‌دهد و در حال حاضر به عنوان دانشگاه شماره چین رتبه بندی می‌شود. این دانشگاه تخصص‌هایی را در فیزیک ماده متراکم، فیزیک هسته‌ای، بیوفیزیک و غیره ارائه می‌دهد. چین با پرتاب تلسکوپ رادیویی 500 متری FAST به ماه توانست بزرگترین و حساس‌ترین تلسکوپ رادیویی در جهان را برای مطالعه تپ اخترها ایجاد کند.

    انگلستان

    انگلستان

    انگلستان همچنین یک رهبر جهانی در تحقیقات فیزیک است. در ژانویه 2020، بریتانیا 65 میلیون پوند (85 میلیون دلار آمریکا) در آزمایش نوترینویی زیرزمینی عمیق ایالات متحده سرمایه گذاری کرد که شامل محققانی از چندین دانشگاه بریتانیا و ایالات متحده بود. انگلیس در فیزیک و نجوم، دارای 37 موسسه در میان 600 موسسه در جهان است که بهترین دوره‌های فیزیک و نجوم را ارائه می‌دهند.

    دانشجویانی که در دوره‌های فیزیک و نجوم در دانشگاه‌های انگلستان ثبت نام می‌کنند، این فرصت را دارند که از متخصصان این رشته بیاموزند و خود را برای آینده فیزیک آماده کنند. برای رسیدن به یک آینده درخشان، انگستان برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان را در خود جای داده است. دانشگاه کمبریج که دومین موسسه پیشرو کشور است، «آزمایشگاه کاوندیش» را در خود جای داده است که برخی از پیشگامانه‌ترین پیشرفت‌های فیزیک در قرن گذشته را ایجاد کرده‌اند.

    ژاپن

    در حالی که تحقیقات علمی ژاپن در سال‌های اخیر کم رنگ‌تر شده است، جایگاه این کشور در فیزیک همچنان قوی است. برای اولین بار از سال 2015، ژاپن یک پله در رتبه بندی جهانی فیزیک در شاخص طبیعت جهش کرده است. مهمترین دانشگاه این کشور، دانشگاه توکیو رتبه ششم را در بین موسسات برتر جهان در رشته فیزیک دارد.

    دانشجویان در ژاپن مرزهای علوم فیزیکی را در می‌نوردند تا علم آینده را با دستان خودشان بیافرینند. دانشگاه فیزیک در ژاپن تعداد زیادی پروژه تحقیقاتی در مقیاس بزرگ و پیشرفته بین المللی را اجرا کرده‌اند. در سال 2019، محققان ژاپنی بخشی از یک تیم بین المللی بودند که اولین تصویر از یک سیاهچاله را ثبت کردند. این مقاله که در ژورنال Astrophysical Letters منتشر شد، یکی از پرمخاطب‌ترین مقالات ژاپن در آن سال بود.

    استرالیا

    استرالیا

    وقتی صحبت از تحصیل فیزیک در خارج از کشور می‌شود، استرالیا جزء 10 کشور برتر قرار می‌گیرد. سیستم آموزشی استرالیا در سراسر جهان معروف است و دانشجویان از تحصیل خود در این کشور ابراز رضایت دارند. دانشجویان بین المللی که در دوره‌های فیزیک در موسسات استرالیا ثبت نام می‌کنند، فرصتی برای کشف مهارت‌های خود خواهند داشت. در استرالیا، 18 دانشگاه وجود دارد که در بین 600 دانشگاه برتر ارائه دهنده دوره‌های فیزیک و نجوم در جهان قرار دارند.

    دانشگاه ملی استرالیا (ANU) دانشگاه شماره یک استرالیا واقع در کانبرا است. تاکنون شش متخصص از این دانشگاه موفق به کسب جایزه نوبل شده‌اند. دانشگاه ملی استرالیا به بیش از 26 هزار دانشجو دارد. مدرک لیسانس علوم در مقطع کارشناسی این دانشگاه شامل شاخه‌های مختلف علوم مانند زیست شناسی، جانورشناسی و فیزیک است. در مقطع کارشناسی ارشد، علوم هسته‌ای و فناوری کوانتومی ارائه می‌شوند. دانشگاه های معتبر دیگر شامل دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن و دانشگاه موناش هستند و تحصیل در استرالیا برای حرفه و علوم پیرامون فیزیک یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌هاست.

    سوئیس

    سوئیس کشوری است که محل بزرگترین آزمایشگاه فیزیک در جهان به نام CERN را در خود جای داده است. بنابراین جای تعجب نیست که سوئیس در رشته فیزیک جزء بهترین کشورهای جهان است. رشد تحقیقاتی این کشور پس از چین در سال های 2018 تا 2022، بیشترین رشد را در بین 10 کشور برتر دنیا داشته است.  میراث سوئیس در فیزیک عمیق و تاریخی است. این کشور تاکنون 9 برنده جایزه نوبل فیزیک از جمله آلبرت انیشتین و ولفگانگ پائولی را به نام خود ثبت کرده است.

    سوئیس همواره در زمینه های مهندسی، فناوری و علوم در رتبه های برتر قرار دارد. موسسه فناوری فدرال سوئیس در زوریخ (ETH) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در زوریخ است. این موسسه به دلیل عملکرد قوی و سهم خود در فیزیک، ریاضیات و شیمی در تمام جهان شهره عام و خاص است. از جمله فارغ التحصیلان برجسته آن، فیزیکدان نظری آلبرت انیشتین است. موسسه فناوری فدرال سوئیس مدرک کارشناسی را در فیزیک عمومی ارائه می‌دهد. دانشجویان برای کارشناسی ارشد این موسسه می‌توانند در گرایش‌هایی مانند مهندسی کوانتوم تحصیل کنند.

    ایرلند

    ایرلند

    ایرلند ممکن است کشور کوچکی در اروپای غربی باشد، اما یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته فیزیک است. ایرلند گنجینه‌ای از تجربه و فرصت‌های کاری است، زیرا شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، دل و گوگل در این کشور دفتر مرکزی دارند. بستر تحقیقاتی قوی در این کشور مستقر هستند که ثابت می‌کند ایرلند سرزمین ذهن‌های خلاق نوآور است.

    کالج دانشگاه دوبلین (UCD) بزرگترین دانشگاه ایرلند است. این دانشگاه با ارائه 356 رشته به بیش از 30 هزار دانشجو، در میان یک درصد برتر دانشگاه‌های جهان قرار دارد. مدرسه فیزیک دانشگاه دوبلین یک مرکز تحقیقاتی پیشرفته با عملکرد بالاست که توجه بین المللی را به خود جلب کرده است. این دانشگاه طیف وسیعی از دوره‌های فیزیک مانند فیزیک نظری، نجوم و علوم فضایی و فناوری نانو را ارائه می‌دهد.

    ایتالیا

    فیزیک همچنان قوی‌ترین موضوع ایتالیا است و مقالاتی در این رشته حدود نیمی از تحقیقات این کشور را تشکیل می‌دهند. عملکرد ایتالیا در فیزیک عمدتاً توسط مؤسسه ملی فیزیک هسته‌ای (INFN) این کشور هدایت می‌شود. مؤسسه ملی فیزیک هسته‌ای به عنوان برترین تولیدکننده مقالات در حوزه فیزیک و نجوم شناخته می‌شود که جایگاهی را در میان 50 موسسه پیشرو در فیزیک دارد. در میان اکتشافات مهم سال‌های اخیر که محققان ایتالیایی در مورد آن صحبت کردند، می‌توان به اولین تصویر از وب کیهانی جهان ما، یک سیاهچاله بسیار پرجرم در حال چرخش در کهکشان M87 و اولین رصد دو نوترینویی اشاره کرد.

    اسپانیا

    اسپانیا

    کاهش سرمایه‌گذاری دولتی ممکن است پیشرفت اسپانیا در تحقیقات علمی را کند کرده باشد، اما این کشور همچنان در بین 10 کشور برتر در فیزیک قرار دارد. فیزیک موضوع اصلی سه موسسه برتر اسپانیا از جمله شورای تحقیقات ملی اسپانیا، موسسه علم و فناوری بارسلونا و دانشگاه خودمختار مادرید است. در سال 2018، ستاره شناسان اسپانیایی بخشی از یک تیم بین المللی بودند که سیاره‌ای را کشف کردند که به دور ستاره بارنارد، یکی از نزدیک‌ترین ستارگان به خورشید می‌چرخید. به گزارش Altmetric، 870 کاربر توییتر و 112 رسانه خبری به این مقاله اشاره کردند.

    کلام آخر

    فیزیک و نجوم یک رشته تحصیلی فشرده است که بیش از مطالعه به تخیل نیاز دارد. این حوزه شامل مطالعه و کشف جهان، فضا و قوانین اساسی حاکم بر طبیعت است. برخی از بزرگترین ذهن‌های تمام دوران مانند آریابهاتا، سی وی رامان، آلبرت انیشتین و استیون هاوکینگ در زمینه فیزیک و ستاره شناسی الهام بخش دانشجویان جوان و باهوش هستند. اگر شما هم علاقه مند به تحصیل در رشته فیزیک و ستاره شناسی در خارج از کشور هستید، باید بهترین کشورها برای تحصیل در رشته فیزیک را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل در رشته فیزیک 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت