بهترین رشته های دانشگاه مک مستر کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه مک مستر با تمرکز بر تحقیق و نوآوری توانسته متقاضیان زیادی را از آن سوی آب به خود جذب کند. این دانشگاه معتبر توانسته این فرصت را به دانشجویان خود بدهد که ذهن خود را به چالش بکشند تا بتوانند رویکردهای جدیدی را در جامعه علمی ارائه دهند. دانشگاه مک مستر طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاهی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند در رشته مورد نظر خود درخواست دهند و به تحصیل مشغول شوند. با این حال، مک مستر نیز به مانند دیگر دانشگاه‌ها و موسسات علمی در سراسر جهان، در تعدادی از رشته‌ها اعتبار علمی بالایی دارد. در مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» بهترین رشته‌های دانشگاه مک مستر برای تحصیل در کانادا را معرفی می‌کنیم.

    رشته علوم بهداشت

    رشته علوم بهداشت

    علوم بهداشت یکی از بهترین دوره‌های تحصیلی در دانشگاه مک مستر است. این رشته یک فرصت منحصر به فرد برای یادگیری در مورد بدن انسان ارائه می‌دهد. دانشجویان علاقه‌مند به رشته علوم بهداشت همچنین شانس انجام تحقیقات و کمک به پیشرفت دانش پزشکی را خواهند داشت. علاوه بر این، دانشجویان علوم بهداشت مک مستر این فرصت را خواهند داشت که با برخی از بهترین پزشکان و دانشمندان جهان کار کنند. این دوره همچنین یکی از رقابتی‌ترین رشته‌ها در دانشگاه مک مستر است که نرخ پذیرش آن تنها چهار درصد خواهد بود. به این معنا که اخذ پذیرش در رشته علوم بهداشت در مک مستر سخت است. رشته‌های معروف علوم بهداشت دانشگاه مک مستر عبارتند از:

    • پزشکی عمومی و تخصصی
    • آسیب‌ شناسی و پزشکی مولکولی
    • روان ‌پزشکی و علوم اعصاب رفتاری
    • اپیدمیولوژی بالینی و آمار زیستی

    رشته‌های مهندسی

    مهندسی از بهترین رشته‌های دانشگاه مک مستر کانادا محسوب می‌شود. دانشکده مهندسی دانشگاه مک مستر به عنوان یکی از دانشکده‌های مهندسی پیشرو در کانادا شناخته می‌شود. این دانشکده به دلیل برتری در آموزش و پژوهش در سراسر جهان مشهور است. دانشجویان مک مستر به داشتن امکانات پیشرفته و اساتید برجسته، هر آنچه را که برای موفقیت در تحصیل و آمادگی برای شغل مهندسی نیاز دارند را دریافت می‌کنند. دانشکده مهندسی طیف گسترده‌ای از دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد. با دریافت مدرک مهندسی از دانشگاه مک مستر می‌توانید به سرعت جذب بازار کار شوید و برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم درخواست دهید. دانشجویان می‌توانند از میان دوره‌های تحصیلی زیر در رشته مهندسی یکی را انتخاب کنند:

    • مهندسی مکانیک
    • مهندسی برقی
    • مهندسی زیست پزشکی
    • مهندسی عمرانی
    • مهندسی شیمی
    • مهندسی مواد

    رشته کسب و کار

    رشته کسب و کار

    رشته کسب و کار (Business) یکی از بهترین رشته‌های دانشگاه مک مستر کاناداست. این دوره آموزشی برای آماده سازی دانشجویان برای موفقیت در دنیای تجارت طراحی شده است. طیف گسترده‌ای از دوره‌ها از جمله تجارت، اقتصاد، امور مالی، حسابداری و بازاریابی را ارائه می‌دهد. این برنامه همچنین فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا در فعالیت‌های فوق ‌درسی مانند باشگاه‌ها و جوامع مشارکت کنند. همچنین یک جامعه قوی از دانشجویان و فارغ التحصیلان در مک مستر وجود دارند که در فعالیت‌های فوق برنامه به یکدیگر کمک می‌کنند. به طور کلی، دانشگاه مک مستر یک انتخاب عالی برای هر کسی است که به دنبال تحصیل در رشته کسب و کار هستند. دانشجویان می‌توانند از میان دوره‌های تحصیلی زیر در رشته کسب و کار یکی را انتخاب کنند:

    • مدیریت بازرگانی
    • مدیریت زنجیره تامین
    • مالی و حسابداری
    • MBA

    رشته پرستاری

    رشته پرستاری از بهترین رشته‌های دانشگاه مک مستر کاناداست. دانشکده پرستاری دانشگاه مک مستر، دوره‌های پرستاری را در یک محیط آموزشی علمی و قوی ارائه می‌دهد. این دانشکده بر تحقیق و یادگیری تجربه محور برای موفقیت در بازار کار آینده متمرکز و استوار است. دوره‌های آموزش پرستاری دانشگاه مک مستر در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند. دانشگاه مک مستر نقش مهمی را در انجام تحقیقات در پرستاری و پرورش استعدادهای نوظهور در کانادا ایفا می‌کند. رشته پرستاری شامل مراقبت مستقل و مشارکتی از افراد در همه سنین، خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع در همه شرایط است. پرستاری شامل ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری و مراقبت از افراد بیمار، ناتوان و در حال مرگ است.

    رشته ریاضیات

    رشته ریاضیات

    ریاضیات و آمار دانشگاه مک مستر با 42 هیئت علمی و بیش از 100 دانشجوی فارغ التحصیل یکی از بخش‌های بزرگ این دانشگاه محسوب می‌شود. دانشگاه مک مستر در جبر و تئوری اعداد، تجزیه و تحلیل، ریاضیات کاربردی، ریاضیات مالی، هندسه و توپولوژی، زیست شناسی ریاضی، منطق ریاضی و احتمالات و آمار بسیار قوی عمل کرده است. دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند مدرک خود را در ریاضی و آمار دریافت کنند. دانشگاه مک مستر همچنین برای دانشجویانی که می‌خواهند ریاضیات را با موضوعات دیگری مانند زیست ‌شناسی، علوم کامپیوتر، اقتصاد، انگلیسی، فرانسوی، تاریخ، فلسفه و فیزیک ترکیب کنند، مدارک Honors را ارائه می‌دهد.

    رشته علوم بیولوژیکی

    دانشگاه مک مستر برای تحصیل در رشته زیست شناسی عالی است. نقطه قوت دانشگاه هیئت علمی آن است که هم در تدریس و هم در تحقیق به دانشجویان کمک زیادی می‌کند. بسیاری از دانشجویان با مدرک Honors فارغ التحصیل می‌شوند و یک پایان نامه تحقیقاتی را بر اساس کار خود در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی توسط یکی از اعضای هیئت علمی تکمیل می‌کنند. دوره‌های آموزشی در رشته علوم بیولوژیکی مهارت‌ها و تخصص‌هایی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که بازار کار به دنبال آن‌ها هستند. دانشجویان می‌توانند در مقطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری در رشته زیست شناسی و سایر گرایش‌ها تحصیل کنند. همچنین بیش از 30 آزمایشگاه تحقیقاتی برای دانشجویان ارشد و دکتری وجود دارد.

    رشته روانشناسی

    رشته روانشناسی

    دپارتمان روانشناسی، علوم اعصاب و رفتار دانشگاه مک مستر دوره‌هایی را ارائه می‌دهد که به دانشجویان با علایق و اهداف شغلی متفاوت خدمت می‌کند. دانشجویان رشته روانشناسی یاد خواهند گرفت که چگونه نظریه‌ها، اصول و روش‌های اساسی روان ‌شناسی را با زندگی روزمره با هدف کمک به افراد در درک، توضیح و تغییر رفتار مرتبط کنند. دوره تحصیلی روانشناسی، عصب شناسی و رفتار (PNB) دانشگاه مک مستر نیز محبوب است، زیرا مفاهیم روانشناسی، علوم اعصاب و رفتار حیوانات را با هم ادغام می‌کند. به طور کلی، چندین دوره بین رشته‌ای ارائه می‌شوند که بر چندین حوزه علمی متمرکز هستند. دانشجویان می‌توانند روانشناسی از کارشناسی تا دکتری مطالعه کنند. رشته روانشناسی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت به کانادا و تحصیل و کار در این کشور می‌باشد.

    رشته علوم کامپیوتر

    رشته علوم کامپیوتر یکی از بهترین رشته‌های دانشگاه مک مستر کاناداست. رشته علوم کامپیوتر Honors یک برنامه چهار ساله است که در آن دانشجویان برنامه نویسی، طراحی نرم افزار، سیستم‌ها و مبانی نظری را یاد می‌گیرند. تاکید مک مستر بر اکتشافات علمی از طریق کارهای آزمایشگاهی با پوشش گسترده موضوعات عملی مانند سیستم‌های عامل و کامپایلر هاست برنامه درسی سال کاملاً بازطراحی شده است که شامل پنج درس علوم کامپیوتر، سه درس ریاضی و دو درس اختیاری هستند. بعد از سال اول دوره‌های کوآپ (Co-Op) در تابستان ارائه می‌شوند تا دانشجویان تحت شرایط بازار کار قرار گیرند. دانشجویان در سال‌های بعد بیشتر با دروس فنی از جمله یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی، تصویربرداری پزشکی و تجزیه و تحلیل داده‌ها آموزش می‌بینند.

    رشته زبان و ادبیات انگلیسی

    رشته زبان و ادبیات انگلیسی

    دپارتمان انگلیسی و مطالعات فرهنگی دانشگاه مک مستر حوزه‌های سنتی مطالعه ادبی انگلیسی را با تحقیقات بین رشته‌ای ترکیب کرده است. این دپارتمان به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که طیف گسترده‌ای از متون خلاقانه را مطالعه کنید. از قرون وسطی و دوران مدرن گرفته تا ادبیات معاصر بریتانیا، آمریکا، کانادا و غیره، تنوع موضوعات در این دوره‌ها بسیار بالاست. دوره‌های مربوط به رشته زبان و ادبیات انگلیسی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. به ویژه دوره‌های ارشد و دکتری مک مستر یکی از معتبرترین برنامه‌های تحصیلات تکمیلی کاناداست. این دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد زبان انگلیسی از سال 1950 و دکتری را از سال 1965 ارائه می‌دهد.

    رشته علوم اجتماعی

    دانشکده علوم اجتماعی جامعه‌ای پویا از دانشجویان، اساتید، کارکنان و محققان است. این دانشکده به سؤالات چالش برانگیزی در حوزه اجتماعی پاسخ می‌دهد که در آن هدف ایجاد جامعه‌ای پایدارتر و عادلانه‌تر است. اگر شما فردی هستید که به درک رفتار انسانی، جامعه و دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم علاقه دارید، رشته علوم اجتماعی دانشگاه مک مستر برای شما مناسب است. دانشجویان سفر خود را در یکی از سه مسیر ورودی آغاز خواهند کرد و در پایان سال اول خود، برای برنامه‌های انتخابی خود درخواست می‌دهند. این سه مسیر ورودی شامل سلامت و اجتماع، علوم اجتماعی و اقتصاد است. دانشجویان می‌توانند هر گرایش را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری دنبال کنند.

    رشته شیمی

    رشته شیمی

    ایجاد راه حل برای چالش‌های بزرگ جامعه در زمینه‌های بهداشت، محیط زیست، انرژی و مواد اغلب نقش مهم شیمی را نشان می‌دهد. دانشجویان با کاوش در واکنش‌ها و پیوندهای اساسی در مواد (بیولوژیکی، آلی یا معدنی) می‌آموزند که چگونه جهان خود را بهبود دهند. در دوره‌های شیمی و زیست‌ شناسی شیمی در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری، دانشجویان تحت تاثیر یک تجربه یادگیری شخصی، مبتنی بر تحقیق و پژوهش محور قرار می‌گیرند. رشته زیست شناسی شیمی کاربرد اصول شیمیایی در بیوشیمی و علوم پزشکی را نشان می‌دهد. دوره‌های آزمایشگاهی در کل برنامه تحصیلی گنجانده شده است تا دانشجویان در کنار مباحث تئوری بتوانند شیمی را به صورت تجربی آموزش ببینند. دانشگاه مک مستر دو رشته اصلی به نام‌های شیمی و زیست‌ شناسی شیمی را ارائه می‌دهد.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    دانشگاه مک مستر از سال 1887 به پرورش استعدادهای مشغول بوده است تا خود را با نیازهای جامعه امروز همسو کند. پردیس این دانشگاه تنها با یک ساعت رانندگی از تورنتو فاصله دارد و در قلب یکی از محیط‌های چند فرهنگی کانادا واقع شده است. دانشجویان با اخذ پذیرش از این دانشگاه می‌توانند مدرک معتبر کسب کنند و به سرعت وارد بازار کار کانادا باشند. با انتخاب رشته مناسب از بین بهترین رشته‌های دانشگاه مک مستر کانادا می‌توانید آینده خوبی را برای خود متصور شوید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه مک مستر کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت