بهترین رشته های دانشگاه مک گیل کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه مک گیل یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کاناداست. این دانشگاه در رتبه 30 در لیست برترین دانشگاه‌های جهان در رنکینگ جهانی کیواس (QS) سال 2023 رتبه بندی شده است. متقاضیان تحصیل در کانادا برای تحصیلات در بالاترین سطح ممکن و استفاده از امکانات پیشرفته آموزشی به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه مک گیل کانادا هستند. این موسسه علمی معتبر انواع و اقسام رشته‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف را ارائه می‌دهد. با انتخاب رشته مناسب از بین بهترین رشته‌های دانشگاه مک گیل کانادا می‌توانید آینده شغلی خود را تضمین کنید. در این بررسی به رشته‌های برتر دانشگاه مک گیل کانادا اشاره می‌کنیم.

    دانشگاه مک گیل کانادا در بزرگترین شهر استان کبک یعنی مونترال واقع شده است. این دانشگاه دوره‌های مختلفی را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می‌‌دهد. این دوره‌ها به صورت ترمی هستند و دانشجویان برای دریافت مدرک خود باید ساعات مشخص شده را پر کنند. در مقطع کارشناسی ارائه پایان نامه اجباری نیست، اما در مقاطع کارشناسی ارشد باید پایان نامه ارائه دهید. دانشجویان امکان تحصیل در دوره دکتری را نیز خواهند داشت. به دلیل جایگاه، رتبه و اعتبار دانشگاه مک گیل در کانادا و جهان، این دانشگاه یکی از گزینه‌های برتر برای تحصیل در کانادا به شمار می‌رود.

    بورسیه‌ها و کمک‌های مالی قابل توجهی به دانشجویان دانشگاه مک گیل در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌‌شوند. این بورسیه‌ها برای رهایی از بار مالی روی دانشجویان ارائه می‌‌شوند تا آن‌ها بتوانند تنها روی تحصیلات خود تمرکز کنند. دانشگاه مک گیل با نوید آموزش در سطح جهانی، تحقیق و کارآموزی و فرصت‌های شغلی به دانشجویان بین المللی کمک می‌کند تا با دریافت مدرک معتبر، خود را برای بازار کار آماده کنند. در ادامه به بهترین رشته‌های دانشگاه مک گیل کانادا اشاره می‌کنیم:

    1- مهندسی

    1- مهندسی

    مهندسی یکی از برترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه مک گیل است. بدین دلیل که دانشگاه تجربه عملی خوبی را به دانشجویان ارائه می‌‌دهد تا آن‌ها برای بازار کار آماده شوند. با این حال، ورود به یک دوره مهندسی ممکن است خیلی راحت نباشد؛ بنابراین اخذ پذیرش در رشته‌های مهندسی در دانشگاه مک گیل سخت و رقابتی است.

    دانشجویان بین المللی می‌‌توانند با ارسال درخواست به دانشگاه از طریق یک پورتال آنلاین در زمان باز شدن شروع پذیرش، وارد رشته‌های مهندسی در مقطع کارشناسی شوند. این روند برای دانشجویان کارشناسی ارشد کمی متفاوت است. آن‌ها باید ابتدا با استاد یا گروهی که می‌‌خواهند با آن‌ها تحقیقات خود را انجام دهند در تماس باشند. استاد قبل از اینکه از شما بخواهد برای پذیرش و کمک هزینه تحصیلی به دانشگاه درخواست دهید، مصاحبه کرده و در مورد شایستگی شما قضاوت می‌‌کند.

    دوره کارشناسی مهندسی معمولا 4 سال و دوره کارشناسی ارشد مهندسی دو سال است و مدت زمان دقیق آن به پژوهش و عملکرد خود دانشجو بستگی دارد. بنابراین اگر به دنبال درخواست برای دوره‌های مهندسی در هر نقطه از جهان هستید، دانشگاه مک گیل مطمئنا باید در لیست هدف شما باشد. رشته‌های مهندسی دانشگاه مک گیل شامل موارد زیر هستند:

    • مهندسی مکانیک
    • مهندسی عمران
    • مهندسی برق
    • مهندسی نرم افزار
    • مهندسی محیط زیست
    • مهندسی کامپیوتر
    • مهندسی کشاورزی
    • مهندسی شیمی
    • مهندسی بیوشیمیایی
    • مهندسی زیست پزشکی
    • مهندسی مواد
    • مهندسی هوافضا
    • مهندسی هوانوردی
    • مهندسی نانو
    • مهندسی معدن

    2- علوم بهداشتی

    دانشگاه مک گیل به دلیل تحقیقات خود در علوم بهداشتی مشهور است. در حقیقت، علوم بهداشتی از بهترین رشته‌های دانشگاه مک گیل کانادا است. این دانشگاه طیف وسیعی از دوره‌های مرتبط با علوم بهداشتی را ارائه می‌‌دهد و دانشجویان را با موقعیت‌های صنعتی و فرصت‌های تحقیقاتی آشنا می‌‌کند. دانشگاه مک گیل هر سال تعداد قابل توجهی از مقالات تحقیقاتی را منتشر می‌کند که در سطح بین المللی اعتبار بالایی دارند. این دانشگاه از سازمان‌های دولتی و غیر دولتی برای اهداف تحقیق و توسعه در بخش پزشکی و سلامت بودجه هنگفتی را دریافت کند.

    دانشجویانی که به دنبال ورود به دوره‌های کارشناسی مانند لیسانس علوم بهداشتی یا لیسانس پزشکی هستند باید از طریق پورتال آنلاین دانشگاه درخواست دهند. در حالی که دانشجویانی که به دنبال ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد یا دکتری هستند، ابتدا باید با اساتید مربوطه برای بحث در مورد تحقیقات در تماس باشند. همچنین ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه تحقیقاتی یا تامین مالی باشید.

    3- اقتصاد

    3- اقتصاد

    در این دنیای پر نوسان کسب و کار و اقتصاد، برای بقای خود باید اهمیت سرمایه گذاری خوب در امور مالی را درک کنید؛ بنابراین، دانشگاه مک گیل رشته اقتصاد را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌‌دهد. دوره‌های مرتبط با اقتصاد بر تجربه و دانش عملی تاکید دارند. همین امر، دانشگاه مک گیل را به یکی از موسسات پیشرو در بخش تجارت و اقتصاد در سطح جهان تبدیل شده است.

    شما باید به طور رسمی از طریق پورتال آنلاین برای دوره‌های کارشناسی درخواست دهید. برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز باید با اساتید در تماس باشید. دانشکده مدیریت Desautels دانشگاه مک گیل به دانشجویان در رشته‌های بازرگانی، اقتصاد و مدیریت مدرک بسیار معتبری ارائه می‌دهد. شما با دریافت مدرک اقتصاد از دانشگاه مک گیل می‌توانید در فرصت‌های شغلی برتر در کانادا و سایر کشورهای جهان استخدام شوید.

    4- ریاضیات

    برای ورود به رشته‌های ریاضی، محاسبات و فناوری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه مک گیل باید پیش نیاز لازم در این زمینه‌ها را داشته باشید. در غیر این صورت، اخذ پذیرش می‌تواند برای شما سخت باشد. دانشجویان برای تحصیل در بهترین رشته‌های دانشگاه مک گیل کانادا که ریاضیات هم جزء آن‌ها محسوب می‌شود، باید خود را از طریق معدل، نمرات زبان و سایر موارد مستعد نشان دهند.

    با مهاجرت به کانادا و تحصیل در دانشگاه مک گیل در رشته‌های ریاضی، محاسبات یا فناوری، قطعا شغلی مناسبی را پیدا خواهید کرد. هر ساله تعداد مقالات تحقیقاتی دانشگاه مک گیل در رشته‌های ریاضی و زیرشاخه‌های آن افزایش می‌‌یاید. این دوره‌ها برای کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌‌شوند. در برخی موارد، ممکن است نیاز به پذیرش کتبی از یک استاد راهنما برای تحقیق و پایان نامه در مقطع دکتری داشته باشید.

    5- آموزش

    5- آموزش

    اگر به دنبال مدرک تحصیلی و مطالعات تلفیقی هستید، دانشگاه مک گیل مجموعه‌ای عالی از دوره‌ها را به شما ارائه می‌‌دهد. این دانشگاه هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته آموزش (Education) و مطالعات یکپارچه را ارائه می‌‌دهد. این مدارک در سراسر جهان مورد تایید هستند، بنابراین اگر قصد کار در خارج از کشور را دارید، داشتن مدرک در رشته آموزش به شما در این مورد کمک بزرگی می‌کند. مطمئن شوید که زمان کافی را برای آماده سازی و ارائه درخواست پذیرش را دارید. ورود به یکی از بهترین رشته‌های دانشگاه مک گیل کانادا شانس موفقیت شغلی شما در آینده را افزایش می‌دهد.

    بهترین رشته‌های دانشگاه مک گیل کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف طبق جدول زیر هستند:

    لیسانس

    فوق لیسانس

    دکتری

    اقتصاد و دارایی

    برنامه ریزی شهری

    مدیریت

    کارآفرینی

    مهندسی عمران

    زیست شناسی

    مهدکودک و آموزش ابتدایی

    حقوق (LLM)

    محیط زیست

    آموزش موسیقی

    MBA

    تغذیه انسان

    علوم کامپیوتر

    پرستاری پیشرفته کاربردی

    معماری

    معماری

    آسیب شناسی

    اقتصاد

    محیط زیست

    فیزیک پرتوهای پزشکی

    زبان انگلیسی

    بیوتکنولوژی

    بیوشیمی

    مهندسی عمران

    روانشناسی

    موسیقی

    فیزیک

    زبان شناسی

    زیست شناسی

    شیمی

    شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه مک گیل

    شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه مک گیل

    میانگین نرخ پذیرش دانشگاه مک گیل برای سال تحصیلی 2024 برابر با 46 درصد است. برای برخی از رشته‌ها نرخ پذیرش کمتر و برای بعضی دیگر، نرخ پذیرش بیشتر خواهد بود. با این حال، همه متقاضیان صرف نظر از کشور مبدا یا پیشینه باید حداقل شرایط زیر را برآورده کنند:

    • دانشجویان باید آخرین مدرک تحصیلی خود ارائه دهند. اگر برای مقطع لیسانس درخواست می‌دهید، آخرین مدرک شما دیپلم متوسط خواهد بود. این موضوع برای مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری نیز صادق است
    • دانشجویان باید باحداقل معدل 3 از 4 را در مدرک تحصیلی قبلی خود کسب کرده باشند. ارائه ریز نمرات تحصیلی ضروری است، زیرا هیئت پذیرش بسته به رشته مورد نظر متقاضی به نمرات او توجه می‌کنند.
    • دانشجویان باید مدرک معتبر برای اثبات تمکن مالی ارائه دهند. دولت کانادا می‌خواهد مطمئن شود که متقاضیان می‌توانند از پس شهریه و هزینه‌های تحصیل خود برآیند. ارائه صورت حساب بانکی و موجودی حساب کافی خواهد بود.

    از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه مک گیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • گواهی مهارت زبان انگلیسی (IELTS/TOEFL/PTE)
    • عکس سایز پاسپورت
    • فتوکپی پاسپورت
    • رزومه تحصیلی
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند، دانشگاه مک گیل انتخابی عالی خواهد بود. مک گیل از جمله دانشگاه‌هایی با بالاترین درصد دانشجویان بین المللی در میان دانشگاه‌های تحقیقاتی برتر کانادا است. متقاضیان تنها باید رشته مناسب و مقدار هزینه‌های تحصیل را بررسی کنند. همچنین ارزیابی بهترین رشته‌های دانشگاه مک گیل کانادا می‌تواند به شما دیدگاه واضحی از انتخاب رشته مناسب بدهد. مهم است که رشته مورد نظرتان را بر اساس علاقه، آینده شغلی، شهریه و امکانات آموزشی انتخاب کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه مک گیل کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت