بهترین کشورها برای تحصیل در رشته دامپزشکی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته دامپزشکی نه تنها شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک متخصص در این زمینه را به شما ارائه می‌دهند، بلکه فضای کافی برای رشد و ورود به بازار کار را نیز فراهم می‌کنند. شما با شناسایی کشورهای برتر در رشته دامپزشکی می‌توانید در این رشته جذاب و دوست داشتنی، پله‌های ترقی را طی کنید و بتوانید چشم اندازهای شغلی خود را گسترش دهید. بدون شک با افزایش تعداد حیوانات خانگی و تقاضای بالا به دامپزشکان خوب، تحصیل در این رشته می‌تواند آینده خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. در این بررسی به طور کامل در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و برای رشته دامپزشکی صحبت می‌کنیم.

    علم دامپزشکی چیست؟

    علم دامپزشکی چیست؟

    علم دامپزشکی بر کاربردهای زیست پزشکی در درمان مشکلات و بهبود زندگی حیوانات خانگی تمرکز دارد. موضوعاتی مانند آناتومی، باکتری‌شناسی، رفتار، اپیدمیولوژی، ایمونولوژی، انگل شناسی، آسیب ‌شناسی، فارماکولوژی، فیزیولوژی، سم شناسی، ویروس شناسی و غیره در این دوره‌های تحصیلی رشته دامپزشکی تدریس می‌شوند.

    این رشته بر پایه پزشکی حیوانات بزرگ، پزشکی حیوانات کوچک و سلامت جمعیت و بیماری‌های عفونی ارائه می‌شود. طول دوره تحصیل و هزینه رشته دامپزشکی در هر کشور متفاوت است. برخی از کشورهای دو مقطع کارشناسی (لیسانس) و کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) را به مدت پنج تا شش سال ارائه می دهند و برخی دیگر یک مقطع تحصیلی دکتری پنج یا شش ساله را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته دامپزشکی

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته دامپزشکی

    اگر عاشق حیوانات هستید و از مراقبت از آن‌ها لذت می‌برید، دامپزشک شدن و مراقبت از حیوانات خانگی احتمالاً رضایت بخش‌ترین مسیر شغلی شما خواهد بود. بنابراین باید به سراغ بهترین کشورها برای تحصیل رشته دامپزشکی بروید تا بتوانید به علاقه خود، جامه عمل بپوشانید. در ادامه به معرفی کشورهای برتر در رشته دامپزشکی می‌پردازیم:

    استرالیا

    استرالیا

    علوم دامپزشکی یک حرفه پرتقاضا در استرالیا است و بنابراین تحصیل در استرالیا در این رشته یک گزینه بسیار عالی خواهد بود. حدود 13 هزار دامپزشک حرفه‌ای در استرالیا مشغول به کار هستند که 70 درصد آن‌ها پزشکان خصوصی هستند. دانشجویان علاوه بر تحصیل در بالاترین سطح آموزشی می‌توانند برای اقامت بعد از تحصیل در استرالیا نیز اقدام کنند. این کشور بازار کار خوبی دارد و از فارغ التحصیلان برای ورود به بازار استقبال می‌کند. بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل دامپزشک به شرح زیر هستند:

    1- دانشگاه سیدنی

    دانشگاه سیدنی که در سال 1850 تاسیس شده است، به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در جهان شناخته می‌شود. این دانشگاه در رتبه بندی 10 دانشگاه برتر جهان توسط روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف قرار گرفته است. دانشگاه سیدنی در بین 25 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده است. شما با تحصیل در این دانشگاه می‌توانید از بروزترین متدهای علمی در رشته دامپزشکی اطلاع پیدا کنید و خود را برای ورود به بازار مجهز کنید.

    2- دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن در سال 1853 تاسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی استرالیا است. این دانشگاه در قلب یک شهر بزرگ و پر رونق قرار دارد و به طور مداوم در بین دانشگاه‌های پیشرو در جهان و رتبه اول در استرالیا قرار دارد. دانشگاه ملبورن در تحقیقات دامپزشکی به ویژه بیماری‌های حیوانات، رفاه حیوانات، بهداشت عمومی دامپزشکی، خدمات تخصصی مانند نورولوژی، رادیولوژی، پزشکی ورزشی، اورژانس و مراقبت‌های ویژه، در دنیا پیشرو است.

    3- دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند که در سال 1909 تاسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در بریزبن، پایتخت ایالت کوئینزلند استرالیا قرار دارد. دوره دامپزشکی این دانشگاه مدرک پنج ساله را ارائه می‌دهد تا دانشجویان به متخصصان این حوزه تبدیل شوند. این دانشگاه می‌تواند امکانات رفاهی مانند بورسیه را به دانشجویان خارجی خود ارائه دهد.

    4- دانشگاه آدلاید

    دانشگاه آدلاید یک دانشگاه دولتی واقع در آدلاید است که در سال 1874 تاسیس شد. این دانشگاه تنها مدرسه دامپزشکی و بیمارستان آموزشی دامپزشکی در استرالیای جنوبی است که مدارک تحصیلی مانند دامپزشکی، فناوری دامپزشکی، علوم دامی و رفتار حیوانات را ارائه می‌دهد. برای ورود به این دانشگاه و دیگر موسسات استرالیا باید مهارت زبان انگلیسی داشته باشید.

    ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده آمریکا

    دانشجویان بین المللی که برای ادامه تحصیل رشته علوم دامپزشکی را در آمریکا انتخاب می‌کنند، باید سطح بالایی از مهارت زبان انگلیسی را در کنار آزمون‌های ورودی مدرسه تحصیلات تکمیلی مانند GRE و MCAT داشته باشند که یک امتحان رایج برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکاست. دانشکده پزشکی ایالات متحده آمریکا با بیش از 4 هزار دانشگاه در سراسر کشور به دلیل کیفیت بالای آموزش و ارائه فناوری‌های پیشرفته، رتبه‌های برتر را در میان دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص داده‌اند.

    از آنجایی که ایالات متحده از تنوع فرهنگی قوی برخوردار است، بهترین استعدادها از اقصی نقاط جهان را به خود جذب می‌کند. مدارک تحصیلی که موسسات علمی ایالات متحده ارائه می‌دهند، در سطح جهان شناخته شده و پذیرفته شده‌اند. ایالات متحده آمریکا در بسیاری از زمینه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در سراسر جهان پیشرو است و حوزه علوم زیستی و پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل دامپزشک به شرح زیر هستند:

    1- دانشگاه کالیفرنیا

    دانشگاه کالیفرنیا در دیویس که معمولا با نام UC Davis یا UCD شناخته می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی واقع در ایالت کالیفرنیا است. این دانشگاه که در سال 1905 تاسیس شد، شمالی‌ترین دانشگاه از 10 پردیس دانشگاهی کالیفرنیا است که بالاترین سطح فعالیت‌های تحقیقاتی را ارائه می‌دهد. دانشگاه کالیفرنیا در علم دامپزشکی در صدر جهان قرار دارد. در این دانشگاه آزمایشگاه ژنتیک دامپزشکی (VGL) قرار دارد که بسیار مجهز است. این آزمایشگاه نتایج آزمایش‌های ژنتیکی بسیار دقیق و خدمات پزشکی حیوانات خانگی را ارائه می‌دهند.

    2- دانشگاه کرنل

    دانشگاه کرنل یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در ایتاکا و واقع در نیویورک است. این دانشگاه با قدمت 155 ساله که در سال 1865 تاسیس شد، یکی از 30 کاج برتر دامپزشکی در آمریکا و یکی از تنها 3 دانشکده در شمال شرقی ایالات متحده را در خود جای داده است. تحقیقات دامپزشکی در این دانشگاه در بالاترین سطح انجام می‌شوند و دانشجویان با جدیدترین متدهای علمی در این حوزه آشنا خواهند شد.

    3- دانشگاه میشیگان

    دانشگاه ایالتی میشیگان که در سال 1855 تاسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در ایست لنسینگ ایالت میشیگان قرار دارد. این دانشگاه به عنوان کالج کشاورزی ایالت میشیگان تاسیس شد که یکی از اولین مؤسسات آموزش عالی کشور برای آموزش کشاورزی بود. کالج دامپزشکی در سال 1910 تاسیس شد و هر ساله حدود 100 مدرک دکتری دامپزشکی را به دانشجویان داخلی و بین المللی اعطا می‌کند.

    4- دانشگاه اوهایو

    دانشگاه ایالتی اوهایو که در سال 1870 تاسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در کلمبوس ایالت اوهایو است. این موسسه علمی همچنین دارای پردیس‌های منطقه‌ای در لیما، منسفیلد، ماریون، نیوآرک و ووستر است. دوره‌های تحصیلی دامپزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو به گونه‌ای طراحی شده است که دانشجویان رشته‌های علوم دامی ایالتی اوهایو بتوانند مدرک لیسانس خود را در کشاورزی کسب کنند و در عین حال مدرک دانشیار علوم کاربردی در فناوری دامپزشکی را در کالج جامعه ایالتی کلمبوس دنبال نمایند.

    5- دانشگاه مینه سوتا

    دانشگاه مینه سوتا یک موسسه تحقیقاتی دولتی در شهرهای دوقلوی مینیاپولیس و سنت پل در ایالت مینه سوتا است. پردیس شهرهای دوقلو که در سال 1851 تاسیس شد، قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه در کل ایالت مینه سوتا است. بیمارستان دامپزشکی دانشگاه مینه سوتا بیش از یک قرن است که به سگ‌ها، گربه‌ها، اسب‌ها و حیوانات مزرعه خدمات پزشکی ارائه می‌دهد.

    کانادا

    کانادا

    برای دریافت مدرک دکتری دامپزشکی (DVM) در کانادا حداقل شش سال تحصیلی دانشگاهی مورد نیاز است که دو سال تحصیل پیش از دامپزشکی در یک دانشگاه معمولی و پس از آن چهار سال دوره در رشته دامپزشکی در یک دانشگاه خواهد بود. کانادا به دلیل مهاجرپذیر بودن و شرایط راحت برای دریافت اقامت دائم بعد از تحصیل، یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته علوم دامپزشکی است. همچنین شغل علوم دامپزشکی در کانادا تقاضای زیادی دارد. در ادامه بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کانادا و برای تحصیل در رشته علوم دامپزشکی را معرفی می‌کنیم:

    1- دانشگاه گوئلف

    دانشگاه گوئلف یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1964 تاسیس شد و در گوئلف، استان انتاریو کانادا قرار دارد. این دانشگاه پس از ادغام کالج کشاورزی انتاریو، موسسه مک دونالد و کالج دامپزشکی انتاریو تشکیل شدند. این دانشگاه موزه دامپزشکی بارکر را در خود جای داده است که تاریخ متنوعی از رابطه با حیوانات را منعکس می‌کند.

    2- دانشگاه کلگری

    دانشگاه کلگری یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در کلگری، استان آلبرتا قرار دارد. این دانشگاه که در سال 1966 تاسیس شد، یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا است. دانشکده دامپزشکی دانشگاه کلگری در سال 2005 تاسیس شد و تنها دانشکده دامپزشکی در غرب کانادا است.

    3- دانشگاه مونترال

    دانشگاه مونترال یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی فرانسوی زبان است که در مونترال، استان کبک قرار دارد. این موسسه دارای 13 دانشکده، بیش از 60 دپارتمان و دو مدرسه وابسته به نام پلی تکنیک مونترال و HEC مونترال است.

    بریتانیا

    بریتانیا

    به لطف پیشرفت تکنولوژی و از سوی دیگر افزایش بیماری‌های حیوانات و نیاز روز افزون به حفاظت از گونه‌های حیوانی، آینده روشن و امیدوارکننده‌ای برای دامپزشکی در بریتانیا وجود دارد. خبر خوب این است که در بازار کار با رقابت کمتری روبرو خواهید شد و به فرصت‌های متعددی دسترسی خواهید داشت که در آن می‌توانید کار کرده و درآمد خوبی کسب نمایید. بریتانیا یکی از بهترین کشورها برای آموزش عالی است و برخی از بهترین دانشگاه‌های دامپزشکی جهان را در خود جای داده است. بهترین دانشگاه‌های بریتانیا برای تحصیل دامپزشک به شرح زیر هستند:

    1- کالج سلطنتی دامپزشکی

    کالج سلطنتی دامپزشکی که در سال 1791 تاسیس شد، بخشی از دانشگاه لندن است که به عنوان بزرگترین دانشکده دامپزشکی کل بریتانیا شناخته می‌شود. این دانشگاه مجموعه‌ای از دوره‌های تحصیلی در دامپزشکی و پرستاری دامپزشکی ارائه می‌دهد. این دروه‌ها در چهار بخش ارائه می‌شوند که شامل مطالعات زیست پزشکی تطبیقی، علوم و خدمات بالینی، پاتوبیولوژی و علوم جمعیت، و خدمات حرفه‌ای هستند. دانشجویان پس از اخذ مدرک از این دانشگاه می‌توانند دامپزشکی، دانشمند دامپزشکی، پژوهشگر و پرستار دامپزشکی شوند.

    2- دانشگاه ادینبورگ

    مدرسه سلطنتی دامپزشکی دانشگاه ادینبورگ یکی از بهترین دانشکده‌های دامپزشکی در اسکاتلند و بریتانیا است. مزیت تحصیل در این دانشگاه این است که اگر قبلاً مدرکی در یک رشته مرتبط مانند زیست شناسی یا علوم دامی گرفته‌اید، مجاز به ثبت نام در یک دوره تحصیلی کارشناسی دامپزشکی برای طول مدت چهار سال هستید.

    3- دانشگاه کمبریج

    کمریج یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌های انگلستان است که در سال 1209 تاسیس شد. دانشکده دامپزشکی دانشگاه کمبریج را به مانند دیگر دانشکده‌های این دانشگاه از اعتبار بالایی برخوردار است. فعالیت‌های تحقیقاتی دامپزشکی در کمبریج در 3 موضوع اصلی از جمله عفونت و ایمنی، دینامیک بیماری و آسیب شناسی سیستمی حیوانات انجام می‌شود.

    4- دانشگاه بریستول

    دانشکده دامپزشکی دانشگاه بریستول متعهد به ارائه یک آموزش قوی و یک تجربه تحصیلی لذت بخش به دانشجویان بومی و بین المللی است. پردیس این دانشگاه در 14 مایلی جنوب بریستول در روستای لنگفورد قرار دارد و مساحت آن 225 هکتار است. پردیس بزرگ دانشگاه امکانی را برای دانشگاه فراهم کرده است تا بتواند بهترین خدمات و امکانات آموزشی و رفاهی را به دانشجویان ارائه دهد. دانشکده دامپزشکی بریستول 3 دوره کارشناسی و یک دوره کارشناسی ارشد دامپزشکی را ارائه می‌دهد.

    5- دانشگاه گلاسکو

    دانشکده دامپزشکی دانشگاه گلاسکو یکی از موسسات پیشرو در اسکاتلند و بریتانیا است. این دانشکده ادعا می‌کند که تنها یکی از 4 دانشکده دامپزشکی در اروپاست که توسط انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا برای دوره‌های تحصیلی خود در مقطع کارشناسی اعتبار دریافت کرده است. در مقطع کارشناسی دامپزشکی می‌توانید مدرکی را در رشته علوم زیستی دامپزشکی یا جراحی دامپزشکی دریافت کنید. در مقطع کارشناسی ارشد، گزینه‌های بسیار بیشتری برای انتخاب دارید.

    هلند

    هلند

    هلند یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته دامپزشکی است. دوره‌های تحصیل در این کشور به زبان هلندی و همچنین به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند؛ دانشجویان در سال آخر دوره تحصیلی ملزم به کار در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های هلند هستند. لیست بهترین دانشگاه‌های هلند برای تحصیل در رشته دامپزشکی به شرح زیر است:

    1- دانشگاه اوترخت

    دانشگاه اوترخت دانشگاهی با قدمت 384 ساله است که در سال 1636 در شهر اوترخت هلند تاسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های هلند است و به عنوان مرکز دانش دامپزشکی پیشرو در هلند محسوب می‌شود.

    2- دانشگاه واخنینگن

    دانشگاه واخنینگن یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1876 در شهر واخنینگن هلند تاسیس شد. این دانشگاه 36 دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و دو برنامه کارشناسی ارشد آنلاین ارائه می‌دهد و زبان تدریس کلیه دوره‌های کارشناسی ارشد انگلیسی است.

    کلام آخر

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته دامپزشکی را در بالا معرفی کردیم. اکنون می‌توانید کشور محل تحصیل خود را انتخاب کنید و در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل نمایید؛ اما مهم است که شرایط تحصیل در هر دانشگاه را بررسی کنید تا ببینید آیا با وضعیت شما همخوانی دارد یا خیر. یقیناً تحصیل در بهترین کشورهای جهان می‌تواند آینده شما را تضمین کند و باعث شود در زندگی شخصی و شغلی خود موفق شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل رشته طراحی صنعتی در استرالیا با تیم مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب و با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل در رشته دامپزشکی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت