بهترین کشورها برای تحصیل در رشته اقتصاد 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آیا تا به حال کنجکاو شده‌اید که کدام مقصد تحصیلی برای شما مناسب‌تر است؟ یکی از بهترین تصمیماتی که می‌توانید به عنوان یک دانشجوی با استعداد بگیرید، انتخاب مقصد مناسب در بین بهترین کشورها برای تحصیل در رشته اقتصاد است. کشورهای برتر جهان در رشته اقتصاد به شما کمک می‌کنند تا در این حوزه متخصص شوید و خود را برای بازار کار آماده کنید. این کشورها می‌توانند همه نیازهای آموزشی و رفاهی را در اختیارتان بگذارند و حتی تجربه زندگی در کشوری پیشرفته با آینده‌ای درخشان را به شما ارائه دهند. در این بررسی به بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و برای تحصیل در رشته اقتصاد اشاره می‌کنیم.

    کدام کشور را برای تحصیل در رشته اقتصاد انتخاب کنیم؟

    کدام کشور را برای تحصیل در رشته اقتصاد انتخاب کنیم؟

    اقتصاد بخشی از علوم اجتماعی است و به تولید و مصرف کالا در یک جامعه می‌پردازد. اقتصاد یک رشته محبوب برای دانشجویان علاقه‌مند به تجارت و امور مالی است، اما اگر فرصت تحصیل در رشته اقتصاد در خارج از کشور را داشته باشید، چه کشوری را انتخاب می‌کنید؟ دانش اندوزی در رشته اقتصاد در کشورهای برتر جهان درهای زیادی را به روی شما باز می‌کند، زیرا این کشورها برای اقتصاد اهمیت زیادی قائل هستند.

    ویژگی‌هایی که باعث می‌شوند تا کشوری در لیست بهترین‌ها قرار گیرد، به چند عامل بستگی دارد. مهمترین عامل به سیستم آموزشی و دانشی که از دانشگاه به دانشجو منتقل می‌شود. هر موضوعات درسی جدیدتر و عمیق‌تر باشند، سطح تحصیلات بالا می‌رود. مورد دیگر می‌تواند شرایط و امکانات دانشگاه از جمله بورسیه، شهریه مناسب، خوابگاه و سایر موارد باشد؛ اما انتخاب یک کشور برای مهاجرت دائم نیز عامل تعیین کننده‌ای است.

    کشورهای که درهای خود را به روی مهاجران باز می‌کنند و راحت‌ترین شرایط دریافت اقامت را ارائه می‌دهند، بهتر است در بالای لیست بهترین کشورها قرار گیرند. بدین دلیل که شما بعد از تحصیل می‌توانید به سرعت وارد بازار شوید و در کشور مقصد زندگی و کار کنید. برای مثال، کانادا و استرالیا در حال حاضر راحت‌ترین شرایط اقامت بعد از تحصیل را ارائه می‌دهند و کشورهای مهاجرپذیر تلقی می‌شوند. به هر روی، در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل در رشته اقتصاد اشاره می‌کنیم:

    ایالات متحده آمریکا

    آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان توانسته بهترین دوره‌های تحصیلی در رشته اقتصاد را ارائه ‌دهد. از آنجایی که عرضه و تقاضا، مالیات و سایر موضوعات مرتبط با پول را در دانشگاه‌های آمریکا مطالعه خواهید کرد، در این کشور حتی می‌توانید به معنای واقعی کلمه همه چیزهای لازم برای زندگی به عنوان یک دانشجو را کسب کنید. سال‌هاست که بخش‌های آموزشی و اقتصادی ایالات متحده در بالاترین سطح خود عمل می‌کنند تا بهترین خدمات را به دانشجویان ارائه هستند.

    اگر در آمریکا تحصیل می‌کنید، توسط بهترین اساتید در این زمینه راهنمایی خواهید شد و می‌توانید مدرک معتبر بگیرید و به سرعت وارد بازار کار شوید. فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در ایالات متحده در مقایسه با سایر کشورها دستمزد بالایی دارند. مدرک اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا، برکلی یکی از محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی در این دانشگاه است، زیرا صدها فارغ التحصیل از این دانشگاه توانسته‌اند جذب بازار کار آمریکا شوند. پرینستون، ییل، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه کالیفرنیا برکلی، استنفورد، MIT و هاروارد از بهترین دانشگاه‌های آمریکا در رشته اقتصاد هستند.

    استرالیا

    استرالیا

    دانشگاه‌های سیدنی، ملبورن، موناش، دانشگاه ملی استرالیا و بسیاری موسسات دیگر، جزء برترین دانشگاه های جهان در رشته اقتصاد هستند. تحصیل در استرالیا در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی، به دلیل ارائه سبک زندگی و آموزشی خاص در جهان شناخته شده است. اگرچه زندگی در استرالیا چندان ارزان نیست، اما مطمئناً کشوری سرگرم کننده با جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد است. شما در طول زندگی در استرالیا می‌توانید در حین تحصیل کار کنید و بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنید.

    نوآوری، خلاقیت و تفکر مستقل در سراسر دانشگاههای استرالیا تشویق می‌شود. تحصیل و زندگی در استرالیا برای دانشجویان بین المللی چالش برانگیز، سرگرم کننده و با ارزش است. به عنوان یک دانشجوی خارجی در استرالیا، می توانید انتظار داشته باشید که کشوری جوان، دوستانه و پر از فرصت را تجربه کنید.. س از اتمام دوره تحصیلی خود، دانشجویان می‌توانند برای ویزای کار اقدام کنند تا مسیر گرفتن اقامت دائم راحت‌تر شود.

    فرانسه

    فرانسه جایی است که باید حداقل یک بار در طول زندگی از آن دیدن کنید، حتی اگر برای اهداف تحصیلی نباشد! فرانسه که به دلیل برتری آکادمیک، شهریه کم و تنوع رشته‌ها شناخته شده است، مزایای زیادی را به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. دانشگاه‌های فرانسه به طور مداوم در بالاترین رتبه بندی جهانی از نظر آموزش و امکانات رفاهی قرار دارند. دانشگاه‌های فرانسه برای تشویق دانشجویان بین المللی به تحصیل در فرانسه بورسیه‌هایی تحصیلی مختلفی را ارائه می‌دهند.

    تاریخ و فرهنگ فرانسه غنی است و شما مکان‌های زیادی برای بازدید و تفریح پیدا خواهید کرد. آیا می‌خواهید از بلندترین برج‌های جهان دیدن کنید؟ تحصیل در فرانسه فرصتی برای دیدن برج ایفل و زیبایی این شهر است. از بهترین دانشگاه‌های فرانسه در رشته اقتصاد می‌توان به دانشگاه تحقیقاتی PSL، موسسه پلی تکنیک پاریس، دانشگاه پاریس و دانشگاه پاریس-ساکلی اشاره کرد.

    سنگاپور

    سنگاپور

    سنگاپور یکی از مقاصد برجسته تحصیل در خارج از کشور است. بدیهی است که این یک مکان کوچک با تنها 8 دانشگاه است. در نتیجه، اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های آن کاملاً رقابتی می‌باشد. سنگاپور همچنین دروازه ای به دیگر کشورهای آسیایی است و به دلیل مقاصد اقتصادی بسیار معروف می‌باشد. اگر به دنبال کشوری با بهترین اقتصاد برای تحصیل هستید، این کشور باید در لیست شما قرار گیرد.

    فنلاند

    ما نمی‌توانیم در بین بهترین کشورها برای تحصیل در رشته اقتصاد نامی از فنلاند نبریم. اساتید دانشگاه‌های فنلاند بسیار باتجربه و حرفه‌ای هستند و بالاترین سطح آموزشی را در ارائه می‌دهند. سیستم آموزش عالی دولت فنلاند به دانشجویان بین المللی یارانه پرداخت می‌کند تا بتوانند از پس هزینه‌های خود برآیند.

    فنلاند به عنوان یک مرکز جذب توریست محسوب می‌شود. آب و هوای فنلاند بسیار خنک است و سبک شهرنشینی در این کشور می‌تواند تجربه خاصی را در حین زندگی و تحصیل به شما ارائه دهد. اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر فنلاند ممکن است برای دانشجویان بین المللی کاملاً رقابتی باشد، اما به این معنی نیست که شانس برای تحصیل در فنلاند ندارید.

    کانادا

    کانادا

    زندگی و تحصیل در کانادا می‌تواند یکی از بهترین تصمیمات شما باشد. تورنتو اخیراً به عنوان مطلوب‌ترین شهر برای دانشجویان رتبه بندی شده است. حدود 6.5 درصد از دانشجویان موسسات عالی که در کانادا تحصیل می‌کنند، دانشجویان بین المللی هستند. دوره‌های تحصیلی رشته اقتصاد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تا مقطع دکتری در دانشگاه‌های مک گیل، بریتیش کلمبیا، آلبرتا و دانشگاه تورنتو ارائه می‌شوند.

    کانادا دارای فرهنگ منحصر به فرد و پر جنب و جوش و محیط طبیعی بسیار زیبایی است. همچنین کانادا به عنوان مهاجرپذیرترین کشور جهان شناخت می‌شود و شرایط راحت برای کار بعد از تحصیل و دریافت اقامت دائم را ارائه می‌دهد. کانادا همچنین به دلیل آب و هوای خوب، زیرساخت‌های شهری پیشرفته، طبیعت بکر و بازار کار خوب، کشوری عالی برای داشتن زندگی ایده آل است.

    هلند

    دوچرخه‌ها، آب و هوای خوب، کانال‌های آب و کافه‌های عجیب و غریب در خیابان‌های آمستردام، همه تصویر دقیقی از محیط زندگی در هلند هستند. شیوه زندگی هلندی‌ها نشان دهنده تعهد آنها به داشتن یک زندگی سالم و پایدار است. متوجه خواهید شد که مردم این کشور از شهرهای شلوغ اوترخت و روتردام گرفته تا شهرهای دانشجویی آرام‌تر مانند گرونینگن و لیدن، از قومیت‌های مختلف هستند.

    تعدادی از دانشگاه‌های هلند اغلب در بین بهترین‌های جهان در رشته اقتصاد قرار دارند. دو دانشگاه در هلند در بین 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2022 قرار دارند که شامل دانشگاه آمستردام و دانشگاه صنعتی دلفت هستند. همچنین تحصیل در این کشور ارزان است و حتی شما می‌توانید با بودجه کم از پس هزینه‌های خود هلند برآیید.

    دانمارک

    دانمارک

    دانمارک را باید یکی کشورهای محبوب و خاص برای تحصیل در رشته اقتصاد دانست. تحصیل در این کشور با شهریه کم همراه است، اما سطح آموزشی به قدری بالاست که بسیاری از دانشجویان در رشته اقتصاد به نخبه تبدیل می‌شوند. همچنین هزاران بورسیه تحصیلی برای اهداف مختلف به دانشجویان اعطا می‌شود.

    اگر می‌خواهید مدرک دکتری اقتصاد خود را در دانمارک بگیرید، ممکن است یکی از دانشجویان خوش شانسی باشید که در حین تحصیل حقوق نیز دریافت می‌کنید. از بهترین دانشگاه‌های برتر دانمارک می‌توان به دانشگاه کپنهاگ، دانشگاه فنی دانمارک، دانشگاه آرهوس و دانشگاه آلبورگ اشاره کرد. بنابراین، اگر به کاوش در اروپا و تجربه فرهنگ نوردیک علاقه زیادی دارید، دانمارک می‌تواند بستر خوبی برای این منظور ارائه دهد.

    آلمان

    آلمان یکی از قدرت‌های اقتصادی اروپا و حتی کل جهان است. این کشور شرایط تحصیلی خود را تقریباً برای همه دانشجویان، صرف نظر از ملیت، به صورت رایگان ارائه می‌دهد. آلمان این یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را دارد و دانشگاه‌های جزء بهترین‌های جهان هستند. اگرچه شهرهایی مانند مونیخ یا برلین ممکن است گران باشند، اما زندگی و تحصیل در آین شهرها ممکن است بهترین تجربیات را در آلمان به شما ارائه دهند.

    به دلیل آنکه آلمان کشوری با اقتصاد قوی شناخته می‌شود، بنابراین به این رشته اهمیت زیادی می‌دهد. دانشجویان می‌توانند در سه دانشگاه آلمان از جمله دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه هایدلبرگ که در بین 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2022 قرار دارند، در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند بعد از تحصیل وارد بازار آلمان شوند و برای زندگی در این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

    ایتالیا

    ایتالیا

    ایتالیا با غذاهای شگفت انگیزش، هنرهای جذاب و فرهنگ پویا، الهام بخش‌ترین مقصد تحصیل در خارج از کشور است. برنامه‌های آموزشی در رشته اقتصاد در ایتالیا با ترکیبی از مطالعات فرهنگی ایتالیایی و سایر واحدهای تخصصی ترکیب شده‌اند. این بدان معنا نیست که دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس نمی‌شوند، بلکه فرهنگ ایتالیایی نیز در واحدهای درسی دانشجویان تدریس می‌شود.

    قدم زدن در خیابان‌های ایتالیا می‌تواند شما را تاریخ، هنر و فرهنگ این کشور زیبا آشنا کند. همچنین می‌توانید در کافه‌ای بنشینید و به مکان‌های فریبنده و جذاب اطراف شهر نگاه کنید. با این حال، یادگیری اصول اولیه زبان ایتالیایی مورد نیاز خواهد بود، زیرا به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ اصیل مردمان این کشور آشنا شوید.

    انگلستان

    انگلستان کشوری عالی برای تحصیل است، زیرا شما این شانس را دارید که از لندن دیدن کنید و در دانشگاه‌های برتر جهان مانند آکسفورد و کمبریج تحصیل کنید. برای دانشجویان علاقه مند به رشته اقتصاد، دانشگاه‌های انگلیس فرصتی عالی برای درک اصول اقتصادی در تاریخ جهان را ارائه می‌دهند. زمانی که در انگلیس تحصیل می‌کنید، این امکان را دارید تا با تاریخ و فرهنگ مردمان سرزمین ساکسون‌ها آشنا شوید.

    دانشگاه‌های این کشور به دلیل کیفیت تدریس و تحقیقات گسترده شناخته شده هستند. به عنوان مثال، مدرسه اقتصاد لندن دانشگاهی دولتی است که بر علوم اقتصادی و رشته‌های مرتبط تمرکز دارد. دانشگاه وارویک دارای شهرت بین المللی است که دوره‌های اقتصاد را در بالاترین سطح به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می‌دهد.

    اسپانیا

    اسپانیا

    اسپانیا که در جنوب غربی اروپا واقع شده است، به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی خاص خود شناخته می‌شود. بسیاری از دانشجویان بین المللی این کشور را به دلیل آب و هوا و زندگی در فضای شهری پر جنب و جوش در بارسلون و مادرید انتخاب می‌کنند. گذشته از آن، اسپانیا دارای سیستم آموزشی قوی است و یک محیط یادگیری و تحقیقاتی سالم را ارائه می‌دهد.

    دانشگاه‌های اسپانیا نیز مقاطع تحصیلی مختلفی در رشته اقتصاد ارائه می‌دهد که شامل کارشناسی، ارشد و دکتری است. به عنوان مثال، دانشگاه ناوارا یک برنامه تحصیلات تکمیلی در اقتصاد ارائه می‌دهد و دانشگاه پومپئو فابرا به دلیل زمینه تحقیقاتی قوی، دکتری اقتصاد را با حضور اساتید خبر و سیستم آموزشی قوی در سطح بالا در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

    سوئیس

    سوئیس به داشتن بهترین دانشگاه‌ها و آموزش عالی در سطح الا معروف است. رشته اقتصاد در سوئیس بر پایه یک سیستم آموزشی مبتنی تجربه است که دانشجویان را برای ورود با بازار کار آماده می‌کند. علاوه بر این، دانشگاه‌ها و دولت سوئیس بورسیه‌های زیادی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. در کنار تحصیل می‌توانید از طبیعت بکر و چشم اندازهای زیبای سوئیس که شبیه به بهشت روی زمین هستند، لذت بسیاری ببرید.

    دانشگاه زوریخ یک دانشگاه دولتی در این سوئیس است که طیف گسترده‌ای از دوره‌های اقتصاد را در گرایش‌های مختلف ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، دانشگاه سنت گالن برای دوره‌های مرتبط با رشته‌های بیزینس و اقتصاد خود شهرت بالایی در اروپا دارد؛ اما باید توجه کنید که تحصیل و زندگی در سوئیس پرهزینه خواهد بود.

    چین

    چین

    چین یکی از اقتصادهای پیشرو در آسیا و جهان است. از آنجایی که چین به طور مداوم در حال رشد است، دانشگاه‌های این کشور نیز می‌توانند بهترین تجربیات آموزشی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. همچنین شما این شانس را خواهید داشت که در کشوری زندگی کنید که برای تجارت و آموزش ارزش زیادی قائل است.

    چین کشوری عالی برای تحصیل در رشته اقتصاد است. دانشگاه ژجیانگ یک دانشگاه دولتی در چین است که در رشته اقتصاد می‌تواند بهترین دوره‌های تحصیلی را ارائه دهد. همچنین، «دانشگاه امور مالی و اقتصاد جنوب غربی» یک موسسه آموزشی درجه یک چینی است، به طور خاص بر تجارت و اقتصاد تمرکز دارد.

    کلام آخر

    تحصیل در خارج از کشور فرصت‌های زیادی را به شما ارائه می‌دهد. اخذ مدرک معتبر از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته اقتصاد می‌تواند چشم اندازهای شما را نسبت به داشتن زندگی شغلی ایده آل در آینده گسترش دهد.  با رفتن به قاره اروپا می‌توانید در کشورهای انگلیس، اسپانیا و هلند تحصیل کنید، یا برای زندگی به کشورهای برتر اقتصادی جهان مانند آمریکا، چین و آلمان مهاجرت نمایید. همچنین کانادا و استرالیا را در نظر بگیرید، زیرا موسسات علمی بسیار معتبری دارند و شرایط دریافت اقامت در این کشورها راحت‌تر از مقاصد دیگر است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل در رشته اقتصاد 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت