بهترین کشورهای جهان برای تحصیل رشته MBA
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    با توجه به فرصت‌های شغلی بسیاری که برای رشته و تخصص MBA وجود دارد، دریافت مدرک این رشته از بهترین کشورهای جهان می‌تواند یک عامل مهم در موفقیت دانشجویان باشد. انتخاب بهترین کشورهای جهان برای تحصیل رشته MBA می‌تواند گامی اساسی برای کسب دانش عمیق و تجربه زندگی در محیطی جدید باشد. کشورهای برتر جهان در حوزه MBA نه تنها آموزش در بالاترین سطح را ارائه می دهند، بلکه دانشجویان را برای ورود به دنیای واقعی آماده می‌کنند. در این مطلب به معرفی بهترین کشورهای جهان برای تحصیل رشته MBA می‌پردازیم. ما در این بررسی به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته مردم شناسی می‌پردازیم.

    مزایای تحصیل در بهترین کشورهای جهان در رشته MBA

    مزایای تحصیل در بهترین کشورهای جهان در رشته MBA

    انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در رشته MBA می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا آینده شغلی خوبی برای خود بسازند. فارغ التحصیلان MBA در شرکت‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند تا در توسعه کسب و کارها نقش مهمی ایفا کنند. بیشتر دوره‌های MBA بر اساس مهارت‌های مدیریتی، مالی، حسابداری، بازاریابی، عملیات و غیره طراحی شده‌اند.

    تحصیل MBA در خارج از کشور به این معناست که نه تنها فرهنگ و شیوه جدید از زندگی را تجربه خواهید کرد، بلکه اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد تجارت بین المللی نیز به دست خواهید آورد. تحصیل MBA در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی فواید زیادی وجود دارد. ما تعدادی از این مزایا را در ادامه آورده‌ایم:

    دریافت دستمزد بیشتر

    میانگین حقوق فارغ التحصیلان رشته MBA از یک دانشگاه معتبر جهان به طور قابل توجهی بالاتر از فارغ التحصیلان همین رشته در دانشگاهی در ایران است. یک فارغ التحصیل MBA  از یک دانشگاه معتبر در آمریکا، کانادا یا استرالیا می‌تواند انتظار دستمزد سالانه حدود 100 هزار دلار آمریکا داشته باشد که این مقدار بسیار درآمدی بالاتر از بسیاری از رشته‌های تحصیلی دیگر است.

    پیشنهادات شغلی جذاب

    دانشجویان می‌توانند با طیف متنوعی از همکلاسی‌ها، فارغ التحصیلان پیشین و همچنین صنایع مختلف آشنا می‌شوند. بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان، دوره‌هایی کارآموزش و کوآپ (CO-OP) را ارائه می‌دهند تا دانشجویان بتوانند با متخصصان و شرکت‌ها همکاری داشته باشند. این نوع خدمات می‌توانند باعث آشنایی بیشتر دانشجویان شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا جذب موقعیت‌های شغلی مناسب در آینده شوند.

    ارائه خدمات رفاهی

    بهترین کشورهای جهان برای تحصیل رشته MBA به دانشجویان خود خدمات رفاهی گسترده‌ای را ارائه می‌دهند. این خدمات می‌توانند شامل خوابگاه، بورسیه تحصیلی، مشاوره شغلی و سایر موارد باشند. ارائه خدمات گسترده می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا تمرکز بیشتری در دوره تحصیلی خود داشته باشند. همچنین زندگی در یک کشور پیشرفته می‌تواند به شما در داشتن یک زندگی زندگی پویا و ایده‌آل کمک کند.

    امکان مهاجرت دائمی

    بسیاری از دانشجویان به قصد اقامت دائم و مهاجرت برای پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور اقدام می‌کنند. بنابراین، مهم است که به سراغ کشورهای مطرح در زمینه مهاجرت باشید. کشورهایی مانند کانادا و استرالیا می‌توانند بهترین و راحت‌ترین شرایط را برای مهاجرت به دانشجویان خارجی ارائه دهند. این دو کشور در خط مقدم بهترین مقاصد مهاجرتی رتبه بندی شده‌اند.

    برترین کشورهای جهان برای تحصیل رشته MBA

    برترین کشورهای جهان برای تحصیل رشته MBA

    انتخاب بهترین کشور برای تحصیل MBA مستلزم ارزیابی امور مالی، هزینه‌‌های زندگی، شغل و غیره است. بنابراین، در اینجا لیستی از کشورهای برتر برای  MBAدر خارج از کشور آمده است:

    ایالات متحده آمریکا

    بهترین کشور برای تحصیل MBA آمریکا است. MBA در ایالات متحده، هم از نظر تجربه یادگیری و هم برای فرصت‌های شغلی بسیار عالی است.

    • دوره‌‌های MBA در این کشور به طور معمول 2 سال طول می‌کشند و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که ترکیبی از کارآموزی و کارهای پروژه‌ای باشند. طول دوره همچنین به دانشجویان زمان بیشتری برای کشف فرصت‌‌های شغلی با ارزش در بازار کار می‌دهد.
    • در حدود 352 دانشگاه در ایالات متحده در رتبه بندی دانشگاه‌‌های جهانی کیواس (QS) وجود دارد. ایالتی که بیشترین دانشگاه را دارد، نیویورک و پس از آن کالیفرنیا است.
    • برآورد هزینه زندگی در ایالات متحده حدود 10 هزار تا 18 هزار دلار در سال است که به طور متوسط حدود هزار تا 1500 دلار در ماه خواهد بود.
    • ایالات متحده مشاغل پردرآمدی را به دانشجویان بین المللی پس از دریافت مدرک MBA  ارائه می‌دهد که شامل مشاور مدیریت، مدیر مالی، مدیر عملیات تجاری و غیره هستند.
    • میانگین حقوق پایه برای فارغ التحصیلان MBA در ایالات متحده 172.265 دلار است.

    کانادا

    کانادا

    دیگر از کشورهای آمریکای شمالی در رتبه سوم قرار دارد. برای تحصیل در کانادا و در این رشته باید گفت که کانادا به دلیل هزینه‌‌های کم تحصیل، کیفیت بالای آموزشی و فرصت‌‌های شغلی متعدد، مقصدی محبوب برای دانشجویان رشته MBA است. به همین دلیل است که سالانه دانشجویان زیادی برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند.

    • طول دوره تحصیل تحصیل رشته MBA در کانادا دو سال است. با این حال، برخی از دانشگاه‌‌ها 18 ماه طول می‌کشد تا برای این رشته، مدرک ارائه دهند. 280 دانشگاه در کانادا در لیست بهترین موسسات MBA جهان قرار دارند.
    • هزینه زندگی در کانادا از پنج هزار تا 10 هزار دلار کانادا در سال متغیر است. این امر باعث شده که زندگی در کانادا در طول تحصیل شما مقرون به صرفه باشد.
    • میانگین حقوق در کانادا 60379 دلار در سال است. پردرآمدترین مشاغل شامل مشاور MBA با 124556 دلار کانادا در ماه و امور مالی 93784 دلار کانادا در ماه است.
    • کانادا همچنین دارای قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان مانند مونترال در رتبه ششم، تورنتو در رتبه یازدهم و ونکوور در رتبه شانزدهم است.

    انگلستان

    انگلستان یکی از کشورهای برتر برای MBA است. لندن در حال حاضر بر اساس شاخص مراکز مالی جهانی به‌عنوان رقابتی‌ترین مرکز مالی جهان رتبه بندی شده است و همین امر است که این کشور را برای دانشجویان آینده نگر جذاب کرده است.

    • نظرسنجی‌های معتبر نشان می‌دهند که دریافت مدارک MBA از دانشگاه‌های انگلستان در سراسر جهان بسیار ارزشمند هستند. 24 دانشگاه انگلستان در لیست 200 موسسه برتر در رشته MBA رتبه بندی شده‌اند.
    • متوسط شهریه تحصیل در رشته MBA 9 هزار تا 12 هزار پوند در سال و متوسط هزینه زندگی 7 تا 9 هزار پوند در سال است.
    • اگر MBA خوانده‌اید، این امکان را دارید حدود 117 هزار دلار درآمد داشته باشید، در حالی که یک فارغ التحصیل MBA اجرایی می‌تواند میانگین حقوق 100 هزار دلار را به دست آورد.

    آلمان

    آلمان

    آلمان همچنین به دلیل تکنولوژی بالا، زیرساخت‌های تحقیقاتی و هزینه‌‌های آموزشی مقرون به صرفه، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل MBA برای دانشجویان بین المللی است.

    • مدت دوره MBA بستگی به دانشگاهی دارد که برای آن درخواست می‌دهید. دوره MBA تمام وقت در آلمان بین 12 ماه تا 24 ماه طول می‌کشد.
    • هزینه زندگی شامل غذا، اقامت، حمل و نقل و غیره بین 850 تا 1200 یورو در ماه خواهد بود. هزینه زندگی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای غربی مانند ایالات متحده و بریتانیا کاملا مقرون به صرفه است.
    • میانگین حقوق یک فارغ التحصیل MBA از آلمان به طور متوسط 10 هزار تا 110 هزار یورو در سال است. کسب و کارهای موفقی از جمله مرسدس بنز، بی ام و، زیمنس، دویچه بانک و بوش از فارغ التحصیلان استقبال می‌کنند.

    استرالیا

    برای تحصیل در استرالیا و در این رشته باید گفت که استرالیا را قطعا می‌توان در زمره بهترین کشورها برای تحصیل رشته MBA به حساب آورد و عمدتا به دلایل زیر:

    • بر اساس رتبه بندی کیواس، استرالیا در بین 5 مقصد برتر برای تحصیل MBA قرار دارد. تحصیلات با کیفیت، فرصت‌‌های تحقیقاتی عالی، چشم انداز شغلی مناسب، باعث شده‌اند تا مهاجرت به استرالیا یک اتفاق بسیار خوب برای زندگی دانشجویان باشد.
    • دانشجویان بین المللی مقیم استرالیا به 1400 تا 2500  دلار استرالیا در ماه نیاز دارند تا تمام هزینه‌‌های زندگی خود از جمله محل اقامت، غذا و فعالیت‌‌های اجتماعی را پوشش دهند.
    • پردرآمدترین مشاغل مرتبط با MBA در استرالیا، مدیر فناوری اطلاعات با پرداخت 125660 دلار استرالیا، تحلیلگر تجاری با پرداخت 110 هزار دلار استرالیا، مشاور مدیریت 114 هزار دلار استرالیا در سال است.

    سنگاپور

    سنگاپور

    سنگاپور کشوری پویا، نوآور و مناسب برای تحصیل در رشته MBA است. این کشور به دلیل کیفیت بالای آموزشی و تدریس به زبان انگلیسی است.

    • مدت دوره MBA در سنگاپور 12 ماه برای تمام وقت و برای دوره‌‌های پاره وقت 18 ماه است.
    • هزینه تحصیل MBA در سنگاپور از 60 هزار تا 90 هزار دلار متغیر است. هزینه زندگی برای یک دانشجو 700 تا 730 SGD (دلار سنگاپور) در ماه است.
    • با توجه به اینکه سنگاپور یکی از بهترین اقتصادهای پررونق جهان است، مدیران اداری حدود 103680 SGD و تحلیلگر جبران خسارت 127200دلار سنگاپور درآمد دارند که حدود 82700 دلار آمریکا خواهد بود. 

    اسپانیا

    اسپانیا نیز جزو بهترین کشورها برای تحصیل رشته MBA محسوب می‌شود. محیط آموزشی در اسپانیا متنوع است، بنابراین شما می‌توانید با دیگران ارتباطات قوی ایجاد کنید.

    • مدت دوره‌‌ها بسته به نیازهای دانشجویان متفاوت است. یک دوره تمام وقت می‌تواند یک سال طول بکشد.
    • هزینه زندگی برای تحصیل در اسپانیا به شهری که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. در مادرید و بارسلون حدود 1300 یورو در ماه هزینه خواهید داشت، در حالی که در سایر شهرها حدود 850 یورو در ماه خواهند بود.
    • فارغ التحصیل MBA در اسپانیا در بخش‌‌های بانکداری و سرمایه گذاری بالاترین حقوق را دریافت می‌کند. هر چه مدرک تحصیلی بالاتر باشد، حقوق و دستمزد بیشتر می‌شود. بنابراین، مدیران درآمد زیادی دارند. متوسط حقوق یک فارغ التحصیل MBA در اسپانیا حدود 66962 یورو در ماه است.

    هلند

    هلند

    وقتی صحبت از کیفیت بالاتر تدریس، مقرون به صرفه بودن، محیط چند فرهنگی و دستیابی به اهداف شغلی باشد، هلند یکی از بهترین کشورهای اروپا برای دانشجویان بین المللی است. هلند اولین کشور غیرانگلیسی زبان است که در آن کلاس‌های درسی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. این عامل دانشجویان بین المللی بیشتری را جذب می‌کند زیرا برقراری ارتباط برای زندگی، تحصیل و کار در سراسر کشور آسان است.

    • MBA در هلند برای برنامه یک تا دو ساله متشکل از دروسی مانند امور مالی، اقتصاد، بازاریابی، حسابداری و مدیریت است. حدود 10 دانشگاه فقط برنامه‌‌های MBA تمام وقت ارائه می‌دهند و 3 دانشگاه هلند در رتبه بندی جهانی کیواس گنجانده شده‌اند.
    • هزینه تخمینی زندگی برای یک دانشجو در هلند بین 800 تا 1200 یورو در ماه است.
    • بالاترین درآمد پس از تحصیل در MBA در هلند، مدیریت اجرایی با میانگین دستمزد سالانه حدود 123 هزار یورو است.

    فرانسه

    فرانسه اولین کشور در اروپاست که برنامه MBA را ارائه می‌دهد و هنوز هم جزو بهترین کشورها برای تحصیل و اشتغال در حرفه  MBA می‌باشد. امروزه، MBA در فرانسه مکانی است که برای بسیاری از فرصت‌‌ها با طیف متنوعی از اهداف و چشم اندازهای شغلی مورد جستجو قرار می‌گیرد.

    • مدت زمان دوره MBA از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. برنامه‌‌های MBA تمام وقت می‌توانند 2 ساله باشند و برخی از برنامه‌‌ها دوره 16 ماهه را نیز ارائه می‌دهند.
    • 36 دانشگاه فرانسوی وجود دارند که به لیست رتبه بندی جهانی کیواس راه یافته‌اند که 10 دانشگاه از بین آن‌ها در بین 300 دانشگاه برتر قرار دارند.
    • هزینه تخمینی زندگی برای تحصیل MBA در فرانسه حدود 1200 تا 1800 یورو در ماه است.
    • فرانسه خانه بسیاری از دانشگاه‌های برتر در رشته کسب و کار است. بنابراین میانگین حقوق یک فارغ التحصیل در این کشور حدود MBA 86567 یورو است.

    ایتالیا

    ایتالیا

    ایتالیا یکی از مقاصد برتر جهان برای تحصیل در رشته MBA است. این کشور خانه بسیاری از برندها است، بنابراین فرصت‌‌های شغلی بسیار خوبی را برای دانشجویان ارائه می‌دهد.

    • MBA در ایتالیا را می‌توان در یک سال تکمیل کرد. هزینه تحصیل برای اکثر دانشگاه‌‌های این کشور بین 19 هزار تا 30 هزار یورو در سال تخمین زده می‌شود.
    • هزینه کلی زندگی برای یک دانشجوی بین المللی بین 700 تا هزار یورو در ماه است که شامل اقامت، غذا، حمل و نقل عمومی، سفرهای محلی و سرگرمی خواهد بود.
    • میانگین حقوق یک فارغ التحصیل MBA در حدود 75933 یورو است.

    کلام آخر

    ترک کشور و تحصیل در خارج از کشور برای هر دانشجویی سخت خواهد بود، اما اینجاست که به خود می‌گویید که باید با تحصیل در رشته MBA در برترین کشورهای جهان، به رویاهای خود برسید. انتخاب بهترین کشور برای تحصیل MBA اولین قدم در جهت گیری مسیر شغلی شماست. قبل از انتخاب کشور و دانشگاه مورد نظر خود، باید عوامل زیادی از جمله رنکینگ دانشگاه‌ها، محتوای دوره، هزینه‌های تحصیل، تجربه هیئت علمی، بورسیه‌های تحصیلی و امکان اقامت بعد از تحصیل را بررسی کنید. برای اطلاعات بیشتر در این راستا با کارشناسان گروه مهاجرتی ادب در تماس باشید: 02171400111

    سوالات متداول بهترین کشورهای جهان برای تحصیل رشته MBA

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ