بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال 2023
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهاجرت تحصیلی به کشوری دیگر به ویژه به دلیل آنکه بیشتر برای افراد جوان و با سنین کمتر اتفاق می‌افتد، می‌تواند یک ماجراجویی جذاب باشد. البته فارغ از انتخاب کشور مقصد و رشته تحصیلی مد نظر، انتخاب شهر و دانشگاهی که دانشجو می‌خواهد در آن تحصیل کند بسیار مهم خواهد بود؛ چرا که این تجربه متفاوت و ماجراجویی هیجان‌ انگیز تنها وقتی می‌تواند برای شخص خوش باشد که آن شخص تجربه خوبی را در طول زندگی و دوره تحصیلی‌اش در دانشگاه، شهر و کشور مقصدش تجربه نماید. حال ما در این مطلب به معرفی 10 شهر برتر دانشجویی جهان در سال جاری میلادی برای مهاجرت تحصیلی می‌پردازیم.

    ملبورن، استرالیا

    5- ملبورن، استرالیا

    شهر ملبورن دارای رتبه دوم استرالیا از نظر بزرگی، زیبایی و گردشگری و همچنین کیفیت زندگی، کیفیت بازار کار و اشتغال هست اما از نظر محبوب بودن برای دانشجویان، ملبورن بهترین شهر برتر دانشجویی استرالیا می‌باشد. ملبورن با حدود 5 میلیون نفر جمعیت در ایالت ویکتوریا، اولین پایتخت استرالیا قبل از شهر کانبرا بوده و امروزه نیز به عنوان پایتخت فرهنگی و همچنین قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر و فرهنگ و مد، ورزش و تفریح و جهانگردی استرالیا به حساب می‌آید. متوسط حقوق در شهر تقریبا 6 هزار دلار در ماه است و اشتغال دانشجویی در این شهر بسیار پرطرفدار و با حقوق‌های بالایی هست و بسیاری که برای تحصیل در استرالیا به این کشور عزیمت می‌کنند مقصد اصلی و رویایی آن‌ها همین شهر ملبورن است. دانشگاه ملبورن و دانشگاه موناش در این شهر با رتبه‌های جهانی به ترتیب 33 و 57، بهترین دانشگاه‌های این شهر هستند.

    مونترال، کانادا

    10- مونترال، کانادا

    مونترال بزرگترین شهر استان کبک در کانادا می‌باشد که مرکز فرهنگی این استان فرانسوی زبان نیز به حساب می‌آید. مونترال همچنین پس از تورنتو دومین شهر بزرگ کانادا و پانزدهمین شهر بزرگ در کل آمریکای شمالی به حساب می‌آید. جمعیت کلانشهری مونترال به بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر می‌رسد. از طرفی دیگر مونترال دومین شهر بزرگ فرانسه‌زبان جهان پس از پاریس در فرانسه به حساب می‌آید. مونترال میزبان بهترین دانشگاه‌های استان کبک و همچنین چندی از بهترین دانشگاه‌های کانادا می‌باشد که امکان تحصیل به انگلیسی در این دانشگاه‌ها نیز وجود دارد. شهر مونترال به عنوان شهرهای برتر برای تحصیل در کانادا در این لیست در چندین سال متوالی همواره به عنوان بهترین شهر دانشجویی کانادا انتخاب شده و مونترال در سال 2019 ششمین شهر برتر دانشجویی جهان و در سال 2018 به عنوان چهارمین شهر دانشجویی برتر جهان انتخاب شده است. 67 درصد مردم این شهر فرانسوی زبان و مابقی انگلیسی زبان هستند اما زبان و فرهنگ قالب در این شهر همان زبان فرانسوی می‌باشد.

    لندن، انگلستان

    1- لندن، انگلستان

    لندن در کشور انگلیس در سال جاری میلادی در لیست محبوب‌ترین شهر دانشجویی در جهان انتخاب شده است. 17 دانشگاه بریتانیا جزء 100 دانشگاه برتر جهان بوده که از این تعداد، 4 تای آن‌ها در شهر لندن قرار دارند. این شهر در کل میزبان 40 دانشگاه و موسسه آموزشی برای تحصیلات دانشگاهی است. لندن بزرگترین شهر انگلیس و همچنین کل پادشاهی متحده بریتانیا می‌باشد که دارای جمعیت بیش از 9 میلیون و 500 هزار نفر و دارای مساحت معادل 1572 کیلومتر مربع می‌باشد. این شهر به عنوان پایتخت صنعتی اروپا، یکی از زیباترین، پیشرفته‌ترین، تاریخی‌ترین و با کیفیت‌ترین شهرهای دنیا برای زندگی از نظر کیفیت و رضایت از زندگی، امنیت، کیفیت کار و اشتغال، سطح آموزش و تحصیل و... می‌باشد. لندن تاثیر قابل توجهی بر روی فرهنگ، هنر، پژوهش، تجارت، آموزش، مد و فشن، رسانه، اقتصاد، خدمات تخصصی، بهداشت و درمان، توریسم، حمل و نقل و ترکیب فرهنگی و نژادی بر جهان می‌گذارد.

    سیدنی، استرالیا

    9- سیدنی، استرالیا

    سیدنی بزرگ‌ترین شهر و در واقع نماد کشور استرالیاست که مرکز ایالت نیو ساوت ولز و واقع در جنوب شرقی استرالیا بوده و دارای بیش از 5 میلیون نفر جمعیت و  بیش از 12 هزار کیلومتر مربع مساحت است. سیدنی از نظر کیفیت زندگی، زیبایی و گردشگری، بازار کار و اشتغال و... تو استرالیا رتبه 1 را دارد اما از طرفی، گرانترین شهر استرالیا برای زندگی است و در رتبه دوم بهترین شهر دانشجویی این کشور پس از ملبورن قرار دارد. همچنین بیشترین درآمد و دستمزد با متوسط حقوق ماهانه 6800 دلار، در استرالیا مختص به شهر سیدنی می‌باشد. دانشگاه سیدنی، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه تکنولوژی سیدنی، دانشگاه مک کواری و دانشگاه وسترن سیدنی، 5 دانشگاه اصلی این شهر هستند که 3 تای آن‌ها جزء 100 دانشگاه برتر جهان هستند.

    مونیخ، آلمان

    2- مونیخ، آلمان

    شهر زیبای مونیخ (به تلفظ آلمانی: مونشن)، مرکز ایالت بایرن آلمان است که در جنوب شرقی آلمان و بر کرانه رودخانه ایسار و شمال رشته‌کوه آلپ قرار دارد. این شهر پس از برلین و هامبورگ، سومین شهر بزرگ آلمان بوده و دارای جمعیتی بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر می‌باشد. مونیخ یکی از توریست خیز ترین شهرهای آلمان با کلی جذبه‌های گردشگری بوده و مراکز دیدنی، جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی در این شهر آن را در سال 2012 در رتبه چهارم بهترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار داد. مونیخ میزبان شرکت های غول صنعتی جهان در زمینه خودرو و تکنولوژی بوده اما از نظر کیفیت زندگی از جمله زندگی دانشجویی و همچنین سطح علمی و آموزشی در بالاترین سطح قرار دارد. این شهر میزبان بیش از 15 دانشگاه اصلی است که 2 دانشگاه آن جزء 2 رتبه اول آلمان بوده و دارای رتبه زیر 100 جهانی هستند که این دو دانشگاه عبارتند از: دانشگاه فناوری مونیخ و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ. مساحت شهر مونیخ 310 کیلومتر مربع می‌باشد.

    سئول، کره جنوبی

    3- سئول، کره جنوبی

    سئول پایتخت و بزرگترین شهر کشور کره جنوبی و یکی از خواهر خوانده‌های شهر تهران پایتخت ایران می‌باشد که این شهر به طور کلی به دو منطقه یکی اطراف کلان‌شهر اینچون و دیگری منطقه گیونگی تقسیم می‌گردد و سئول از نظر وسعت، در رتبه 16 جهانی قرار دارد. ناحیه کلانشهری سئول با جمعیت 25 میلیون و 500 هزار نفری، نصف جمعیت کل کشور کره جنوبی را در خود جای داده و بیش از 700 هزار مهاجر را نیز در خود جای داده است؛ از جمله تعداد قابل توجهی دانشجویان بین‌المللی که این کشور عمدتا در پایتخت خود یعنی شهر سئول، همه ساله شاهد ورود و استقبال جمعیت زیادی از دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. مساحت سئول 605 کیلومتر مربع است و سومین شبکه متروی عظیم جهان را در خود دارد که سالانه بیش از 200 میلیون مسافر را جا به جا می‌نماید. از امکانات، پیشرفت و رفاه این شهر هرچی بگوییم کم گفته‌ایم و سئول پنجمین شهر مدرن و پیشرفته در کل جهان است. سئول میزبان 50 دانشگاه است که 3 دانشگاه این شهر جزء 100 دانشگاه برتر جهان هستند.

    زوریخ، سوئیس

    4- زوریخ، سوئیس

    زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور سوئیس می‌باشد که جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر را در خود جای داده است. زوریخ در شمال مرکزی سوئیس و در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد. این شهر مهمترین قطب اقتصادی سوئیس بوده و اگرچه که پایتخت سیاسی این کشور نیست اما پایتخت فرهنگی این کشور می‌باشد. زوریخ شهری با داشتن بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود و اگرچه که در سال 2015 به عنوان گرانترین شهر جهان انتخاب شد اما کیفیت زندگی در آن از جمله زندگی دانشجویی و سطح علمی و آموزشی در آن، رفاه، پیشرفت و... قابل قیمت گذاری نیست. موسسه فناوری فدرال زوریخ نهمین دانشگاه برتر جهان در این شهر قرار دارد و همچنین دانشگاه زوریخ با بیش از 25 هزار دانشجو در این شهر نیز دارای رتبه 83 جهانی می‌باشد.

    برلین، آلمان

    6- برلین، آلمان

    برلین، پایتخت کشور آلمان و بزرگ‌ترین شهر از منظر جمعیت و مساحت در آلمان می‌باشد. برلین با مساحت 891 کیلومتر مربع، دارای جمعیت بیش از 3.5 میلیون نفر و جمعیت کلانشهری بیش از 6 میلیون نفر می‌باشد که ۳۸ کیلومتر از شمال به جنوب و ۴۵ کیلومتر از شرق به غرب امتداد یافته‌است. برلین یک شهر ایالتی است و برلین بزرگ‌ترین و از نظر تاریخی مهم‌ترین ایالت آلمان است. یک سوم شهر برلین را جنگل‌ها و پارک‌ها، رود، آبراهه و دریاچه‌ها تشکیل می‌دهد. برلین به عنوان یکی دیگر از شهرها در لیست بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار گرفته که تعداد زیادی مهاجر از ۱۸۰ ملیت مختلف را در خود جا داده است. برلین صنعتی‌ترین و پیشرفه‌ترین شهر آلمان است.

    توکیو، ژاپن

    7- توکیو، ژاپن

    توکیو پایتخت کشور و بزرگترین شهر کشور ژاپن است. توکیو با مساحت 2187 کیلومتر مربع، دارای جمعیت بیش از 13 میلیون نفر و جمعیت کلانشهری بیش از 36 میلیون نفر را در خود دارد. توکیو در شرق جزیره‌ی هونشوی ژاپن قرار دارد و شهر با استان آن ادغام شده و یکی از استان‌های ۴۷ گانه این کشور است. توکیو پس از نیویورک و لندن بزرگ‌ترین پایتخت‌ صنعتی جهان به شمار می‌رود و از طرفی توکیو عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد شهری جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه توکیو بهترین دانشگاه ژاپن بوده و این دانشگاه و موسسه فناوری توکیو به ترتیب دارای رتبه 32 و 55 جهانی هستند.

    پاریس، فرانسه

    8- پاریس، فرانسه

    پاریس پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر کشور فرانسه می‌باشد که با مساحتی معادل با 105 کیلومتر مربع، 2.2 میلیون نفر را در خود جای داده و جمعیت کلانشهری آن به بیش از 10 میلیون نفر هم می‌رسد. از قرن 17 میلادی، این شهر یکی از مراکز مهم مالی، دیپلماسی، تجاری، دنیای فشن و مد، صنعت غذا، علم، آموزش و هنر در اروپا و در کل جهان بوده‌ است. طبق نظرسنجی جهانی هزینه زندگی شهرها در سال ۲۰۱۸، شهر پاریس در کنار شهرهای زوریخ، سنگاپور، اسلو، هنگ کنگ و ژنو به عنوان گرانترین شهرهای جهان برای زندگی انتخاب شده است. متروی پاریس که یکی از بزرگترین شبکه‌های متروی جهان است در سال ۱۹۰۰ افتتاح گردیده و ماهانه 5.23 میلیون نفر را جا به جا می‌نماید. دو دانشگاه شهر پاریس جزء 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

    سوالات متداول بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت